e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: corey »

Jeeet pisze:Też miałem pomysł na turbo t6 typ wiadro ale w e39 v8 ale po edukacji to to zbyt brutalna sprawa dla napedów i układu korbowodowego oem. jak wstanie to jak by otworzyć drzwi z buta zamiast klamką .Ale lubie takie szalone pomysły :piwo:

No troche przesada to byla. Kupilem ostatnio gt45 na kulce i z kolem cnc ale zostawie ja do jakiegos v8 :heh:

Znalazlem tez filmik z rx6r
https://www.youtube.com/watch?v=ndAhQOdCqH0" onclick="window.open(this.href);return false;


Silnik z gt35 powedrowal do innego auta kolegi.

Jeszcze raz skladam m30 do e38 ;)

Po weryfikacji w szlifierni okazalo sie ze wszystkie 4 waly jakie mialem na stanie okazaly sie krzywe :mellow: :mellow:
Nie moglem znalezc nigdzie prawdziwego nominalu i poszedlem w szlif pod panewki , tzn. kupilem pierwszy nadwymiar i wyszlifowano mi wal pod te konkretnie egzemplarze. Wlasciciel szlifierni ktorego dobrze znam i mu ufam gwarantowal wlasnymi jajami ze bedzie wszystko ok. Dlatego sie na to zdecydowalem. Koszt byl wysoki. Znalazlem super blok bez zadnych progow. Dlugo szukalem super pompy oleju do m30. Po pol roku dopiero znalazlem - koszt taki ze kiedys caly silnik za to kupowalem, coraz ciezej z czesciami do m30. To juz jest na wymarciu praktycznie. Glowica b35, nowy walek febi, nowe dzwigienki mg, uszczelniacze, szlif etc. Uszczelka zwykla plus piramidki, szpilki do glowicy. Kolo pasowe zakolkowane. Nowy rozrzad kompletny. Filtr oleju z m70 z chlodnica. Sprzeglo dwutarcz. Wtryski 630 albo 2200 zalezy jakie turbo wpadnie. Turbina jeszcze nie wiem , lezy na polce gt35 ale ile razy to mozna montowac. :ph34r:

https://youtu.be/3t4ZbdhChFA" onclick="window.open(this.href);return false; - piramidki

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: Jeeet »

No ja miałem nowego kkk co w seri robiło 1000km + ,poszło do ls1 chyba 7.2 L .
Fajnie działasz ,myśle że od bezpiecznych 600-700 km (jak na ten setup) możesz zacząć,nie wiem w ile celujesz? Potem to chyba wzmacniacz zapłonu aby iść wyżej z bostem ? Chyba było na forum jak ktoś przeszedł na cewki w m20.
:offtopic:
M30 to już na prawde chistoria , szwagier jest maniakiem starych bemek ma bmw 2500, e3 ,e23 same m30 na gazniku ,myślałem że to szarpiące padaki ale fajnie chodzą budy może nie lekkie ale nie napasione wyposażeniem w latach 70-80tych to musiały być istne demony .
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: corey »

Jeeet pisze:No ja miałem nowego kkk co w seri robiło 1000km + ,poszło do ls1 chyba 7.2 L .
Fajnie działasz ,myśle że od bezpiecznych 600-700 km (jak na ten setup) możesz zacząć,nie wiem w ile celujesz? Potem to chyba wzmacniacz zapłonu aby iść wyżej z bostem ? Chyba było na forum jak ktoś przeszedł na cewki w m20.
:offtopic:
M30 to już na prawde chistoria , szwagier jest maniakiem starych bemek ma bmw 2500, e3 ,e23 same m30 na gazniku ,myślałem że to szarpiące padaki ale fajnie chodzą budy może nie lekkie ale nie napasione wyposażeniem w latach 70-80tych to musiały być istne demony .
ile bedzie zobaczymy , napewno 550+.Nie wiecej niz 700 bo to granica skrzyni biegow oem i polosi. Jeszcze nigdy nie zlozylem m30 na oem zaplonie, pierwsze co wlatuje zawsze to SA i zespolona cewka 3x2.
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: Jeeet »

corey pisze:
Jeeet pisze:No ja miałem nowego kkk co w seri robiło 1000km + ,poszło do ls1 chyba 7.2 L .
Fajnie działasz ,myśle że od bezpiecznych 600-700 km (jak na ten setup) możesz zacząć,nie wiem w ile celujesz? Potem to chyba wzmacniacz zapłonu aby iść wyżej z bostem ? Chyba było na forum jak ktoś przeszedł na cewki w m20.
:offtopic:
M30 to już na prawde chistoria , szwagier jest maniakiem starych bemek ma bmw 2500, e3 ,e23 same m30 na gazniku ,myślałem że to szarpiące padaki ale fajnie chodzą budy może nie lekkie ale nie napasione wyposażeniem w latach 70-80tych to musiały być istne demony .
ile bedzie zobaczymy , napewno 550+.Nie wiecej niz 700 bo to granica skrzyni biegow oem i polosi. Jeszcze nigdy nie zlozylem m30 na oem zaplonie, pierwsze co wlatuje zawsze to SA i zespolona cewka 3x2.
Widze ze obcykany temat m30 i 700km. Z tego co predstawiasz wychodzi żę łatwiej przekroczyć mityczne 450km w m30 niżeli w nowszych konstrukcjach .Pewnie sporo na plus daje gotowe 3L + ,tłoki -korby wał -oem ? Strokera nie trzeba ,wałek cat cams generalnie mody głowicy to nie mus nie każdy chce kręcić 9000obr. ? Silnikowo wygląda to prosciej .
Klime chyba usunełeś ? To mi nie pasuje w e38 daily to tak troche jak fotelik dzieciecy w wyprutym z klatką driftowozie,no nie pasuje.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 835
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: KonradGT »

