BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Elroj666
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 18 lis 2010, o 11:10
Imię: Szymon
lokalizacja: Zakopane

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: Elroj666 »

Michał jakiego używasz programu do strojenia ECU ??
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: Michał_Małecki »

Elroj666 pisze:Michał jakiego używasz programu do strojenia ECU ??
Piggyback Ecumaster DET3.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Trochę czasu minęło od ostatniej aktualizacji. W międzyczasie napotkaliśmy wiele problemów, kilka rzeczy ewidentnie nie chciało, aby projekt został zakończony, ale w końcu się udało. Samochód jest gotowy do odbioru. Mam nadzieję, że efekt finalny przypadnie właścicielowi do gustu, może Piotrek sam też coś dopisze w temacie. Po tym wszystkim śmiało mogę powiedzieć, że był to dotychczas najtrudniejszy, najbardziej praco- i czaso- chłonny projekt, z jakim mieliśmy doczynienia. W dodatku nie zdażył się jeszcze taki, z którym mielibyśmy tyle problemów. Długo będę się zastanawiał, zanim weźmiemy kolejne S50B32 na warsztat. Tak czy inaczej, efekt końcowy to 368 KM i 426 Nm przy doładowaniu 0.5bar. Z tym, że na hamownii dołdowanie w wyższym zakresie obrotów spadało do 0.35bar, a na drodze trzyma boost na równym poziomie do końca.

Wykres:

Obrazek

Efekt końcowy pod maską:

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: g-rad »

Cieszę się, że udało się doprowadzić sprawy do końca. Michał może opiszesz z czym walczyliście ? Uchyl rąbka tajemnicy ;)
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: Blacha »

Zacnie ale dlaczego na hamowni boost spadał? Jeśli na drodze utrzymuje się 0,5 bara to moc napewno jest większe niż pomiarowe 360km +
Awatar użytkownika
Bambus
User
Posty: 52
Rejestracja: 4 lis 2009, o 10:21
Imię: Robert
lokalizacja: Kutno
Lokalizacja: Kutno

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: Bambus »

Fajnie, ze kolejny udany projekt :heh:
Blacha, może po prostu rolki hamowni nie dawały oponom wystarczającej przyczepności w wyższym zakresie obrotów
e30 335i drift car
e36 takie zwykłe coupe m44
GG 5906624
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: DOHC »

jak by był uślizg to wykres raczej by był z dupy i widać by na nim było moment w którym sie koła uslizgują wiec raczej to nie to
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: Karolo »

Michał jak oceniasz teoretyczną wytrzymałość seryjnych bebechów S50B32 ( oczywiscie po przygotowaniu głowicy + nowa uszczelka, sruby i inne ważne ).
Do jakiej mniej więcej mocy i momentu można pompować bez obawy o drastyczne przyśpieszenie zużycia całości?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: g-rad »

Na hamowni spadało doładowanie, bo rolki nie oddawały realnego obciążenia i silnik nie generował wystarczającej ilości spalin, żeby napędzić turbinę. Na hamowni obciążeniowej wynik powinien być lepszy..
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: korona »

g-rad pisze: Na hamowni obciążeniowej wynik powinien być lepszy..
Niby tak, ale w moim przypadku nie mogłem nadmuchac na hamowni obciążeniowej więcej jak 0,8 bar mimo że na drodze dochodziło do 1,5bar
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: g-rad »

Może nadmuch był kiepski i temperatura powietrza strasznie wysoka ?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: Michał_Małecki »

g-rad pisze:Cieszę się, że udało się doprowadzić sprawy do końca. Michał może opiszesz z czym walczyliście ? Uchyl rąbka tajemnicy ;)
Wszystkie problemy, których nie udało nam się przewidzieć, były związane z elektroniką. Część z nich jest opisana na forum w dziale technicznym. Mechanicznie raczej wszystko poszło po naszej myśli - może jedynie zaskoczyło nas to, że turbosprężarka przesunęła się aż tak znacząco po założeniu 3.5mm uszczelki pod głowicą.
Blacha pisze:Zacnie ale dlaczego na hamowni boost spadał? Jeśli na drodze utrzymuje się 0,5 bara to moc napewno jest większe niż pomiarowe 360km +
Boost na hamownii spadał ze względu na obciążenie, jakie rolki wytwarzały. Nie mogliśmy jakby drogi z hamownią zgrać. Na większym obciążeniu zapewne silnik utrzymałby pełne doładowanie do końca i wynik pewnie byłby większy, ale od samego startu widziałem, że AFR ' y mocno się zubożyły, więc przerwałem taką próbę ze względu na bezpieczeństwo. Za każdym razem, kiedy jechałem na hamownię, zawsze padało, więc drogowego pomiaru nie mieliśmy okazji zrobić. Zresztą wynik nie jest najważniejszy, ważne, jak samochód jeździ.
Bambus pisze:Fajnie, ze kolejny udany projekt :heh:
Blacha, może po prostu rolki hamowni nie dawały oponom wystarczającej przyczepności w wyższym zakresie obrotów
Jak samochód poślizgnie się na rolkach, to moment leci dziko w górę.
g-rad pisze:Może nadmuch był kiepski i temperatura powietrza strasznie wysoka ?
To nie kwestia nadmuchu ani temperatury powietrza. Zresztą temp. otoczenia w trakcie pomiaru była poniżej 10 st., więc naprawdę musiałoby się w dolocie coś mocno pochrzanić, aby temp. wzrosła do tego stopnia, żeby obniżyć wartość ciś. doładowania.
Karolo pisze:Michał jak oceniasz teoretyczną wytrzymałość seryjnych bebechów S50B32 ( oczywiscie po przygotowaniu głowicy + nowa uszczelka, sruby i inne ważne ).
Do jakiej mniej więcej mocy i momentu można pompować bez obawy o drastyczne przyśpieszenie zużycia całości?
Karolu, niestety trudno jest to określić. Jest to pierwsze S50B32 Turbo w Polsce, więc jeszcze nikt z nas nie wysadził tego silnika na doładowaniu. W Europie także nie ma wiele takich projektów, a jak się jakiś wyszuka, to po filmiku "first startup" słuch o nim zanika. Patrząc jednak po tym, że silnik przeżył strojenie, przeżył już sporo kilometrów latania na WOT, przeżył łącznie z 10 pomiarów na hamownii i po odmie, która ciągle dymi sobie jak "z papierosa", to mileage powinien być zadowalający.

Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M3 3.2 EVO Turbo dla Piotra z W-wy

Post autor: k64 »

pisales cos o przerabianiu tez strony wydechowej holseta,.

zapytam dokladniej, jakie AR przod + tyl, ile lopatek kompresor, i AR 12 wydechowa>? to chyba najmniejszy wydech hx40 albo? (wiesz dlaczego pytam :ph34r: )
ODPOWIEDZ