Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 503NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Michał_Małecki »

Sidor pisze:Trzymam kciuki za udany start :) Bedziesz 22-23 września startowal w Poznaniu? Marcina mialem okazje zobaczyc w Sopocie, mam nadzieje ze zobacze i Ciebie w akcji :)
Jak tylko możliwości, finanse oraz samochód pozwoli, to chciałbym wystartować we wszystkich pozostałych rundach DMP, także w Poznaniu. Na razie staram się zorganizować sobie transport do Kielc. Pozdr.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Długo nic nie aktualizowałem, bo prawdę mówiąc nie miałem za bardzo na to czasu. Mamy ostatnio sporo pracy. Do Kielc na DMP pojechałem, ale był to całkowicie nieprzygotowany wyjazd. Do końca nie wiedziałem, czy będę miał transport. W końcu udało się załatwić autolawetę. W autolawetę nie można było się za bardzo zapakować z kołami / częsciami / narzędziami, więc pojechaliśmy tylko w dwójkę z moim bratem. Ledwo co wyjechałem na tor to urwała mi się śruba mocująca z przodu dyferencjał do wózka. Na szczęscie chłopaki z M-Garage pomogli i mogłem śmigać dalej. Pod koniec treningów wypadłem z trasy i stałem na trawie, czekając aż będę mógł z powrotem wjechać na tor. Niestety wówczas pechowo wpadł we mnie P. Beloński w swoim Nissanie S14 z STW i mogłem praktycznie wracać do domu. Nauczyłem się jednego - wyjazd na zawody tylko w 2 osoby to za mało, nie da się takich awarii ogarnąć przy takiej małej ilości osób niestety.

W rezultacie wypadku z Nissanem miałem zgięty amortyzator przedni, złamane mocowanie amortyzatora, zgięty wahacz tylni, pokiereszowaną karoserię i drzwi kierowcy.

Amorek

Obrazek

Zabrałem się także za blacharkę ? w sumie pierwsza taka naprawa karoserii w moim życiu, wyszło całkiem całkiem. Dawcą zostało jakieś E36 granatowe z pobliskiego złomowiska :)

Obrazek

W tym miejscu należą się podziękowania dla Michała ?Żołnierza? za zorganizowanie akcji oraz dla Klemensa z ISC Poland za zestaw na przód zawieszenia gwintowanego ISC w wersji drift. Zdecydowanie polecam chłopaków! Na samym zawieszeniu bez wątpienia auto w poślizgu prowadzi się pewniej i lepiej niż na Ksporcie. Nie sądziłem, że będzie jakakolwiek różnica, a jednak była i to łatwo odczuwalna. Przede wszystkim cieszę się z tego, jaki teraz jest przód ? rzadko kiedy zapłuży, a to się zdarzało wcześniej na moich kątach.

Obrazek

16 września wziąłem udział w pokazie driftu z okazji 12-lecia Auchan Swadzim koło Poznania. Niestety z pokazu nie wróciłem o własnych siłach. Po 2-3 godzinach jeżdżenia i drift taxi zerwał się napęd paska klinowego z koła pasowego wału korbowego. W JZ?etach napęd na pasek jest na gumowym tłumiku drgań, który się poddał.

Obrazek

Obrazek

Najbardziej na lewo mój brat Kuba, któremu za całokształt pomocy należą się ogromne podziękowania! Bez niego nie ogarnąłbym wszystkiego, aby móc jeździć.

Obrazek

? a od jutra zaczynam długi weekend z V rundą DMP na Poznaniu! :) Od początku sezonu liczę i do tej chwili w 2012 roku JZ'et na torze/treningach/zawodach przejeździł już 1600 kilometrów :heh: .

