E30 coupe 88' m20b27 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Trema pisze:Ponawiercałbym tą osłonę pod silnik co by trochę przewiewu było.
"Docisk własnej roboty bazowany na m20b25" - pokażesz jakieś foto?

Docisk jest po prostu na podwójnej sprężynie (twardszy pedał), ale jutro zrobię zdjęcia i wrzucę.
caserwis pisze:Osłona miski fajna sprawa ale do N/A i aku wywal do bagażnika bo się stopi po pierwszym strojeniu. Piaskowanie słaby pomysł zalatuje zatartym wałem lepiej szkiełkować. Teraz musisz z pokrywy zaworów odnitować osłone wylotu odmy i wyczyścić bo tam piachu w hu hu zostało. Kolektor masz z b25 czy etowski?
Panowie, no nie przesadzajmy. Piasek jezeli nie będzie miał się do czego przyczepic to się nie przyczepi. Fakt faktem piaskiem nie da się dojść wszędzie. Ciężka chemia, karcher chwila staranności i po sprawie. Wolałem wypiaskować, bo pod farbę strukturalną jest lepszy efekt. Osłona odmy jak najbardziej była zdjęta.

Czemu uważasz ze osłona miski tylko do N/A? Będzie problem z chłodzeniem? Nie wyobrażam sobie jeździć bez osłony i patrzeć czy gdzieś nie przyłoże.

Tak, kolektor jest b25, a aku fakt powinien być z tyłu. :ok:
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Mały up z dzisiaj.

Obrazek
Baranek dostał farbę strukturalną. Może zdjęcia tego nie obrazują ale wyszło bardzo dobrze.


Obrazek
No i pokrywka. Logo będzie jeszcze "przetarte".
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Grzesi(E30)k »

Ile wy chcecie koni krzesac ze o waly sie martwicie? Jedyne co je w chwili obecnej moze uszkodzic to problemy ze smarowaniem. A i o temperature oliwy bym sie nie martwil bo np. Podstawka z 325i z chlodniczka od tds'a powinna wydac.
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Grzesi(E30)k pisze:Ile wy chcecie koni krzesac ze o waly sie martwicie? Jedyne co je w chwili obecnej moze uszkodzic to problemy ze smarowaniem. A i o temperature oliwy bym sie nie martwil bo np. Podstawka z 325i z chlodniczka od tds'a powinna wydac.

W zaszadzie zakładając panewki na korby King Racing, które jak za pewne wiemy są bardzo "twarde" bałem się o żeliwny wał. Właśnie z powodu chwilowego braku smarowania. Wnioskuję, że żeliwny się prędzej przytrze niż kuty.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Nie martwie się o wytrzymałeość tylko wynik jaki da wał o 1 kg lżejszy jak to się na Nm przełoży i czy lepiej będzie się wkęcał od odlewanego.
Dekiel i kolektor wygląda spoko. :pasuje:
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

caserwis pisze:Nie martwie się o wytrzymałeość tylko wynik jaki da wał o 1 kg lżejszy jak to się na Nm przełoży i czy lepiej będzie się wkęcał od odlewanego.
Dekiel i kolektor wygląda spoko. :pasuje:
Chyba źle opisalem . Chodziło o to ze cięższy jest kuty. Podejrzewam że różnicy zbyt wielkiej nie będzie. Za to w głowie auto będzie 3 razy lepsze :greek2:
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: nfs »

W m20 lepiej martw się o głowicę i zapłon niż o dół.

O głowicy jest sporo na e30tech.com a zapłon przerabiałem ostatnio w swoim m20. Podczas strojenia wypadały mi zapłony przy 1bar. Palec rozdzielacza, kopółka, przewody WN nowe. Problem rozwiązało zmniejszenie przerwy na świecach (NGK BPR7ES) na 0,55mm oraz wymiana przewodów niskonapięciowych zasilających cewkę na nowe o większym przekroju (2x2,5mm^2).
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

nfs pisze:W m20 lepiej martw się o głowicę i zapłon niż o dół.

