E30 coupe 88' m20b27 turbo
-
- User
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 lis 2014, o 23:36
- Imię: Konrad
- lokalizacja: DG
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
czy taki tunel na chłodnice faktycznie jest odczuwalny?
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
krzywy pisze:czy taki tunel na chłodnice faktycznie jest odczuwalny?
No raczej kolego. Jak zostawisz puste śmigło to ono będzie wyciągało przez chlodnice ale cześć siły pójdzie na mieszanie powietrza w miejscu. Taki tunel ukierunkowuje i uszczelnia przepływ powietrza.
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Ten tunel wymusza wyciąg powietrza przez chłodnicę ale musisz zaślepić tę dziurę w otworze na śmigło pod chłodnicąPreiss pisze:krzywy pisze:czy taki tunel na chłodnice faktycznie jest odczuwalny?
No raczej kolego. Jak zostawisz puste śmigło to ono będzie wyciągało przez chłodnicę ale cześć siły pójdzie na mieszanie powietrza w miejscu. Taki tunel ukierunkowuje i uszczelnia przepływ powietrza.
Mam identyczny docisk u siebie ale ja kazałem stoczyć żelazko od strony przylegania do tarczy o grubość drugiej sprężyny, działa i wytrzymuje 1,4 baraPreiss pisze:
Założona druga sprężyna i stoczona wcześniej powierzchnia
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Blacha pisze:Ten tunel wymusza wyciąg powietrza przez chłodnicę ale musisz zaślepić tę dziurę w otworze na śmigło pod chłodnicąPreiss pisze:krzywy pisze:czy taki tunel na chłodnice faktycznie jest odczuwalny?
No raczej kolego. Jak zostawisz puste śmigło to ono będzie wyciągało przez chłodnicę ale cześć siły pójdzie na mieszanie powietrza w miejscu. Taki tunel ukierunkowuje i uszczelnia przepływ powietrza.
Mam identyczny docisk u siebie ale ja kazałem stoczyć żelazko od strony przylegania do tarczy o grubość drugiej sprężyny, działa i wytrzymuje 1,4 baraPreiss pisze:
Założona druga sprężyna i stoczona wcześniej powierzchnia
I pewnie masz wrażenie, ze wytrzymało by dużo więcej. Zero uślizgów.
U siebie tez toczyłem żelazko tylko na foto juz jest uzywane.
A lewej nogi nie masz większej?
-
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Jak już tak szukacie to wywaliłbym wisco i elektryka pakował z golfa IV za grosze kupisz. No i nie ma obciazenia na wale korbowym jak wisco załączy.
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
caserwis pisze:Jak już tak szukacie to wywaliłbym wisco i elektryka pakował z golfa IV za grosze kupisz. No i nie ma obciazenia na wale korbowym jak wisco załączy.
Hehe temat rzeka. Ja osobiście wróciłem do wiska. Elektryk był i mnie nie przekonał. Zdania podzielone.
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Sprzęgło mi się nie ślizga ale np. przy pakowaniu na lawetę mam półsprzęgło.Preiss pisze: I pewnie masz wrażenie, ze wytrzymało by dużo więcej. Zero uślizgów.
U siebie tez toczyłem żelazko tylko na foto juz jest uzywane.
A lewej nogi nie masz większej?
Lewa noga nie jest większa, obie mam spore

-
- User
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 sie 2013, o 23:31
- Imię: Jędrzej
- lokalizacja: Warszawa
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
kibicuję i życzę powodzenia
sam będę realizował praktycznie bliźniaczą instalację turbo, więc Twój opis będzie dla mnie bardzo przydatny na przyszłość

sam będę realizował praktycznie bliźniaczą instalację turbo, więc Twój opis będzie dla mnie bardzo przydatny na przyszłość

- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Hello po jakimś czasie.
Autko już złożone jakiś czas temu. Wrażenia z jazdy nie do opisania. Oczywiście pozytywne
Co prawda póki co udało się wystroić do 0,5b.
Co nie zmienia faktu, że jaja urywa. Boost wstaje wydaje mi się dość wcześnie bo jest to 2200-2300. Jak to "." przez telefon powiedział po chwili ciszy - noo...SZYBKO.
No chyba że coś jest nie tak z tym chińskim zegarkiem
W logi nie udało mi się spojżeć, bo stała się rzecz straszna. Woda ze zbiorniczka po prostu się zmyła. Zmyła do oleju. Znowu zresztą.
Przed rozebraniem silnika do montażu turbo też znikała, ale byłem święcie przekonany ze to przez uszczelkę i nie dociągnięte szpilki po rozgrzaniu.
Więc co - na warsztat i kręcimy.....
Czapka na stół. Chwilę później znalezione pęknięcie standardowo pomiędzy łożami wałka.
Fakt głowica była już tam spawana przez poprzednika.
Pojawiła się kolejna. Już jest pospawana w kanałach wodnych. Teraz czakam na odbiór ze szlifierni. Nie wiem ile czasu zajmuje wstawienie nowych prowadnic, ale tydzień to chyba za dużo. Te dni mijają znacznie za długo
Wyszperałem u kolegów na zagranicznym forum pomysł na wstawienie wzmocnień pomiędzy szpilkami głowicy. Taki łącznik wstawiany jako podkładka pod śruby łączący dwie sztuki jednocześnie - w poprzek wałka.
Co myślicie o tym ? Może ktoś z Was stosował to i może się wypowiedzieć ?
Oczywiście otwór w uszczelce w kanale wodnym pomiędzy czwartym a piątym cylindrem będzie powiększony. Dla poprawienia przepływu.
Póki co tyle.
Jak wszystko będzie tip top po żłożeniu sukcesywnie będę podnosił boost do 1 bar-a.
Autko już złożone jakiś czas temu. Wrażenia z jazdy nie do opisania. Oczywiście pozytywne