Pozdrawiam,

Michał.
Maleckis Motorsport
Ban0ff
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 7 gru 2010, o 18:05
Imię: M
lokalizacja: Jarosław

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Ban0ff »

tez mialem taka sytuacje u siebie w JZ ze kolo pasowe sie rozlecialo podczas jazdy, znalazles drugie stockowe czy cos innego kombinowales??
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Żołnierz »

Cieszę się, że jesteś zadowolony z zawiasu :) Powodzenia w Poznaniu!
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Michał_Małecki »

Ban0ff pisze:tez mialem taka sytuacje u siebie w JZ ze kolo pasowe sie rozlecialo podczas jazdy, znalazles drugie stockowe czy cos innego kombinowales??
Najpierw tylko pospawałem i nawet było OK, ale udało się trafić używkę całą, to ją założyłem.
Żołnierz pisze:Cieszę się, że jesteś zadowolony z zawiasu :) Powodzenia w Poznaniu!
Nie dziękuje :heh: . Odezwę się do Ciebie Michale po zawodach.

Pozdr.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Michał_Małecki »

Parę zdjęć z V rundy DMP:

Obrazek

Obrazek

Kwali na mokro:

Obrazek

Obrazek

Przejazd ze mną - polecam posłuchać silnika na słuchawkach :heh:

http://www.youtube.com/watch?v=snCW62fWjT4" onclick="window.open(this.href);return false;

I na koniec film prezentujący nasze zmagania - moje i Marcina - w drifcie w minionym sezonie. Autorem filmu nasz kolega Darek Henka.

http://www.youtube.com/watch?v=kOWj8h9Erb0" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam,

Michał Małecki.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Michał_Małecki »

Parę dni temu ostatni raz zapodałem kopa w moje sprzęgło...

Obrazek
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Michał_Małecki »

Od października stała zapomniana, ale po 14-godzinnych dniach pracy w majówkę... she is back!

Obrazek

Stay tuned,
Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Grzesi(E30)k »

MEGA!!! :D
-chałturnik-
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Żołnierz »

Michał_Małecki pisze:Od października stała zapomniana, ale po 14-godzinnych dniach pracy w majówkę... she is back!

Obrazek

Stay tuned,
Michał.
Rewelacyjna odmiana! Trzymam kciuki za nowy sezon ;)
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Wczoraj wreszcie po dłuższym okresie czasu miałem wolniejsze popołudnie, więc podskoczyłem na hamownię sprawdzić, co dały wiosenno-majowe mody w silniku. Agresywniejsze wałki rozrządu do 1JZ kupowałem już 4 razy i za każdym razem dla siebie, a finalnie i tak lądowały u Klientów. W końcu znajomy pomógł ze Stanów ściągnąć kolejny zestaw i jego już schowałem tak, że żaden Klient ich nie przywłaszczył :ok: .

Fabryczne wałki w 1JZ-GTE mają czasy 224st./228st. i wznios 7.6mm. Założone Brian Crower to 264st./264st. i 8.74mm.

Obrazek

Obrazek

Nie miałem czasu dotychczas nawet opisać, co w tą majówkę przy aucie jeszcze zrobiliśmy. Po sezonie 2012 karoseria była trochę poobijana.

Gdzie się dało, to porobiliśmy swapy :heh:

Obrazek

Dorobiłem się także jack point'u

Obrazek

Aby zwiększyć ilość miejsca z przodu (głównie w celu zamontowania największej chłodnicy oleju jaką Mrówczan miał w swojej ofercie) przód został wykonany z rurek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Znajomy zrobił zaślepki lamp przednich

Obrazek

Obrazek

W międzyczasie pośmigałem trochę na lotnisku w Kąkolewie

http://www.youtube.com/watch?v=70rzMsnrpbE" onclick="window.open(this.href);return false;

Potem w Toruniu na zawodach STW

http://www.youtube.com/watch?v=PV0XUmr8P_0" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Auto jednak więcej stoi niż jeździ niestety.

