Hypertech E36 2JZ + BorgWarner S400 + NOS + E85

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Hypertech E36 2JZ + BorgWarner S400 + NOS + E85

Post autor: filip »

Model: E36 coupe

Modyfikacje

Silnik:

blok m50b25 - bore 85, planowany, oringowany, osiowane podpory, cylindry szlifowane
wał m52b28 - stroke 84, 1 szlif, spasowany na nowo z panewkami na ciasne tolerancje
korby m50b25
panewki nowe glyko
tłoki cr 8:1
pierścienie nowe goetz

głowica m50b25 - nowe zawory, nowe uszczelniacze, gniazda dotarte, planowana, sprawdzona na mikropęknięcia i szczelność
śruby głowicy OEM
łańcuch rozrządu nowy OEM
komplet nowych wszystkich uszczelek OEM
spływ oleju w obudowę rozrządu
nowa pompa wody
podstawka pod czujniki do wskaźników wykonana na zamówienie
wszystkie węże podciśnienia nowe
pokrywa zaworów proszkowana (struktura jak vht)
chłodniejszy termostat w obudowie z m52
zalany motulem 300V 15w50
wszystko wymyte chemicznie

Układ dolotowy:

ic 600x400 (jakoś tak)
orurowanie ze stali kwasoodpornej 60mm/1.6
złączki silikonowe zbrojone 4ro krotnie - wytrzymałość 5 bar
mocne cybanty śrubowe
BOV Tial Q (nie chiński)
filtr "HKS style" :)

Układ wydechowy:

turbo gt35
kolektor z kwasu up mount
down pipe 3"
wydech 3" na szybkozłaczkach z cybantami śrubowymi
WG Tial MV-S (nie chiński) wpuszczony w wydech
sprężyna na 0.7 bar

Elektronika / wskaźniki:

wskaźniki AutoGauge egt, ciśnienie oleju, temperatura oleju, ciśnienie doładowania
sterowanie DETIII + MAP
natrysk CO2 na ic
sterowanie doładowaniem z poziomu DET'a - tak zwane EBC

Układ paliwowy / wtryskowy:

pompa walbro gss341 czyli potocznie zwane 255
wtryski bosch 280 156 023 460cc/min @ 4.5 bar
regulator cisnienia paliwa TOMEI

Układ chłodzenia:

spal przed chłodnicą włączany termowłacznikiem i dodatkowo możliwość włączenia z wnętrza
podstawa filtra oleju s50b30 z chłodnicą oleju
chłodzenie płynem turbiny

Układ napędowy:

5b getrag
docisk sprzęgła z m57d30 (204ps)
koło zamachowe jednomasowe przystosowane pod docisk
wzmocniona tarcza sprzęgła 240mm z m52b28
nowe łożysko oporowe

Zawieszenie:
gwint jakiś tam

BODY KIT i wnętrze:
ciemne szyby
koła z e46 (na razie)
poliftowy grill
przedliftowe lampy z soczewką
błotniki przednie międzyliftowe z kierunkowskazami
kierunkowskazy "białe"
lampy tylne m3
zderzak przedni m3
zderzak tylny m3
progi m3
czarna podsufitka
fotele m3 pół w szmacie pół w skórze
kierownica mpak
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Białe E36 coupe

Post autor: korona »

"tłoki nie pamiętam już z czego" ? To co tam wsadziłeś? Seryjne? Olewy z Żuka? Kute?

Popraw zdjęcia tak by wyświetlały się całe a nie miniaturki - temat jest wtedy dużo ciekawszy bo lepiej się to po prostu czyta i przegląda
www.turboBMW.pl
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

na razie na gratach BMW... co będzie dalej czas pokaże.
nie pamiętam dokładnie Tak Jak mówiłem Ci kiedyś przez telefon, było to jakieś 1.8. szukałem Po katalogu z ic takze bardziej od oznaczenia interesował mnie wymiar od OSI sworznia do szczytu tloka oraz sama pojemność tloka. generalnie jest prawdopodobietnstwi że to było m44

ze zdjęciami jest kłopot ponieważ forum odrzuca formaty które mam na serwerze. musiałbym manualnie zmieniać wielkość zdjęć


edit: tłoki są chyba z silnika m43

p.s. miniaturki mozna kliknąć... nastepne zdjęcia będę wgrywał w takim formacie aby dało się je tutaj umieścić :ok:
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: Białe E36 coupe

Post autor: szarybmw »

A czasami tłoki nie są tu z m43b19 85mm? bo wyglądają identycznie jak w projekcie u mcgivera
I powiedz mi czym tak wyczyściłeś silnik ? Jakiś płyn , chemia?
Projekt świetny , najlepsza opcja dla m50
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

no jest taka możliwość. nie pamietam naprawde już w tej chwili. tłoki dobierałem jakieś 8 miesięcy temu +/-
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: Białe E36 coupe

Post autor: leo »

Też z chęcią się dowiem czym myłeś silnik bo wyszedł kozacko :clap:
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

specyfiki tenzi robią robotę...
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

podstawa filtra z silnika s50b30 wraz z chłodnicą oleju i płynu

Obrazek

wskaźniki

Obrazek

kolektor ebajowy trzeba było odpowiednio zmodyfikować

Obrazek

Obrazek

Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Białe E36 coupe

Post autor: k64 »

powodzenia Filip ! kibicuje :) oby 400 peklo. :wink2:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Białe E36 coupe

Post autor: korona »

Mocno ta turbina pochylona. Odchylenie spływu o więcej niż 15* od pionu zaburzy prawidłowe smarowanie sekcji środkowej, możesz mieć z tym problem
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: Białe E36 coupe

Post autor: szarybmw »

Zapodaj jakiegoś filma .
Jak ze wstawaniem tej turbinki na takim setupie ? od ilu i jaki boost
pozdro
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

korona pisze:Mocno ta turbina pochylona. Odchylenie spływu o więcej niż 15* od pionu zaburzy prawidłowe smarowanie sekcji środkowej, możesz mieć z tym problem

wiem. niestety nie ma innej możliwości montażu "on top" z tym kolektorem tak by maska pozostała zamknięta bez otworu na jej środku. na szczęści spływ w turbo jest tak zrobiony ze powinien podawać nawet przy takim koncie.


dziękuję za słowa otuchy :)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: Białe E36 coupe

Post autor: Pat-325 »

a zmieścisz się z downpipem pod linią maski?
standardowa rozpórka na kielichy wypadnie wprost na downpipe, przynajmniej z tej fotki tak mi wygląda.

czekam na filmidło z napędzania :pasuje:
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Białe E36 coupe

Post autor: Blacha »

filip pisze:... niestety nie ma innej możliwości montażu "on top" z tym kolektorem tak by maska pozostała zamknięta bez otworu na jej środku.
Przemodeluj delikatnie kielich i ci się zmieści wszystko :wink2:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Białe E36 coupe

Post autor: k64 »

szarybmw pisze:Zapodaj jakiegoś filma .
Jak ze wstawaniem tej turbinki na takim setupie ? od ilu i jaki boost
pozdro
to ta sama sprezarka co u mnie (oferta PW), noname , i wielu innych w polsce zreszta ,
przed 4tys bedzie full bost. w 2,5L 4300 ~
w 3.0 3800rpm ~

z tego co wiem dopiero co filip robi doplyw oleju do gt35.
ODPOWIEDZ