Po projekcie dla Marcina przyszedł czas na kolejne doładowane BMW E36 M3. Tym razem jest to M3 3.2 Evo z silnikiem S50B32 i w dodatku ze skrzynią SMG. Właścicielem samochodu jest Piotrek z Warszawy. Silnik pozostanie seryjny, odprężymy go jedynie uszczelką MLS o grubości 3.5mm oraz skręcimy głowicę szpilkami 11mm ARP. W S50B32 po zostosowaniu 3.5mm uszczelki stopień sprężania z 11.3:1 zmniejszy się do 9.8:1. Obecnie jesteśmy na etapie wymiany uszczelki pod głowicą. Głowica dziś została zdjęta i na dniach zostanie oddana do obróbki.
Planowany setup:
- Modyfikacje silnika:
- silnik S50B32,
- uszczelka pod głowicę MLS Cometic 3.5mm,
- 11mm szpilki do głowicy ARP.
Układ turbodoładowania: - stożkowy filtr powietrza Simota,
- turbosprężarka Holset HX40,
- wastegate 60mm V-band,
- FMIC 450x300x76mm,
- orurowanie ukł. dolotowego Jacek Sobczak,
- membranowy BOV Cosmo HP,
- przerobiony seryjny kolektor ssący.
Układ wydechowy: - kolektor wydechowy Treadstone,
- downpipe 3.0? Jacek Sobczak,
- przelotowy ukł. wydechowy 3.0? Jacek Sobczak,
- tłumik środkowy 3.0" custom,
- tłumik końcowy 3.0? custom.
Układ paliwowy: - wtryskiwacze 630cc/min. Siemens Deka,
- pompa paliwa Walbro GSS 341,
- seryjny 5.0bar regulator ciśnienia paliwa.
Elektronika: - Ecumaster DET3,
- MAP sensor MPX4250AP,
- strojenie Michał Małecki,
- czujniki EGT, boost, temp. oleju Auto Gauge SM Peak.
Od takiego stanu zaczęliśmy:
Pierwsze demontaże ? układ dolotowy, chłodnica wody:
Następnie zajęliśmy się drugą stroną silnika:
Tata miał misję, więc wziął się za 24 nakrętki od kolektora
W końcu dorwał ostatnią i barany wyjęliśmy ? cały układ wydechowy znów nie będzie potrzebny:
Pozbyliśmy się także całego układu klimatyzacji i pompy powietrza:
Po zdjęciu pokrywy rozrządu?
? musieliśmy ogarnąć jakieś narzędzia BMW Tool:
? do demontażu Vanosa:
Ten niebieski przewód to kolejna część naszego narzędzia BMW Tool
Wyjęty podwójny Vanos:
Demontaż wałka ssącego:
Za odkręcanie wałka oczywiście zabrał się tata?
Ssący już wyjęty:
Chwilę później wydechowy także, a zaraz potem górna część głowicy:
Tłoki i gładzie cylindrów są w dobrym stanie:
Jutro postaram się wrzucić zdjęcia poszczególnych części, które już mamy.
Stay tuned,
Michał.