E36 Coupe M50B30 AMP44 GT3582
-
- User
- Posty: 182
- Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
- Imię: Sebastian
- lokalizacja: Poniatowa
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Podmieńcie czujniki stuku albo przynajmniej zobaczcie czy nie sa popękane ich obudowy.
Vanos od jakich obrotów powinien przestawić wałek?
Czujnik wałka podmieniany?
Rozrzad spięty na blokady?
Vanos od jakich obrotów powinien przestawić wałek?
Czujnik wałka podmieniany?
Rozrzad spięty na blokady?
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 425
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Pisałem że były odpinane więc co im do tego? Poza tym są nowe.Seboo pisze:Podmieńcie czujniki stuku albo przynajmniej zobaczcie czy nie sa popękane ich obudowy.
Coś pomiędzy 3000 a 4xxx, tego nie sprawdzaliśmy. Vanos był regenerowany. Odpinaliśmy czujnik wałka jak i zawór Vanosa. Zero różnicy.Seboo pisze: Vanos od jakich obrotów powinien przestawić wałek?
TakSeboo pisze: Rozrzad spięty na blokady?
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Ale kombinujesz, auto jeszcze zmień Haha, sprawny abs ? Ma być sprawny i sterownik silnika ma odczytywać prędkość, a jak nie chcesz abs to trzeba z zegarów do sterownika pociągnąć kabel, zegary czytają prędkość z dyfra. Z zegarów na pin 14 można podać w gnieździe 25 pin.
Zreszta obstawiam ze w boschu jest błąd prędkości pojazdu.
Co wygrałem?
Zreszta obstawiam ze w boschu jest błąd prędkości pojazdu.
Co wygrałem?
E30 325
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 832
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
No nic nie wygrałeś, bo sterownik czy widzi prędkość czy nie, jest ten sam efekt, kretfr napisał w pierwszym poście o tym problemie 'jazda z i bez VSS'.
Po drugie pin 14 w Motronicu 3.3.1 to MAF :P
Po drugie pin 14 w Motronicu 3.3.1 to MAF :P
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
To mnie zaskoczyłeś, bo z dwa takie przypadki przerabiałem ze bez czujnika prędkości nie chodził powyżej 5500, dokręcał się ale strasznie wariował. Wiec jeszcze przypadki m50b25 z vanosem które powyżej 5500 nie chodziły to czujnik położenia wału ale nowy zamiennik nie chciał chodzić to samo, dwa czujnik położenia walka był sprawny ale nie miał z czego czytać bo coś z wałkiem było nie tak, a trzy to czujnik położenia przepustnicy tylko to stara sprawa był zle podłączony, przewód urwany albo sam w sobie wadliwy, już nie pamietam. Jednak motronic 3.3.1 był chyba pierwszym który wymagał sto procent poprawnego podawania prędkości pojazdu czyli nie chodzi o wartość prędkości a o to żeby nie zanikał z czym miał problemy. Jeszcze jeden przypadek miałem ze normalnie chodził ale jak tylko zobaczył odcinke to jakby w mordę strzelił foch na pare przejazdów, nie pamietam jednak co to było, jutro sobie przypomnę i się odezwe.
Mówiłem o gnieździe diagnostycznym, 25 pin, przynajmniej w e34 z której mam silnik był to sygnał predkosci, a w motronicu to zdaje się 47
Jeszcze jedna myśl mnie naszła, jako ze prędkość pojazdu jest pinem w gnieździe diagnostycznym to jest możliwość ze podłączając komputer ty widzisz prędkość ale sterownik jej nie widzi bo jest uszkodzona wiązka np a różnie to przy swapach bywa, trzeba sprawdzić czy sygnał trafia do motronica
Mówiłem o gnieździe diagnostycznym, 25 pin, przynajmniej w e34 z której mam silnik był to sygnał predkosci, a w motronicu to zdaje się 47
Jeszcze jedna myśl mnie naszła, jako ze prędkość pojazdu jest pinem w gnieździe diagnostycznym to jest możliwość ze podłączając komputer ty widzisz prędkość ale sterownik jej nie widzi bo jest uszkodzona wiązka np a różnie to przy swapach bywa, trzeba sprawdzić czy sygnał trafia do motronica
E30 325
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 832
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Idę w takim razie dalej tym tropem i zobaczymy, to by się zgadzało.
