BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Grzesi(E30)k »

Już na driftforum swego czasu była dywagacja że jak na bazę pod te ~400Km i 600Nm koszta słupka M60 są śmiesznie małe.

Wsadzaj następny i koksuj go ! :D
-chałturnik-
złotko
User
Posty: 43
Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
Imię: Kamil
lokalizacja: SJZ

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: złotko »

Nie miałem ostatnio czasu na aktualizacje ale postaram się nadrobić...

Ogólnie największym wyzwaniem i najbardziej czasochłonnym okazało się znalezienie dobrej głowicy. W końcu po kilkunastu dniach przyszła głowica ale miała wypalone zawory. Szybka wizyta w szlifierni i głowica była gotowa do założenia. Wiec zabrałem się za składanie...

Za 2 wieczory auto było już złożone i odpalone...
W czwartek podjechałem jeszcze do Lamika zakręcić na rolkach i zobaczyć czy wszystko ok. Przy okazji zostało podniesione trochę doładowanie na około 0,43b i wyszło jakieś 385KM i 625nm.

W sumie z samochodem wszystko było ok wiec w piątek pojechaliśmy na imprezę Drift For Kids w Grzybowie obok Staszowa.
2 dni upalania bez większych problemów no może po za 1...

Obrazek

Niestety dłuższe relokatory poddały się po 6 przejeździe... Szybka wymiana na stare, zbieżność "na oko" i łatałem dalej.

Obrazek

https://www.youtube.com/watch?v=ttF8Hed ... aCSJ9lIZoQ" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=jZGLaz6 ... aCSJ9lIZoQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Przy okazji udało się tez zająć 1 miejsce wiec weekend uważam za udany :D

Obrazek

A przód na gotowo wygląda mniej więcej tak:

Obrazek


ps. Po wymianie regulatora jednak nie pali tak mało... Jakieś 85 na 100
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: k64 »

hehe jednak widac ze u lamika idziecie grubo. PIEKNIE !
tedef
User
Posty: 90
Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
Imię: Adam
lokalizacja: Białystok

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: tedef »

Może takie głupie troche pytanie ale czy za uturbienie zmieściłeś się w 10tys??
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: k64 »

tedef pisze:Może takie głupie troche pytanie ale czy za uturbienie zmieściłeś się w 10tys??
jesli opierac sie o nowe graty nie koniecznie z najwyzszej polki, to do 10 tys wychodza same czesci.
złotko
User
Posty: 43
Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
Imię: Kamil
lokalizacja: SJZ

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: złotko »

W sumie to nie robiłem kosztorysu ;) A dziennika budowy tez nie prowadziłem :P
tedef
User
Posty: 90
Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
Imię: Adam
lokalizacja: Białystok

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: tedef »

Chodzi mi właśnie o same graty bo robota i strojenia to wiadomo każdy liczy inaczej.
złotko
User
Posty: 43
Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
Imię: Kamil
lokalizacja: SJZ

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: złotko »

W temacie ostatnio mało się działo wiec trochę zaktualizuje ;)

Ogólny setup na sezon 2014 jest w końcu gotowy.
W miedzy czasie zrobiłem nowe adaptery na zwrotnice(w końcu skręca jak należy)

Obrazek

I przednie kielichy nareszcie doczekały się zrobienia solidnej rozpórki :D

Obrazek

29 czerwca odwiedziliśmy z całym teamem VII Zlot BMW Team Śląsk. Poniżej filmik z upalania :D

https://www.youtube.com/watch?v=hdio6dl ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

A w zeszły weekend jak co roku wybraliśmy się na kolejna rundę Drift Open na Torze Wyrazów.
Ostatecznie zawody zakończyłem na 3 miejscu co uważam za mega sukces.
Ale przede wszystkim auto podawało tak jak trzeba, nie było żadnych problemów. Lałem tylko paliwo i latałem :D
Poniżej filmik z walki o 3 miejsce.

https://www.youtube.com/watch?v=y3ZW_m_ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

pozdro!
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: korona »

Dźwięk V8 turbo na pierwszym filmie ryje beret; gratuluję bezawaryjnej jazdy.
www.turboBMW.pl
3barr
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2013, o 13:31
Imię: Włodek
lokalizacja: Lubin

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: 3barr »

miałem tez takie adaptery zrobione u siebie i mi sie powyginały jakby z puszki były zrobione :kwasny:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Karolo »

A czego się spodziewacie? Że ktoś wam zrobi porządne dystanse 20 mm za 140 zł brutto albo adaptery do skrętu za 160? :blink2: Coś jest zawsze kosztem czegoś, ma być tanio to takie są efekty. Robią z garnkowego alu, konstrukcja jest nieprzemyślana, osłabiona w newralgicznych miejscach i pęka. Takie elementy powinny być symulowane w programach na obciążenia, choćby statyczne lub też z góry zaprojektowane z mocnego stopu. Dopóki ludzie nie zrozumieją, że dobra rzecz w 90% musi kosztować to tak będzie cały czas. A badania, wiedza i materiały kosztują. Nie daj Boże żeby to się komuś rozpadło na drodze.
Auto jest super, widziałem na żywo i daje radę. Cały czas do przodu to najważniejsze. Dorzućcie do pieca żeby bov zmienił dźwięk na potężniejszy :D
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
SAS performance
User
Posty: 65
Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
Imię: Kamil
lokalizacja: MMZ

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: SAS performance »

Adaptery pod fabryczny sworzeń wahacza są nie do wykonania by dobrze działały :) Albo będą zmieniać znacznie promień zataczania koła (sworzeń przykręcany do adaptera, adapter do zwrotnicy na drugich otworach i śrubach) , albo będą pękać przy sworzniu (co znane jest z dotychczasowych adapterów), albo będą taką wydumką która nie wiadomo jak się zachowa (jak tutaj).

Żeby otwory sworznia w adapterze i zwrotnicy były w jednej osi, sworzeń musi być wykonany od nowa i być dłuższy od fabrycznego - warto tutaj pokombinować może z sworzniem belki, zamiast sworznia zwrotnicy - jest dłuższy, może dzięki temu będzie można wykonać odpowiednio gruby adapter. No i poprawi się mocno roll center :) Tylko odpowiednio do tego należy opuścić też drążek kierownicy żeby nie schrzanić bump steer.
złotko
User
Posty: 43
Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
Imię: Kamil
lokalizacja: SJZ

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: złotko »

Co do adapterów jak ktoś lubi inżynieryjne podejście do tematu to sobie będzie kombinował... Puki co ta "wydumka" sprawuje się bardzo dobrze, a auto prowadzi się jak należy.
złotko
User
Posty: 43
Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
Imię: Kamil
lokalizacja: SJZ

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: złotko »

W ostatni wikend zorganizowaliśmy mała "szloge" dla naszego kolegi...

https://www.youtube.com/watch?v=jFhCa3c ... oQ&index=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Oczywiście droga zabezpieczona i wyłączona z ruchu :)
lipek
Nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 27 cze 2012, o 19:09
Imię: Mariusz
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: lipek »

podaje pieknie... bedziecie zwiększać moc czy jest wystarczająca? z ciekawości, z jakiego modelu/ silnika e36 dobraliscie pompe wspomagania? pasuje p&p? słyszałem o m20. ale z palety e36 pierwszy raz
ODPOWIEDZ