BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: hz10 »

to wygląda jakby coś wpadło a nie stukowe.
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: forti »

hz10 pisze:to wygląda jakby coś wpadło a nie stukowe.

Przypuszczam tez ze cos wpadlo, ale stuk tez widac. Te glebokie uszkodzenia to moim zdaniem nie jest stuk.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Blacha »

forti pisze:
hz10 pisze:to wygląda jakby coś wpadło a nie stukowe.

Przypuszczam tez ze cos wpadlo, ale stuk tez widac. Te glebokie uszkodzenia to moim zdaniem nie jest stuk.
Forti ja ostatnio rozbierałem uszkodzone M60, nie wiemy co było przyczyną ale najprawdopodobniej stukało w nim i się posypał, tłoki wyglądały identycznie a do tego podziobane głowice, szukałem co mogło wpaść ale później dotarło do mnie że to musiało by być coś co jednocześnie zniszczyło 4 z 8 cylindrów
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: k64 »

niema co myslec tylko do dziela :heh: a swiece jak ? cale? :wink2:
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Blacha »

. pisze:niema co myslec tylko do dziela :heh: a swiece jak ? cale? :wink2:
Nie wiem do kogo pytanie ale w tym co rozbierałem były ok, z tym że to klijenta więc nie wiem co się z nim dziąło
SAS performance
User
Posty: 65
Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
Imię: Kamil
lokalizacja: MMZ

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: SAS performance »

A mnie zawsze zastanawia jedna rzecz i nikt ani nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na tO pytanie.

Jak widzimy efekt stuku w 99% przypadków widoczny jest na części denka tłoka które jest pod częścią wyciskową komory spalania, jakby to tam się zaczynało właśnie i to nie zależnie od marki samochodu.

Więc czy znacie kogoś, czy macie jakieś materiały, lub swoje przemyślenia na temat wyłagodzenia komory spalania w tym miejscu, żeby zwiększyć przestrzeń między tłokiem i głowicą w tych miejscach - według mnie powinno pomóc i obniżyć ryzyko wystąpienia stuku dość znacznie.
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: elmo0104 »

Powtórzę to raz jeszcze. Słówko "te" stawiamy przed rzeczownikiem w liczbie mnogiej. Proszę to poprawić! Jeśli chodzi o zagadnienie, o którym wspomniałeś to każdy kto montował przekładkę właśnie oddalił tłok od głowicy i w ten sposób zmniejsza się Stopień Sprężania. "Szlifując" głowicę tylko w przekroju komory spalania robisz nic innego jak właśnie zmniejszasz CR. Żadnej magii tu nie ma.

Pozwoliłem sobie doprecyzować, by nie było niejasności
Karolo
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
SAS performance
User
Posty: 65
Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
Imię: Kamil
lokalizacja: MMZ

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: SAS performance »

Ok to wytłumacz dlaczego w tych akurat miejscach, nie zależnie od samochodu są ślady na tłokach i głowicy od stuku ... Nie wliczam w to awarii jak w przypadku tego m60 gdzie było za ubogo.

Jeśli stuk wywołałby żarzący się zawór czy za ciepła świeca to raczej wyglądałoby to z grubsza inaczej - prawda??
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Karolo »

SAS performance pisze:A mnie zawsze zastanawia jedna rzecz i nikt ani nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na tO pytanie.

Jak widzimy efekt stuku w 99% przypadków widoczny jest na części denka tłoka które jest pod częścią wyciskową komory spalania, jakby to tam się zaczynało właśnie i to nie zależnie od marki samochodu.

Więc czy znacie kogoś, czy macie jakieś materiały, lub swoje przemyślenia na temat wyłagodzenia komory spalania w tym miejscu, żeby zwiększyć przestrzeń między tłokiem i głowicą w tych miejscach - według mnie powinno pomóc i obniżyć ryzyko wystąpienia stuku dość znacznie.
Przeczytaj fachowe artykuły opisujące rozkład sił powstających przy zjawisku spalania stukowego i dowiesz się dlaczego kumuluje się głównie w miejscu, o które pytasz. Przy okazji warto również zastanowić się nad kształtem samej niecki w głowicy oraz ukształtowania denka tłoków, które to mają niebagatelny wpływ na omawiane sytuacje.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: żabol_E34 »

Te głębsze ślady, to jak od babola z migomatu. Spawałeś dolot migomatem?
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: żabol_E34 »

Widać ,że chyba spawałeś A przylgnie zaworów sprawdzałeś?
złotko
User
Posty: 43
Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
Imię: Kamil
lokalizacja: SJZ

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: złotko »

. pisze:a swiece jak ? cale?
Świece całe, w uszkodzonych komorach miały brak przerwy...
żabol_E34 pisze:Te głębsze ślady, to jak od babola z migomatu. Spawałeś dolot migomatem?
Spawałem. Przed założeniem sprawdzałem kilka razy i raczej nic się nie urwało...


A niepotrzebne posty na temat spalania stukowego proponuje moderatorowi przenieść do odpowiedniego wątku ;)
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Karolo »

Myślę, że nie ma sensu wydzielać tych postów, ponieważ rozmawiamy na temat ewentualnych przyczyn tej jednej, konkretnej awarii. Chwała Ci za dobrej jakości zdjęcia, bo to bardzo cenne informacje. Niemniej jednak proszę już o zakończenie rozmów nt. stukowego. Autor skupi się zapewne na odbudowie jednostki i zamieści zdjęcia.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
tedef
User
Posty: 90
Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
Imię: Adam
lokalizacja: Białystok

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: tedef »

Identycznie tłoki wygladały u mnie i to właśnie przez dostanie się do komory "ciała obcego" którego notabene też nie znalazłem w komorze spalania. Uszkodziło mi 3tłoki po prawej stronie a silnika jakoś tam pracował bo to v8 .
złotko
User
Posty: 43
Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
Imię: Kamil
lokalizacja: SJZ

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: złotko »

Racja. Dzisiaj po konsultacji okazało się, że powodem nie było spalanie stukowe a ciało obce...
Prawdopodobnie podkładka lub coś innego o owalnym kształcie...
Hmmm ale skąd by tam się wzięła podkładka??? W każdym razie przejże jeszcze raz cały dolot i powoli składam. Odprężanie zostawiam na przyszły sezon bo nie chce mi się znowu tłoków ściągać, a jest jeszcze kilka innych rzeczy do poprawienia.
ODPOWIEDZ