BMW e36 328ti

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Tak, błotniki trzeba będzie jeszcze trochę porzeźbić. Się popieści to się zmieści :)
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Miś »

3.45 to nieporozumienie do tego auta czy na ulicę czy do ćwiary okazjonalnej. Dawno wsadzałbym dyfer z 323ti, bo mocy masz żeby napędzić takie przełożenia, na ćwiarę jeszcze lepszy czas będzie zamiast mieszać biegami. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

Miś pisze:3.45 to nieporozumienie do tego auta czy na ulicę czy do ćwiary okazjonalnej. Dawno wsadzałbym dyfer z 323ti, bo mocy masz żeby napędzić takie przełożenia, na ćwiarę jeszcze lepszy czas będzie zamiast mieszać biegami. :)
nie jest do konca tak jak piszesz, bo starty z 2 biegu są ok . mi tutaj ten samochod poprostu jakos nie jedzie :wink2: (bez urazy). zmienisz na dluzsze przelozenia to z drugiego biegu braknie ognia a czy poprawisz czas to sie okaze. najwazniejsze zeby cwiare konczyc na 3 przepieciach i zeby ostatni bieg nie konczyl sie na mecie a o wiele wczesniej bo od 5 tys i tak moc leci na łeb, stad racjonalnie jest wlozyc ciut dluzsze przelozenie ale to wszystko zalezy ;) nie wiem czy tak masz ale slaby ten czas jakos robisz jak na leciutkiego compacta. pierwszy bieg , a dokladnie u ciebie drugi ma byc dlugi, i w miare jest. powodzenia
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Miś ma rację, ale tylko trochę. Start z drugiego biegu robi robotę, sprzęgło nie chce tego przenieść.

Dziś była szybka podmiana na 2.93, nie było już czasu na zmianę koła na r888, także testowałem na Federalu SS 245/45/17.
Kolejne 0.2s urwane. Racelogic pokazał 12.9s@193km/h, 0-100 4.9s, 100-200 8.8s. Co ciekawe - czas zrobiony z pasażerem. Później niestety SS już nie chciał kleić.

Ja się świetnie bawię, a do końca sezonu jeszcze nie jedno się zmieni. Do poprawy jest sporo.
Póki co nie podniosłem doładowania nawet o 0.01b a w ciągu 3 dni przeskoczyłem o 0.5s do przodu.
Skoro nie jedzie to nie jedzie.. kłócić się nie będę :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

Pat-325 pisze:Miś ma rację, ale tylko trochę. Start z drugiego biegu robi robotę, sprzęgło nie chce tego przenieść.

Dziś była szybka podmiana na 2.93, nie było już czasu na zmianę koła na r888, także testowałem na Federalu SS 245/45/17.
Kolejne 0.2s urwane. Racelogic pokazał 12.9s@193km/h, 0-100 4.9s, 100-200 8.8s. Co ciekawe - czas zrobiony z pasażerem. Później niestety SS już nie chciał kleić.

Ja się świetnie bawię, a do końca sezonu jeszcze nie jedno się zmieni. Do poprawy jest sporo.
Póki co nie podniosłem doładowania nawet o 0.01b a w ciągu 3 dni przeskoczyłem o 0.5s do przodu.
Skoro nie jedzie to nie jedzie.. kłócić się nie będę :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
troche zle napisalem ze jakos nie jedzie, jedzie jedzie jak kazde turbo 2,5 wiec nie bierz tego do siebie, i musze ci kibicowac bo nie wszyscy chca latac na cwiartki (rozni z roznych powodow)- a to jednak wiarygodne potwierdzenie przyspieszenia a wiec po czesci mocy i przygotowania samochodu.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

No dobra, to zapytam. Jaki czas powinno zrobić takie bmw, żeby można było mówić że jest szybkie?
I nie pytam o wydumkach na ćwiarę, bo klatka z wystającymi kołami mnie nie interesuje. Ja tym autem jeżdżę wszędzie i aktualnie jest to moje daily.
Także jak mnie spotkasz pod światłami to jest w takim samym setupie jak na byle choince w zawodach regionalnych.

Ćwiartka też mnie mało interesuje, ale jest to jedyny miarodajny sposób żeby sprawdzić czy dane mody przyniosły jakąkolwiek korzyść.
Ewentualnie jeśli nie ćwiartka to 0-100, 0-200, 100-200.

