E36 Coupe M50B30 AMP44 GT3582

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: Seboo »

Podmieńcie czujniki stuku albo przynajmniej zobaczcie czy nie sa popękane ich obudowy.
Vanos od jakich obrotów powinien przestawić wałek?
Czujnik wałka podmieniany?
Rozrzad spięty na blokady?
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 425
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: PiotrTF »

Seboo pisze:Podmieńcie czujniki stuku albo przynajmniej zobaczcie czy nie sa popękane ich obudowy.
Pisałem że były odpinane więc co im do tego? Poza tym są nowe.
Seboo pisze: Vanos od jakich obrotów powinien przestawić wałek?
Coś pomiędzy 3000 a 4xxx, tego nie sprawdzaliśmy. Vanos był regenerowany. Odpinaliśmy czujnik wałka jak i zawór Vanosa. Zero różnicy.
Seboo pisze: Rozrzad spięty na blokady?
Tak
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: kamil7s »

Ale kombinujesz, auto jeszcze zmień Haha, sprawny abs ? Ma być sprawny i sterownik silnika ma odczytywać prędkość, a jak nie chcesz abs to trzeba z zegarów do sterownika pociągnąć kabel, zegary czytają prędkość z dyfra. Z zegarów na pin 14 można podać w gnieździe 25 pin.
Zreszta obstawiam ze w boschu jest błąd prędkości pojazdu.
Co wygrałem?
E30 325
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 832
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: KonradGT »

No nic nie wygrałeś, bo sterownik czy widzi prędkość czy nie, jest ten sam efekt, kretfr napisał w pierwszym poście o tym problemie 'jazda z i bez VSS'. :hammer:

Po drugie pin 14 w Motronicu 3.3.1 to MAF :P
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: kamil7s »

To mnie zaskoczyłeś, bo z dwa takie przypadki przerabiałem ze bez czujnika prędkości nie chodził powyżej 5500, dokręcał się ale strasznie wariował. Wiec jeszcze przypadki m50b25 z vanosem które powyżej 5500 nie chodziły to czujnik położenia wału ale nowy zamiennik nie chciał chodzić to samo, dwa czujnik położenia walka był sprawny ale nie miał z czego czytać bo coś z wałkiem było nie tak, a trzy to czujnik położenia przepustnicy tylko to stara sprawa był zle podłączony, przewód urwany albo sam w sobie wadliwy, już nie pamietam. Jednak motronic 3.3.1 był chyba pierwszym który wymagał sto procent poprawnego podawania prędkości pojazdu czyli nie chodzi o wartość prędkości a o to żeby nie zanikał z czym miał problemy. Jeszcze jeden przypadek miałem ze normalnie chodził ale jak tylko zobaczył odcinke to jakby w mordę strzelił foch na pare przejazdów, nie pamietam jednak co to było, jutro sobie przypomnę i się odezwe.
Mówiłem o gnieździe diagnostycznym, 25 pin, przynajmniej w e34 z której mam silnik był to sygnał predkosci, a w motronicu to zdaje się 47

Jeszcze jedna myśl mnie naszła, jako ze prędkość pojazdu jest pinem w gnieździe diagnostycznym to jest możliwość ze podłączając komputer ty widzisz prędkość ale sterownik jej nie widzi bo jest uszkodzona wiązka np a różnie to przy swapach bywa, trzeba sprawdzić czy sygnał trafia do motronica
E30 325
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 832
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: KonradGT »

Idę w takim razie dalej tym tropem i zobaczymy, to by się zgadzało.

Dzięki!
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: Miś »

Sprawdźcie ten sygnał prędkości, zawsze jakiś trop.

Odnośnie M3.3.1, a M3.1 to dla mnie nie ma różnicy przy DET3, oba sterowniki są podobne w diagnozowalności i pracy.

Mówiłem jeszcze Wam przez telefon, że mogą czujniki spalania stukowego łapać fałszywe odczyty spowodowane wibracjami silnika nadmiernymi bez stukowego (praca zaworów, rozrządu, itd.), mogę je Wam na próbę wyciszyć w ori ecu delikatnie. Warto też odpiąć stukówki i w trybie awaryjnym Motronica przejechać się z dodanym mocno zapłonem w DET3, może to pokaże, że tutaj jest problem. Seryjnie Motronic cofa zapłon momentami gdzie kompletnie nie ma to uzasadnienia, a przy doładowanym silniku względem wolnossącego sporo się zmienia w jego pracy i drganiach, które tej pracy towarzyszą.

