BMW E36 M52B28 TURBO
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
Kolektor z alfy:)
Ciekawe czy beda jakies profity wzgledem serii.
Ciekawe czy beda jakies profity wzgledem serii.
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
A jak w tym kolektorze wygląda rozstaw runerów względem serii?
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
Ktoś kiedyś już chciał zaprzęgnąć ten kolektor do pracy z M50. Ja mam z kolei pytanie o jego masę oraz możliwość zamocowania listwy wtryskowej z m50. Jak to widzisz?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 132
- Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
- Imię: marcin
- lokalizacja: wałbrzych
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
Zmiana planów jak narazie będzie coś innego. A waga jest mała. A chciałem go połączyć z kolektorem z m50.
-
- User
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 15:57
- Imię: Steven
- lokalizacja: WU
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
Zawsze zastanawiałem się czy prawy kolektor ssący z M70 byłby korzystny. Może taka opcja?
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
m70 ma sporo mniejszą przepustnice od m50b25 (chociaż to nie jest wielki problem)
no i runery też nie pasują
bardziej w m50 widzę kolektor z TDS 2,5
no i runery też nie pasują
bardziej w m50 widzę kolektor z TDS 2,5
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
-
- User
- Posty: 132
- Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
- Imię: marcin
- lokalizacja: wałbrzych
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
Właśnie chyba to jest największy problem z tymi kolektorami że mają wąskie runery.
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
chyba najlepiej jest zapolować na necie na takiego

czasami są za dobrą kase
czasami są za dobrą kase
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
-
- User
- Posty: 132
- Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
- Imię: marcin
- lokalizacja: wałbrzych
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
Cieszko trafic a jak sie trafi to majatek. Jutro ma mi przyjsc z alu zobaczymy co to bedzie.
-
- User
- Posty: 132
- Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
- Imię: marcin
- lokalizacja: wałbrzych
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
Nie bardzo strzela,ale do zrobienia tylko nie mam czasu i kupiłem gotowca. Co fajne ze krokowy pasuje idealnie na przepustnice trzeba otwory nowe rozwiercicBlacha pisze:A jak w tym kolektorze wygląda rozstaw runerów względem serii?
-
- User
- Posty: 132
- Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
- Imię: marcin
- lokalizacja: wałbrzych
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
Mały poprawki




- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
Dobrego dziwolaga zrobiles



-
- User
- Posty: 132
- Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
- Imię: marcin
- lokalizacja: wałbrzych
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
Nie wiem czy nie za duży. Wydaje mi ie że przy seryjnym turbo szybciej wstawalo. Ale później lepiej jedzie
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
Może dlatego:
"The length of the runner has a strong effect on the amount of air that actually gets into the chamber during the intake valve cycle when the engine is not under boost. Here, it is sufficient to say that higher-speed engines will tend toward shorter intake runners. Low-speed and mid-range torque generally shows gains from longer runners. Turbo applications will generally find best results with long runners, which provide a broad, flat torque curve at low speeds, while the turbo keeps the top end strong."
"Długość kanału dolotowego ma spory wpływ na ilość powietrza które dostaje się do komory podczas cyklu ssania kiedy silnik nie jest pod wpływem doładowania. Wystarczy tu powiedzieć, że większe silniki pracujące w wyższym zakresie obrotów lepiej reagują na krótkie kanały dolotowe. Moment obrotowy na niskich i średnich obrotach jest wyższy dzięki długim kanałom dolotowym. W przypadku turbodoładowania najlepsze wyniki osiągają dłuższe kanały dolotowe które dają szerszy, bardziej płaski przebieg momentu obrotowego przy niskich obrotach, gdy jednocześnie turbo zapewnia mocną górę obrotów."
cytat z "Maximum Boost" Corky'ego Bell'a
ups..., zapomniałem dodac moją ulubioną minkę:
"The length of the runner has a strong effect on the amount of air that actually gets into the chamber during the intake valve cycle when the engine is not under boost. Here, it is sufficient to say that higher-speed engines will tend toward shorter intake runners. Low-speed and mid-range torque generally shows gains from longer runners. Turbo applications will generally find best results with long runners, which provide a broad, flat torque curve at low speeds, while the turbo keeps the top end strong."
"Długość kanału dolotowego ma spory wpływ na ilość powietrza które dostaje się do komory podczas cyklu ssania kiedy silnik nie jest pod wpływem doładowania. Wystarczy tu powiedzieć, że większe silniki pracujące w wyższym zakresie obrotów lepiej reagują na krótkie kanały dolotowe. Moment obrotowy na niskich i średnich obrotach jest wyższy dzięki długim kanałom dolotowym. W przypadku turbodoładowania najlepsze wyniki osiągają dłuższe kanały dolotowe które dają szerszy, bardziej płaski przebieg momentu obrotowego przy niskich obrotach, gdy jednocześnie turbo zapewnia mocną górę obrotów."
cytat z "Maximum Boost" Corky'ego Bell'a
ups..., zapomniałem dodac moją ulubioną minkę:

- groszeke30
- User
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 lis 2012, o 19:54
- Imię: Bartek
- lokalizacja: Tarnów
- Lokalizacja: Tarnów
Re: BMW E36 M52B28 TURBO
dostałes kolektor od coreya pasujący ?!