BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
to wygląda jakby coś wpadło a nie stukowe.
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
hz10 pisze:to wygląda jakby coś wpadło a nie stukowe.
Przypuszczam tez ze cos wpadlo, ale stuk tez widac. Te glebokie uszkodzenia to moim zdaniem nie jest stuk.
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Forti ja ostatnio rozbierałem uszkodzone M60, nie wiemy co było przyczyną ale najprawdopodobniej stukało w nim i się posypał, tłoki wyglądały identycznie a do tego podziobane głowice, szukałem co mogło wpaść ale później dotarło do mnie że to musiało by być coś co jednocześnie zniszczyło 4 z 8 cylindrówforti pisze:hz10 pisze:to wygląda jakby coś wpadło a nie stukowe.
Przypuszczam tez ze cos wpadlo, ale stuk tez widac. Te glebokie uszkodzenia to moim zdaniem nie jest stuk.
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
niema co myslec tylko do dziela
a swiece jak ? cale? 


-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Nie wiem do kogo pytanie ale w tym co rozbierałem były ok, z tym że to klijenta więc nie wiem co się z nim dziąło. pisze:niema co myslec tylko do dzielaa swiece jak ? cale?
-
- User
- Posty: 65
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
- Imię: Kamil
- lokalizacja: MMZ
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
A mnie zawsze zastanawia jedna rzecz i nikt ani nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na tO pytanie.
Jak widzimy efekt stuku w 99% przypadków widoczny jest na części denka tłoka które jest pod częścią wyciskową komory spalania, jakby to tam się zaczynało właśnie i to nie zależnie od marki samochodu.
Więc czy znacie kogoś, czy macie jakieś materiały, lub swoje przemyślenia na temat wyłagodzenia komory spalania w tym miejscu, żeby zwiększyć przestrzeń między tłokiem i głowicą w tych miejscach - według mnie powinno pomóc i obniżyć ryzyko wystąpienia stuku dość znacznie.
Jak widzimy efekt stuku w 99% przypadków widoczny jest na części denka tłoka które jest pod częścią wyciskową komory spalania, jakby to tam się zaczynało właśnie i to nie zależnie od marki samochodu.
Więc czy znacie kogoś, czy macie jakieś materiały, lub swoje przemyślenia na temat wyłagodzenia komory spalania w tym miejscu, żeby zwiększyć przestrzeń między tłokiem i głowicą w tych miejscach - według mnie powinno pomóc i obniżyć ryzyko wystąpienia stuku dość znacznie.
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Powtórzę to raz jeszcze. Słówko "te" stawiamy przed rzeczownikiem w liczbie mnogiej. Proszę to poprawić! Jeśli chodzi o zagadnienie, o którym wspomniałeś to każdy kto montował przekładkę właśnie oddalił tłok od głowicy i w ten sposób zmniejsza się Stopień Sprężania. "Szlifując" głowicę tylko w przekroju komory spalania robisz nic innego jak właśnie zmniejszasz CR. Żadnej magii tu nie ma.
Pozwoliłem sobie doprecyzować, by nie było niejasności
Karolo
Pozwoliłem sobie doprecyzować, by nie było niejasności
Karolo
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- User
- Posty: 65
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
- Imię: Kamil
- lokalizacja: MMZ
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Ok to wytłumacz dlaczego w tych akurat miejscach, nie zależnie od samochodu są ślady na tłokach i głowicy od stuku ... Nie wliczam w to awarii jak w przypadku tego m60 gdzie było za ubogo.
Jeśli stuk wywołałby żarzący się zawór czy za ciepła świeca to raczej wyglądałoby to z grubsza inaczej - prawda??
Jeśli stuk wywołałby żarzący się zawór czy za ciepła świeca to raczej wyglądałoby to z grubsza inaczej - prawda??
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Przeczytaj fachowe artykuły opisujące rozkład sił powstających przy zjawisku spalania stukowego i dowiesz się dlaczego kumuluje się głównie w miejscu, o które pytasz. Przy okazji warto również zastanowić się nad kształtem samej niecki w głowicy oraz ukształtowania denka tłoków, które to mają niebagatelny wpływ na omawiane sytuacje.SAS performance pisze:A mnie zawsze zastanawia jedna rzecz i nikt ani nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na tO pytanie.
Jak widzimy efekt stuku w 99% przypadków widoczny jest na części denka tłoka które jest pod częścią wyciskową komory spalania, jakby to tam się zaczynało właśnie i to nie zależnie od marki samochodu.
Więc czy znacie kogoś, czy macie jakieś materiały, lub swoje przemyślenia na temat wyłagodzenia komory spalania w tym miejscu, żeby zwiększyć przestrzeń między tłokiem i głowicą w tych miejscach - według mnie powinno pomóc i obniżyć ryzyko wystąpienia stuku dość znacznie.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Te głębsze ślady, to jak od babola z migomatu. Spawałeś dolot migomatem?
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Widać ,że chyba spawałeś A przylgnie zaworów sprawdzałeś?
-
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
- Imię: Kamil
- lokalizacja: SJZ
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Świece całe, w uszkodzonych komorach miały brak przerwy.... pisze:a swiece jak ? cale?
Spawałem. Przed założeniem sprawdzałem kilka razy i raczej nic się nie urwało...żabol_E34 pisze:Te głębsze ślady, to jak od babola z migomatu. Spawałeś dolot migomatem?
A niepotrzebne posty na temat spalania stukowego proponuje moderatorowi przenieść do odpowiedniego wątku

- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Myślę, że nie ma sensu wydzielać tych postów, ponieważ rozmawiamy na temat ewentualnych przyczyn tej jednej, konkretnej awarii. Chwała Ci za dobrej jakości zdjęcia, bo to bardzo cenne informacje. Niemniej jednak proszę już o zakończenie rozmów nt. stukowego. Autor skupi się zapewne na odbudowie jednostki i zamieści zdjęcia.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 90
- Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
- Imię: Adam
- lokalizacja: Białystok
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Identycznie tłoki wygladały u mnie i to właśnie przez dostanie się do komory "ciała obcego" którego notabene też nie znalazłem w komorze spalania. Uszkodziło mi 3tłoki po prawej stronie a silnika jakoś tam pracował bo to v8 .
-
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
- Imię: Kamil
- lokalizacja: SJZ
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Racja. Dzisiaj po konsultacji okazało się, że powodem nie było spalanie stukowe a ciało obce...
Prawdopodobnie podkładka lub coś innego o owalnym kształcie...
Hmmm ale skąd by tam się wzięła podkładka??? W każdym razie przejże jeszcze raz cały dolot i powoli składam. Odprężanie zostawiam na przyszły sezon bo nie chce mi się znowu tłoków ściągać, a jest jeszcze kilka innych rzeczy do poprawienia.
Prawdopodobnie podkładka lub coś innego o owalnym kształcie...
Hmmm ale skąd by tam się wzięła podkładka??? W każdym razie przejże jeszcze raz cały dolot i powoli składam. Odprężanie zostawiam na przyszły sezon bo nie chce mi się znowu tłoków ściągać, a jest jeszcze kilka innych rzeczy do poprawienia.