Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: krismax »

Obecny stan jego bloku, co stwierdziłem na słuch raczej zmusza do wymiany bloku również... Ty sie lepiej za skrzynią dla mnie porozglądaj :cool2: . Nigdzie i nikt kurna nie ma... :kwasny: a ktoś mi z Wolsztyna sprzątnął w dobrej cenie :frusty:
S50B30 M3turbo
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

korona pisze:
mcgiver pisze:praska Twoja ?
miec taką praske to sama radośc , mam kilka siłowników , węże złączki pompę rozdzielacz , kilkanascie silników 1i 3 fazowych wiec prędzej czy puzniej praske tez sobie zrobię.
jesli m50 jest niższy o 4mm niż s50 to nie da rady dobrac korb z m20 lub m30 o długości 130mm
co do tłoków to gdzie będziesz je wykonywał?
korby na fotkach z m50?
Prasa jest Tomka, oczywiście home-made.
Z niższym blokiem problem jest głównie w łańcuchu rozrządu, będzie za luźny i nic z tym nie zrobisz, korby i tłoki to nie problem. Tłoki na zamówienie wykona Wiseco ale jeszcze daleko do tego...

Maleckis - wiedziałem :hammer: po co ci blok, weź mi go odsprzedaj :heh: Kolektor oczywiście taki jak szwedzi robią z tym że mam kilka swoich patentów, jak zwykle zresztą :ok:
czy ze skróceniem łańcucha to taki problem?
w sklepach z kosiarkami i piłami łańcuchowymi tną łańcuchy ze szpuli na metry i zakuwają specjalna praską i nie słyszałem aby się komus łańcuch urwał...
Sultan of spin
User
Posty: 34
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:43
Imię: Maciek
lokalizacja: Płock

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Sultan of spin »

krismax pisze:Obecny stan jego bloku, co stwierdziłem na słuch raczej zmusza do wymiany bloku również... Ty sie lepiej za skrzynią dla mnie porozglądaj :cool2: . Nigdzie i nikt kurna nie ma... :kwasny: a ktoś mi z Wolsztyna sprzątnął w dobrej cenie :frusty:
Tą z Wolsztyna ja wziąłem :heh: w dobrej cenie ale trochę wyje :rozczarowany:
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: krismax »

Sultan of spin pisze: Tą z Wolsztyna ja wziąłem :heh: w dobrej cenie ale trochę wyje :rozczarowany:
Ten z Wolsztyna miał mi ją odłożyć. Trochę brzydko z jego strony że sprzedał ją Tobie...
p.s. jak go przekonałeś ??
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: forti »

Korona widzialem na streetracingu ze Mario pokazywal twoj nowy wydech. Doszedl juz do ciebie? Moze zamontowales, moglbys podac linka do nagrania, jak glosno chodzi ci autko na tym Mario-wym wydechu?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

forti pisze:Korona widzialem na streetracingu ze Mario pokazywal twoj nowy wydech. Doszedl juz do ciebie? Moze zamontowales, moglbys podac linka do nagrania, jak glosno chodzi ci autko na tym Mario-wym wydechu?
Zgadza się, niedługo w aucie zagości nowy tłumik wykonany przez MTG na moje indywidualne zamówienie wg rysunku, wzorem był tłumik Sebring dedykowany do 320 na pojedynczym wejściu. Jak będzie w aucie na pewno się pochwalę, dzięki Mario za wykonanie :ok:

Tymczasem poniżej zakupiony jakiś czas temu gadżet, nowy BOV Cosmo3, ponieważ dolot po raz kolejny będzie zmieniany stary BOV z rurą poszedł do innego BMW Turbo, a ja zakupiłem taki który lepiej będzie pasował, zresztą zobaczycie jak skończę...

Obrazek

Obrazek

Planuję dmuchać ostro więc zawór oprócz syczenia ma przede wszystkim chronić turbo i dolot, w związku z tym średnica montażowa / upustowa to aż 50mm :ph34r: , obecny HKS-style miał ok 25mm

Obrazek

I jeszcze małe spy-photo, obecnie kolektor i dolot się spawają, strasznie zimno było ostatnio i nie za bardzo mi się z tym chciało bawić. Więcej zdjęć i szczegółów jak będzie gotowe

Obrazek
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: k64 »

znane m3 turbo na naszym forum opisane mialo problem chyba z takim kolektorem ssacym (ze niby wiecej powietrza dostawalo sie do pierwszych celindrow i ostatnie dostawaly po dupie albo odwrotnie ciekawe .... powodzenia :clap:
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

