bmw 318is turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: bmw 318is turbo

Post autor: suwalradom »

Obrazek
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: bmw 318is turbo

Post autor: suwalradom »

Obrazek
moretti
User
Posty: 24
Rejestracja: 30 gru 2010, o 22:19
Imię: Yarek
lokalizacja: SPAIN

Re: bmw 318is turbo

Post autor: moretti »

suwalradom pisze:
moretti pisze:
suwalradom pisze:
moretti pisze:I dlaczego taka decyzja ze przepływomierz będzie mierzył powietrze pod ciśnieniem ?
Poprostu to miejsce mi bardziej pasuje. Ot tak.
:blink2: ...ta odpowiedz jest prawdziwa czy wymijająca ? Kalibracja przepływomierza w tym miejscu to duże wyzwanie .
odpowiedz jest prawdziwa. patrzac na inne projekty mozna zobaczyc ze przeplywki tez znajduja sie i przed i za turbo wiec .....wygodniej bylo mi ja umiescic za turbo. co do wyzwan to stworzenie tego projektu jest wyzwanie bo osobiscie nie mam nic wspolnego z mechanika samochodowa a wiekszosc info ktore nie znajde w necie dowiaduje sie od Kamila . i kolegi ktory udostepnia mi narzedzia,czesc garazy i pomoc wrazie nie jasnosci za co dzieki CHLOPAKI !!!!-----DLATEGO MILE WIDZIANE UWAGI I KOMENTARZE

To że ktoś na jakimś murzyńskim forum umieścił zdjęcie se swoją wydumką , nie oznacza ze jest to poprawnie wykonane . Też nie jest wiadomo , jakie dodatkowe rozwiązania ma ktoś tam zrobione , żeby móc umieścić po swojemu elementy silnika . A może tylko przepływka jest do regulacji wolnych obrotów lub działa tylko de momentu pojawienia się doładowania ?
Przepływomierz płytkowy , a taki widać na zdjęciu , działa na zasadzie różnicy temperatur . W naturalnym jego położeniu , to znaczy zaraz za filtrem , pomiar jest robiony przy ciśnieniu atmosferycznym i bez znaczenia czy to silnik doładowany , czy nie . Przepływomierz ma wbudowany czujnik temperatury powietrza i dzięki rezystorom pomiarowym wysyła odpowiednie napięcie odpowiadające masie powietrza w kanale pomiarowym . Aby obliczyć całkowitą masę powietrza , w danych musi być umieszczona informacja o średnicy obudowy przepływomierza . Skalibrowany przepływomierz ogranicza się do wysłania odpowiedniego voltarz , na przykład od 1V do 5V , który odpowiada określonej masie powietrza .
W przypadku twojego rozwiązania , do kalkulacji masy dochodzi jeszcze jedna niewiadoma , ciśnienie doładowania , którego przepływomierz nie potrafi obliczyć . Zmiany temperatury spowodowane zmianom ciśnienia powietrza , które nie stałe i zależy od tego w jakim zakresie wydajności pracuje w tym momencie turbina , nie ułatwia wcale poprawnego pomiaru masy . Serednica rury gdzie jest umieszczony przepływomierz też masz zmienioną , wiec trzeba przeprowadzić nowa kalkulacje .
Żeby taki układ zadziałał należałoby użyć DETa Ecumastera lub podobny z jakimś logarytmem który uwzględnia nadciśnienie . Pomiar ciśnienia do kalkulacji trzeba by pobrać dokładnie przy przepływomierzu , ponieważ ciśnienie zmienia się w zależności od średnicy przewodu powietrza i jest rożne w rożnych częściach układu .Lub można wstawić jeszcze jeden przepływomierz w poprawnym miejscu i nauczyć ten źle zamontowany "nowych wartości" , tez przy pomocy DETa . Jednym słowem , wielkie zamieszanie .
Nie doczytałem się jak jest sterowany ten silnik , jeśli DET ECUMASTER , to pierwsze co można zrobić to wywalić przepływomierz i wysterować silnik na map sensorze .
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: bmw 318is turbo

Post autor: korona »

moretti - do połowy posta piszesz o zasadzie działania przepływomierze - i tu masz rację. Jednak reszta opiera się na mylnym założeniu że średnica musi być stała. Pamiętaj że silnik doładowany zawsze działa i na większych wtryskach, i obowiązkowo ze zmienionymi mapami (czy to na stand-alone czy piggy-back np typu DET3). Tak więc średnica nie będzie miała praktycznie znaczenia bo przepływomierz liczy masę powietrza nieważne czy o ciśnieniu atmosferycznym czy przy doładowaniu, nieważne czy jest w rurze średnicy 50 czy 100mm - wszystko skorygujesz elektroniką. Problem ze średnicą obudowy przepływomierza pojawia się dopiero przy większych przepływach - mała średnica oznacza że przepływomierz szybciej "się zamknie" czyli napięcie na wyjściu osiągnie max. wartość (zazwyczaj poniżej 5V) i w tym momencie już jest bezużyteczny bo nie daje żadnych odczytów. Rozwiązaniem jest większa średnica, taki przepływomierz później "się zamyka" i wtedy jedynym problemem jest napięcie na wejściu do ECU silnika, no ale to już osobny temat.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: bmw 318is turbo

