Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
choody
User
Posty: 45
Rejestracja: 28 paź 2009, o 13:19
Imię: Kamil
lokalizacja: Mmz

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: choody »

Czyżby bebechy z emki pasiły do dyszla????

EDIT: Albo korona stwierdził, że 600 czy 800 kuni w emce to nie wyczyn i zrobi tyle z diesla :)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: k64 »

dokladnie jest to m57 3.0 D przed liftem , hmmm ukradniesz blok i wlozysz do S50 :o
swoja droga jeszcze nie smigasz 2,8 a juz na m3 wchodzisz :?: :shock:

gigant z ciebie. :D
fwmotorsport-daniel
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 lis 2009, o 21:55
Imię: daniel
lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: fwmotorsport-daniel »

heble bardzo ok ;) jak coś mam do sprzedania 8 przody i 4 tłoczkowy tyły z amg wraz z tarczami i klockami , blok z diesla średnio pasuje pod tą głowice tłoki też teoretycznie nie do wykorzystania ale jak to mówią dla chcącego nic trudnego ;)
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Co do nowego zakupu - zgadza się to M57D30, ale jeszcze zostawmy go w spokoju.

Wracając do S50 - silnik mam małe "kuku", a oto i sama kukułka wygląda z bloku :lol:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Miska w dół... a w zasadzie w górę bo silnik jest na obrotowym stojaku ;)
Obrazek

Tyle zostało z tłoka nr 5...
Obrazek

Diagnoza: urwał się zawór, a kierowca zamiast od razu wyłączyć silnik próbował jechać, zawór roztrzaskał tłok na kawałki a korbowód latający luzem załatwił resztę
Obrazek

Mimo tego uszkodzenia silnik był w świetnej kondycji - wał jak NOWY, panewki idealne, wałki rozrządu, popychacze, gniazda popychaczy idealne, tłoki także w bdb stanie bez przytarć. Urwany zawór zatem to wina wady materiału lub przypadku a nie zużycia silnika. Głowica do zrobienia ale mam drugą więc ta pójdzie na zapas.
Obrazek

Obrazek
____________________________________________________________________
Wracamy do M57.

Silnik jest z 2002r i ma bardzo niski przebieg, ale po co jago kupiłem :? Rozkręcamy, może mi coś zabłyśnie, chmmm, tu tego nie ma...
Obrazek

Może z dołu?? Jest !!
Obrazek

Tego szukałem, śliczny, nowiutki wał korbowy. Tylko po co bawić się w podmianę wału skoro mam idealny? Z powodu korbowodów Eagle 135mm które kupiłem do M50. Korby nie pasują do S50 bo ten ma większą średnicę panewki, a skoro kupiłem już raz korby to nie za bardzo chcę kupować po raz kolejny bo 2zł to nie kosztuje. Do S50 trafi zatem wał M57 + pancerne panewki M57 + korby Eagle 135mm + customowe tłoki, tłoki będą musiały być wyższe o 4mm niż te z S50 bo krótszy będzie korbowód.

Wały nie do końca pasują zamiennie...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I przymiarka do bloku S50. Dodatkowo po zmianie "skutkiem ubocznym" będzie wzrost pojemności do ok 3,2l 8-)
Obrazek

Polowe warunki ale co tam :piwo:
Obrazek
www.turboBMW.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

Korona widze że jesteś niestrudzonym poszukiwaczem przygód :) .
nie spi nie, bzyka tylko kombinuje :lol:
kiedy Ty masz na to wszystko czas ? musisz miec chyba zajebiscie okazyjne ceny ze kupujesz te wszystkie silniki ;) .
Gratulacje zapału .
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Michał_Małecki »

Jaki skok tłoka ma wał M57?
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Dakic
User
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:35
Imię: Szymon
lokalizacja: Pszczyna

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Dakic »

M57D30 88mm skok a S50B30 85,7 czyli nowa pojemnosc to bedzie 3,08
WIELE SERC JEDNO BICIE BMW PONAD ŻYCIE!!!!
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: elmo0104 »

Adamie mam pytanie dwa do Ciebie:

Chciałem zapytać odnośnie Twojego pierwszego setup'u z turbo od volvo. Czy pamiętasz orientacyjnie ile spala paliwka ta Twoja wyścigówka na 0.5 bar przy normalnej jezdzie? Jakie wtryski wtedy używałeś?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Michał - oprócz wału o większym skoku planuję rozwiert do 87mm.

