E30 coupe 88' m20b27 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
krzywy
User
Posty: 18
Rejestracja: 27 lis 2014, o 23:36
Imię: Konrad
lokalizacja: DG

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: krzywy »

czy taki tunel na chłodnice faktycznie jest odczuwalny?
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

krzywy pisze:czy taki tunel na chłodnice faktycznie jest odczuwalny?

No raczej kolego. Jak zostawisz puste śmigło to ono będzie wyciągało przez chlodnice ale cześć siły pójdzie na mieszanie powietrza w miejscu. Taki tunel ukierunkowuje i uszczelnia przepływ powietrza.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Blacha »

Preiss pisze:
krzywy pisze:czy taki tunel na chłodnice faktycznie jest odczuwalny?

No raczej kolego. Jak zostawisz puste śmigło to ono będzie wyciągało przez chłodnicę ale cześć siły pójdzie na mieszanie powietrza w miejscu. Taki tunel ukierunkowuje i uszczelnia przepływ powietrza.
Ten tunel wymusza wyciąg powietrza przez chłodnicę ale musisz zaślepić tę dziurę w otworze na śmigło pod chłodnicą
Preiss pisze: Obrazek
Założona druga sprężyna i stoczona wcześniej powierzchnia
Mam identyczny docisk u siebie ale ja kazałem stoczyć żelazko od strony przylegania do tarczy o grubość drugiej sprężyny, działa i wytrzymuje 1,4 bara
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Blacha pisze:
Preiss pisze:
krzywy pisze:czy taki tunel na chłodnice faktycznie jest odczuwalny?

No raczej kolego. Jak zostawisz puste śmigło to ono będzie wyciągało przez chłodnicę ale cześć siły pójdzie na mieszanie powietrza w miejscu. Taki tunel ukierunkowuje i uszczelnia przepływ powietrza.
Ten tunel wymusza wyciąg powietrza przez chłodnicę ale musisz zaślepić tę dziurę w otworze na śmigło pod chłodnicą
Preiss pisze: Obrazek
Założona druga sprężyna i stoczona wcześniej powierzchnia
Mam identyczny docisk u siebie ale ja kazałem stoczyć żelazko od strony przylegania do tarczy o grubość drugiej sprężyny, działa i wytrzymuje 1,4 bara

I pewnie masz wrażenie, ze wytrzymało by dużo więcej. Zero uślizgów.
U siebie tez toczyłem żelazko tylko na foto juz jest uzywane.

A lewej nogi nie masz większej?
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Jak już tak szukacie to wywaliłbym wisco i elektryka pakował z golfa IV za grosze kupisz. No i nie ma obciazenia na wale korbowym jak wisco załączy.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

caserwis pisze:Jak już tak szukacie to wywaliłbym wisco i elektryka pakował z golfa IV za grosze kupisz. No i nie ma obciazenia na wale korbowym jak wisco załączy.

Hehe temat rzeka. Ja osobiście wróciłem do wiska. Elektryk był i mnie nie przekonał. Zdania podzielone.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Blacha »

Preiss pisze: I pewnie masz wrażenie, ze wytrzymało by dużo więcej. Zero uślizgów.
U siebie tez toczyłem żelazko tylko na foto juz jest uzywane.

A lewej nogi nie masz większej?
Sprzęgło mi się nie ślizga ale np. przy pakowaniu na lawetę mam półsprzęgło.
Lewa noga nie jest większa, obie mam spore :śmiech: ale faktem jest że z dociskiem miałem przygodę, jak już zrobiłem zestaw trafił on do auta kolegi i robił kilometry,pedał chodził ciężko ale po jakimś czasie nie cięta sprężyna uległa wypaczeniu, jedno ramie słoneczka ewidentnie odstawało od reszty. Na szczęście zrobiłem sobie wersję w pełni rozbieralną i wymieniłem sprężynę i od tamtej pory pedał chodzi troszkę ciężej niż seria. Najprawdopodobniej docisk był z 2,0
junior vintage
User
Posty: 19
Rejestracja: 11 sie 2013, o 23:31
Imię: Jędrzej
lokalizacja: Warszawa

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: junior vintage »

kibicuję i życzę powodzenia :pasuje:

sam będę realizował praktycznie bliźniaczą instalację turbo, więc Twój opis będzie dla mnie bardzo przydatny na przyszłość :piwo:
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Hello po jakimś czasie.