. pisze:znane m3 turbo na naszym forum opisane mialo problem chyba z takim kolektorem ssacym (ze niby wiecej powietrza dostawalo sie do pierwszych celindrow i ostatnie dostawaly po dupie albo odwrotnie ciekawe .... powodzenia :clap:
ja kojarzę że tam był inny mankament , kolektor rozdymało i pekał , do czasu aż go wzmocniono
EOT
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

. pisze:znane m3 turbo na naszym forum opisane mialo problem chyba z takim kolektorem ssacym (ze niby wiecej powietrza dostawalo sie do pierwszych celindrow i ostatnie dostawaly po dupie albo odwrotnie ciekawe .... powodzenia :clap:
Kolektor przeze mnie wykonany jest właśnie po to by zapewnić jednakowe napełnienie wszystkich cylindrów. Seryjny kolektor nie jest zły do 1 bar, ale gdy przepływy powietrza są większe to okazuje się że jego konstrukcja sprawia że dwa środkowe cylindry dostają za dużo powietrza a zewnętrzne za mało. Czym to grozi wiadomo... Widać to na pierwszym szkicu po lewej

Obrazek

Kolektor jaki początkowo miał PMN był taki jak na środkowym szkicu. Także nie zapewnia równego napełniania cylindrów bo odległość jaką musi powietrze pokonać jest inna, do tego dochodzi bezwładność strumienia powietrza itd... Pękanie swoją drogą, kolektor musi być odpowiednio wzmocniony.

Mój kolektor jest taki jak na szkicu po prawej, duże pleneum zapewnia możliwie równomierne napełnianie wszystkich cylindrów. Rozwiązanie sprawdzone nawet w 1000-konnych BMW więc problemów nie przewiduję :ok:
www.turboBMW.pl
dzidziusbmw
User
Posty: 26
Rejestracja: 21 gru 2009, o 13:54
Imię: Karol
lokalizacja: Poznań

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: dzidziusbmw »

a jak uporales sie z wałem,mozesz mi napisac na priv. Bardzo by mi pomogly te wiadomosci bo chce taki wal wlozyc do m50/m52 :) . pozdro
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: elmo0104 »

Adam wrzuć większą fotkę tego co masz w avatarze, bo mało na nim widać:P
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

elmo0104 pisze:Adam wrzuć większą fotkę tego co masz w avatarze, bo mało na nim widać:P
:devill2: w avatarze jak widać nowy kolektor i spore zmiany pod maską. Ale po kolei...

Pamiętacie moje trąbki? Tu sterczą już w rzędzie na silniku
Obrazek

Wymyśliłem jakiś rok temu że zamiast dłubać cały kolektor wykorzystam część oryginalnego kolektora. Zaletą oprócz łatwiejszego wykonania jest izolacja pleneum od gorącej głowicy. Patent jest mój, tak że ostrzegam, wszystkie prawa zastrzeżone :śmiech: Co ciekawe ktoś kilka miesięcy temu na zachodzie zamontował taki sam - jasnowidz jakiś czy co :blink2: na odległość do tego :heh:
Obrazek

Ponieważ kolektor ma runnery owalne trzeba było je zaokrąglić by w ogóle szło uszczelnić połączenie przy złączkach silikonowych.

Składamy wszystko w całość...
Obrazek

Przepustnica jest przyspawana na stałe, tu jeszcze w częściach po spawaniu. Widoczne są wzmocnienia by nie rozerwało kolektora przy planowanym ciśnieniu.
Obrazek

Obrazek

I już złożone
Obrazek

Gotowy kolektor, uprzedzam pytania i uwagi - będzie polerowany :wink2:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Element dolotu z wyjściem fi50 na BOVa, tym razem z nierdzewki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn...
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Michał_Małecki »

Adamie, skoro planujesz taki boost, który rozerwie kolektor ssący, to może warto byłoby zrobić warkoczyk spawu np. na końcu rury dolotowej do BOVa? :cool2:
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Michał_Małecki pisze:Adamie, skoro planujesz taki boost, który rozerwie kolektor ssący, to może warto byłoby zrobić warkoczyk spawu np. na końcu rury dolotowej do BOVa? :cool2:
Oczywiście, cały dolot jest tak zabezpieczony jak końcówki w kolektorze ssącym, po prostu na zdjęciu jeszcze tego nie ma.
PS Wiedziałem że ktoś zauważy :śmiech:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: krismax »

Kurcze, to jakie ty ciśnienie planujesz ?? Uważaj bo przy 3barach i tak Ci go rozerwie... :D
S50B30 M3turbo
ODPOWIEDZ