mcgiver - no właśnie brak czasu jest największym problemem, obecnie mam max 10 godzin tygodniowo a co w tym czasie można zrobić... pozostaje myślenie przez resztę dnia :ph34r:

elmo - spalanie :rolleyes2: jak zależy ci na ekonomii odpuść uturbianie, bez sondy nie udało mi się zejść poniżej 16l w codziennej jeździe (nie w trasie ale i bez korzystania z potencjału silnika). Jak przyciskasz do końca to pali nie mam pojęcia ile, nawet nie wiem jak to policzyć, chyba na motogodziny :śmiech: bo jak upalasz to pewnie jest koło 25-40/100. Zakończmy więc temat spalania, nie po to buduje się auta 300KM i więcej żeby potem liczyć czy pali 16 czy 19 na 100km...
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: elmo0104 »

też właśnie kierowała mną taka sama ciekawość zadając to pytanie co Tobą kiedy sprawdzałes jednak ze pali te ...naście litrów. Chodziło mi o rząd wielkości;) dzięki za odpowiedź:) Możesz rozwinąć temat sondy? beż dokłądnego pomiaru AFR przy strojeniu to miałes na mysli ? Czy bez seryjnej sondy? no i ju koniec OT :D
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Miałem nieplanowany przegląd silnika :dry:. Tu opisana przyczyna http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=8&t=179" onclick="window.open(this.href);return false; i proszę nie zaśmiecać wątku pytaniami z tym związanymi.

Tak czy inaczej miałem okazję zerknąć pod głowicę i sprawdzić czy wszystko OK. No i jest wszystko w jak najlepszym porządku, cylindry igła, brak śladów spalania stukowego.
Obrazek

Obrazek

Tu można podejrzeć jak zbudowana jest łapa i zamocowany na niej aktuator turbiny
Obrazek

Wirniki mojego Garretta jak nowe :smile2:
Obrazek

Obrazek

Przy okazji przeglądu wymieniłem wałki rozrządu na te z silnika M52 - są lżejsze i mają przeciwwagi jak na wale, ma to podobno zaowocować płynniejszą pracą i lepszą reakcją na gaz (info ze strony BMW)
Obrazek

Obrazek

Obrazek
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Silnik już oczywiście złożony, a ja nie mając nic do zrobienia przy aucie zabrałem się za przymiarki do S50. Poniżej korbowód 135mm jaki będzie w silniku z tłokiem S50
Obrazek

Oryginalny tłok S50 z korbą 135mm i wałem M57 o tyle niżej siedzi w bloku
Obrazek
... więc o tyle właśnie będzie musiał być wyższy, do tego sworzeń będzie 22mm (w S50 jest 21mm). Tłoki będą wykonane na zamówienie dokładnie takie jak będą mi potrzebne.

A tu jeszcze porównanie tłoków S50 z M50 vanos / M52
Obrazek

Tymczasem czekam na blok. Pierwotnie miał być wykorzystany z M50 po paru modyfikacjach, jednak okazało się że blok M50 jest niższy o 4mm od S50 :kwasny: Mam na to patent ale szkoda mojego czasu na to. Przyznać się panowie z Poznania - kto mi ostatnio sprzątnął blok sprzed nosa - ten z Warszawy :frusty:


Teraz z innej beczki. Długo przymierzam się do zmiany kolektora ssącego, wreszcie coś się ruszyło. Podziękowania dla Tomka za wykonanie elementów z poniższych zdjęć. Wykonał też parę narzędzi i stożek do rozciskania rury.
Trąbki zostały wykonane na prasie hydraulicznej, ponieważ alu pękało rura podczas rozciskania była podgrzewana palnikiem acetylenowym.
Obrazek

Otwornica się poddała i trzeba było improwizować :ph34r:
Obrazek

Obrazek

Efekt końcowy, na razie elementy są w rozsypce, w ciągu tygodnia wszystko będzie spawane
Obrazek

Obrazek

Obrazek

I takie cudaki wychodziły spod prasy :heh:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Maleckis
User
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznań

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Maleckis »

korona pisze:Przyznać się panowie z Poznania - kto mi ostatnio sprzątnął blok sprzed nosa - ten z Warszawy :frusty:
Pozdrawiamy! :śmiech:

Kolektor ssący zamierzasz spawać na wzór tego ze Szwecji?
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

praska Twoja ?
miec taką praske to sama radośc , mam kilka siłowników , węże złączki pompę rozdzielacz , kilkanascie silników 1i 3 fazowych wiec prędzej czy puzniej praske tez sobie zrobię.
jesli m50 jest niższy o 4mm niż s50 to nie da rady dobrac korb z m20 lub m30 o długości 130mm
co do tłoków to gdzie będziesz je wykonywał?
korby na fotkach z m50?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

mcgiver pisze:praska Twoja ?
miec taką praske to sama radośc , mam kilka siłowników , węże złączki pompę rozdzielacz , kilkanascie silników 1i 3 fazowych wiec prędzej czy puzniej praske tez sobie zrobię.
jesli m50 jest niższy o 4mm niż s50 to nie da rady dobrac korb z m20 lub m30 o długości 130mm
co do tłoków to gdzie będziesz je wykonywał?
korby na fotkach z m50?
Prasa jest Tomka, oczywiście home-made.
Z niższym blokiem problem jest głównie w łańcuchu rozrządu, będzie za luźny i nic z tym nie zrobisz, korby i tłoki to nie problem. Tłoki na zamówienie wykona Wiseco ale jeszcze daleko do tego...

Maleckis - wiedziałem :hammer: po co ci blok, weź mi go odsprzedaj :heh: Kolektor oczywiście taki jak szwedzi robią z tym że mam kilka swoich patentów, jak zwykle zresztą :ok:
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