Troche z ciekawości pogrzebałem :
I rzeczywiście całkowite wysunięcie powinno dość mocno pomagać. Gdzie taki spojlerek można zakupić?
Weź go psiknij na biało, a dokładkę na czarno/carbon. Świetnie auto wygląda, typowy dtm
Spoilerek robi mój znajomy, na olx powinieneś znaleźć (BMW e30 M3 EVO).
Laminatowy odlew + carbon płetwa. Faktycznie muszę go psiknąć, jest na to plan w tym tygodniu.
Dzisiaj coś tam potestowałem na 3. biegu i wygląda na to, że nowe sprężynki dają radę i nic nie przyciera podczas przyspieszania.
Za to rzuciło mi się w oczy coś innego, log z EMU mówi że z AFR 10.9 wskoczyłem na 12.3 po zmianie na GTXa (dalej okolice 1.2b). Znaczy, że faktycznie coś tam więcej powietrza leci. Czas ścignąć stroiciela, niech wskoczy na prawy i poprawi co trzeba. Generalnie to strojenie to zabawa aż miło, za każdym razem w samochodzie można coś poprawić
Dzisiaj mod, którego bardzo chciałem uniknąć. Do tej pory się udawało. Miałem wczoraj spotkanie z panami w niebieskich mundurach. W sumie spoko pogadanka, bo nic nie zrobiłem, tak mnie zgarnęli z drogi. Za to prześwietlili mi całe auto - opony (czy bieżnik i homologacja), hydrauliczny ręczny (mam zapadkę i jest na osobnym układzie, to im nie przeszkadzało), obejrzeli silnik, zapytali o gaz w dowodzie (który jest wykreślony stronę dalej), wydech z czego, kto montował rollbar. Doczepili się wystających kół z przodu. Dostałem pouczenie i zastrzeżenie że jak następnym razem mnie zobaczą to będzie po dowodzie.
Tym sposobem nabawiłem się poszerzek, zwanych inaczej overfenderasami. No cóż, chyba jednak trzeba ją będzie przerobić na M3
Jeszcze jestem na fabrycznych pasach, także tu punktu sporu nie było. Kubły ich nie interesowaly. Rollbar pytali tylko skąd i kto montował - podejrzewam, że jakby powiedzieć "ja sam" to mógłby być problem. To samo było z wydechem. Głośny nie jest, ale interesowało ich z czego zrobiony i gdzie kupiony. Dobrze mieć na wszystko homologację - a więc pasy z drogową i kierownica z drogową. W poprzednim compakcie szukali homo na pasach, akurat były to zwykłe drogowe Schrothy 3pkt.
Powoli robią nam się drugie Niemcy, gdzie na wszystko trzeba mieć TUV. Wiem od znajomego diagnosty, że w CEPiK2 jest coraz więcej dziwnych kolumienek do wypełnienia przy przeglądach.
Wszystko zmierza do tego, żeby nie wychodzić poza serię.
Pojeździłem ostatnio i postroiłem. AFR i EGT w normie, 1.2b.
Racelogic'a jeszcze nie podpinałem, wiem tyle że czas 100-200 wymaga przepinki na 5. bieg w okolicy 190km/h.
Próbowałem pomierzyć RealDashem, ale GPS miał takie zwiechy że po odpuszczeniu gazu dalej przyspieszałem
W niedzielę (o ile będzie pogoda) mam być na zawodach z pomiarem, to może się dowiem
Martwi mnie ta kwestia policji. Niedlugo wszyscy beda jezdzili takimi samymi samochodami z takim samym wyposazeniem i bedzie zakaz uzywania pojazdow starszych niz iles tam lat. Wszystko dazy do tego zeby napedzac przemysl motoryzacyjny i najlepiej kupowac nowy samochod z salonu co 4lata (papierowo-plastikowy ). Zabiora nam indywidualnosc i mozliwosc tuningu naszych aut. Sorry za litanie ale bardzo podobala mi sie Twoja e30stka w takiej czystej formie ktora zepsuly te poszerzenia, moze gdyby byly pod kolor to by sie nie rzucaly tak w oczy. Poszerzenia w stylu m3 psuja caly efekt klasyka imo. Ostatnio dowiedzialem sie od diagnosty ze jesli ktos wyrzucil calkowicie ABS a jego samochod wyjechal z fabryki z ABSem to nie przejdzie przegladu jesli nie zapakuje calego ukladu spowrotem. Maja tez sprawdzac bezpieczniki a na klatke bezpieczenstwa trzeba bedzie miec cos w rodzaju pozwolenia... brak kanapy z tylu czy boczkow = brak stempelka. Pewnie ameryki nie odkrylem ale mialem caly miesiac zepsuty przez to info. Pozdr i sry za offtop.
Do tego to wszystko zmierza. Stare auta nie są ekologiczne, bo nie przynoszą dochodu dla wszelakich korporacji. To prawda, że nie można ingerować prawie w każdy układ samochodu. U nas jeszcze nie jest tak źle z tuningiem, gorzej jak wprowadzą w życie ograniczenia dla zwiększania mocy - nie pamiętam w którym to kraju jest max +20% mocy katalogowej. Idąc dalej, obecnie żeby można było jeździć ze spokojną głową a jednak z grubo pomodzonym autem to najlepiej wybrać bazową wersję zbliżoną do tego co chcemy osiągnąć, a więc 328/330/335/M3 w przypadku e36/e46/e90 lub jeśli ma to być V8 to coś pokroju e39/e60.
Pełna klatka jest niezgodna z polskimi przepisami w całości. Tu się pojawia problem na przykład w przypadku rajdówek, które dojazdówki pokonują po normalnej drodze. Do tego dochodzą homologacje - fotel z homologacją FIA, nie spełnia warunków homologacji drogowej w naszych przepisach. Dużo jest dziwnych kruczków. Rollbar może być, jedynie należy dokonać zmiany ilości miejsc w pojeździe z 5 na 2 i wywalić tylną kanapę. Wtedy jest legal.
Ale tak czy siak próbują zabić tuning jako taki. CEPiK się rozrasta, dochodzą kolejne rubryki, mają dostęp do wszystkich danych pojazdów.
Co do poszerzeń, też mnie boli że musiały się pojawić. Jednak w tym momencie była to jedyna szybka i tania opcja, żeby móc pojawić się na mieście bez zbędnych problemów.
W kolor pójdą wkrótce, razem ze spoilerem. A później trzeba będzie coś myśleć co zrobić żeby było ładnie, szeroko i nielaminatowo.