E46 S54B32 FORGED TURBO
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
Ja kolei kiedyś przeczytałem że panewki w Sxx trzeba traktować jako element eksploatacyjny i zapobiegawczo wymieniać
-chałturnik-
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
Zdecydowanie masz rację, to nie jest typowy motor, który kończy się przy 6500 rpm. Tam gdzie M50 zdycha, S50 czuje że żyje. Ale coś jest kosztem czegoś. W wysokoobrotowych, wysilonych jednostkach rewizja łożysk oporowych jest wręcz obowiązkowa dla każdego świadomego użytkownika co określony interwał. Ostatnio byłem przypadkiem w nieautoryzowanym serwisie BMW i chłopaki zmieniali na zaś panewki w M6 2007r. po 150k km - uwierz mi było już widać ten przebieg na nich
W normalnych jednostkach to raczej jest nie do pomyślenia.

sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
Tak jak karolo pisze.... wymiana panewek to jak wypalanie filtra cząstek stałych w dieslu. Po prostu jak nie wymienisz to je obróci. Problem ten zaczął się już w m54 które baaardzo czesto zawiną panewkę a w trudnych sytuacjach wyplują korbowód przez blok. W s85 zdarzały się sytuacje że panewki obracało przy 60 tys przebiegu....
BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
przy m54 ktore rozbieralem , auto chodzilo ale wszystkie 6 panewek na korbach death. Dla mnie kibel taki silnik, kwestie tylko i wylacznie - jedz na serwis ! oni musza z czegos zyc , szkoda ze era dobrych motorow juz sie skonczyla.leo pisze:Tak jak karolo pisze.... wymiana panewek to jak wypalanie filtra cząstek stałych w dieslu. Po prostu jak nie wymienisz to je obróci. Problem ten zaczął się już w m54 które baaardzo czesto zawiną panewkę a w trudnych sytuacjach wyplują korbowód przez blok. W s85 zdarzały się sytuacje że panewki obracało przy 60 tys przebiegu....
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
No ja tylko czytałem o silnikach ery S50/S54/S62
Ponoć producent celowo zastosował miękkie panewki aby właśnie to ona się zużywała ,a nie czopy wału w razie niedoborów smarowania, obciążeń etc.
Ponoć producent celowo zastosował miękkie panewki aby właśnie to ona się zużywała ,a nie czopy wału w razie niedoborów smarowania, obciążeń etc.
-chałturnik-
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
Wiele jest zabiegów celowych przez BMW urywające się rozrządy, fruwające korbowody, obracające panewki, pekające śruby od głowicy itd itd mógł bym tu litanie napisać z czym się spotkałem....
Żeby nie robić OT to szkoda oszczędzać na tym etapie kilku stówek na panewkach, lepiej zadawać ze spokojnym sumieniem
Żeby nie robić OT to szkoda oszczędzać na tym etapie kilku stówek na panewkach, lepiej zadawać ze spokojnym sumieniem

BMWexpert Motorsport
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
A jakie dokładnie wymiany powinny być w silniku s54b32 w czasie jego eksploatacji bo z tego co wiem to dokręcenie głowicy tak przy 150tyś km a panewki co ile sprawdzać?
Czy jest sens je ruszać,sprawdzać w seryjnym silniku przy przebiegu 110tyś KM wersja poliftowa bo taki jutro będę miał u siebie i zastanawiam się czy coś przy nim robić przed wsadzeniem?
Czy jest sens je ruszać,sprawdzać w seryjnym silniku przy przebiegu 110tyś KM wersja poliftowa bo taki jutro będę miał u siebie i zastanawiam się czy coś przy nim robić przed wsadzeniem?
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
luzy zaworowe i panweki to bolączka tych silników, nie mówiąc o grzechoczącym i nieszczelnym vanosem
BMWexpert Motorsport
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
W lepszych serwisach po prostu wysyłają próbkę oleju do analizy na zawartość cyny, wanadu, ołowiu i miedzi. Wszystko po to żeby się zbytnio nie narobić przy ściąganiu miski.
