Kolejne BMW M3 3.0 Turbo by Mario (MTG) Płock

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Kolejne BMW M3 3.0 Turbo by Mario (MTG) Płock

Post autor: Mario »

Witam oto już drugie M3 E36 Turbo które wyjechało z garażu MTG

Modyfikacje:
? seryjny silnik S50B30 w europejskiej specyfikacji,
? .120? uszczelka pod głowicę Cometic
? 11mm śruby do głowicy ARP,
? stożkowy filtr powietrza 100mm K&N odpowiednio przerobiony przez właściciela
? turbosprężarka o wydajności 600KM hybrydowa T3/T4
? WG 50 mm HKS
? Dump-pipe by Mario (MTG)
? FMIC 70/23/6.7 cm
? orurowanie ukł. Dolotowego 2,5 oraz 2,5=>3.5? by Mario (MTG)
? BOV HKS II,
? przerobiony seryjny kolektor ssący przez właściciela
? MBC Properfect
? wszystkie wężyki i złączki Samco

Modyfikacje głowicy:
? planowanie powierzchni

Układ wydechowy:
? kolektor wydechowy by Mario (MTG)
? downpipe 3? by Mario (MTG)
? taśma izolacyjna 1100 st
? reszta -seryjny układ wydechowy

Układ paliwowy:
? wtryskiwacze 440cc/min. Lucas,
? pompa paliwa Walbro
? manualny regulator ciśnienia paliwa zamontowany przez właścicela.

Elektronika:
? Program dostarczony na chipie przez właściciela a reszta regulowana mechanicznie
? Boost Autogauge
? egt-greddy
? afr-greddy

Auto jeździ ale nie było mierzone więc wyników nie podam.


Właściciel auta poprosił żeby auto mimo zamontowania w nim turbosprężarki było jak najbardziej uliczne i ciche krótko mówiąc nie odbiegające w użytkowaniu od seryjnej M3.
Nie było mowy o kompromisach.
Klimatyzacja miała być zostawiona jak i inne fabrycznie montowane podzespoły. Więc projekt był bardzo trudny do wykonania ze względu na brak miejsca w komorze silnika ale 3 miesiące prac (zarówno ja jak i mój mechanik mamy inne profesje a tuning to nasze hobby które realizujemy po godzinach ) wystarczyło żeby wszystko wyprodukować i poskładać do kupy.
Na początek seryjna uszczelka została wymieniona na Commetic 2,7mm 0.120? oraz założone zostały śruby ARP i tu WIELKIE podziękowania dla PMNa za ściągnięcie uszczelki
Obrazek

Potem trzeba było skonstruować odpowiedni kolektor wydechowy, który pozwolił by na zachowanie układu klimatyzacyjnego oraz odpowiednie umieszczenie turbosprężarki tak aby nie trzeba było niszczyć kielicha oraz maski.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: Kolejne BMW M3 3.0 Turbo by Mario (MTG) Płock

Post autor: Mario »

W tym projekcie turbo okazało się nieznacznie większe niż to które było zakładane w projekcie który zrobiłem dla kolegi Maleckisa ale wkońcu udało się umieścić je tak żeby wszystko działało a nawet miało pewnien luz.
Po wykonaniu kolektora na specjalnie do tego zrobionej matrycy kolektor został wygrzany do temp +1000 stopni a potem splanowana została flansza żeby nie było żadnych odkształceń czy nieszczelności a przed flanszą wylotową została wspawana tulejka 1.8 NPT pod EGT.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Natępnie został zamontowany intercooler który został umieszczony w taki sposób że ani wentylatora klimatyzacji ani zderzaka nie trzeba było specjalnie przerabiać.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: Kolejne BMW M3 3.0 Turbo by Mario (MTG) Płock

Post autor: Mario »

Było również sporo kłopotów z wypuszczeniem orurowania z turbo na IC ponieważ wylot kompresora ?patrzył? bezpośrednio na podłużnicę ale po paru drobnych przeróbkach udało się go puścić w dół do IC przesuwając całkowicie przewody i inne podzespoły klimatyzacji tworząc od razu nową instalację klimatyzacyjną.

Obrazek

Obrazek

Następnie została wykonana pozostała część orurowania od IC do zmodyfikowanego pod instalację turbo kolektora ssącego i zamontowany został BOV HKS.

Obrazek

Jak widać wszystkie przewody gumowe, podciśnienia, nadciśnienia, odma itd? zostały odpowiednio popodłączane.
Wyprowadzone zostały grube węże Samco na 3 filterki (pompa powietrzna, odma i odpowietrzenie baku) oraz Catach-Can również wykonany przeze mnie ze stali kwasoodpornej podobnie jak cała reszta instalacji.

Olej do turbosprężarki został poprowadzony z magistrali olejowej dzięki dorobionemu trójnikowi, natomiast miska została rozwiercona powyżej lustra oleju ,nagwintowana i została wkręcona tulejka pod spływ oleju.

Następnie przeszedłem do zrobienia DP 3?, ten kto widział ile miejsca jest między głowicą a budą ten wie że rura 76mm może i jakoś wejdzie między motor a kielich ale przy użyciu solidnego młota no ale jeżeli DP delikatnie obniżymy i puścimy nad kolektorem to zyskamy te 1cm luzu który zostanie nam również ?zabrany? jak tylko na rurę nawiniemy taśmę żaroodporną

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: Kolejne BMW M3 3.0 Turbo by Mario (MTG) Płock

Post autor: Mario »

Najgorsze jest to że nawet jeżeli uda nam się zrobić taki DP to przykręcenie turbo, DP czy kolektora wydechowego staje się cholernie trudne do wykonania i tu wielkie podziękowania dla Jacka (rumpel-sky) za pomoc w złożeniu tego do kupy.. Wszystko było by niby O.K gdyby jeszcze do tego nie dochodził zewnętrzny

Wastegate który nadmiar spalin miał wypuszczać przez dumppipe ponownie do układu wydechowego czyli do Downpipe ?. I znów nie ma gdzie rączek wsadzić a śrubki się same nie dokręcą nie mówiąc już o spawaniu w takich warunkach.



Obrazek

Obrazek

Obrazek



Końcowy odcinek DP przechodzi łagodnie w dwie seryjne rury wydechowe i łączy się z nimi flanszami.
Tu wystarczy nam co najmniej 5kg młot
(bo kowadło za 120zł ze sklepu i zmadłami na pewno nie da sobie rady) albo prasa hydrauliczna 10-12 ton i końcowe przejście DP możemy formować jak chcemy.
O wymianie wtrysków, przełożeniu zbiorniczka na płyn od wycieraczek ,podłączaniu zegarów czy instalacjach BOVa ,MBC nie piszę bo to już papierosek po ostrej jeździe ;)

A tu już na gotowo

Obrazek



W znacznym uproszczeniu omówiłem zaturbianie silnika M3 ale mam nadzieję że nakreśliłem Wam że nie jest to takie proste jak się wydaje.
Bez manipulowania położeniem silnika się nie obejdzie no ale jak widać nawet w ciasnym garażu bez podnośnika-windy samochodowej wszystko idzie zrobić nawet samemu więc głowa do góry :)
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