Post autor: suwalradom »

korona pisze:moretti - do połowy posta piszesz o zasadzie działania przepływomierze - i tu masz rację. Jednak reszta opiera się na mylnym założeniu że średnica musi być stała. Pamiętaj że silnik doładowany zawsze działa i na większych wtryskach, i obowiązkowo ze zmienionymi mapami (czy to na stand-alone czy piggy-back np typu DET3). Tak więc średnica nie będzie miała praktycznie znaczenia bo przepływomierz liczy masę powietrza nieważne czy o ciśnieniu atmosferycznym czy przy doładowaniu, nieważne czy jest w rurze średnicy 50 czy 100mm - wszystko skorygujesz elektroniką. Problem ze średnicą obudowy przepływomierza pojawia się dopiero przy większych przepływach - mała średnica oznacza że przepływomierz szybciej "się zamknie" czyli napięcie na wyjściu osiągnie max. wartość (zazwyczaj poniżej 5V) i w tym momencie już jest bezużyteczny bo nie daje żadnych odczytów. Rozwiązaniem jest większa średnica, taki przepływomierz później "się zamyka" i wtedy jedynym problemem jest napięcie na wejściu do ECU silnika, no ale to już osobny temat.
czyli mowiac krotko nie jest to bledne ani glugie umieszczenie przeplywki w tym a nie innym miejscu,dodam ze srednica rur w dolocie jest nimal identyczna do srednicy przeplywomierza. wbudowalem go w rure alu tylko poto zeby nie miec problemu z zeslizgiwaniem sie laczek silikonowych.
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: bmw 318is turbo

Post autor: suwalradom »

zdjecia gotowego wydechu 3cale oraz przerobiony tlumik na ala m3 przelotowy
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: bmw 318is turbo

Post autor: suwalradom »

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: bmw 318is turbo

Post autor: suwalradom »

z racji malego zainteresowania na tym forum silnikami 4 cylindrowymi szybko opisze jakie zmiany nastopily od ostatniego post.

uszcelka pod obudowe rozrzadu nie dala rade i wyskoczyla-w jej miejsce weszla przekladka z aluminium 3mm ktora sprawuje sie b.dobrze
Obrazek

doszla sonda szerokopa lc1 innovate

pod maska wyglada to tak
Obrazek
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: bmw 318is turbo

Post autor: suwalradom »

oraz kilka detali ktore zminia wyglad ogolny: siedzenia m3 e36 vadery po renowacji i zmianie kolory z siwego na czerwone, oraz felgi m-conture 17" ktore tez sa po renowacji-malowanie proszkowe-jesli czas i pogoda pozwoli to lada dzien wszystko bedzie w samochodzie
Obrazek
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: bmw 318is turbo

Post autor: suwalradom »

Obrazek
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: bmw 318is turbo

Post autor: suwalradom »

aktualnie 0,45bar i od 2000obr nadcisnienie,0,45b-2700orb
afr 10.4-11,2

samochod dosc fajnie sie juz napedza ,jesli dam rade jutro podbijam do 1bar i zobaczymy co bedzie

najwazniejsze
podziekowania dla; Manka i Stasia (MARIO GARAGE LONGFORD IRL),. KAMIL oraz za fachowe info przez telefon dla Michala Małeckiego i Łukasza Lamika
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: bmw 318is turbo

Post autor: k64 »

suwalradom pisze:aktualnie 0,45bar i od 2000obr nadcisnienie,0,45b-2700orb
afr 10.4-11,2

samochod dosc fajnie sie juz napedza ,jesli dam rade jutro podbijam do 1bar i zobaczymy co bedzie

najwazniejsze
podziekowania dla; Manka i Stasia (MARIO GARAGE LONGFORD IRL),. KAMIL oraz za fachowe info przez telefon dla Michala Małeckiego i Łukasza Lamika
czekam na baraaa
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: bmw 318is turbo

Post autor: elmo0104 »

Ja tam z zaciekawieniem czytam projekt i czekam na kolejne zdjęcia i opisy i rezultaty!
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: bmw 318is turbo

Post autor: suwalradom »

poki co 1bar musi poczekac-jak to w irlandii pada nie milosiernie od rana....szkoda tez jestem ciekawy rezultatu
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: bmw 318is turbo

Post autor: suwalradom »

dwie siostry w deszczu ;)
jedna doladowana ,druga wolnossaca(jeszcze :))
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