Jak tylko możliwości, finanse oraz samochód pozwoli, to chciałbym wystartować we wszystkich pozostałych rundach DMP, także w Poznaniu. Na razie staram się zorganizować sobie transport do Kielc. Pozdr.Sidor pisze:Trzymam kciuki za udany startBedziesz 22-23 września startowal w Poznaniu? Marcina mialem okazje zobaczyc w Sopocie, mam nadzieje ze zobacze i Ciebie w akcji
Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 503NM
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4
Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4
Witam.
Długo nic nie aktualizowałem, bo prawdę mówiąc nie miałem za bardzo na to czasu. Mamy ostatnio sporo pracy. Do Kielc na DMP pojechałem, ale był to całkowicie nieprzygotowany wyjazd. Do końca nie wiedziałem, czy będę miał transport. W końcu udało się załatwić autolawetę. W autolawetę nie można było się za bardzo zapakować z kołami / częsciami / narzędziami, więc pojechaliśmy tylko w dwójkę z moim bratem. Ledwo co wyjechałem na tor to urwała mi się śruba mocująca z przodu dyferencjał do wózka. Na szczęscie chłopaki z M-Garage pomogli i mogłem śmigać dalej. Pod koniec treningów wypadłem z trasy i stałem na trawie, czekając aż będę mógł z powrotem wjechać na tor. Niestety wówczas pechowo wpadł we mnie P. Beloński w swoim Nissanie S14 z STW i mogłem praktycznie wracać do domu. Nauczyłem się jednego - wyjazd na zawody tylko w 2 osoby to za mało, nie da się takich awarii ogarnąć przy takiej małej ilości osób niestety.
W rezultacie wypadku z Nissanem miałem zgięty amortyzator przedni, złamane mocowanie amortyzatora, zgięty wahacz tylni, pokiereszowaną karoserię i drzwi kierowcy.
Amorek

Zabrałem się także za blacharkę ? w sumie pierwsza taka naprawa karoserii w moim życiu, wyszło całkiem całkiem. Dawcą zostało jakieś E36 granatowe z pobliskiego złomowiska

W tym miejscu należą się podziękowania dla Michała ?Żołnierza? za zorganizowanie akcji oraz dla Klemensa z ISC Poland za zestaw na przód zawieszenia gwintowanego ISC w wersji drift. Zdecydowanie polecam chłopaków! Na samym zawieszeniu bez wątpienia auto w poślizgu prowadzi się pewniej i lepiej niż na Ksporcie. Nie sądziłem, że będzie jakakolwiek różnica, a jednak była i to łatwo odczuwalna. Przede wszystkim cieszę się z tego, jaki teraz jest przód ? rzadko kiedy zapłuży, a to się zdarzało wcześniej na moich kątach.

16 września wziąłem udział w pokazie driftu z okazji 12-lecia Auchan Swadzim koło Poznania. Niestety z pokazu nie wróciłem o własnych siłach. Po 2-3 godzinach jeżdżenia i drift taxi zerwał się napęd paska klinowego z koła pasowego wału korbowego. W JZ?etach napęd na pasek jest na gumowym tłumiku drgań, który się poddał.


Najbardziej na lewo mój brat Kuba, któremu za całokształt pomocy należą się ogromne podziękowania! Bez niego nie ogarnąłbym wszystkiego, aby móc jeździć.

? a od jutra zaczynam długi weekend z V rundą DMP na Poznaniu!
Od początku sezonu liczę i do tej chwili w 2012 roku JZ'et na torze/treningach/zawodach przejeździł już 1600 kilometrów
.
Pozdrawiam,
Michał.
Długo nic nie aktualizowałem, bo prawdę mówiąc nie miałem za bardzo na to czasu. Mamy ostatnio sporo pracy. Do Kielc na DMP pojechałem, ale był to całkowicie nieprzygotowany wyjazd. Do końca nie wiedziałem, czy będę miał transport. W końcu udało się załatwić autolawetę. W autolawetę nie można było się za bardzo zapakować z kołami / częsciami / narzędziami, więc pojechaliśmy tylko w dwójkę z moim bratem. Ledwo co wyjechałem na tor to urwała mi się śruba mocująca z przodu dyferencjał do wózka. Na szczęscie chłopaki z M-Garage pomogli i mogłem śmigać dalej. Pod koniec treningów wypadłem z trasy i stałem na trawie, czekając aż będę mógł z powrotem wjechać na tor. Niestety wówczas pechowo wpadł we mnie P. Beloński w swoim Nissanie S14 z STW i mogłem praktycznie wracać do domu. Nauczyłem się jednego - wyjazd na zawody tylko w 2 osoby to za mało, nie da się takich awarii ogarnąć przy takiej małej ilości osób niestety.
W rezultacie wypadku z Nissanem miałem zgięty amortyzator przedni, złamane mocowanie amortyzatora, zgięty wahacz tylni, pokiereszowaną karoserię i drzwi kierowcy.
Amorek

