E36 328 => 325 Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

akurat w tym miejscu gdzie leży nie miało prawa się zagrzać.
podejrzewam, że jest to jakieś stare uszkodzenie które być może powiększyło się podczas kilku instalacji/dezinstalacji.
akurat to kolanko jest stare, jeszcze z driftwozu Wąskiego.

jak zacznie zapieprzać to pochwalę się jakimś stosownym videło.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

no to jedziemy z historią dalej.

wpadłem do warsztatu w piątek o 13, na warsztacie do 23.30.
sobota od 12 do 17. dzisiaj kilka godzinek i oto nowy setup.

na pokład wleciał holset hx35w (sprawdzone turbo, więc nie obawiałem się o efekty).
kolektor dalej ten sam żeliwniak. zapawaliśmy wastegate'a w holsecie i jeszcze w trzech innych miejscach stuningowany bo ledwo wlazł.
wydech na v-band 2,5". delikatnie przerobiony dolot. kilka poprawek poprzedniego setupu.

pierwsza przejażdżka, drugi bieg i alarm na boost zegaru.. znaczy przekroczyło 1,2 bara.
odkręciłem śrubkę i dmuchałem 1. sprawdziłem logi na ecumasterze, afr ok. niestety jak zwykle coś musiało pójść nie tak, padł mi czujnik egt (pewnie ucierpiał podczas przeróbek downpipe'u).

teraz pytanie - czemu straciłem wolne obroty?
na garrecie kulały, ale jakieś były.. obecnie nie mam ich wcale.

wstaje całkiem nieźle, coś tam dmucha od 3000obr. full boost jakoś 3600-3700. dość dzikie jest to wejście ale trzyma do końca.

videło do góry nogami, sorki (niestety spadła mi gumka z dolotu i dmuchnęło 0,8 bara przy mega hałasie):
http://www.youtube.com/watch?v=yYxmHgCa ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

kilka fot:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Blacha »

Masz jakieś foto z modu muszli wydechowej?
W końcu fajnie lata, jeszctylnych kół w zakręze troche i się doczekasz kłębów dymu w zakręcie :clap:
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

jedno rondko bokiem już objechałem ;)
ale trzeba jeszcze zajrzeć tam z lapkiem, poustawiać co trzeba. będziemy też montować EBC, zamiast MBC.

modu muszli niestety nie mam.
wykręciłem sztangę wastegate'a, odciąłem ucho, klapkę wykorzystałem do przyspawania. lekko liźnięta była obudowa przy WG żeby nie haczyło o kielich i delikatnie
muszla ssąca żeby się ładnie z głowicą minęła.

po montażu T04E byłem zdziwiony brakiem szału.
teraz wyjechałem z takim samym nastawieniem, ale już pierwszy bieg mnie pozytywnie zaskoczył ;)

w końcu można ruszyć dalej z tematem - zawieszenie, hamulce, dopracowanie pierdół.
koniec myślenia o turbo, mam nadzieje.
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: tdserek »

Zadowolony z turbo? mam nadzieje ze bedzie juz wszystko ok:D szkoda ze zeliwa 12 bez wastegatea sa tak rzadkie bo 12w niestety troche miejsca zajmuje:D pozdrawiam i polecam sie na przyszlosc oraz trzymam kciuki za projekt:D
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

no tak, zapomniałem o Tobie :) dzięki.
wszystko jest git, szybko i zgodnie z umową.

powiem szczerze, że jak zobaczyłem tego HXa to się przeraziłem.. wygląda jakby był 2x większy od T04E.
i faktycznie dupę ma strasznie brzydką. no ale działa i to najważniejsze.

wjedzie też na pokład kolektor pod twinscrolla, to będzie lepiej wstawało.
no ale wszystko z czasem ;)
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Michał_Małecki »

Serek, Ty to masz armię tych Holsetów u siebie :heh:

Patryk, odnośnie wolnych obrotów, to przygotuj sobie małe obcęgi, 8emkę klucz płaski i jedziesz ze śrubką przy przepustnicy. Na wtryskach 440tkach nie udało nam się ustawić ładnie pracujących wolnych obrotów niżej niż 900-1000 RPM. Miałem w 1JZ swoim HX35 na dupce 12cm2, fajne uczucie jak wjeżdżało 1.2bara hah.

Pozdrawiam,

Michał.
Maleckis Motorsport
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

o dzięki za tipa.
pokombinuję. takie właśnie mam wrażenie, że gaśnie poniżej 1000obr/min.
wcześniej mocno kulały, sterownik się złościł i raz miałem 800 a raz 1400. obecnie nie mam ich wcale.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Michał_Małecki »

Ustaw po prostu wolne tak, aby nie gasły i tyle. Pewnie będzie to gdzieś koło 900-1100. Powiem Ci szczerze, że jak podłączyłem FIT w M50 2.8 biturbo, które zrobiliśmy, to na FITcie (gdzie jest bezpośrednia kontrola wtryskami) i tak nie chciała ładnie pracować poniżej 900 RPM na 440tkach green'ach. Pozdr.
Maleckis Motorsport
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: tdserek »

Michał_Małecki pisze:Serek, Ty to masz armię tych Holsetów u siebie :heh:


Michał.
HOlsety Ciagle sa w ofercie wiec zapraszam :śmiech: . swojego tez chyba zdecyduje sie na 1.2 bara pocisnac:d bo widze ze chyba m50 nv da rade to ogarnac jeszcze na odprezeniu jedynie:D
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

mój dzisiaj przyjął bez sprzeciwu 1,2 bara.. i jajka mi strasznie w kubełku wymasowało ;)
ale odezwał się alarm to odpuściłem nogę.. tym bardziej że było to pierwsze depnięcie.

dobrze wchodzi boost.. jeb i jest.
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: DOHC »

kiedy stroisz ? Ciekawe jak szybko się holsecik obudzi ostatecznie
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

jak uruchomię wskaźnik egt, bo coś się wydarzyło.
mam drugi czujnik, jednak muszę flanszkę przerobić.
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: DOHC »

Pat-325 pisze:jak uruchomię wskaźnik egt, bo coś się wydarzyło.
mam drugi czujnik, jednak muszę flanszkę przerobić.
zawsze kur... coś co ? Skądś to znam :)

pozdrawiam i powodzenia
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

egt wymienione, obejmy nowe poskręcane, wolne obroty są (dzięki Michał, to było to), spływ oleju wymieniony.
ładuje grzecznie jednego bara, widowiskowo świszcząc. na tyle widowiskowo, że pewien miły Pan pukał się w głowę zanim mnie zobaczył ;)

zbliżamy się do szczęśliwego finału prac silnikowo-turbinowych.

niedługo podstroimy, więc jakiegoś filma zapuszczę, w HD jeśli opłaciliście abonament ;)
ODPOWIEDZ