Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Długo się przymierzałem do tej przeróbki ale wreszcie się udało :heh: Nowy kolektor ssący wylądował dzisiaj w aucie. Efekt niesamowity, nieskromnie powiem że to najlepszy kolektor w PL, a pod maską jest już naprawdę profi - na światowym poziomie. Zresztą oceńcie moją pracę sami:

Obrazek

Obrazek

Nowy BOV, prezentuje się całkiem zgrabnie
Obrazek

Przepustnica jest prawie przy samej chłodnicy, konieczna była długa linka gazu - znalazłem z jakiegoś E36 anglika (dzięki Roman)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Widoczne są wyjścia podciśnienia x5:
Obrazek

Teraz dmuchamy :heh: - docelowo 1,5bar :devill2:

Obrazek
www.turboBMW.pl
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: hz10 »

nie chce krakać ale te opaski na przejściówkach raczej nie dadzą rady przy takim boście :dry:
M-Technic
User
Posty: 82
Rejestracja: 13 sty 2010, o 03:52
Imię: Arek
lokalizacja: Warszawa
Lokalizacja: Szukam sygnału GPS
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: M-Technic »

A ja takie pytanie z innej beczki, Mianowicie taki mały szczegół, czy tempomat to u ciebie jeszcze dziala Adamie? :śmiech:
Maksymalna ilośc znaków w podpisie to 50.
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Mario »

Kolektor wykonany naprawdę PROFI :clap: :pasuje:
Dużo pracy poszło żeby go wykonać.
Miałem do rodziców 323i NA zrobić taki kolektor z kwasiaka żebyporównać czy przyniesie większe przyrosty niż ten od m50 ale nie mam czasu i za bardzo mi sie nie chce choć mam już wszystko praktycznie przygotowane.
Powiedz spawaleś kolektor TIGiem czy migomatem bo spawy wyglądają na kładzione tigiem.
Gratulacje!
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: k64 »

ladnie, :heh: holera a chcialem byc pierwszy :wink2:
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

korona pisze:Długo się przymierzałem do tej przeróbki ale wreszcie się udało :heh: Nowy kolektor ssący wylądował dzisiaj w aucie. Efekt niesamowity, nieskromnie powiem że to najlepszy kolektor w PL, a pod maską jest już naprawdę profi - na światowym poziomie. Zresztą oceńcie moją pracę sami:
W Twoim projekcie podoba mi się ze szukasz nowych rozwiązań i ruszasz głową , a nie kopiujesz innych .
kolektor profi robota :ok: .
ps. dlaczego nie odgrodziłeś jeszcze filtra od ciepłego powietrza?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: k64 »

przy laczeniu samco z kolektorem orginalnym jest nieszczelnosc? bo przeciez kolektor to elipsa w ksztalcie okularow na srodk widac takie przeciecie tzn wglebienie, masz tam cos pdlozone albo jak :cool2:
BamberBmw
User
Posty: 28
Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
Imię: Tomasz
lokalizacja: SRB

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: BamberBmw »

Bardzo ładny kolektor,jestem dumny że mogłem się przyczynić do powstania takiego cacka.Następny będzie u mnie bo efekt jest lepszy niż myślałem.Wielki szacun dla ciebie za całe auto i pomysły które w nim wykorzystujesz.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Mario pisze:Kolektor wykonany naprawdę PROFI :clap: :pasuje:
Dużo pracy poszło żeby go wykonać.
....Powiedz spawaleś kolektor TIGiem czy migomatem bo spawy wyglądają na kładzione tigiem.
Gratulacje!
No roboty było bardzo dużo, spawane oczywiście TIGiem, spawy na aluminium migomatem to raczej do ozdoby, na pewno nie wytrzymają tyle co TIGiem.
M-Technic pisze:A ja takie pytanie z innej beczki, Mianowicie taki mały szczegół, czy tempomat to u ciebie jeszcze dziala Adamie? :śmiech:
Działa oczywiście :heh: tu na zdjęciach linka jest niepodłączona. Tempomat zostanie ze względu na.... ekonomię :ph34r: sporo paliwa można zaoszczędzić zdając się w trasie na to urządzenie
mcgiver pisze: W Twoim projekcie podoba mi się ze szukasz nowych rozwiązań i ruszasz głową , a nie kopiujesz innych .
kolektor profi robota :ok: .
ps. dlaczego nie odgrodziłeś jeszcze filtra od ciepłego powietrza?
Ciesze się że ktoś to docenia, nie sztuka coś skopiować od A do Z po drodze jeszcze prosząc się o gotowe rozwiązania czegoś banalnego. Sztuką jest wymyślić, zebrać informacje, zaprojektować i wykonać projekt wg założeń. Nietypowych pomysłów mam tysiące, niestety czasu na realizację za mało...