-
- User
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 wrz 2010, o 09:54
- Imię: Bartek
- lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
Jak masz s54 'na wierzchu' to dla własnego samopoczucia chyba warto zajrzeć do panewek. Wg instrukcji sprawdzenie/regulacja luzu zaworowego jest przy ok 140-150tkm więc też już warto to zrobić.Czy jest sens je ruszać,sprawdzać w seryjnym silniku przy przebiegu 110tyś KM wersja poliftowa bo taki jutro będę miał u siebie i zastanawiam się czy coś przy nim robić przed wsadzeniem?
To, że jest polift wcale nie oznacza, że panewki są wieczne.
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
O.K dzięki.
Teraz pytanie o pasowanie tłoków ile daliście?
Drugie pytanie o ceny części
Panewki acl- 309 dolarów Australia już z przesyłką a w Tomsonie 745zł za korbowodowe
ARP szpilki-190$ z wysyką
http://www.ebay.com/itm/ARP-BMW-E46M3-S ... 90&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
lub 260$ z przesyłką
http://www.ebay.com/itm/ARP-BMW-E46-M3- ... 24&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Tomson 750zł
Uszczelka pod głowicę chyba oryginalna będzie najlepsza. Cena ???
Tłoki JE -865$ z przesyłką
Wossner ???
Korbowody np. Prism-1620zł.
Napiszcie czy gdzieś idzie to dostać taniej lub w jednym miejscu żeby nie płacić x-razy za wysyłkę.
Teraz pytanie o pasowanie tłoków ile daliście?
Drugie pytanie o ceny części
Panewki acl- 309 dolarów Australia już z przesyłką a w Tomsonie 745zł za korbowodowe
ARP szpilki-190$ z wysyką
http://www.ebay.com/itm/ARP-BMW-E46M3-S ... 90&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
lub 260$ z przesyłką
http://www.ebay.com/itm/ARP-BMW-E46-M3- ... 24&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Tomson 750zł
Uszczelka pod głowicę chyba oryginalna będzie najlepsza. Cena ???
Tłoki JE -865$ z przesyłką
Wossner ???
Korbowody np. Prism-1620zł.
Napiszcie czy gdzieś idzie to dostać taniej lub w jednym miejscu żeby nie płacić x-razy za wysyłkę.
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
Tłoki poszły na 0,09 tak jak doradził mi korona. Co do zamawiania z USA to uważaj, bo z 850 może się zrobić 1045 + cło. Do tego jak nie chcesz się bawić w papiery i odprawianie przesyłek to daj zarobić firmie, która bierze to wszystko na siebie.
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
tloki pasuje sie wg spec. producenta, każde tloki (je, cp, wosner) maja inne pasowania (do tego pod nitro inne do dragu inne itp)
7 setek to zdecydowanie za luźno na korby nawet na serie!
acl race sa wykonane w innej technologi niz std. szczegóły na stronie producenta
7 setek to zdecydowanie za luźno na korby nawet na serie!
acl race sa wykonane w innej technologi niz std. szczegóły na stronie producenta
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
JE pistons podają pasowanie od 0,08 do 0,1 w zależności od docelowej specyfikacji silnika. Przedyskutowałem temat z koroną i doszliśmy, że tutaj 0,09 będzie miało zastosowanie.
Co do pasowania panewek korbowodowych można sprawdzić tolerancje pasowania np. w katalogu GLYCO dla różnych wysilonych silników. Dla czopu korbowodowego 49mm luz powinien być w granicy 0,06-0,09.
Co do pasowania panewek korbowodowych można sprawdzić tolerancje pasowania np. w katalogu GLYCO dla różnych wysilonych silników. Dla czopu korbowodowego 49mm luz powinien być w granicy 0,06-0,09.
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
nie patrz na seryjne dane z katalogow bo to sie nie nadaje,
co do tlokow zadzwon na infolinie je do usa, popros technical support i zapytaj jakie pasowanie zrobic - sam dzis dzwonilem do cp pistons (california) z zapytaniem o pasowanie pod nitro bo nie podali na zalaczonej rozpisce
co do tlokow zadzwon na infolinie je do usa, popros technical support i zapytaj jakie pasowanie zrobic - sam dzis dzwonilem do cp pistons (california) z zapytaniem o pasowanie pod nitro bo nie podali na zalaczonej rozpisce