BMW e36 328ti

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Podziękował bardzo :)
Trzeba postarać się o boost, póki jako tako pogoda się utrzymuje.
Trema
User
Posty: 120
Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
Imię: Jacury
lokalizacja: GZC

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Trema »

tdserek pisze:Dzisiaj bedzie wyslana poczta bo z kurierem sie dzis nie widze. puszcze priorytetem mam nadzieje ze poczta sie spisze.

Poczta ostatnio spisuje się na medal przynajmniej w moich oczach, szybko dostarczają kurierzy poczty , już następnego dnia i ceny zmalały,walczą o byt :>

Soryy za OT
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

Pat-325 pisze:
0,1b pojawia się przy 2100obr/min, 0,5b mamy przy 2900obr/min.
Bardzo fajna charakterystyka tej turbiny. O coś takiego mi chodziło.
:heh: jeszcze bardziej bys byl zadowolony z 5bolt ale i tak pieknie ze wkoncu oficjalnie ALU i ladujesz. brawo
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 328ti

Post autor: leo »

Czytaj Kamilu uważnie bo niestety nie ALU :( też się na początku dałem złapać :śmiech:
BMWexpert Motorsport
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

co wy macie z tym alu to nie wiem :D
blok mam, leży pod stołem, ale w niego nie dmucham.. chyba, że kompresorem w celu wyczyszczenia :D
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Mały update z dzisiaj, a w zasadzie z wczoraj.
Compact śmiga sobie radośnie, ostatnio zaliczył nawet trasę 300km, także raczej bez większych problemów.

Ostatnio przerabiałem układ chłodzenia, wyrzuciłem oryginalne węże na rzecz silikonów i alu rurki wprost z fmic.pl

Dzisiaj natomiast podpięliśmy zaworek MAC i sondę EGT.
Sonda niestety wskazuje oznaki umarcia, przy szybkim wzroście temperatury przestaje podawać sygnał. Po chwili znów działa. No ale czego się spodziewać po chińszczyźnie ;)

Mamy już prawie męskie doładowanie, dmuchamy 0,9b. Pompy paliwa jeszcze nie zmieniłem (miałem to zrobić dziś), bo się okazało że nie mam filterka.
Wtryski wykazują 42% zajętości przy 5500obr/min (czyli pi razy okno 350+). Niestety powyżej tej wartości nachodzi efekt niedrożnego wydechu i wszystko leci w dół, tak że na dupie czuć że przestaje jechać.
Wydech to cały czas kombinacja downpipe'a z seryjnym układem z e36 323.

Także teraz piszę list do mikołaja, żeby i wystrugał nowy wydech to zaatakujemy 400koni. Do tego wjedzie sprężynka do wastegate'a na minimum 0,8b.
Zima przed nami, więc trzeba sobie szukać zajęcia. Przy okazji robiąc etapami moc mi się tak szybko nie nudzi ;)

Obrazek
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Mario »

0,1b pojawia się przy 2100obr/min, 0,5b mamy przy 2900obr/min.
To bardzo dobry wynik.
Ale taka turbosprężarka średnio się sprawuje w 2.5 :(
Późno wstaje chyba jest ciut przy duża do takiego auta bo w 2.8 radzi sobie wyśmienicie.
Czy jest coś lepszego niż gt35 z ar.61?
Nie musi być z potencjałem pod 600KM bo większość użytkowników w 2.5 czy 2.8 nie przekracza 430KM?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

Mario pisze:0,1b pojawia się przy 2100obr/min, 0,5b mamy przy 2900obr/min.
To bardzo dobry wynik.
Ale taka turbosprężarka średnio się sprawuje w 2.5 :(
Późno wstaje chyba jest ciut przy duża do takiego auta bo w 2.8 radzi sobie wyśmienicie.
Czy jest coś lepszego niż gt35 z ar.61?
Nie musi być z potencjałem pod 600KM bo większość użytkowników w 2.5 czy 2.8 nie przekracza 430KM?
To nie 35.30 mario.
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Szpera »

Mario pisze:0,1b pojawia się przy 2100obr/min, 0,5b mamy przy 2900obr/min.
To bardzo dobry wynik.
Ale taka turbosprężarka średnio się sprawuje w 2.5 :(
Późno wstaje chyba jest ciut przy duża do takiego auta bo w 2.8 radzi sobie wyśmienicie.
Czy jest coś lepszego niż gt35 z ar.61?
Nie musi być z potencjałem pod 600KM bo większość użytkowników w 2.5 czy 2.8 nie przekracza 430KM?
Mario piszesz o wstawaniu Gt35 z mała dupką w b28, o której pisze .?
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Mario »