Co nie zmienia faktu, że jaja urywa. Boost wstaje wydaje mi się dość wcześnie bo jest to 2200-2300. Jak to "." przez telefon powiedział po chwili ciszy - noo...SZYBKO.
No chyba że coś jest nie tak z tym chińskim zegarkiem

W logi nie udało mi się spojżeć, bo stała się rzecz straszna. Woda ze zbiorniczka po prostu się zmyła. Zmyła do oleju. Znowu zresztą.
Przed rozebraniem silnika do montażu turbo też znikała, ale byłem święcie przekonany ze to przez uszczelkę i nie dociągnięte szpilki po rozgrzaniu.
Więc co - na warsztat i kręcimy.....
Czapka na stół. Chwilę później znalezione pęknięcie standardowo pomiędzy łożami wałka.

Pojawiła się kolejna. Już jest pospawana w kanałach wodnych. Teraz czakam na odbiór ze szlifierni. Nie wiem ile czasu zajmuje wstawienie nowych prowadnic, ale tydzień to chyba za dużo. Te dni mijają znacznie za długo

Wyszperałem u kolegów na zagranicznym forum pomysł na wstawienie wzmocnień pomiędzy szpilkami głowicy. Taki łącznik wstawiany jako podkładka pod śruby łączący dwie sztuki jednocześnie - w poprzek wałka.
Co myślicie o tym ? Może ktoś z Was stosował to i może się wypowiedzieć ?
Oczywiście otwór w uszczelce w kanale wodnym pomiędzy czwartym a piątym cylindrem będzie powiększony. Dla poprawienia przepływu.
Póki co tyle.

-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
no bo zbyt dobrze wstajePreiss pisze:Hello po jakimś czasie.
. Boost wstaje wydaje mi się dość wcześnie bo jest to 2200-2300. Jak to "." przez telefon powiedział po chwili ciszy - noo...SZYBKO.

wPreiss pisze: Wyszperałem u kolegów na zagranicznym forum pomysł na wstawienie wzmocnień pomiędzy szpilkami głowicy. Taki łącznik wstawiany jako podkładka pod śruby łączący dwie sztuki jednocześnie - w poprzek wałka.
a co sie dzieje ze glowa / uszczelka / glowica ze chcesz ten element wzmocnic? ja bym olal temat.
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
To jest głowica m20b25. One miały tendencje do pekania pomiedzy podporami wałka. Wiesz bedzie nastepna. Po woli jest duży problem żeby dostać całą, nie pękniętą. Wolałbym żeby nie pekła i tak kminie co tu zrobić.. pisze: a co sie dzieje ze glowa / uszczelka / glowica ze chcesz ten element wzmocnic? ja bym olal temat.
-
- User
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 sie 2013, o 23:31
- Imię: Jędrzej
- lokalizacja: Warszawa
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Czy jak już głowicę będziesz miał u siebie to mógłbym prosić o zdjęcie pospawanych kanałów wodnych i miejsc, gdzie pękła głowica?
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 845
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Gdzieś już w jednym temacie na tym forum widziałem takie fotojunior vintage pisze:Czy jak już głowicę będziesz miał u siebie to mógłbym prosić o zdjęcie pospawanych kanałów wodnych i miejsc, gdzie pękła głowica?

-
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Potwierdzam w wątku żabola są fotki czapki z zaspawanymi kanałami wodnymi. Ja osobiście szukałbym drugiej głowicy bo za profi spawanie twojej kupisz dwie inne.
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
KonradGT pisze:Gdzieś już w jednym temacie na tym forum widziałem takie fotojunior vintage pisze:Czy jak już głowicę będziesz miał u siebie to mógłbym prosić o zdjęcie pospawanych kanałów wodnych i miejsc, gdzie pękła głowica?zdaje się u żabola?
Fotka pekniecia. Na zdjęciu widać piątą prowadnicę zaworu ssącego. Licząd od strony rozrządu.

Ta głowica nadawała się na śmietnik w zasadzie.
Tu fota już kolejnej czapki. Pospawanej.
