[E34 Turbo] 88'

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: żabol_E34 »

Grzesi(E30)k pisze:Szkoda że się wysypało bo liczyłem że będzie jedno z mocniejszych M20 bez kompletnej kucizny
Myślę,że to było jedno z mocniejszych M20 bez kompletnej kucizny
Karolo pisze:Żabol zapodałbyś fotki wszystkich panewek o ile posiadasz - daj znać też na jakiej oliwie śmigał motor do czasu ostatniej awarii. Do czego chcesz podpiąć te czujniki stuku?
Zawziętości to można Ci pogratulować nie ma co, nie jeden pakowałby już pełną kucizne do środka, ale widać przyszła teraz kolej na dogłębny test tłoków
Panewki były w pożądku, zdjęć nie mam , olej pełny syntetyk mobil peak, czujniki do EMU a tłoki tak jak poprzednio kute.

Obrazek

Jednocześnie zacząłem przygotowywać drugi blok m20

Obrazek

Wwierciłem się w magistralę olejową, zainstalowałem dysze z zaworkami od m52b28

Obrazek

Niektóre elementy bloku zostały obrobione tak , aby zmieścił się wał korbowy 2.8 od podwójnego wanosa ( z dłuższymi przeciwwagami),blok przygotowuję do silnika
wolnossącego do rajdówki ,w zasadzie jest gotowy do złożenia

Obrazek

Zestaw przepustnic ITB od nissana skylinea zakupiony na tym forum od urzytkownika simon89 , każdy element idealnie dopasowany i skołkowany ,od filtra do zaworów.


A wracając do tematu


Obrazek


Obrazek


Fura się docierała a ja w międzyczasie zaczełem sobie spawać kolektor, celem założenia większej przepustnicy.

Obrazek

Obrazek


otwory wywiercone wstępnie otwornicą

Obrazek

następnie kalibrowane na wymiar frezem pod odpowiednim kątem

Obrazek

końce rórek przetoczyłem w stożek , tak aby średnica wewnętrzna zwiększała się do wartości zewnętrznego wymiaru rórki, w celu wyeliminowania progu na łączeniu z wężem
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: Karolo »

Miałem o to samo pytać, bo sie okazuje, że wał od 2.8 niekoniecznie pasuje do bloku M20, z racji zbyt wysokich (wystających) przeciwwag, które wadzą o blok. Te pasujące maja z tego co pamiętam przeciwwagi wysokie na 56 mm liczone od płaszczyzny przylgnii do panewki głównej.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: żabol_E34 »

Obrazek

Rórka wygrzana palnikiem, przed wyoblaniem trąbek
Następnie przyciśnięta na prasie, tuleja zrobiona z obszlifowanej bierzni łożyska tylnego koła

Obrazek

Obrazek

wstępnie uformowana trąbka , należy jeszcze zrobić wywijkę do tyłu



Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: forti »

Piękna robota jak zwykle. :pasuje:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: Karolo »

Takie pytanie czysto teoretyczne. Jakim momentem dokręciłeś oba czujniki stuku? Czy to prawda, że czujniki z innego silnika mogą nie do końca dobrze pracować w innych jednostkach napędowych za sprawą ich innej kalibracji przez fabrykę? Chodzi mi po głowie dodanie takich czujników do M30, póki motor jeszcze nie w aucie.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: elmo0104 »

czujniki takie to czujniki piezoelektryczne i w każdym silniku będą one wykrywały stuki tylko kwestia tego żeby ten stuk odfiltrować od pozostałych dźwięków. W innym silniku stuk może generować inny dźwięk niż w oryginalnym silniku.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: żabol_E34 »

elmo0104 pisze:czujniki takie to czujniki piezoelektryczne i w każdym silniku będą one wykrywały stuki tylko kwestia tego żeby ten stuk odfiltrować od pozostałych dźwięków. W innym silniku stuk może generować inny dźwięk niż w oryginalnym silniku.
Dokładnie tak jak piszesz , przedewszystkim należy doprowadzić do stuku aby znaleźć pasmo , częstotliwość aby komp nie pomylił stuku np. z dźwiękiem zaworów .
Nakrętkę od czujnika dokręciłem na 20 Nm , bez podkładki wszystkie powierzchnie styku dokładnie splanowane, czysto skręcone.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: leo »

Panie profi robota, ty chyba nie uznajesz innego silnika niż m20 co?
BMWexpert Motorsport
bazej171
User
Posty: 133
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:22
Imię: Błażej
lokalizacja: Warszawa/Łuków

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: bazej171 »

dobry masz sprzet na warsztacie :D
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: żabol_E34 »

A tu jeszcze pare zdjęć z tego co się zepsuło:


Obrazek

Motor schaden

Obrazek

motor stanął nagle, wyciąganie wału zajęło mi parę godzin, niezły bajzel się zrobił

Tłok od tego korbowodu dostał zapłonu na zablokowanym wale, zukosował się i rozsadził cylinder

Obrazek

Obrazek

kawałek korbowodu wcisnął się w płaszcz tłoka i też rozsadził cylinder,chwile przed tym zajściem zdążył jeszcze dostać zapłonu i uderzyć w wał , widać odcisk na tłoku , wszystkie graty wylądowały na podłodze silnika jak zobaczyłem łeb od śruby pomyślałem , że to ona dała dupy, ale okazało się że została ścięta o blok.
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: żabol_E34 »

Plenum prawie gotowe

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolektor przecięty plazmą

Obrazek

Obrazek

Wstępna obróbka, każdy kanał jest taki sam, kanały są wyrównane do portów w głowicy

Obrazek

Po ilości wiura widać ,że trochę liznełem. Przed frezowaniem, napawałem około 4mm ścianki na szerokości runerów aby można było je powiększyć do rozmiaru kanałów w głowicy i wycentrować, kanały w głowicy gabarytowo pozostają takie jak są, nic nie powiększam , zostają usunięte tylko niedoskonałości odlewu, podszlifowane trochę prowadnice (lekkie ścięcie) ,usunięcie progów górek powodujących zawirowania, kołkowanie itd,

Obrazek

Obrazek

flansza wstępnie przygotowana:

Obrazek
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: simon1989 »

Karolo pisze:Takie pytanie czysto teoretyczne. Jakim momentem dokręciłeś oba czujniki stuku? Czy to prawda, że czujniki z innego silnika mogą nie do końca dobrze pracować w innych jednostkach napędowych za sprawą ich innej kalibracji przez fabrykę? Chodzi mi po głowie dodanie takich czujników do M30, póki motor jeszcze nie w aucie.
Niektore czujniki maja przefiltrowane pasmo pod konkretny motor, ale sa czujniki np. boscha ktore nie maja zadnych filtrow.

Przepustnice profi :cool2: , ale jakbys dalej wyoblil rury dolotu, to flow bylby lepszy.
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: żabol_E34 »

Rury będą wyoblone po wsunięciu na nie flanszy pod filtr, flanszy nie wyciołem bo jeszcze nie mam filtra , muszę sprowadzić z UK
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: Karolo »

Jaka przepustnica w planach? Rozumiem, że już na potencjometrze skoro emu?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
spooch
User
Posty: 58
Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
Imię: Arek
lokalizacja: NMR

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: spooch »

W końcu temat ruszył :clap: Temat, który ciekawie mnie najbardziej w tym kraju :clap:
Konkretna robota :) Kiedyś szukałem namiarów, żeby przyjechać osobiście ale nie znalazłem.
pozdro
ODPOWIEDZ