Nie rozumiem za bardzo tej technologii. Wyglada jak najwieksza sztuka druciarstwa jaka mozna wykonac. Nie lepiej byl wszystko porzadnie odtluscic i sruby wkleic na specjalny klej do gwintow ?Wąski pisze:w wolnej chwili rozebraliśmy pompę która lubi się rozkręcać wyczyściliśmy założyliśmy nowe uszczelnienia i skręciliśmy w technologii lotniczej![]()
![]()
![]()
Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"
- czarczi
- Turbo-Team
- Posty: 135
- Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
- Imię: Cezary
- lokalizacja: łódź
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
To tez jest rozwiazanie bardzo dobre stosowane w samolotach pomimo wkrecania na klej.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Jak przeglądam różne projekty, to w Stanach często tak składają rozrządy/napędy pomp oleju w silnikach do motorsportu.forti pisze:To tez jest rozwiazanie bardzo dobre stosowane w samolotach pomimo wkrecania na klej.
Maleckis Motorsport
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
To nie jest żadne druciarstwo, tylko rozwiązanie żywcem zapożyczone ze sztuki lotniczej, a nazywa się kontrowaniem (drut to kontrówka). Wszystkie newralgiczne śruby są zabezpieczane w ten sposób i nie ma na to lepszego sposobu. Jak robie przekładnie do takich silników to też je tak zabezpieczam bo jest to wymagane przez różne normy bezpieczeństwa (skądinąd przemysł lotniczy jest najbardziej na świecie dopracowany pod względem bezpieczeństwa)


sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
simon1989
- User
- Posty: 102
- Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
- Imię: Michał
- lokalizacja: Puławy
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Bardzo dobre.
Doskonale rozumiem jak mogles sie zdenerwowac na te sruby, ale zeby sie te druty nie odplataly to bym ich odrazu nie zaciskal, ale jeszcze zapletl o kawalek drutu pomiedzy srubami.


-
Fifo
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Krakooff
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Wierciliście główke kazdej śruby, czy można dostac gdzies gotowce? Jak wierciliście to chyle czoła za wytrwałość. Patent na pewno się sprawdzi, choc w istocie wyglada druciarsko
Jakim drutem to zabezpieczyliście?
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
tak każda śruba była wiercona a drut to nierdzewkaFifo pisze:Wierciliście główke kazdej śruby, czy można dostac gdzies gotowce? Jak wierciliście to chyle czoła za wytrwałość. Patent na pewno się sprawdzi, choc w istocie wyglada druciarskoJakim drutem to zabezpieczyliście?
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- bartpa
- Turbo-Team
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
- Imię: bartek
- lokalizacja: małopolska
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
drut mig nierdzewny to nie jest dobry material na to 
w sklepach z czesciami do wozkow widlowych moga miec takie "szostki"
w sklepach z czesciami do wozkow widlowych moga miec takie "szostki"
- maveric004
- Turbo-Team
- Posty: 174
- Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Nowy Dwór Mazow
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Witam tu mogę zabrać głos bo jestem mechanikiem lotniczym i oczywiście kątrowanie jest metodą lotniczą sprawiającą sporo trudności początkującym zawsze drut pęka przy ostatniej śrubie a nieraz 6 się kątruje jednym kawałkiem
Tak jak wy macie to zadrutowane jak pęknie drut narobi kłopotów wkleje wam 2 zdjęcia jak powinno to wyglądać jak macie jeszcze nie zamontowane to poprawcie. Kątrówkę z nierdzewki mozna kupic np. w Praktikerze


A tu tak prosto narysowałem jak to powinno wyglądać w waszym przypadku:)

Pozdrawiam
Rafał


A tu tak prosto narysowałem jak to powinno wyglądać w waszym przypadku:)

Pozdrawiam
Rafał
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Dzieki kolego jak tylko nadazy sie okazja zeby to rozebrac napewno poprawimy.maveric004 pisze:Witam tu mogę zabrać głos bo jestem mechanikiem lotniczym i oczywiście kątrowanie jest metodą lotniczą sprawiającą sporo trudności początkującym zawsze drut pęka przy ostatniej śrubie a nieraz 6 się kątruje jednym kawałkiemTak jak wy macie to zadrutowane jak pęknie drut narobi kłopotów wkleje wam 2 zdjęcia jak powinno to wyglądać jak macie jeszcze nie zamontowane to poprawcie. Kątrówkę z nierdzewki mozna kupic np. w Praktikerze
![]()
A tu tak prosto narysowałem jak to powinno wyglądać w waszym przypadku:)
Pozdrawiam
Rafał
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Małe odświeżenie kotleta
Nowe mocowanie ręcznego

Nowe mocowanie ręcznego

Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Co do silnika
po złożeniu pompy złożyliśmy silnik sprawdziliśmy kompresje
Wszystko grało więc wrzuciliśmy silnik do auta .
Odpaliliśmy pięknie chodził wszystko git już mieliśmy wyjechać na testy , jednak po kilku minutach zaczął klepać :(
i co się okazało jednak jak pompa padła to tłoki spotkały się z zaworami :(
meeeega dramat dla mnie ale damy rade !
właśnie czekam na części i składamy V12 będzie ogień ! (musi być )







po złożeniu pompy złożyliśmy silnik sprawdziliśmy kompresje
Wszystko grało więc wrzuciliśmy silnik do auta .
Odpaliliśmy pięknie chodził wszystko git już mieliśmy wyjechać na testy , jednak po kilku minutach zaczął klepać :(
i co się okazało jednak jak pompa padła to tłoki spotkały się z zaworami :(
meeeega dramat dla mnie ale damy rade !
właśnie czekam na części i składamy V12 będzie ogień ! (musi być )







Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
-
JohnyOne
- User
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 kwie 2012, o 23:35
- Imię: Johny
- lokalizacja: Klucz
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
to szkoda, a mogło byc tak pięknie , no nic trzymam kciuki . Głowa do góry i naprzód
Pozdrowionka
Pozdrowionka
-
simon1989
- User
- Posty: 102
- Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
- Imię: Michał
- lokalizacja: Puławy
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Nie nabijaj postow tymi rzewnymi komentarzami.
A co do tematu, to ile zaworow pogietych?
A co do tematu, to ile zaworow pogietych?
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
dzieks za dobre słowo
12 do wymiany
12 do wymiany
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