Filtr oczywiście będzie odgrodzony, jest już przygotowany wzornik, muszę tylko przyciąć blachę i dopasować. Prace przy aucie obecnie realizowane są w nieogrzewanym garażu blaszanym i jakoś nie za bardzo mam ochotę marznąć :dry:
. pisze:przy laczeniu samco z kolektorem orginalnym jest nieszczelnosc? bo przeciez kolektor to elipsa w ksztalcie okularow na srodk widac takie przeciecie tzn wglebienie, masz tam cos pdlozone albo jak :cool2:
Oczywiście masz rację że będzie nieszczelność - pisałem o tym na poprzedniej stronie że trzeba to przerobić - co też oczywiście zrobiłem. A jak? Rusz trochę głową :pasuje: , ja widzę co najmniej 3 sposoby do wykonania we własnym zakresie. Tylko nie mów że już chcesz zgapić :wink2: odpal najpierw auto, kolektor to ostatnia rzecz o którą na tym etapie musisz się martwić.
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: k64 »

nie no poprost myslalem ze tak to zostawiles :śmiech:
ja mam na to sposob prosty, zostawie dla siebie :ph34r:
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: jendrek e-30 »

Brawo korona ale z tym kolektorem to ja też wpadłem na ten pomysł, i już nawet mam ogólny zarys pocięte połapane i popasowane, ale pięknie wygląda jak M-POWER naprawdę ładnie,




POZDRAWIAM :ph34r:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
piotres
User
Posty: 112
Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
Imię: Piotrek
lokalizacja: Okol. Warszawy

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: piotres »

korona pisze:co też oczywiście zrobiłem. A jak? Rusz trochę głową :pasuje: , ja widzę co najmniej 3 sposoby do wykonania we własnym zakresie. Tylko nie mów że już chcesz zgapić :wink2:
. pisze:ja mam na to sposob prosty, zostawie dla siebie :ph34r:
No i na tym forum juz zaczyna sie to co na innych w Polsce ..."wiem, ale nie powiem" . Szkoda :dry: .

Mogles lekko przypolerowac ten kolektor Korona, np. autosolem, roboty na 30 minut a wygladalby o wiele bardziej profi choc i tak wyglada profi :heh: .
bmw z3 2.8 roadster N/A
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: k64 »

i tu sie mylisz, zobacz moj temat to zobaczysz ze nie mam nic do ukrycia wiekszosc ludzi chwali sie tylko to co im wyszlo a w moim temacie jest odwrotnie, ale jak czytam posta ze wszystko bym chcial miec na tacy to mnie slabi stad taka reakcja. sorki za ot Adam.
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

hej
korona nie ciekawi Cię faktyczna moc jaką generuje Twoja wydumka :cool2: ?
masz przynajmniej przyblizone pojecie o tych parametrach np z deta ?
bardzo mnie to interesuje .
wiem ,co chwila cos zmieniasz i przerabiasz , ale moze by tak tego potwora zhamowac wkońcu :devill2: to nie jest az taki wielki wydatek .
na jakim booście teraz jezdzisz?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

mcgiver pisze:hej
korona nie ciekawi Cię faktyczna moc jaką generuje Twoja wydumka :cool2: ?
masz przynajmniej przyblizone pojecie o tych parametrach np z deta ?
bardzo mnie to interesuje .
wiem ,co chwila cos zmieniasz i przerabiasz , ale moze by tak tego potwora zhamowac wkońcu :devill2: to nie jest az taki wielki wydatek .
na jakim booście teraz jezdzisz?
Nie było sensu hamować jak co chwilę coś przerabiam, co widać na poprzednich stronach. Z det-a nie mam też sprawdzonych info, dane wpisałem dobre ale wychodziły wartości zawyżone wg mnie, może to wina ślizgających kół :heh: . Zbliżam się już do granic możliwości setupu, przy 1,5bar na obecnym osprzęcie + lekkie mody układu paliwowego powinno być spokojnie +450KM, Garret w tej specyfikacji wystarcza do ponad 500KM chociaż widziałem i 550KM. Trzeba by jednak dopracować dolot i przejść na zewnętrzny WG lub mocno przerobić ten obecny (lepszy przepływ) a najlepiej wymienić muszlę żeliwną na większy A/R.
Hamownia będzie raczej potrzebna do strojenia, ale koszt wynajęcia na 1-2h na śląsku to ok 300zł, jak nie da się wystroić na drodze to będzie (przymusowo :wink2: ) wykres.

Póki co dotarły kolejne części zarówno do samochodu jak i nowego silnika, czekam na cieplejsze dni, do tego inne sprawy obecnie na głowie, mam nadzieję że niedługo znowu bede miał troche czasu na prace. Już się zastanawiam kiedy wymieniać silnik mimo że jeszcze jest w rozsypce i brak najważniejszych części :śmiech: , obecny silnik, zakuty M50 2.8 będzie do sprzedania, sprawdzony i dotarty (ale bez korb Eagle tylko z korbami M50 135mm które wystarczą do 400KM i więcej). Turbosprężarka i osprzęt także. Byle do wiosny :pasuje:
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