Dzięki!
Dzięki!
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Sprawdźcie ten sygnał prędkości, zawsze jakiś trop.
Odnośnie M3.3.1, a M3.1 to dla mnie nie ma różnicy przy DET3, oba sterowniki są podobne w diagnozowalności i pracy.
Mówiłem jeszcze Wam przez telefon, że mogą czujniki spalania stukowego łapać fałszywe odczyty spowodowane wibracjami silnika nadmiernymi bez stukowego (praca zaworów, rozrządu, itd.), mogę je Wam na próbę wyciszyć w ori ecu delikatnie. Warto też odpiąć stukówki i w trybie awaryjnym Motronica przejechać się z dodanym mocno zapłonem w DET3, może to pokaże, że tutaj jest problem. Seryjnie Motronic cofa zapłon momentami gdzie kompletnie nie ma to uzasadnienia, a przy doładowanym silniku względem wolnossącego sporo się zmienia w jego pracy i drganiach, które tej pracy towarzyszą.
Vanos działa od samego dołu praktycznie i 3800-4600rpm wyłącza się w zależności od obciążenia silnika.
Może też być przyczyna w pełni mechaniczna, na przykład zbyt wysokie ciśnienie oleju Wam wypycha szklanki i silnik górą traci napełnianie. Cuda się zdarzają, miałem takie przypadki.
Odnośnie M3.3.1, a M3.1 to dla mnie nie ma różnicy przy DET3, oba sterowniki są podobne w diagnozowalności i pracy.
Mówiłem jeszcze Wam przez telefon, że mogą czujniki spalania stukowego łapać fałszywe odczyty spowodowane wibracjami silnika nadmiernymi bez stukowego (praca zaworów, rozrządu, itd.), mogę je Wam na próbę wyciszyć w ori ecu delikatnie. Warto też odpiąć stukówki i w trybie awaryjnym Motronica przejechać się z dodanym mocno zapłonem w DET3, może to pokaże, że tutaj jest problem. Seryjnie Motronic cofa zapłon momentami gdzie kompletnie nie ma to uzasadnienia, a przy doładowanym silniku względem wolnossącego sporo się zmienia w jego pracy i drganiach, które tej pracy towarzyszą.
Vanos działa od samego dołu praktycznie i 3800-4600rpm wyłącza się w zależności od obciążenia silnika.
Może też być przyczyna w pełni mechaniczna, na przykład zbyt wysokie ciśnienie oleju Wam wypycha szklanki i silnik górą traci napełnianie. Cuda się zdarzają, miałem takie przypadki.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 425
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Pisałem wyżej że odpinaliśmy je.Miś pisze: Mówiłem jeszcze Wam przez telefon, że mogą czujniki spalania stukowego łapać fałszywe odczyty spowodowane wibracjami silnika nadmiernymi bez stukoweg
Aktualny plan to przeróbka dyfra na wprowadzenie oryginalnego VSSi będziemy myśleć co dalej.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Wiem ze w det3 można zmodyfikować sygnał z czujnika vss i wysłać go do komputera, może można go nadać, albo zaznaczyć żeby nie pokazywał predkosci 0 tylko większa. To by wam trochę roboty odjęło
E30 325
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 832
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Próbowałem dać sygnał z czujnika położenia wałka i sterownik widział jakieś tam kilkanaście km/h, ale nic to nie zmieniło, więc robię VSS w dyfrze na oryginał, bo hamownia stoi i czeka
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Jest jeszcze druga prawdopodobna opcja, czy rozrzad był spięty na blokadę koła zamachowego?
Jeśli tak to czy pokrywa się ona ze znakiem na kole pasowym ?