Zabrałem się także za blacharkę ? w sumie pierwsza taka naprawa karoserii w moim życiu, wyszło całkiem całkiem. Dawcą zostało jakieś E36 granatowe z pobliskiego złomowiska


W tym miejscu należą się podziękowania dla Michała ?Żołnierza? za zorganizowanie akcji oraz dla Klemensa z ISC Poland za zestaw na przód zawieszenia gwintowanego ISC w wersji drift. Zdecydowanie polecam chłopaków! Na samym zawieszeniu bez wątpienia auto w poślizgu prowadzi się pewniej i lepiej niż na Ksporcie. Nie sądziłem, że będzie jakakolwiek różnica, a jednak była i to łatwo odczuwalna. Przede wszystkim cieszę się z tego, jaki teraz jest przód ? rzadko kiedy zapłuży, a to się zdarzało wcześniej na moich kątach.

16 września wziąłem udział w pokazie driftu z okazji 12-lecia Auchan Swadzim koło Poznania. Niestety z pokazu nie wróciłem o własnych siłach. Po 2-3 godzinach jeżdżenia i drift taxi zerwał się napęd paska klinowego z koła pasowego wału korbowego. W JZ?etach napęd na pasek jest na gumowym tłumiku drgań, który się poddał.


Najbardziej na lewo mój brat Kuba, któremu za całokształt pomocy należą się ogromne podziękowania! Bez niego nie ogarnąłbym wszystkiego, aby móc jeździć.

? a od jutra zaczynam długi weekend z V rundą DMP na Poznaniu!


Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
-
- Nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 7 gru 2010, o 18:05
- Imię: M
- lokalizacja: Jarosław
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4
tez mialem taka sytuacje u siebie w JZ ze kolo pasowe sie rozlecialo podczas jazdy, znalazles drugie stockowe czy cos innego kombinowales??
-
- User
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
- Imię: Michał
- lokalizacja: SZO
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4
Cieszę się, że jesteś zadowolony z zawiasu
Powodzenia w Poznaniu!

- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4
Najpierw tylko pospawałem i nawet było OK, ale udało się trafić używkę całą, to ją założyłem.Ban0ff pisze:tez mialem taka sytuacje u siebie w JZ ze kolo pasowe sie rozlecialo podczas jazdy, znalazles drugie stockowe czy cos innego kombinowales??
Nie dziękujeŻołnierz pisze:Cieszę się, że jesteś zadowolony z zawiasuPowodzenia w Poznaniu!

Pozdr.
Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4
Parę zdjęć z V rundy DMP:


Kwali na mokro:


Przejazd ze mną - polecam posłuchać silnika na słuchawkach
http://www.youtube.com/watch?v=snCW62fWjT4" onclick="window.open(this.href);return false;
I na koniec film prezentujący nasze zmagania - moje i Marcina - w drifcie w minionym sezonie. Autorem filmu nasz kolega Darek Henka.
http://www.youtube.com/watch?v=kOWj8h9Erb0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam,
Michał Małecki.


Kwali na mokro:

Przejazd ze mną - polecam posłuchać silnika na słuchawkach

http://www.youtube.com/watch?v=snCW62fWjT4" onclick="window.open(this.href);return false;
I na koniec film prezentujący nasze zmagania - moje i Marcina - w drifcie w minionym sezonie. Autorem filmu nasz kolega Darek Henka.
http://www.youtube.com/watch?v=kOWj8h9Erb0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4
Parę dni temu ostatni raz zapodałem kopa w moje sprzęgło...


Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4
Od października stała zapomniana, ale po 14-godzinnych dniach pracy w majówkę... she is back!

Stay tuned,
Michał.

Stay tuned,
Michał.
Maleckis Motorsport
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
-
- User
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
- Imię: Michał
- lokalizacja: SZO
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4
Rewelacyjna odmiana! Trzymam kciuki za nowy sezonMichał_Małecki pisze:Od października stała zapomniana, ale po 14-godzinnych dniach pracy w majówkę... she is back!
Stay tuned,
Michał.

- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4
Witam.
Wczoraj wreszcie po dłuższym okresie czasu miałem wolniejsze popołudnie, więc podskoczyłem na hamownię sprawdzić, co dały wiosenno-majowe mody w silniku. Agresywniejsze wałki rozrządu do 1JZ kupowałem już 4 razy i za każdym razem dla siebie, a finalnie i tak lądowały u Klientów. W końcu znajomy pomógł ze Stanów ściągnąć kolejny zestaw i jego już schowałem tak, że żaden Klient ich nie przywłaszczył
.
Fabryczne wałki w 1JZ-GTE mają czasy 224st./228st. i wznios 7.6mm. Założone Brian Crower to 264st./264st. i 8.74mm.


Nie miałem czasu dotychczas nawet opisać, co w tą majówkę przy aucie jeszcze zrobiliśmy. Po sezonie 2012 karoseria była trochę poobijana.
Gdzie się dało, to porobiliśmy swapy

Dorobiłem się także jack point'u

Aby zwiększyć ilość miejsca z przodu (głównie w celu zamontowania największej chłodnicy oleju jaką Mrówczan miał w swojej ofercie) przód został wykonany z rurek





Znajomy zrobił zaślepki lamp przednich


W międzyczasie pośmigałem trochę na lotnisku w Kąkolewie
http://www.youtube.com/watch?v=70rzMsnrpbE" onclick="window.open(this.href);return false;
Potem w Toruniu na zawodach STW
http://www.youtube.com/watch?v=PV0XUmr8P_0" onclick="window.open(this.href);return false;



Auto jednak więcej stoi niż jeździ niestety.
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
Wczoraj wreszcie po dłuższym okresie czasu miałem wolniejsze popołudnie, więc podskoczyłem na hamownię sprawdzić, co dały wiosenno-majowe mody w silniku. Agresywniejsze wałki rozrządu do 1JZ kupowałem już 4 razy i za każdym razem dla siebie, a finalnie i tak lądowały u Klientów. W końcu znajomy pomógł ze Stanów ściągnąć kolejny zestaw i jego już schowałem tak, że żaden Klient ich nie przywłaszczył

Fabryczne wałki w 1JZ-GTE mają czasy 224st./228st. i wznios 7.6mm. Założone Brian Crower to 264st./264st. i 8.74mm.


Nie miałem czasu dotychczas nawet opisać, co w tą majówkę przy aucie jeszcze zrobiliśmy. Po sezonie 2012 karoseria była trochę poobijana.
Gdzie się dało, to porobiliśmy swapy


Dorobiłem się także jack point'u

Aby zwiększyć ilość miejsca z przodu (głównie w celu zamontowania największej chłodnicy oleju jaką Mrówczan miał w swojej ofercie) przód został wykonany z rurek





Znajomy zrobił zaślepki lamp przednich


W międzyczasie pośmigałem trochę na lotnisku w Kąkolewie
http://www.youtube.com/watch?v=70rzMsnrpbE" onclick="window.open(this.href);return false;
Potem w Toruniu na zawodach STW
http://www.youtube.com/watch?v=PV0XUmr8P_0" onclick="window.open(this.href);return false;



Auto jednak więcej stoi niż jeździ niestety.
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
-
- User
- Posty: 102
- Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
- Imię: Michał
- lokalizacja: Puławy
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 5
dwa pytania:
1. Jakie czasy przed i po GMP maja te walki?
2. Jaka byla temp oleju na starej chlodnicy oleju (ile rzedow) a jaka jest na nowej?
1. Jakie czasy przed i po GMP maja te walki?
2. Jaka byla temp oleju na starej chlodnicy oleju (ile rzedow) a jaka jest na nowej?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 5
1. Przyznam szczerze, że nie wiem. Sprawdzę jutro, czy jeszcze mam rozpiskę od BC na warsztacie.simon1989 pisze:dwa pytania:
1. Jakie czasy przed i po GMP maja te walki?
2. Jaka byla temp oleju na starej chlodnicy oleju (ile rzedow) a jaka jest na nowej?
2. Stara chłodnica miała 9 rzędów i przy chłostach miałem 120-130st. Nowa jest 30-rzędowa i jeszcze nie przekroczyłem 95st (dzięki temu wreszcie woda się ustatkowała i nie wariuje).
Pozdr.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 5
Witam.
Ostatnio coraz częściej zaczynałem myśleć o przeglądzie mojego silnika po praktycznie 4 latach chłostania. Szczególnie obawiałem się stanu panewek, które w ostatnich czasach co chwile ktoś w JZ'etach musiał wymieniać. Jeszcze w ubiegłym roku - chyba w listopadzie - pojechałem ze znajomymi trochę polatać na lotnisku w Bednarach. Pod koniec dnia coś zaczęło klepać pod maską. Tylko się wkurzyłem, że wcześniej nie zabrałem się za te panewki. Finalnie okazało się, że łożysko w pompie wspomagania rozpadło się. Niemniej jednak fakt ten tylko przyczynił się do przyspieszenia prac związanych z wyjęciem silnika i sprawdzeniem jego stanu.
Silnik wyjąłem jeszcze w 2013 roku


