E30 coupe 88' m20b27 turbo
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Ekhm. Wstyd się przyznać. Dzisiaj juz mam wszystko rozebrane. Pomierzyłem policzyłem
Skok tłoka - 80,7mm2
Sr cyl. -84mm
Pojemność komory spalania 37ml
Pojemność denka tłoka 9ml
Pojemność uszczelki 1,75mm - 9,69ml
Pojemność uszczelki 2,05mm - 11,35ml
Pojemność 2x1,75 uszczelka + Przekładka 2mm - 30,46ml
Wiec tak:
Stopień sprężania z jedna uszczelką 1,75 - 9,02:1
stopień sprężania z jedną uszczelką 2,05 - 8,79:1
Stopień sprężania z przekładką i dwiema uszzczelkami 1,75 - 6,88:1
Juz wiadomo że przekładka odpada. Co myślicie o stopniu 8,79:1? Wydaje mi się, że będzie ok.
Skok tłoka - 80,7mm2
Sr cyl. -84mm
Pojemność komory spalania 37ml
Pojemność denka tłoka 9ml
Pojemność uszczelki 1,75mm - 9,69ml
Pojemność uszczelki 2,05mm - 11,35ml
Pojemność 2x1,75 uszczelka + Przekładka 2mm - 30,46ml
Wiec tak:
Stopień sprężania z jedna uszczelką 1,75 - 9,02:1
stopień sprężania z jedną uszczelką 2,05 - 8,79:1
Stopień sprężania z przekładką i dwiema uszzczelkami 1,75 - 6,88:1
Juz wiadomo że przekładka odpada. Co myślicie o stopniu 8,79:1? Wydaje mi się, że będzie ok.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Dla mnie git, nawet na serii bym się nie bał dmuchać.
Dzięki za sprawdzenie, się przyda na przyszłość
Dzięki za sprawdzenie, się przyda na przyszłość

-
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
A głowica jaka 885? Czy jakaś inna?
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Tak głowica 885.
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
No to kilka fotek z ostatniego działania.

Dmuchawka od ..

Parę gratów.

Spiek 6 łopatek.

Po myciu, żeby nie pobrudzić sobię rączek


Tak wygląda karoca.

Osłona miski, która nie raz się sprawdziła.

Podczas demontażu.

Zdjeta skrzynia 2.5tds.

Tu już zdjęty wał m20b27 i porównanie m21b24.


Tak to wygląda wagowo.

Piaskowanie dekla i kolektora.

Prawie gotowe.

Chlodnica na miejscu.

Dmuchawka od ..

Parę gratów.

Spiek 6 łopatek.

Po myciu, żeby nie pobrudzić sobię rączek



Tak wygląda karoca.

Osłona miski, która nie raz się sprawdziła.

Podczas demontażu.

Zdjeta skrzynia 2.5tds.

Tu już zdjęty wał m20b27 i porównanie m21b24.


Tak to wygląda wagowo.

Piaskowanie dekla i kolektora.

Prawie gotowe.

Chlodnica na miejscu.
-
- User
- Posty: 120
- Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
- Imię: Jacury
- lokalizacja: GZC
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Ponawiercałbym tą osłonę pod silnik co by trochę przewiewu było.
"Docisk własnej roboty bazowany na m20b25" - pokażesz jakieś foto?
"Docisk własnej roboty bazowany na m20b25" - pokażesz jakieś foto?
-
- User
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 wrz 2011, o 18:12
- Imię: Marek
- lokalizacja: mazowsze
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Jesteś pewien że po piaskowaniu dokładnie usuniesz cały pył i resztki piasku z kolektora i pokrywy ?
-
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Osłona miski fajna sprawa ale do N/A i aku wywal do bagażnika bo się stopi po pierwszym strojeniu. Piaskowanie słaby pomysł zalatuje zatartym wałem lepiej szkiełkować. Teraz musisz z pokrywy zaworów odnitować osłone wylotu odmy i wyczyścić bo tam piachu w hu hu zostało. Kolektor masz z b25 czy etowski?
-
- User
- Posty: 120
- Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
- Imię: Jacury
- lokalizacja: GZC
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Nie no , przypuszczam, że do piaskowania to kolega odnitował pokrywkę odmy, chociażby po to żeby tam ładnie wyczyścić syf podczas samego składania silnika.
-
- User
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 wrz 2011, o 18:12
- Imię: Marek
- lokalizacja: mazowsze
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Widać na zdjęciu że jest oddzielona od pokrywy,jednak wiem że pozbycie się resztek po piaskowaniu jest problematyczne .
-
- User
- Posty: 120
- Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
- Imię: Jacury
- lokalizacja: GZC
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
A faktycznie, nie dopatrzyłem,leży obok.
-
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Ciekawi mnie jaka będzie różnica w osiągach między wałami m21 a m20.
- Pietrek.L
- User
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 paź 2014, o 21:01
- Imię: Piotr
- lokalizacja: (W-ch) / Opole
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Różnicy nie będzie żadnej, bo wykorbienie to samo 81mm. Różnica jest taka, że ten z b27 to odlew a ten z d24 to odkuwka, przez co jest wytrzymalszy.caserwis pisze:Ciekawi mnie jaka będzie różnica w osiągach między wałami m21 a m20.

-
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Chodzi mi o wage bo że kuty to wiem.