Bardzo możliwe ze koło pasowe jest uszkodzone i wibruje fałszując odczyt, jeśli jest przesunięte w spoczynku to blokada koła zamachowego nie będzie się pokrywała się ze znakiem z przodu. Wiem ze koło było podmieniane ale możliwe jest ze:
-drugie również było uszkodzone
-drugie było dobre ale rozrzad się nie pokrywa
-możliwe ze jeśli koła są Ok to czujniki fałszują, wtedy trzeba by z jeżdżącego auta podmieniać części
Jeśli tak to czy pokrywa się ona ze znakiem na kole pasowym ?
Bardzo możliwe ze koło pasowe jest uszkodzone i wibruje fałszując odczyt, jeśli jest przesunięte w spoczynku to blokada koła zamachowego nie będzie się pokrywała się ze znakiem z przodu. Wiem ze koło było podmieniane ale możliwe jest ze:
-drugie również było uszkodzone
-drugie było dobre ale rozrzad się nie pokrywa
-możliwe ze jeśli koła są Ok to czujniki fałszują, wtedy trzeba by z jeżdżącego auta podmieniać części
E30 325
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 832
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Koła pasowe były już trzy, rozrząd się zgadza jeśli na dobrym sygnale VSS nadal będzie lipa to nie wiem, zostanie przejść na EMU, lub szukać przyczyny bezpośrednio w mechanice
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Albo przejść na MS41+DET3.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 425
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Próbowaliśmy jeszcze przed podpięciem sygnału VSS z czujnika wałka, wyjściem pod EBC i ustawialiśmy różne prędkości.kamil7s pisze:Wiem ze w det3 można zmodyfikować sygnał z czujnika vss i wysłać go do komputera, może można go nadać, albo zaznaczyć żeby nie pokazywał predkosci 0 tylko większa. To by wam trochę roboty odjęło
Jeśli byłby to problem tego typu, to jego pojawiałby się w jakimś tam przedziale obrotów. Tutaj zawsze jak od linijki 5500RPM.kamil7s pisze:Jest jeszcze druga prawdopodobna opcja(...)
Rozglądam się pomału za Motronic'em 3.1, z nim nigdy nie było żadnych problemów. No i mniej roboty przy konwersji z 3.3.1Miś pisze:Albo przejść na MS41+DET3.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Przełom w sprawie, nie będzie chodziło bo komputer wchodzi w tryb awaryjny z kilku powodów:
-trzeba przeskalowac wtryskiwacze w motronicu
-zbyt małe limity danych czujnik położenia przepustnicy razy przepływka razy wydajność wtryskiwaczy ze tak to ujmę
Pare odczytów się nie zgadza plus wypadnie zapłon i tryb awaryjny, jeśli przeskalowac by wtryskiwacze plus poprawna konwersja to o ile czujnik położenia przepustnicy miałby wartość max na 75% to by to chodziło
Drugie rozwiązanie problemu to poprzesuwanie limitów na wyżej wymienionych podzespolach
Trzecie to całkowite wywalenie trybów awaryjnych ze sterownika
Troszkę informacji, plików, instrukcji przeskalowania map wpadło mi w ręce jednak nie wiem jak to zadziała z detem, nie przejrzałem jeszcze tego dokładnie nawet, nawet nic nie zrozumiem bo nie znam się zbytnio na strojeniu
-trzeba przeskalowac wtryskiwacze w motronicu
-zbyt małe limity danych czujnik położenia przepustnicy razy przepływka razy wydajność wtryskiwaczy ze tak to ujmę
Pare odczytów się nie zgadza plus wypadnie zapłon i tryb awaryjny, jeśli przeskalowac by wtryskiwacze plus poprawna konwersja to o ile czujnik położenia przepustnicy miałby wartość max na 75% to by to chodziło
Drugie rozwiązanie problemu to poprzesuwanie limitów na wyżej wymienionych podzespolach
Trzecie to całkowite wywalenie trybów awaryjnych ze sterownika
Troszkę informacji, plików, instrukcji przeskalowania map wpadło mi w ręce jednak nie wiem jak to zadziała z detem, nie przejrzałem jeszcze tego dokładnie nawet, nawet nic nie zrozumiem bo nie znam się zbytnio na strojeniu
E30 325