BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
-
- Nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 11:10
- Imię: Szymon
- lokalizacja: Zakopane
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
Michał jakiego używasz programu do strojenia ECU ??
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
Piggyback Ecumaster DET3.Elroj666 pisze:Michał jakiego używasz programu do strojenia ECU ??
Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
Witam.
Trochę czasu minęło od ostatniej aktualizacji. W międzyczasie napotkaliśmy wiele problemów, kilka rzeczy ewidentnie nie chciało, aby projekt został zakończony, ale w końcu się udało. Samochód jest gotowy do odbioru. Mam nadzieję, że efekt finalny przypadnie właścicielowi do gustu, może Piotrek sam też coś dopisze w temacie. Po tym wszystkim śmiało mogę powiedzieć, że był to dotychczas najtrudniejszy, najbardziej praco- i czaso- chłonny projekt, z jakim mieliśmy doczynienia. W dodatku nie zdażył się jeszcze taki, z którym mielibyśmy tyle problemów. Długo będę się zastanawiał, zanim weźmiemy kolejne S50B32 na warsztat. Tak czy inaczej, efekt końcowy to 368 KM i 426 Nm przy doładowaniu 0.5bar. Z tym, że na hamownii dołdowanie w wyższym zakresie obrotów spadało do 0.35bar, a na drodze trzyma boost na równym poziomie do końca.
Wykres:
Efekt końcowy pod maską:
Pozdrawiam,
Michał.
Trochę czasu minęło od ostatniej aktualizacji. W międzyczasie napotkaliśmy wiele problemów, kilka rzeczy ewidentnie nie chciało, aby projekt został zakończony, ale w końcu się udało. Samochód jest gotowy do odbioru. Mam nadzieję, że efekt finalny przypadnie właścicielowi do gustu, może Piotrek sam też coś dopisze w temacie. Po tym wszystkim śmiało mogę powiedzieć, że był to dotychczas najtrudniejszy, najbardziej praco- i czaso- chłonny projekt, z jakim mieliśmy doczynienia. W dodatku nie zdażył się jeszcze taki, z którym mielibyśmy tyle problemów. Długo będę się zastanawiał, zanim weźmiemy kolejne S50B32 na warsztat. Tak czy inaczej, efekt końcowy to 368 KM i 426 Nm przy doładowaniu 0.5bar. Z tym, że na hamownii dołdowanie w wyższym zakresie obrotów spadało do 0.35bar, a na drodze trzyma boost na równym poziomie do końca.
Wykres:
Efekt końcowy pod maską:
Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
Cieszę się, że udało się doprowadzić sprawy do końca. Michał może opiszesz z czym walczyliście ? Uchyl rąbka tajemnicy
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
Zacnie ale dlaczego na hamowni boost spadał? Jeśli na drodze utrzymuje się 0,5 bara to moc napewno jest większe niż pomiarowe 360km +
- Bambus
- User
- Posty: 52
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 10:21
- Imię: Robert
- lokalizacja: Kutno
- Lokalizacja: Kutno
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
Fajnie, ze kolejny udany projekt
Blacha, może po prostu rolki hamowni nie dawały oponom wystarczającej przyczepności w wyższym zakresie obrotów
Blacha, może po prostu rolki hamowni nie dawały oponom wystarczającej przyczepności w wyższym zakresie obrotów
e30 335i drift car
e36 takie zwykłe coupe m44
GG 5906624
e36 takie zwykłe coupe m44
GG 5906624
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
jak by był uślizg to wykres raczej by był z dupy i widać by na nim było moment w którym sie koła uslizgują wiec raczej to nie to
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
Michał jak oceniasz teoretyczną wytrzymałość seryjnych bebechów S50B32 ( oczywiscie po przygotowaniu głowicy + nowa uszczelka, sruby i inne ważne ).
Do jakiej mniej więcej mocy i momentu można pompować bez obawy o drastyczne przyśpieszenie zużycia całości?