Mega sceptyczny jestem co do tych mocy rzędu 600 czy 700+ ot tak z M30... Mamy jakiś wykres do tego, czy po prostu moc wywróżona?
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: corey »

KonradGT pisze:Mega sceptyczny jestem co do tych mocy rzędu 600 czy 700+ ot tak z M30... Mamy jakiś wykres do tego, czy po prostu moc wywróżona?
Tak wywrozone. :śmiech: :śmiech: :śmiech:
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: corey »

Jeeet pisze:
corey pisze:
Jeeet pisze:No ja miałem nowego kkk co w seri robiło 1000km + ,poszło do ls1 chyba 7.2 L .
Fajnie działasz ,myśle że od bezpiecznych 600-700 km (jak na ten setup) możesz zacząć,nie wiem w ile celujesz? Potem to chyba wzmacniacz zapłonu aby iść wyżej z bostem ? Chyba było na forum jak ktoś przeszedł na cewki w m20.
:offtopic:
M30 to już na prawde chistoria , szwagier jest maniakiem starych bemek ma bmw 2500, e3 ,e23 same m30 na gazniku ,myślałem że to szarpiące padaki ale fajnie chodzą budy może nie lekkie ale nie napasione wyposażeniem w latach 70-80tych to musiały być istne demony .
ile bedzie zobaczymy , napewno 550+.Nie wiecej niz 700 bo to granica skrzyni biegow oem i polosi. Jeszcze nigdy nie zlozylem m30 na oem zaplonie, pierwsze co wlatuje zawsze to SA i zespolona cewka 3x2.
Widze ze obcykany temat m30 i 700km. Z tego co predstawiasz wychodzi żę łatwiej przekroczyć mityczne 450km w m30 niżeli w nowszych konstrukcjach .Pewnie sporo na plus daje gotowe 3L + ,tłoki -korby wał -oem ? Strokera nie trzeba ,wałek cat cams generalnie mody głowicy to nie mus nie każdy chce kręcić 9000obr. ? Silnikowo wygląda to prosciej .
Klime chyba usunełeś ? To mi nie pasuje w e38 daily to tak troche jak fotelik dzieciecy w wyprutym z klatką driftowozie,no nie pasuje.

klima oczywiscie jest , zmieniony olej w sprezarce na syntetyk i tyle, nabite r134. Silnik oprucz uszczelki pod glowica, szpilek praktycznie seryjny.
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: Jeeet »

Koniecznie dokumentuj na forum jak pisałem jestem fanem takich pomysłów ,pzdr.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: Grzesi(E30)k »

Jaką cewke stosujesz? Chce uciec z kopułki w m20 ale kable moga zostac
-chałturnik-
Awatar użytkownika
ecru
Turbo-Team
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 2009, o 19:43
Imię: David
lokalizacja: Wilanów

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: ecru »

Grzesi(E30)k pisze:Jaką cewke stosujesz? Chce uciec z kopułki w m20 ale kable moga zostac
Ja do swojego starego projektu M20 wykorzystałem cewkę od opla omegi V6.
Działa bez najmniejszego problemu, a skoro sterownik ma być SA to nie będzie problemów z wysterowaniem.
Działa w trybie wasted spark.
Gdzieś tu mam jakieś stare zdjęcia:

Obrazek

Obrazek
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: corey »

Grzesi(E30)k pisze:Jaką cewke stosujesz? Chce uciec z kopułki w m20 ale kable moga zostac
przetestowalem rozne, z vr6, opla, gm usa, i moja ulubiona jest ford edis 6 , ma najmocniejsza iskre i pasuja do niej oem przewody. kosztuje grosze.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: Grzesi(E30)k »

Dzieki za informacje. Widze że nowa cewka edis6 ngk 200zł :D
-chałturnik-
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: gadziuWLKP »

a te indywidualne z TSI czerwone? Jest jakiś tam problem żeby je podłączyć do ori sterownika ale w SA pewnie się uda? Co wiecie w tym temacie?
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: corey »

gadziuWLKP pisze:a te indywidualne z TSI czerwone? Jest jakiś tam problem żeby je podłączyć do ori sterownika ale w SA pewnie się uda? Co wiecie w tym temacie?

w audi to ok , ale w bmw nie widze zadnego sensu tego montowac. Szczegolnie przy m30 czy m20 to strzal w kolano z umiejscowieniem. Pozatym awaryjne.
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Post autor: farmer91 »

Nie boisz się o ten wał po szlifie? Wszystkie historie z wałami po szlifie jakie znam gdzie były zapewnienia że będzie to jeździć kończyły się tak samo, zatarciem. Z tego co wiem to krzywizna 0,03-0,04 jest akceptowalna jeśli czopy są ok, A większe odchyłki prostują, bynajmniej niedaleko mnie jest firma która typowo zajmuje się prostowaniem i wyważaniem wałów korbowych.
ODPOWIEDZ