O głowicy jest sporo na e30tech.com a zapłon przerabiałem ostatnio w swoim m20. Podczas strojenia wypadały mi zapłony przy 1bar. Palec rozdzielacza, kopółka, przewody WN nowe. Problem rozwiązało zmniejszenie przerwy na świecach (NGK BPR7ES) na 0,55mm oraz wymiana przewodów niskonapięciowych zasilających cewkę na nowe o większym przekroju (2x2,5mm^2).

Dzięki za info. Jak pojawia się problemy z zaplonem to spróbuję tego co Ty. Co zrobiłeś u siebie z głowica? Ja wys
Wyspawalem kanały wodne u siebie jak koleją w słynnej e34. Wydaje mi się ze odpowiedni termostat i wystarczy pilnować temperatury i będzie git
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

W e30 musisz zbiornik wyrównawczy podnieść maxymalnie do góry żeby w górnym wężu nie bylo bańki powietrza taki mają bubel :wink2:
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

caserwis pisze:W e30 musisz zbiornik wyrównawczy podnieść maxymalnie do góry żeby w górnym wężu nie bylo bańki powietrza taki mają bubel :wink2:
Oo dobre dobre. Tego tez jeszcze nie słyszałem. :piwo: ale zaraz mówisz o tym odpowietrzajacym który idzie od chłodnicy do krocca na ziorniczku przy korku wlewu?
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: nfs »

Z głowicą nie zrobiłem nic ale nie planuje dmuchać więcej jak 1bar. Skręciłem jedynie na śruby metryczne 12.9 na 85NM
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Ktoś wie ile wytrzymaja seryjne tłoki m20b27 :?:
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

W dobrze dobranym secie i prawidłowo wystrojony dól m20 nie będzie drastycznie odbiegał wytrzymałością od m50. 400ps+ i 550Nm bez łaski ogarnie jednak pekająca głowica i zabytkowy zapłon stawia duzą bariere ale i ona jest do przejscia.
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: nfs »

Pękająca głowica i zabytkowy zapłon tak jak napisał przedmówca da rade ogarnąć.

To czego już tak łatwo nie da rady ogarnąć to to co wpompujesz ślimakiem w głowicę m20 częściowo idzie psu w dupe w porównaniu do m50.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Dobra Pany. Trzeba temat ruszyć dalej. Nie wiem ile to dni minęło od ostatniego, ale było dużo bezsennych. Postep poszedł mocno daleko. Dzisiaj było pierwsze odpalenie po złożeniu wszystkiego do kupy. Fakt dolot jest jeszcze nie skończony, ale wydech już prawie. Nastąpiło pierwsze rozprowadzenie oliwy, rozgrzanie i wypalenie wszystkiego co zalegało po stronie gorącej. Póki co jeszcze w wersji wolnossącej, ale ślimak co prawda w podłogę ale zaczął już dmuchać. Po ostygnięciu przykręciłem śruby głowicy na 90Nm. Wiele fotek nie ma, bo praca aż paliła się w rękach. Wrzuce co zalega na kliszy.


Obrazek
Założona druga sprężyna i stoczona wcześniej powierzchnia

Obrazek
Dorobiona tulejka z kołnierzem.

Obrazek
Gotowe.

Obrazek
Zapomniałem dodać. Przy stage 1 dodałem to co brakuje przy m20. Natrysk oleju na denka.

Obrazek

Obrazek
Łapa stalowa, tak na wszelki.

Obrazek
Łożyska

Obrazek
Uszczelka psiknięta Permatexem.

Obrazek
Po zlozeniu wszystkiego. Brak fotek podczas skladania, ale jak by trzeba było myć ręce co chwila to chyba .....

Obrazek
Chlodniczka doczekała się tunelu powietrznego.


Tak jak pisałem wcześniej. Aktualnie odpalone, wygrzane...


to tyle!
ODPOWIEDZ