E46 S54B32 FORGED TURBO

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: Grzesi(E30)k »

Ja kolei kiedyś przeczytałem że panewki w Sxx trzeba traktować jako element eksploatacyjny i zapobiegawczo wymieniać
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: Karolo »

Zdecydowanie masz rację, to nie jest typowy motor, który kończy się przy 6500 rpm. Tam gdzie M50 zdycha, S50 czuje że żyje. Ale coś jest kosztem czegoś. W wysokoobrotowych, wysilonych jednostkach rewizja łożysk oporowych jest wręcz obowiązkowa dla każdego świadomego użytkownika co określony interwał. Ostatnio byłem przypadkiem w nieautoryzowanym serwisie BMW i chłopaki zmieniali na zaś panewki w M6 2007r. po 150k km - uwierz mi było już widać ten przebieg na nich :) W normalnych jednostkach to raczej jest nie do pomyślenia.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: leo »

Tak jak karolo pisze.... wymiana panewek to jak wypalanie filtra cząstek stałych w dieslu. Po prostu jak nie wymienisz to je obróci. Problem ten zaczął się już w m54 które baaardzo czesto zawiną panewkę a w trudnych sytuacjach wyplują korbowód przez blok. W s85 zdarzały się sytuacje że panewki obracało przy 60 tys przebiegu....
BMWexpert Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: k64 »

leo pisze:Tak jak karolo pisze.... wymiana panewek to jak wypalanie filtra cząstek stałych w dieslu. Po prostu jak nie wymienisz to je obróci. Problem ten zaczął się już w m54 które baaardzo czesto zawiną panewkę a w trudnych sytuacjach wyplują korbowód przez blok. W s85 zdarzały się sytuacje że panewki obracało przy 60 tys przebiegu....
przy m54 ktore rozbieralem , auto chodzilo ale wszystkie 6 panewek na korbach death. Dla mnie kibel taki silnik, kwestie tylko i wylacznie - jedz na serwis ! oni musza z czegos zyc , szkoda ze era dobrych motorow juz sie skonczyla.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: Grzesi(E30)k »

No ja tylko czytałem o silnikach ery S50/S54/S62

Ponoć producent celowo zastosował miękkie panewki aby właśnie to ona się zużywała ,a nie czopy wału w razie niedoborów smarowania, obciążeń etc.
-chałturnik-
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: leo »

Wiele jest zabiegów celowych przez BMW urywające się rozrządy, fruwające korbowody, obracające panewki, pekające śruby od głowicy itd itd mógł bym tu litanie napisać z czym się spotkałem....

Żeby nie robić OT to szkoda oszczędzać na tym etapie kilku stówek na panewkach, lepiej zadawać ze spokojnym sumieniem :)
BMWexpert Motorsport
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: Mario »

A jakie dokładnie wymiany powinny być w silniku s54b32 w czasie jego eksploatacji bo z tego co wiem to dokręcenie głowicy tak przy 150tyś km a panewki co ile sprawdzać?
Czy jest sens je ruszać,sprawdzać w seryjnym silniku przy przebiegu 110tyś KM wersja poliftowa bo taki jutro będę miał u siebie i zastanawiam się czy coś przy nim robić przed wsadzeniem?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: leo »

luzy zaworowe i panweki to bolączka tych silników, nie mówiąc o grzechoczącym i nieszczelnym vanosem
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: g-rad »

W lepszych serwisach po prostu wysyłają próbkę oleju do analizy na zawartość cyny, wanadu, ołowiu i miedzi. Wszystko po to żeby się zbytnio nie narobić przy ściąganiu miski.
bartus
User
Posty: 40
Rejestracja: 10 wrz 2010, o 09:54
Imię: Bartek
lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: bartus »

Czy jest sens je ruszać,sprawdzać w seryjnym silniku przy przebiegu 110tyś KM wersja poliftowa bo taki jutro będę miał u siebie i zastanawiam się czy coś przy nim robić przed wsadzeniem?
Jak masz s54 'na wierzchu' to dla własnego samopoczucia chyba warto zajrzeć do panewek. Wg instrukcji sprawdzenie/regulacja luzu zaworowego jest przy ok 140-150tkm więc też już warto to zrobić.

To, że jest polift wcale nie oznacza, że panewki są wieczne.
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: Mario »

O.K dzięki.
Teraz pytanie o pasowanie tłoków ile daliście?
Drugie pytanie o ceny części

Panewki acl- 309 dolarów Australia już z przesyłką a w Tomsonie 745zł za korbowodowe

ARP szpilki-190$ z wysyką
http://www.ebay.com/itm/ARP-BMW-E46M3-S ... 90&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
lub 260$ z przesyłką
http://www.ebay.com/itm/ARP-BMW-E46-M3- ... 24&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Tomson 750zł

Uszczelka pod głowicę chyba oryginalna będzie najlepsza. Cena ???

Tłoki JE -865$ z przesyłką
Wossner ???

Korbowody np. Prism-1620zł.
Napiszcie czy gdzieś idzie to dostać taniej lub w jednym miejscu żeby nie płacić x-razy za wysyłkę.
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: g-rad »

Tłoki poszły na 0,09 tak jak doradził mi korona. Co do zamawiania z USA to uważaj, bo z 850 może się zrobić 1045 + cło. Do tego jak nie chcesz się bawić w papiery i odprawianie przesyłek to daj zarobić firmie, która bierze to wszystko na siebie.
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: filip »

tloki pasuje sie wg spec. producenta, każde tloki (je, cp, wosner) maja inne pasowania (do tego pod nitro inne do dragu inne itp)

7 setek to zdecydowanie za luźno na korby nawet na serie!

acl race sa wykonane w innej technologi niz std. szczegóły na stronie producenta
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: g-rad »

JE pistons podają pasowanie od 0,08 do 0,1 w zależności od docelowej specyfikacji silnika. Przedyskutowałem temat z koroną i doszliśmy, że tutaj 0,09 będzie miało zastosowanie.

Co do pasowania panewek korbowodowych można sprawdzić tolerancje pasowania np. w katalogu GLYCO dla różnych wysilonych silników. Dla czopu korbowodowego 49mm luz powinien być w granicy 0,06-0,09.
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: filip »

nie patrz na seryjne dane z katalogow bo to sie nie nadaje,


co do tlokow zadzwon na infolinie je do usa, popros technical support i zapytaj jakie pasowanie zrobic - sam dzis dzwonilem do cp pistons (california) z zapytaniem o pasowanie pod nitro bo nie podali na zalaczonej rozpisce
ODPOWIEDZ