Do jakiej mniej więcej mocy i momentu można pompować bez obawy o drastyczne przyśpieszenie zużycia całości?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
Na hamowni spadało doładowanie, bo rolki nie oddawały realnego obciążenia i silnik nie generował wystarczającej ilości spalin, żeby napędzić turbinę. Na hamowni obciążeniowej wynik powinien być lepszy..
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
Niby tak, ale w moim przypadku nie mogłem nadmuchac na hamowni obciążeniowej więcej jak 0,8 bar mimo że na drodze dochodziło do 1,5barg-rad pisze: Na hamowni obciążeniowej wynik powinien być lepszy..
www.turboBMW.pl
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
Może nadmuch był kiepski i temperatura powietrza strasznie wysoka ?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
Wszystkie problemy, których nie udało nam się przewidzieć, były związane z elektroniką. Część z nich jest opisana na forum w dziale technicznym. Mechanicznie raczej wszystko poszło po naszej myśli - może jedynie zaskoczyło nas to, że turbosprężarka przesunęła się aż tak znacząco po założeniu 3.5mm uszczelki pod głowicą.g-rad pisze:Cieszę się, że udało się doprowadzić sprawy do końca. Michał może opiszesz z czym walczyliście ? Uchyl rąbka tajemnicy
Boost na hamownii spadał ze względu na obciążenie, jakie rolki wytwarzały. Nie mogliśmy jakby drogi z hamownią zgrać. Na większym obciążeniu zapewne silnik utrzymałby pełne doładowanie do końca i wynik pewnie byłby większy, ale od samego startu widziałem, że AFR ' y mocno się zubożyły, więc przerwałem taką próbę ze względu na bezpieczeństwo. Za każdym razem, kiedy jechałem na hamownię, zawsze padało, więc drogowego pomiaru nie mieliśmy okazji zrobić. Zresztą wynik nie jest najważniejszy, ważne, jak samochód jeździ.Blacha pisze:Zacnie ale dlaczego na hamowni boost spadał? Jeśli na drodze utrzymuje się 0,5 bara to moc napewno jest większe niż pomiarowe 360km +
Jak samochód poślizgnie się na rolkach, to moment leci dziko w górę.Bambus pisze:Fajnie, ze kolejny udany projekt
Blacha, może po prostu rolki hamowni nie dawały oponom wystarczającej przyczepności w wyższym zakresie obrotów
To nie kwestia nadmuchu ani temperatury powietrza. Zresztą temp. otoczenia w trakcie pomiaru była poniżej 10 st., więc naprawdę musiałoby się w dolocie coś mocno pochrzanić, aby temp. wzrosła do tego stopnia, żeby obniżyć wartość ciś. doładowania.g-rad pisze:Może nadmuch był kiepski i temperatura powietrza strasznie wysoka ?
Karolu, niestety trudno jest to określić. Jest to pierwsze S50B32 Turbo w Polsce, więc jeszcze nikt z nas nie wysadził tego silnika na doładowaniu. W Europie także nie ma wiele takich projektów, a jak się jakiś wyszuka, to po filmiku "first startup" słuch o nim zanika. Patrząc jednak po tym, że silnik przeżył strojenie, przeżył już sporo kilometrów latania na WOT, przeżył łącznie z 10 pomiarów na hamownii i po odmie, która ciągle dymi sobie jak "z papierosa", to mileage powinien być zadowalający.Karolo pisze:Michał jak oceniasz teoretyczną wytrzymałość seryjnych bebechów S50B32 ( oczywiscie po przygotowaniu głowicy + nowa uszczelka, sruby i inne ważne ).
Do jakiej mniej więcej mocy i momentu można pompować bez obawy o drastyczne przyśpieszenie zużycia całości?
Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy
pisales cos o przerabianiu tez strony wydechowej holseta,.
zapytam dokladniej, jakie AR przod + tyl, ile lopatek kompresor, i AR 12 wydechowa>? to chyba najmniejszy wydech hx40 albo? (wiesz dlaczego pytam )
zapytam dokladniej, jakie AR przod + tyl, ile lopatek kompresor, i AR 12 wydechowa>? to chyba najmniejszy wydech hx40 albo? (wiesz dlaczego pytam )