BMW E36 M52B28 TURBO

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: Pan. B »

Kolektor z alfy:)
Ciekawe czy beda jakies profity wzgledem serii.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: Blacha »

A jak w tym kolektorze wygląda rozstaw runerów względem serii?
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: Karolo »

Ktoś kiedyś już chciał zaprzęgnąć ten kolektor do pracy z M50. Ja mam z kolei pytanie o jego masę oraz możliwość zamocowania listwy wtryskowej z m50. Jak to widzisz?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: marcinsz32 »

Zmiana planów jak narazie będzie coś innego. A waga jest mała. A chciałem go połączyć z kolektorem z m50.
steven
User
Posty: 17
Rejestracja: 26 cze 2011, o 15:57
Imię: Steven
lokalizacja: WU

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: steven »

Zawsze zastanawiałem się czy prawy kolektor ssący z M70 byłby korzystny. Może taka opcja?
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: Wąski »

m70 ma sporo mniejszą przepustnice od m50b25 (chociaż to nie jest wielki problem)
no i runery też nie pasują

bardziej w m50 widzę kolektor z TDS 2,5
Wąski
BSS
turboexpert.pl
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: marcinsz32 »

Właśnie chyba to jest największy problem z tymi kolektorami że mają wąskie runery.
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: Wąski »

chyba najlepiej jest zapolować na necie na takiego

Obrazek

czasami są za dobrą kase
Wąski
BSS
turboexpert.pl
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: marcinsz32 »

Cieszko trafic a jak sie trafi to majatek. Jutro ma mi przyjsc z alu zobaczymy co to bedzie.
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: marcinsz32 »

Blacha pisze:A jak w tym kolektorze wygląda rozstaw runerów względem serii?
Nie bardzo strzela,ale do zrobienia tylko nie mam czasu i kupiłem gotowca. Co fajne ze krokowy pasuje idealnie na przepustnice trzeba otwory nowe rozwiercic
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: marcinsz32 »

Mały poprawki

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: forti »

Dobrego dziwolaga zrobiles :D :śmiech:
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: marcinsz32 »

Nie wiem czy nie za duży. Wydaje mi ie że przy seryjnym turbo szybciej wstawalo. Ale później lepiej jedzie
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: nfs »

Może dlatego:

"The length of the runner has a strong effect on the amount of air that actually gets into the chamber during the intake valve cycle when the engine is not under boost. Here, it is sufficient to say that higher-speed engines will tend toward shorter intake runners. Low-speed and mid-range torque generally shows gains from longer runners. Turbo applications will generally find best results with long runners, which provide a broad, flat torque curve at low speeds, while the turbo keeps the top end strong."

"Długość kanału dolotowego ma spory wpływ na ilość powietrza które dostaje się do komory podczas cyklu ssania kiedy silnik nie jest pod wpływem doładowania. Wystarczy tu powiedzieć, że większe silniki pracujące w wyższym zakresie obrotów lepiej reagują na krótkie kanały dolotowe. Moment obrotowy na niskich i średnich obrotach jest wyższy dzięki długim kanałom dolotowym. W przypadku turbodoładowania najlepsze wyniki osiągają dłuższe kanały dolotowe które dają szerszy, bardziej płaski przebieg momentu obrotowego przy niskich obrotach, gdy jednocześnie turbo zapewnia mocną górę obrotów."

cytat z "Maximum Boost" Corky'ego Bell'a

ups..., zapomniałem dodac moją ulubioną minkę: :smile2:
Awatar użytkownika
groszeke30
User
Posty: 29
Rejestracja: 27 lis 2012, o 19:54
Imię: Bartek
lokalizacja: Tarnów
Lokalizacja: Tarnów

Re: BMW E36 M52B28 TURBO

Post autor: groszeke30 »

dostałes kolektor od coreya pasujący ?!
ODPOWIEDZ