BMW e36 328ti

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pan. B »

Na razie cisza :)
Jedyny minus to że bardziej trzeba uważać na przepinkę z 4 na 5. Zamiast 5 lubi wpaść 3;)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Zebrałem się w sobie, dwa dni i wydeszek zrobiony.
Póki co po całości 2.5", jak będzie mało to się przerobi. Tłumik ma wlot 3 calowy.

Po jeździe testowej wiem jedno.. jest głośniej, mapy paliwa się porozjeżdżały i na pewno jest szybciej.
Wkrótce strojonko to wrzucę jakieś videło.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
jurekkiller
User
Posty: 33
Rejestracja: 1 lut 2015, o 21:55
Imię: jerzy
lokalizacja: katowice

Re: BMW e36 328ti

Post autor: jurekkiller »

fify do obcięcia i będzie malina :)

Wydech full flow? Czy jakaś puszka po drodze się znajdzie ?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Póki co jest tylko końcowy, full flow ;)
Pojeżdżę chwilę i jak mi zacznie głowę urywać to wsadzę jeszcze coś w środek.

Dziś sprawdzałem AFR to wszędzie jest ubogo, a do tego po klepnięciu w gaz wpadam w boost-cut.
Także wszystko się pozmieniało, łącznie z reakcją na gaz.

Ostatnio jeździłem Nissanem 300zx z taką samą sprężarką dmuchającą 1.5b w 1.5JZ.. robiła robotę.
Obecnie zmieniają na chińczyka cnc, bo przy 3.0 litrach pojemności i 7500obr/min boost spadał i traciła wigor.
Goniący to Astra 4x4 3.2 turbo 530KM .

https://www.youtube.com/watch?v=Z_KNWxrZ8As#t=14" onclick="window.open(this.href);return false;
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

Pat-325 pisze:Póki co jest tylko końcowy, full flow ;)
Pojeżdżę chwilę i jak mi zacznie głowę urywać to wsadzę jeszcze coś w środek.

Dziś sprawdzałem AFR to wszędzie jest ubogo, a do tego po klepnięciu w gaz wpadam w boost-cut.
Także wszystko się pozmieniało, łącznie z reakcją na gaz.

Ostatnio jeździłem Nissanem 300zx z taką samą sprężarką dmuchającą 1.5b w 1.5JZ.. robiła robotę.
Obecnie zmieniają na chińczyka cnc, bo przy 3.0 litrach pojemności i 7500obr/min boost spadał i traciła wigor.
Goniący to Astra 4x4 3.2 turbo 530KM .

https://www.youtube.com/watch?v=Z_KNWxrZ8As#t=14" onclick="window.open(this.href);return false;
bo nie wiedza ze z ta dupa wiecej niz 530 nie zrobią, wydech blokuje. zmiana na cnc nic nie zmieni znaczaco, choc nei znam tematu.

filmik dobry, dobrze ze juz hulasz
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

CNC będzie w 300zx z dupa 0,86 - także coś tam się poprawi, nie będzie się przypychać.
W Astrze raczej zmian nie będzie, bo w zamyśle jest nowy projekt też na bazie v6 z opla.

Ja tam chcę "marne" 400 z małym plusem w miarę bezpiecznym setupie.
Kasy i czasu idzie na tą zabawę zdecydowanie zbyt dużo :)
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Szpera »

Pat-325 pisze:
Ostatnio jeździłem Nissanem 300zx z taką samą sprężarką dmuchającą 1.5b w 1.5JZ.. robiła robotę.
Obecnie zmieniają na chińczyka cnc, bo przy 3.0 litrach pojemności i 7500obr/min boost spadał i traciła wigor.

W zakutym e46, które robił . siedzi takie samo turbo, pojemność ta sama.U nich 500km przy 1,2b jest. Może te 1,5b w 1,5jz to max wydajność tej sprężarki, przy tej pojemności i temu boost spada przy końcu i cnc nic nie da,tak jak . napisał.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

Szpera pisze:
Pat-325 pisze:
Ostatnio jeździłem Nissanem 300zx z taką samą sprężarką dmuchającą 1.5b w 1.5JZ.. robiła robotę.
Obecnie zmieniają na chińczyka cnc, bo przy 3.0 litrach pojemności i 7500obr/min boost spadał i traciła wigor.

W zakutym e46, które robił . siedzi takie samo turbo, pojemność ta sama.U nich 500km przy 1,2b jest. Może te 1,5b w 1,5jz to max wydajność tej sprężarki, przy tej pojemności i temu boost spada przy końcu i cnc nic nie da,tak jak . napisał.
dokladnie, tylko problem z e46 filipa (szpera) jest inny - wylot spalin. nM IDZIE Do gory a mo cnie. tutaj limit to ssacy. ot
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Szpera »

Rozumiem ;) ale na ostrym wałku ssącym moc poszła by w górę? Ale tak czy siak z gt35 anty surge przy pojemności ~ 3,0 To boost 1,2 to max wydajności tej sprężarki ? Nie ma sensu dmuchać więcej ?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

No na to wychodzi, że mocno leci w dół przy 3 litrach i 1.5b. Właśnie opadało na 1.2b.
Zobaczymy jak wsadzą CNC co to z tego wyjdzie. Pewnie was poinformuję.

A tymczasem, sound check nowego wydechu.
Stroiciel nie miał jeszcze czasu podlać paliwa, więc takie delikatne popierdywanie. Mam nadzieję, że na weekend uda się już coś polatać.

https://www.youtube.com/watch?v=z_qmaOzksgY" onclick="window.open(this.href);return false;
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

Szpera pisze:Rozumiem ;) ale na ostrym wałku ssącym moc poszła by w górę? Ale tak czy siak z gt35 anty surge przy pojemności ~ 3,0 To boost 1,2 to max wydajności tej sprężarki ? Nie ma sensu dmuchać więcej ?
robimy ot. opowiem ci prywatnie.
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Szpera »

Sory z a OT :/ Fajnie pracuje, przeciąg słychać :D Masz jakieś info na temat tej astry ? To jest v6 turbo ?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Tak, znam bardzo dobrze Astrę.
V6 3.2 z Vectry C na singlu chińczyku. W sumie silnik seria. Regularnie dostaje baty na 1.5b, 523KM przy 6660obr/min, 642Nm przy 4900obr/min.
Napęd haldex 4x4 z audi S3, skrzynia 6b. Do tego 150KM z podtlenku.

Tu jakiś stary filmik sprzed roku na niższym ciśnieniu:
https://www.youtube.com/watch?v=VMD9LmmANDM" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Szpera »

daje rade to v6!! oby tak dalej, hmm Powiedz mi ile waży taki compact ?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

W papierach 323ti ma 1250kg, muszę na wagę skoczyć ile ma teraz.
Pamiętam, że moje e36 328 coupe ważyło 1380kg.

V6 z opla na prawdę miło zaskakuje. Bardzo kompaktowy silnik, który wiele znosi.
Mamy jeszcze jeden mocny projekt na bazie v6 3.2 w oplu asconie, który waży 990kg. Jest biturbo na turbinkach z 1.8t vw.
Obecnie buduje się jeszcze jedno v6 na bazie saaba (w sumie to samo co opel) na 3.1 litra.
ODPOWIEDZ