
Przedstawiam taki mój wynalazek, jakiego pewnie jeszcze nie było


Od a do z włącznie ze strojeniem wykonany przeze mnie. Samochodem oczywiście jeżdżę na co dzień. Od momentu doładowania przejechał jakieś 6tys km
Tak na szybko...
Silnik: seryjne niedotykane m52tub20
Układ dolotowy: 2x td04-13t, ic 550x230x65, usunięta odma, jakiś dv z braku chęci w atmosferę.
Układ wydechowy: od końca dp seryjny
Układ paliwowy: seria
Układ napędowy: dyferencjał z 328i, 2.93
Sterowanie: Det3 FIT
Zawieszenie: seria
W skrócie po za dołożonym osprzętem turbo totalna seria

Silnik przed doładowaniem ale ze zrobionym dolotem generował jakoś 145whp i 0-200 wg licznika w 35s... Po doładowaniu zaczynając od chwilowego 0.3bar&200whp aby sprawdzić działanie osprzętu przez 0.45bar&235whp i kończąc na 0.55bar&253whp 0-200 wg licznika 18-18.5s (100-200 13s) Po odetkaniu wydechu wyskoczyło 267whp dostępne trochę w szerszym zakresie ale tu już brakło paliwa na więcej. Przez cały okres nie zauważyłem niczego niepokojącego ani nic, samochód lekko nie miał, milion pomiarów 100-200, zmielony dyfer i wyrwana podłoga, spalanie z pierwszych 2tys km ponad 20l/100km i silnik przeżył to wszystko więc operacje turbo z pewnością można uznać za udaną

100-200 na finalnym setupie i wykres: 0.55bar, 290KM i 350NM odcięcie 7300rpm. Wykresy jak widać z deta, nie wiem jak z ich poprawnością... Na moje oko mało doświadczonego dragracera z dobrym kapciem był potencjał na jakieś może nawet niskie 13s na 1/4 mili przy dobrych wiatrach...
http://www.youtube.com/watch?v=FphRyUObB3U" onclick="window.open(this.href);return false; 100-200 13s (0.55bar 290KM)
https://www.youtube.com/watch?v=k1HQR9b3xwQ" onclick="window.open(this.href);return false; (chwilowy setup 0.55-0.6bar 300-310KM) czas słaby bo wpadłem w boost cut i ze zbyt wysokiego biegu ale po tępie prędkościomierza nawet nawet, może dałoby radę zejść na 12s. Szkoda, że nie udało się zmierzyć żadnego setupu vboxem...

Jakieś foto, nie ma ich wiele bo nie mam w zwyczaju fotografowania każdej śrubki i pudełka.




Spawy takie o, teraz są dużo lepsze.
Pod maską mały meksyk ale finalnie będzie na tip top.
Ale niestety tak było.. Silnik uległ awarii i jak na złość nie przez doładowanie... Po jego rozebraniu wszystko w środku wyglądało jak nowe pomimo prawie podwojonej mocy. W jego miejsce wpadło m52tub25 ale chwilowo brak czasu aby zamontować cały kit do silnika więc jest n/a z porywającym czasem 0-200 w 32s

Pozwoliłem sobie założyć temat pomimo, że obecnie jest n/a ale kwestia kilku tygodni i powraca doładowanie ale najpierw pobawię się w wolnossące mody w sumie nie wiem po co no ale...
Z większych turbo planów:
-dorobić sprężyny wg na 0.5bar bo obecne 0.3 to średnie rozwiązanie, prawdopodobnie zawory są uchylane od ciśnienia spalin
-mocniejsze sprzęgło, pewnie rzeźba z dwumasą z 2.8 i dociskiem z jakiegoś diesla
-ponowna wymiana dyferencjału i półosi bo już mają straszne luzy..
-customowe plenum do ssącego
-w końcu pozbycie się seryjnego wydechu i zrobienie przelotowego
-strojenie na seryjnym sterowniku zamiast deta. Tu podziękowania dla was za uświadomienie mnie, że będzie działać, po tygodniu grzebania w mapach też stwierdzam, że się da

-no i obecne 0-200 w 32s skrócić o połowę

Wszelkie aktualizację będę na bieżąco wrzucał.
Pozdrawiam
