e36 coupe 318is 1992 -> M54B30 kąt TDSa EFR7670 S210 GS6-53DZ

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Kuba_Aero
User
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

e36 coupe 318is 1992 -> M54B30 kąt TDSa EFR7670 S210 GS6-53DZ

Post autor: Kuba_Aero »

SILNIK:
M54B30 po szlifie tulei na 84.5mm, zabielona płaszczyzna i wykonane oringowanie drutem miedzianym 1mm maszynką własnego projektu, wykonaną specjalnie do tego projektu
szpilki M12x1.5 obcięte ze śrub głowicy 3.0tdi + nakrętki, nowe gwinty w bloku wykonane maszynką własnego projektu
UPG MLS std Vixtor Reinz
tłoki AMP44 84.5mm Forced Induction, pasowanie 0.06mm
Korby M50NV, tuleje cylindrów podszlifowane, żeby korba nie miała kolizji
panewki sputter tds
wał polerka sznurówką
dual vanos po regeneracji
podstawa filtra oleju M50NV, dołożony termostat z M51 i wyfrezowane wyjścia na chłodnicę oleju, dołożony czujnik oil_temp
griddle plate by Kuba_Aero
wzmocniony wałek pompy oleju by Kuba_Aero & RWD Garage
portingu kanałów wydechowych głowicy, zaślepione kanały do odmy M54.
Miska, smok i bagnet przespawana pod kąt skrzyni diesla + customowe łapy silnika i skrzyni by Kuba_Aero
Nowa chłodnica wody TDS + zewnętrzny zbiornik wyrównawczy, chłodnica oleju M3/TDS + przewody AN8 do podstawy filtra
plastikowa rurka wody wywalona i wyspawana nowa z nierdzewki z dodatkowymi wyjściami
Olej Valvoline 5W50 VR1

WYDECH
kolektor wydechowy TS równoodległościowy projekt by Kuba_Aero, spawanie w poduszce RWD Garage z czarnej stali bezszwowej, dolny tylny montaż, krótki spływ oleju z turbo do przerobionego korka w misce
turbina Borg Warner EFR 7670 AR 0.92, WG, DV, n75
Wydech 3 cale na 2 tłumikach przelotowych RM Motors, z czego końcowy przechodzi w 2x 60mm i końcówki z 328i z klapką na końcu, klapka sterowana z MS43
sonda wąskopasmowa ori 1 szt podpięta do MS43

DOLOT
Custom rury dolotowe z carbonu by Kuba_Aero: Turbo 2"-> IC 3" -> Przepustnica M54b30 3"
Kolektor alu od Zibi + adapter przepustnicy by Kuba_Aero
FMIC z Merca ML V8 4.0d

UKŁAD PALIWOWY
pompa AEM 50-1009 w ori koszyku bez zaworka zwrotnego + custom śruba wyjściowa by Kuba_Aero
przewód AN8 do filtra z regulatorem 3.5 bara (z e46) -> trójnik na 2xAN8 -> listwa z Volvo T6 zasilana w 2 miejscach
wtryski Bosch 980ccm + podstawki do LPG
reduktor AC R01, barracuda 130 bez dysz, faro 8, LPG Tech 6 cyl

NAPĘD
Dwutarcz oparty na roztoczonym kole M40 i sprzęgle z e9x M3, docisk e60 3.0d, całość custom by Kuba_Aero, wyważone
Skrzynia 6 biegów GS6-53DZ e46 3.0d
wał custom by Kuba_Aero przerobiony z wału e39 3.0d automat
dyfer e36 M3 3.2 210 ze szperą ori 25%, przełożenie 2.93 z e32 740, nowe łożyska, łapa tylna z ASO, przednia ORI,
wózek przespawany pod mocowanie dyfra jak ori M3, poli gdzie się dało
półosie e36 M3 3.2, ABS czyta i działa normalnie
wahacze wzdłużne e46 3.0, nowe duże łożyska, ręczny działa normalnie itp

HAMULCE
Serwo i pompa e90 (większe tłoczki niż e46 M3 :))
pompa ABS + ASC z e46 przedlift (nie DSC), dołożona pełna komunikacja z MS43 po CAN, sygnał prędkości z ABS itp wszystko działa, przewody sztywne wszystkie nowe
przód tarcze 345x30 Audi A5, zaciski Alfa Romeo 159 Brembo 4 tłok, przewody Hell, adaptery by Kuba_Aero
tył tarcze 328x20 e46 M3, zaciski e46 M3, jarzma przerobione pod wachacz e46 3.0, ręczny normalnie jak ori, przewody w oplocie
Dla pomieszczenia hamulców przeszedłem na 18 cali: Styling 216 & Conti 225/40R18 & 255/35R18

ZAWIESZENIE
Poli wszędzie
Tuleje acentryczne przód M3
Poduszki acentryczne M3 przedlift, kupiłem z wypierdzianą gumą i przerobione na poliuretanowe w Olkuszu
Wahacze tył e46 3.0
Staby max grubości nie ///M
X-brace ori e36 + rozpórka kielichów u góry