Autko już złożone jakiś czas temu. Wrażenia z jazdy nie do opisania. Oczywiście pozytywne :rolleyes2: Co prawda póki co udało się wystroić do 0,5b.
Co nie zmienia faktu, że jaja urywa. Boost wstaje wydaje mi się dość wcześnie bo jest to 2200-2300. Jak to "." przez telefon powiedział po chwili ciszy - noo...SZYBKO.
No chyba że coś jest nie tak z tym chińskim zegarkiem :?:
W logi nie udało mi się spojżeć, bo stała się rzecz straszna. Woda ze zbiorniczka po prostu się zmyła. Zmyła do oleju. Znowu zresztą.
Przed rozebraniem silnika do montażu turbo też znikała, ale byłem święcie przekonany ze to przez uszczelkę i nie dociągnięte szpilki po rozgrzaniu.

Więc co - na warsztat i kręcimy.....
Czapka na stół. Chwilę później znalezione pęknięcie standardowo pomiędzy łożami wałka. :oops: Fakt głowica była już tam spawana przez poprzednika.
Pojawiła się kolejna. Już jest pospawana w kanałach wodnych. Teraz czakam na odbiór ze szlifierni. Nie wiem ile czasu zajmuje wstawienie nowych prowadnic, ale tydzień to chyba za dużo. Te dni mijają znacznie za długo :down:

Wyszperałem u kolegów na zagranicznym forum pomysł na wstawienie wzmocnień pomiędzy szpilkami głowicy. Taki łącznik wstawiany jako podkładka pod śruby łączący dwie sztuki jednocześnie - w poprzek wałka.
Co myślicie o tym ? Może ktoś z Was stosował to i może się wypowiedzieć ?

Oczywiście otwór w uszczelce w kanale wodnym pomiędzy czwartym a piątym cylindrem będzie powiększony. Dla poprawienia przepływu.

Póki co tyle. :piwo: Jak wszystko będzie tip top po żłożeniu sukcesywnie będę podnosił boost do 1 bar-a.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: k64 »

Preiss pisze:Hello po jakimś czasie.

. Boost wstaje wydaje mi się dość wcześnie bo jest to 2200-2300. Jak to "." przez telefon powiedział po chwili ciszy - noo...SZYBKO.
no bo zbyt dobrze wstaje :śmiech:
Preiss pisze: Wyszperałem u kolegów na zagranicznym forum pomysł na wstawienie wzmocnień pomiędzy szpilkami głowicy. Taki łącznik wstawiany jako podkładka pod śruby łączący dwie sztuki jednocześnie - w poprzek wałka.
w
a co sie dzieje ze glowa / uszczelka / glowica ze chcesz ten element wzmocnic? ja bym olal temat.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

. pisze: a co sie dzieje ze glowa / uszczelka / glowica ze chcesz ten element wzmocnic? ja bym olal temat.
To jest głowica m20b25. One miały tendencje do pekania pomiedzy podporami wałka. Wiesz bedzie nastepna. Po woli jest duży problem żeby dostać całą, nie pękniętą. Wolałbym żeby nie pekła i tak kminie co tu zrobić.
junior vintage
User
Posty: 19
Rejestracja: 11 sie 2013, o 23:31
Imię: Jędrzej
lokalizacja: Warszawa

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: junior vintage »

Czy jak już głowicę będziesz miał u siebie to mógłbym prosić o zdjęcie pospawanych kanałów wodnych i miejsc, gdzie pękła głowica?
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 845
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: KonradGT »

junior vintage pisze:Czy jak już głowicę będziesz miał u siebie to mógłbym prosić o zdjęcie pospawanych kanałów wodnych i miejsc, gdzie pękła głowica?
Gdzieś już w jednym temacie na tym forum widziałem takie foto :) zdaje się u żabola?
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Potwierdzam w wątku żabola są fotki czapki z zaspawanymi kanałami wodnymi. Ja osobiście szukałbym drugiej głowicy bo za profi spawanie twojej kupisz dwie inne.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

KonradGT pisze:
junior vintage pisze:Czy jak już głowicę będziesz miał u siebie to mógłbym prosić o zdjęcie pospawanych kanałów wodnych i miejsc, gdzie pękła głowica?
Gdzieś już w jednym temacie na tym forum widziałem takie foto :) zdaje się u żabola?

Fotka pekniecia. Na zdjęciu widać piątą prowadnicę zaworu ssącego. Licząd od strony rozrządu.
Obrazek


Ta głowica nadawała się na śmietnik w zasadzie.

Tu fota już kolejnej czapki. Pospawanej.
Obrazek
ODPOWIEDZ