Pozdrawiam,

Michał Małecki.
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 5

Post autor: simon1989 »

dwa pytania:
1. Jakie czasy przed i po GMP maja te walki?
2. Jaka byla temp oleju na starej chlodnicy oleju (ile rzedow) a jaka jest na nowej?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 5

Post autor: Michał_Małecki »

simon1989 pisze:dwa pytania:
1. Jakie czasy przed i po GMP maja te walki?
2. Jaka byla temp oleju na starej chlodnicy oleju (ile rzedow) a jaka jest na nowej?
1. Przyznam szczerze, że nie wiem. Sprawdzę jutro, czy jeszcze mam rozpiskę od BC na warsztacie.
2. Stara chłodnica miała 9 rzędów i przy chłostach miałem 120-130st. Nowa jest 30-rzędowa i jeszcze nie przekroczyłem 95st (dzięki temu wreszcie woda się ustatkowała i nie wariuje).

Pozdr.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 5

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Ostatnio coraz częściej zaczynałem myśleć o przeglądzie mojego silnika po praktycznie 4 latach chłostania. Szczególnie obawiałem się stanu panewek, które w ostatnich czasach co chwile ktoś w JZ'etach musiał wymieniać. Jeszcze w ubiegłym roku - chyba w listopadzie - pojechałem ze znajomymi trochę polatać na lotnisku w Bednarach. Pod koniec dnia coś zaczęło klepać pod maską. Tylko się wkurzyłem, że wcześniej nie zabrałem się za te panewki. Finalnie okazało się, że łożysko w pompie wspomagania rozpadło się. Niemniej jednak fakt ten tylko przyczynił się do przyspieszenia prac związanych z wyjęciem silnika i sprawdzeniem jego stanu.

Silnik wyjąłem jeszcze w 2013 roku

Obrazek

Obrazek

Przy okazji powiększyłem pojemność miski olejowej

Obrazek

Wspawałem także korytko dla smoka pompy

Obrazek

Obrazek

Silnik przestał dłuższy czas w kącie, w końcu znalazłem trochę czasu, aby rozebrać go do przysłowiowej śrubki

Obrazek

Blok odświeżyłem i pomalowałem na czarno

Obrazek

Okazało się, że 2 natryski oleju na tłoki były przytarte. Trochę nitra, trochę ciśnienia i działają znów

Obrazek

Panewki były już dosyć zmęczone, ale bez tragedii. Mimo to wjechał komplet nowych panewek głównych i korbowych ACL Race

Obrazek

Skręcony wał na swoim miejscu

Obrazek

Przy herbacie posprawdzałem luzy na zamkach pierścieni, 2 były poza normą, wróciły jednak na swoje miejsce

Obrazek

Denka tłoków bez oznak spalania stukowego, także 1JZ śmiało i radośnie przyjmował 1.55bara

Obrazek

Stare panewki korbowodowe

Obrazek

A to nowe ACL Race'y

Obrazek

Przyszedł czas na montaż tłoków

Obrazek

Obrazek

Korbowody skręcone śrubami ARP 2000

Obrazek

Wszystkie tłoki w komplecie na swoich miejscach

Obrazek

Obrazek

Powymieniałem też uszczelnienia - na zdjęciu akurat przedni zimmering wału w pompie oleju

Obrazek

Składamy powoli silnik w całość

Obrazek

Miska

Obrazek

Głowica po pełnej regeneracji

Obrazek

Wałki BC 264st w tle

Obrazek

Szpilki ARP

Obrazek

Obrazek

Nowa uszczelka z Toyoty, fabrycznie metalowa i wielowarstwowa

Obrazek

Głowica dokręcona

Obrazek

Wałki rozrządu także

Obrazek

Rozrząd spięty

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Słupek złożony czekający na dalsze prace

Obrazek

Stay tuned,
Michał.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 5

Post autor: leo »

Bardzo lubię czytać i oglądać twoje fotorelacje, zawsze rzeczowo i na temat.

Czekam na dalszą część power story :pasuje:
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