Ostatnio brałem 2 takie same turbo sprężarki.
Jedna poszła do 328 i tam spisuje się super a druga do 325 i na boost trzeba niestety czekać.
Z tego co pamiętam było to chyba gt35 z małą dupką- wersja z dużym owalnym wyjściem na DP + dodatkowo dokupowałem flanszę z wyjscien na V-clamp pod DP.
. będzie wiedział dokładnie co to za model
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Ja jestem zadowolony z tej sprężarki, stosunek cena/osiągi jest dla mnie bardzo dobry.
W porównaniu do holseta, którego miałem wcześniej nie ma tutaj dzikiego wejścia. Dzięki temu sprzęgło nie przeżywa takiego stresu, ładnie buduje ciśnienie i czuć je do końca.
Zwiększenie pojemności o te 0,3litra zapewne wyszło na plus, także jeśli ktoś składa silnik od zera to warto się szarpnąć na wał i tłoki.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Mały update.
Mechanicznie nic się nie dzieje, zima, zimno i się nie chce. Ale fura gania, jest fajnie.

Zanabyłem nowe kółka na nowy sezon. Klasyczny Azev A 8.5J + 10J.

Obrazek
Obrazek

I mały filmik sprzed chwili. Trochę spartoliłem zmiany biegów, nie mogę się oduczyć żeby nie puszczać gazu ;)
No ale coś tam widać, że jedzie.

https://www.youtube.com/watch?v=YbUc2thPKBU" onclick="window.open(this.href);return false;
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Mały up.

Po ostatnim strojeniu coś hałasowało w okolicach skrzyni biegów, po wciśnięciu sprzęgła była cisza.
Myśląc, że to łożysko zaopatrzyłem się w nowe łożysko i nową tarczę, tym razem spieka. Dzisiaj spiek i nowe łożysko wleciały na miejsce.
Wymiana tarczy okazała się operacją w porę bo zwykła tarcza już miała tendencję do uślizgu. Natomiast po wymianie z okolic skrzyni obecnie dochodzą zgrzyty przy mocnej zmianie biegów czy redukcji.
Zatem Getrag dokonał swego żywota i trzeba poszukać ZFa.

Zatem znów trzeba będzie poleżeć w garażu, przy okazji wymienić pokrywę zaworów (poleruję sobie w wolnych chwilach), wymienić śrubki pod turbo bo zauważyłem mały przedmuch i uszczelnić króciec od krokowego (ostatnio wyrwało mimo, że wklejałem).

A miało być tak pięknie ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Kolejny update z okazji nowego roku ;)

Z okazji ostatniej wymiany tarczy sprzęgła miałem okazję zerknąć na auto od spodu. Zauważyłem pocącą się pokrywę zaworów, przedmuch pod turbo i borykałem się z uciekaniem ciśnienia.
Po zdemontowaniu downpipe'a i turbo stwierdziłem, że sprawdzę działanie wastegate'a przy okazji. I to był krok w dobrą stronę, chiński wastgate nie bardzo miał ochotę na współpracę. Otwierał się skokowo, a przy tym strasznie gwizdał.
Przy zadanym 0,7b otwierał się tylko trochę, dopiero po dmuchnięciu ponad 1b otwierał się całkowicie. Do tego żeby utrzymać go na pełnym otwarciu musiałem dmuchać ciągle ponad bara. Gwizdał przy tym jak czajnik wywalając całe
ciśnienie przez tłoczek do wydechu. Niewiele myśląc zamówiłem nowego chińczyka, mając nadzieje że będzie pasować bez przeróbek. Testy na stole wykazały dużo lepszą pracę nowego urządzonka. Udało się to wszystko zmontować
bez przeróbek, poskładałem resztę, montując też nową pokrywę zaworów. Przed nowym rokiem nie udało mi się przetestować, zrobiłem to dzisiaj. Stabilne doładowanie, jest moc, koła żyją własnym życiem na 3. biegu, jest fajnie.
4. biegu nie sprawdzałem.

Czekam też na skrzynię ZFa, mój Getrag wydaje coraz głośniejsze dźwięki przy zmianach biegów, gdy obroty silnika znacznie różnią się od tych w skrzyni biegów.
No i ciągle nie ogarnąłem wydechu, bo zawsze coś ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW e36 328ti

Post autor: farmer91 »

podobno dobrze jest te chińskie WG przed montażem "dotrzeć" i poprawić trochę chińskie rączki dremelem czy podobnym narzędziem , bo maja czasem jakieś dziwne nadlewy niepotrzebne, i lubią się właśnie przycinać.
ODPOWIEDZ