Vanos działa od samego dołu praktycznie i 3800-4600rpm wyłącza się w zależności od obciążenia silnika.

Może też być przyczyna w pełni mechaniczna, na przykład zbyt wysokie ciśnienie oleju Wam wypycha szklanki i silnik górą traci napełnianie. Cuda się zdarzają, miałem takie przypadki. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 425
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: PiotrTF »

Miś pisze: Mówiłem jeszcze Wam przez telefon, że mogą czujniki spalania stukowego łapać fałszywe odczyty spowodowane wibracjami silnika nadmiernymi bez stukoweg
Pisałem wyżej że odpinaliśmy je.

Aktualny plan to przeróbka dyfra na wprowadzenie oryginalnego VSSi będziemy myśleć co dalej.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: kamil7s »

Wiem ze w det3 można zmodyfikować sygnał z czujnika vss i wysłać go do komputera, może można go nadać, albo zaznaczyć żeby nie pokazywał predkosci 0 tylko większa. To by wam trochę roboty odjęło
E30 325
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 832
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: KonradGT »

Próbowałem dać sygnał z czujnika położenia wałka i sterownik widział jakieś tam kilkanaście km/h, ale nic to nie zmieniło, więc robię VSS w dyfrze na oryginał, bo hamownia stoi i czeka :heh:

Obrazek

Obrazek
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: kamil7s »

Jest jeszcze druga prawdopodobna opcja, czy rozrzad był spięty na blokadę koła zamachowego?
Jeśli tak to czy pokrywa się ona ze znakiem na kole pasowym ?
Bardzo możliwe ze koło pasowe jest uszkodzone i wibruje fałszując odczyt, jeśli jest przesunięte w spoczynku to blokada koła zamachowego nie będzie się pokrywała się ze znakiem z przodu. Wiem ze koło było podmieniane ale możliwe jest ze:
-drugie również było uszkodzone
-drugie było dobre ale rozrzad się nie pokrywa
-możliwe ze jeśli koła są Ok to czujniki fałszują, wtedy trzeba by z jeżdżącego auta podmieniać części
E30 325
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 832
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: KonradGT »

Koła pasowe były już trzy, rozrząd się zgadza ;) jeśli na dobrym sygnale VSS nadal będzie lipa to nie wiem, zostanie przejść na EMU, lub szukać przyczyny bezpośrednio w mechanice :eee:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: Miś »

Albo przejść na MS41+DET3. :piwo:
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 425
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: PiotrTF »

kamil7s pisze:Wiem ze w det3 można zmodyfikować sygnał z czujnika vss i wysłać go do komputera, może można go nadać, albo zaznaczyć żeby nie pokazywał predkosci 0 tylko większa. To by wam trochę roboty odjęło
Próbowaliśmy jeszcze przed podpięciem sygnału VSS z czujnika wałka, wyjściem pod EBC i ustawialiśmy różne prędkości.
kamil7s pisze:Jest jeszcze druga prawdopodobna opcja(...)
Jeśli byłby to problem tego typu, to jego pojawiałby się w jakimś tam przedziale obrotów. Tutaj zawsze jak od linijki 5500RPM.
Miś pisze:Albo przejść na MS41+DET3. :piwo:
Rozglądam się pomału za Motronic'em 3.1, z nim nigdy nie było żadnych problemów. No i mniej roboty przy konwersji z 3.3.1 :heh:
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: kamil7s »

Przełom w sprawie, nie będzie chodziło bo komputer wchodzi w tryb awaryjny z kilku powodów:
-trzeba przeskalowac wtryskiwacze w motronicu
-zbyt małe limity danych czujnik położenia przepustnicy razy przepływka razy wydajność wtryskiwaczy ze tak to ujmę
Pare odczytów się nie zgadza plus wypadnie zapłon i tryb awaryjny, jeśli przeskalowac by wtryskiwacze plus poprawna konwersja to o ile czujnik położenia przepustnicy miałby wartość max na 75% to by to chodziło
Drugie rozwiązanie problemu to poprzesuwanie limitów na wyżej wymienionych podzespolach
Trzecie to całkowite wywalenie trybów awaryjnych ze sterownika
Troszkę informacji, plików, instrukcji przeskalowania map wpadło mi w ręce jednak nie wiem jak to zadziała z detem, nie przejrzałem jeszcze tego dokładnie nawet, nawet nic nie zrozumiem bo nie znam się zbytnio na strojeniu
E30 325
ODPOWIEDZ