BUDA
ori 09/1992 z Włoch
progi po wymianie przy okazji konserwa podwozia w epoksydzie itp, pełne nowe wygłuszenia bitumiczne i z pianki wygłuszającej samoprzylepnej
dołożony pełny MPakiet z zewnątrz, obklejona podsufitka czarna na nowo
wspawane wzmocnienia pod wózek i wahacze wzdłużne
wnętrze kremowe sportsitze individual, półka z roletą, radio i tempomat działa z kierownicy, serducho multifunkcja
dołożony OBC 20 i check control, spalanie, zasięg, itp wszystko działa
Pełna komunikacja po CAN z MS43 - ABS - zegary. Kontrola trakcji ASC jest i działa, klimatronik odpalany z i w pełni komunikujący się z MS43 po CAN
swap wiązki szyb i zamków z przed na polifta, dołożone i dokodowane podgrzewanie zamków i dysz sprysków, manetka szyb i sprysków z opcją intensywnego mycia z e32 (pod montaż sprysków lamp w przyszłości)
radio Bavaria Business CD ze zmieniarką na 6 CD, audio 10 głośników z ori wzmacniaczem, wiązką itp
Wszystko powyższe w pełni współpracujące ze sobą i w pełni diagnozowalne INPA/AutoCOM/Delphi itp.

STEROWANIE
Cewki B58 + adaptery by Kuba_Aero + adaptacja tychże w MS43.

Było: paliwo sterowane w półsekwencji z det3+ 4bar, zapłon z MS43.
Było: MAF RS4 i w pełnej sekwencji paliwowo-zapłonowej z MS43. Silnik podczas pierwszego strojenia na MAF RS4 na hamowni wypluł 540KM/800Nm. Doładowanie 1.6b opadające od 5200rpm na 1.2b. Jednak tuner się poddał, bo nie był w stanie otrzymać stabilnych warunków pracy po WOT + zmiana biegu.
Jest: MAP 3bar Bosch 0261230120 (0261230119) wpięty pod sygnał przepływki. Dostałem mapki startowe pod soft 430056 i będę próbował na tym stroić. Na razie odpaliłem i doszedłem do tego że motor chodzi stabilnie, bez błędów, bez wypadania zapłonu, bez checka (a jest i działa!). Jest sygnalizacja stuku za pomocą migającego checka. Zrobiłem już kilka tyś km, zero problemów. Silnik działa wyjątkowo dobrze. Odpala od strzała zimny/ciepły, wolne obroty z włączoną klimą/bez, upał/mróz równo jak stół. Przy przyspieszaniu na 3-cim biegu od 1200rpm samochód nie szarpie. Mimo wtrysków 1000cc trzyma stabilne stechio na wolnych!
Zależało mi na zastaniu na MS43, dla zachowania diagnozowalności całego auta, pełnej współpracy modułów i możliwości jakie daje komplet seryjnych czujników (LC, korekty, sygnały, przepływ danych, itp). Jeszcze lepiej było by przejść na soft xx69 i zaadoptować cały inwentarz od MS4x.wiki Jeśli ktoś zna tunera strojącego MS43 na MAP speed density, to proszę o kontakt :)

Poza tym motor nie kopci, nie kapie wodą ani olejem, nie grzeje się, sprzęgło nie ślizga, napęd generalnie się nudzi, węże wody miękkie, z odmy konklawe brak, kompresja po 10.5 bar na każdym cylindrze. Od 2 tyś turbo już wyraźnie dmucha, przy 3000 rpm auto się już mocno napędza. Typowe daily z "plusem" na co dzień, z klimatyzacją, gazem i pełnym wnętrzem. Do pracy, po bułki i na randkę z żoną :)
Kuba_Aero
User
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: e36 coupe 318is 1992 -> M54B30 kąt TDSa EFR7670 S210 GS6-53DZ

Post autor: Kuba_Aero »

Poniżej zdjęcia z przebiegu prac
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kuba_Aero
User
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: e36 coupe 318is 1992 -> M54B30 kąt TDSa EFR7670 S210 GS6-53DZ

Post autor: Kuba_Aero »

c.d.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kuba_Aero
User
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: e36 coupe 318is 1992 -> M54B30 kąt TDSa EFR7670 S210 GS6-53DZ

Post autor: Kuba_Aero »

c.d.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kuba_Aero
User
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: e36 coupe 318is 1992 -> M54B30 kąt TDSa EFR7670 S210 GS6-53DZ

Post autor: Kuba_Aero »

c.d.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kuba_Aero
User
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: e36 coupe 318is 1992 -> M54B30 kąt TDSa EFR7670 S210 GS6-53DZ

Post autor: Kuba_Aero »

Jeśli jesteście zainteresowani jakimś konkretnym rozwiązaniem, proszę o info.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kuba_Aero
User
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: e36 coupe 318is 1992 -> M54B30 kąt TDSa EFR7670 S210 GS6-53DZ

Post autor: Kuba_Aero »

Zdjęć ciąg dalszy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
krzemyk87
User
Posty: 22
Rejestracja: 7 sie 2016, o 01:19
Imię: Kamil
lokalizacja: STA

Re: e36 coupe 318is 1992 -> M54B30 kąt TDSa EFR7670 S210 GS6-53DZ

Post autor: krzemyk87 »

Świetny projekt, przemyślany od A do Z, gratulacje ;)
ODPOWIEDZ