Przy okazji powiększyłem pojemność miski olejowej

Wspawałem także korytko dla smoka pompy


Silnik przestał dłuższy czas w kącie, w końcu znalazłem trochę czasu, aby rozebrać go do przysłowiowej śrubki

Blok odświeżyłem i pomalowałem na czarno

Okazało się, że 2 natryski oleju na tłoki były przytarte. Trochę nitra, trochę ciśnienia i działają znów

Panewki były już dosyć zmęczone, ale bez tragedii. Mimo to wjechał komplet nowych panewek głównych i korbowych ACL Race

Skręcony wał na swoim miejscu

Przy herbacie posprawdzałem luzy na zamkach pierścieni, 2 były poza normą, wróciły jednak na swoje miejsce

Denka tłoków bez oznak spalania stukowego, także 1JZ śmiało i radośnie przyjmował 1.55bara

Stare panewki korbowodowe

A to nowe ACL Race'y

Przyszedł czas na montaż tłoków


Korbowody skręcone śrubami ARP 2000

Wszystkie tłoki w komplecie na swoich miejscach


Powymieniałem też uszczelnienia - na zdjęciu akurat przedni zimmering wału w pompie oleju

Składamy powoli silnik w całość

Miska

Głowica po pełnej regeneracji

Wałki BC 264st w tle

Szpilki ARP


Nowa uszczelka z Toyoty, fabrycznie metalowa i wielowarstwowa

Głowica dokręcona

Wałki rozrządu także

Rozrząd spięty



Słupek złożony czekający na dalsze prace

Stay tuned,
Michał.
Ostatnio coraz częściej zaczynałem myśleć o przeglądzie mojego silnika po praktycznie 4 latach chłostania. Szczególnie obawiałem się stanu panewek, które w ostatnich czasach co chwile ktoś w JZ'etach musiał wymieniać. Jeszcze w ubiegłym roku - chyba w listopadzie - pojechałem ze znajomymi trochę polatać na lotnisku w Bednarach. Pod koniec dnia coś zaczęło klepać pod maską. Tylko się wkurzyłem, że wcześniej nie zabrałem się za te panewki. Finalnie okazało się, że łożysko w pompie wspomagania rozpadło się. Niemniej jednak fakt ten tylko przyczynił się do przyspieszenia prac związanych z wyjęciem silnika i sprawdzeniem jego stanu.
Silnik wyjąłem jeszcze w 2013 roku


Przy okazji powiększyłem pojemność miski olejowej

Wspawałem także korytko dla smoka pompy


Silnik przestał dłuższy czas w kącie, w końcu znalazłem trochę czasu, aby rozebrać go do przysłowiowej śrubki

Blok odświeżyłem i pomalowałem na czarno

Okazało się, że 2 natryski oleju na tłoki były przytarte. Trochę nitra, trochę ciśnienia i działają znów

Panewki były już dosyć zmęczone, ale bez tragedii. Mimo to wjechał komplet nowych panewek głównych i korbowych ACL Race

Skręcony wał na swoim miejscu

Przy herbacie posprawdzałem luzy na zamkach pierścieni, 2 były poza normą, wróciły jednak na swoje miejsce

Denka tłoków bez oznak spalania stukowego, także 1JZ śmiało i radośnie przyjmował 1.55bara

Stare panewki korbowodowe

A to nowe ACL Race'y

Przyszedł czas na montaż tłoków


Korbowody skręcone śrubami ARP 2000

Wszystkie tłoki w komplecie na swoich miejscach


Powymieniałem też uszczelnienia - na zdjęciu akurat przedni zimmering wału w pompie oleju

Składamy powoli silnik w całość

Miska

Głowica po pełnej regeneracji

Wałki BC 264st w tle

Szpilki ARP


Nowa uszczelka z Toyoty, fabrycznie metalowa i wielowarstwowa

Głowica dokręcona

Wałki rozrządu także

Rozrząd spięty



Słupek złożony czekający na dalsze prace

Stay tuned,
Michał.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 5
Bardzo lubię czytać i oglądać twoje fotorelacje, zawsze rzeczowo i na temat.
Czekam na dalszą część power story
Czekam na dalszą część power story

BMWexpert Motorsport