Zgodzę się, że nie wszyscy chcą latać na ćwiartki, bo łatwiej jest nakręcić filmik z palenia laka, kręcenia bączków i ślizgającej się dwójki do odcinki.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 845
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e36 328ti

Post autor: KonradGT »

100-200 poniżej 9s to już jest szybko w moim mniemaaniu :ok: :pasuje:
Ćwiara 12.x i poniżej 5s do setki, nie ma wstydu jak na RWD na "belce" :D

Graty!
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

KonradGT pisze:100-200 poniżej 9s to już jest szybko w moim mniemaaniu :ok: :pasuje:
Ćwiara 12.x i poniżej 5s do setki, nie ma wstydu jak na RWD na "belce" :D

Graty!
racja. wstydu nie ma. i bardzo fajne ze chwalisz sie osiągami od początku, a o RL nie wspominam.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

KonradGT pisze:100-200 poniżej 9s to już jest szybko w moim mniemaaniu :ok: :pasuje:
Ćwiara 12.x i poniżej 5s do setki, nie ma wstydu jak na RWD na "belce" :D

Graty!
Dziękować :) Jak pisałem wszystko jest do urwania. Koni kupa, a kierowca dupa.
Na ten sezon plan zrealizowałem, bardzo chciałem zobaczyć 12.xx. Pamiętam pierwszy pomiar wiosną racelogiciem - 6.5s do 100, 15.2 1/4.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Miś »

Gratki, a jednak coś miałem racji...

Kamil to jest 2.8, a nie 2.5.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Czas na update.
Ostatnio rekreacyjnie pojechałem na 1/4 mili do Śniatowa. Wycieczka na dłuższym dyfrze, na Federalu SS i bardzo delikatne starty z uwagi na średnio radzące sobie sprzęgło.
Szału nie było, jednak czas na oficjalnych zawodach udało się poprawić - ET 13.2, czas reakcji 0.2s, 183km/h. Zawias zbyt nisko, za twardo i loty na płytami betonowymi. Wystarczyło na drugie miejsce i pamiątkowy pucharek.

A tymczasem kilka zmian.
Po pierwsze kolektor wydechowy od FTWL Motorsport. Powinna być znacząca poprawa w odetkaniu wydechu, pomierzyłem to i owo i wszędzie jest lepiej. Zdążyłem już wyrwać swój kolektor wydechowy.
Pierwsze przymiarki, turbo wisi w swojej pozycji, miejsca jest więcej. Powinno być fajnie. Jutro mają przyjechać 3" rurki na wydech, trochę kolanek, vbandy. Trzeba sobie przypomnieć jak się spawa.
(PS. Jakby ktoś chciał budżetowy kolektor wydechowy z downpipem to się pozbędę tego starego w dobrej kasie)

Druga sprawa, docisk Sachs Performance - tak żeby mnie już samoregulatory nie denerwowały i sprzęgło ogarniało starty z drugiego biegu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

I na gotowo, po pierwszej jeździe próbnej ;)
Zmiana kolektora pozytywnie wpłynęła na spadek EGT, obecnie max co widziałem 820 stopni (wcześniej 940), dalej 1.2b.
Zrobiło się ubogo, AFR min. 12.8. Zapotrzebowanie na wtryski spadło z 53% na 45%. Emu narysowało mi 410KM i 520Nm. Czyli jest gorzej, ale lepiej ;)
Do tego zrobiłem sobie screamer'a.. nazwa dobrze oddaje to co się dzieje.. drze ryja.

W poniedziałek będzie mój tuner, podstroimy i zobaczymy co powie dupohamownia.

Obrazek
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 845
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e36 328ti

Post autor: KonradGT »

Najszybsze E36 compact w kraju ? :heh:

O ile buda mi się średnio podoba, to mody i opis auta jak najbardziej, oby tak dalej :pasuje:
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Dzięki, nadejdzie ten dzień że i budę zmienię :D bo już nic innego nie zostanie ;)

Najszybszy to chyba nie, trzeba pamiętać że na każdego kozaka zawsze znajdzie się większy kozak :ok:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Miś »

Gubisz się w zeznaniach. Przy tym samym doładowaniu zrobiło Ci się ubogo, a jednocześnie zmniejszyło Ci się max DC. To w końcu zwiększył Ci się przepływ czy zmniejszył? Powinien się zwiększyć, jeśli przy tym samym doładowaniu założyłeś lepszy kolektor wydechowy.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