Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Nareszcie działa ! :ph34r:

Silnik zapalił po krótkich zmaganiach z wtryskami, po wymianie całego kompletu odpalił za pierwszym razem. Niestety na dzień dobry pojawił się poważny problem - kontrolka oleju gasła po ok 20 sekundach, potem ciśnienie oleju w normie. Kolejne kilka odpaleń to samo. WTF ? Filtr oleju? Sprawdzam - olej spieniony. ???? Podstawa filtra oleju? Odkręcona, sprawdzona, niby OK. Może magistrala niedrożna? Sprawdzam, rozrusznik kręci, a z magistrali olejowej na wejściu podstawy filtra same bańki oleju jakby ktoś bąki sadził w kąpieli błotnej. ???? Pompa? No to pięknie, ale przecież była sprawdzona. Kto w E36 ściągał miskę wie że trzeba całe zawieszenie opuszczać w dół i silnik unieść na żurawiu. Dwie godziny. Miska w dół, pompa out, i na stół. Olej do miski, wiertarka i sprawdzam - olej bulgoce zamiast lecieć. Wymieniam pompę, przykręcam smok, wiertarka i.. dupa, dalej to samo. ???? Czary? Pompa nie może się odpowietrzyć? Wymieniam smok oleju, wiertarka, i... jest !!! Piękna fontanna. Usterka to rozszczelniony smok oleju, chyba gdzieś zasysa lewe powietrze. Sprawdzone od razu na wszelki wypadek panewki - ideał jak z pudełka, na szczęście.... Przy okazji nakrętka na zębatce pompy została przyspawana dla pewności. Niestety cała "przygoda" to 6 godzin straconego czasu, którego i tak nie mam.

Po wymianie kontrolka oleju gaśnie po drugim obrocie rozrusznika, a zapala się ponownie dopiero po ok. 30 sekundach po wyłączeniu silnika (olej nie rozgrzany).

Wrażenia dźwiękowe - masakra, sam silnik chodzi cichuteńko i równo; mimo pasowania 10 setek tłoków nie słychać na zimno; rozrząd bezgłośny, igła. Wydech na razie wolny, kolektora ssącego brak, silnik z lekkim zamachem wkręca się do odcinki szybko jak motocyklowy. Oj będzie się działo!
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: sierRKA »

korona pisze:Nareszcie działa ! :ph34r:

kolektora ssącego brak
:eee: jak to Adamie?
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

To jest S50 z ITB więc ssącego nie musi być żeby silnik odpalić. Zostało do zrobienia: tłumik końcowy, kolektor, dolot, elektronika i większe wtryski, no i strojenie. Ale samo to że w końcu udało się odpalić i silnik pracuje jak należy to sukces i ogromna motywacja do ukończenia tego projektu.
Podziękowania dla Dakica za węże chłodnicy oleju.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: sierRKA »

No tak heh
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

A takie było ładne... Wczorajsze gradobicie sponiewierało dach i maskę, a nawet zbiło tylne lampy... Chce ktoś kupić to w całości ? :heh:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: g-rad »

Współczuję :/
patrykp
User
Posty: 15
Rejestracja: 11 sty 2011, o 23:11
Imię: Patryk
lokalizacja: Kalisz

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: patrykp »

Odratujesz :rolleyes2:
Głowa do góry, na pewno będzie taniej odratować maske i dach niż remontować piec :heh:
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: caserwis »

Nie pękaj gradobicie to nie fikoł na dach. Podrzuć nam wózek to zreanimujemy Ci, będzie jak nowy. Mam orginalne tylne lampy to dam na urodziny jak masz na czasie. :rolleyes2: :rolleyes2:
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: hz10 »

przecież samochód po gradobiciu jest szybszy od gładkiego, było w pogromcach mitów. coś na wzór piłeczki do golfa.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Fakt, nie ma co płakać. Podziękowania dla caserwis za nowe lampy tył.

Poniżej jeden z ostatnich brakujących elementów, kolektor ssący pod doładowany silnik własnej konstrukcji i budowy. Nie jest to pierwszy kolektor więc wiedziałem co i jak zrobić aby nie było jakichkolwiek niespodzianek. Z zewnątrz pokryty proszkową farbą strukturalną czarny mat - wygląda kapitalnie !

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wyjścia silniczka krokowego i gwint pod czujnik temperatury powietrza:

Obrazek

Mocowanie linki gazu (w S50 w oryginale jest zamocowana do jednej z trąbek ITB):

Obrazek

Wyprofilowane na prasie hydraulicznej trąbki oraz wzmocnienia pleneum:

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia tego nie oddają, ale na żywo robi ogromne wrażenie. Jutro reszta dolotu, po czym tłumik, elektronika i strojenie.

Obrazek
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Dolot skończony, trzeba jeszcze tylko ulokować gdzieś potężny filtr piankowy ITG, ale to już po założeniu lamp. Tak to wygląda na aucie, na zdjęciach widać że wyjście WG jest nie skończone, ale to kilkanaście minut bo będzie prosta rura pod auto (screem-pipe)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: Turbo Coupe E36 (Porshe-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: sierRKA »

Szczelnie wypełniona komora teraz..ładnie
Na plastkiowych kroccach też są jakieś dogrzane koraliki zapobiegające spadaniu zlaczek?
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: Turbo Coupe E36 (Porshe-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: hz10 »

adam popraw tytuł bo pisze sie porsche :wink2: nie porshe :geek:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT408

Post autor: korona »

No fakt, powiedzmy że to literowka :ops:

Na plastikowych króćcach zostały wykonane podwójne nacięcia, a jak trzeba będzie to połączy się to na stałe klejem. Dodam że końcówki w miejscu odcięcia zostały od wewnątrz zukosowane by nie było krawędzi wewnątrz runnerow.
www.turboBMW.pl
torell
User
Posty: 59
Rejestracja: 17 mar 2012, o 16:06
Imię: Marcin
lokalizacja: Gdynia

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT408

Post autor: torell »

długo czekałem na ten widok ;D powiedz jeszcze Adamie jak rozwiążesz prozaiczny problem... braku trakcji? ;)
ODPOWIEDZ