BMW e36 328ti

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Generalnie jeśli chodzi o jakość tych chińskich wastegatów to jest mocno średnio. Vbandowe obejmy średnio pasują, w poprzednim nie szło zacisnąć klamry bez przeróbek.
Do tego jakieś wystające zadziory w muszli. Flansze różnej grubości. Dlatego bardzo martwiło mnie to czy uda mi się poskładać całość bez przeróbek po zmianie WG.
Dla pewności wszelkie łączenia na v-bandach przesmarowałem pastą do wydechów.

W poprzedniej 325 turbo też miałem problem z przycinającym się WG 38mm, problem mnie nie ominął ;)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

Pat-325 pisze:Generalnie jeśli chodzi o jakość tych chińskich wastegatów to jest mocno średnio. Vbandowe obejmy średnio pasują, w poprzednim nie szło zacisnąć klamry bez przeróbek.
Do tego jakieś wystające zadziory w muszli. Flansze różnej grubości. Dlatego bardzo martwiło mnie to czy uda mi się poskładać całość bez przeróbek po zmianie WG.
Dla pewności wszelkie łączenia na v-bandach przesmarowałem pastą do wydechów.

W poprzedniej 325 turbo też miałem problem z przycinającym się WG 38mm, problem mnie nie ominął ;)
:wink2: :wink2: miales poprostu pecha. miales jeden z lepszych WG ktore sa na rynku. 38mm to faktycznie kibel. turbosmarty i te na flansze to juz calkiem gowna. dobrze ze ogarnales
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Z dwojga złego lepiej mieć pecha z WG niż z turbo.
Turbo akurat jest lala, suchutkie i radośnie świszczy :)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Z najnowszych doniesień Compact dorobił się skrzyni ZF, Getrag zdecydowanie miał już dość.
Muszę się zabrać za wydech i będzie można dmuchnąć jakieś męskie doładowanie :)

Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Czekam na nowy tłumik z RM Motors i trzeba zrobić nowy wydech bo zima zaraz się skończy.
W międzyczasie zmontowałem sobie chińskiego shortshifterka z gałą od M3, polecam modyfikacje.

Obrazek

A w piątek upchnąłem 8,5 + 10 cali. Póki co na balonowatych oponach 215/45 + 245/40. W wątłe seryjne błotniki zmieścić się nie chciało to musieliśmy ingerować rolką.
Niestety w tych warunkach nawet 245 (sucho, ale zimno) nie chce trzymać trakcji.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Marek_W »

Niestety w tych warunkach nawet 245 (sucho, ale zimno) nie chce trzymać trakcji.

to może jakiś filmik ?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Nooo ostatnio miałem nawet pasażera, który nagrał filmik.
Do dzisiaj się z tego śmieje, bo zaczął nagrywać jak już się ślizgałem na 2. biegu.
Film trwa jakieś 4sek i nic na nim nie widać :D

Zrobię wydeszek to pojedziemy na strojenie i weźmiemy GoPro, a jak będą warunki to i DriftBoxa to się może jakieś czasy pomierzy.
Rewelacji na pewno nie będzie bo dyfer jest za krótki.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Robota dalej stoi, tłumik zamówiony i od dwóch tygodni go nie widać.
Skleciłem jakieś krótkie videło, będzie porównanie po modach. W skrócie: prawie seryjny układ wydechowy, 245 opona na tyle, 0.9b i mocne puchnięcie powyżej 5500obr/min.

https://www.youtube.com/watch?v=aaHaRbX5B14" onclick="window.open(this.href);return false;
igore36
User
Posty: 146
Rejestracja: 18 lip 2012, o 22:43
Imię: Igor
lokalizacja: Głogów

Re: BMW e36 328ti

Post autor: igore36 »

co to za dzwiek przy 6k rpm? cos jest nie halo.. jedzie jakby miala ~250KM.. mam porownanie bo chwilowo jezdze na podobnym doladowaniu na gt3582
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

ocierająca opona o nadkole wewnętrzne. będą niższe gumy.
baaaardzo puchnie przez seryjny wydech. 250 to może mieć powyżej tych 5500obr/min, bo musieliśmy tam mega dużo paliwa ściągnąć.
z ciekawości dzisiaj nagrałem videło, bo sucho i mam szeroką gumę. normalnie na dupie czuć, że powyżej pewnych obrotów przestaje przyspieszać.

jak tylko dojdzie tłumik, robimy cały przelot. obecnie są dwa seryjne tłumiki. fajnie, cicho, ale nie jedzie ;)
igore36
User
Posty: 146
Rejestracja: 18 lip 2012, o 22:43
Imię: Igor
lokalizacja: Głogów

Re: BMW e36 328ti

Post autor: igore36 »

u mnie tez jest seria wydech i jestem pewien, ze w okolice 500ps obsluzy :wink2: zreszta sprawdzi sie :hammer:
piotrpisz
Turbo-Team
Posty: 261
Rejestracja: 7 maja 2012, o 17:05
Imię: Piotr
lokalizacja: Pisz

Re: BMW e36 328ti

Post autor: piotrpisz »

Moje e36 2.5m50 nie jedzie jak bym chcial ale na zwyklych oponach czyli i marnej przyczepnosci do setki mam 5,3 a do 140 7,5 s.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Igore36 Ty pewnie masz wydech z m50, czyli dwie rurki.
U mnie jest jedna rurka z m52 o średnicy w porywach do 55mm, także 500 na pewno nie obsłuży ;)

Czasów swojej nie znam żadnych, coś tam pomierzymy jak już będzie zrobiony.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pan. B »

Po co rozprawiać na temat wydechu jak i tak będzie nowy przelot...
Mam u siebie ten short shifter, ponad rok czasu i nie chce się złamać;)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

No właśnie nie wszyscy czytają opisy do filmu a później "eee.. co tak słabo?" ;)

Pan. B, a jak się czują Twoje synchronizatory? U mnie dwójka czasami potrafi krzyknąć, że nie lubi.
ODPOWIEDZ