E30 coupe 88' m20b27 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: nfs »

Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Ekhm. Wstyd się przyznać. Dzisiaj juz mam wszystko rozebrane. Pomierzyłem policzyłem

Skok tłoka - 80,7mm2
Sr cyl. -84mm
Pojemność komory spalania 37ml
Pojemność denka tłoka 9ml
Pojemność uszczelki 1,75mm - 9,69ml
Pojemność uszczelki 2,05mm - 11,35ml
Pojemność 2x1,75 uszczelka + Przekładka 2mm - 30,46ml

Wiec tak:
Stopień sprężania z jedna uszczelką 1,75 - 9,02:1
stopień sprężania z jedną uszczelką 2,05 - 8,79:1
Stopień sprężania z przekładką i dwiema uszzczelkami 1,75 - 6,88:1

Juz wiadomo że przekładka odpada. Co myślicie o stopniu 8,79:1? Wydaje mi się, że będzie ok.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Pat-325 »

Dla mnie git, nawet na serii bym się nie bał dmuchać.
Dzięki za sprawdzenie, się przyda na przyszłość :clap:
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

A głowica jaka 885? Czy jakaś inna?
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Tak głowica 885.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

No to kilka fotek z ostatniego działania.
Obrazek
Dmuchawka od ..


Obrazek
Parę gratów.


Obrazek
Spiek 6 łopatek.


Obrazek
Po myciu, żeby nie pobrudzić sobię rączek :)


Obrazek
Obrazek
Tak wygląda karoca.


Obrazek
Osłona miski, która nie raz się sprawdziła.


Obrazek
Podczas demontażu.


Obrazek
Zdjeta skrzynia 2.5tds.


Obrazek
Tu już zdjęty wał m20b27 i porównanie m21b24.



Obrazek
Obrazek
Tak to wygląda wagowo.



Obrazek
Piaskowanie dekla i kolektora.
Obrazek
Prawie gotowe.


Obrazek
Chlodnica na miejscu.
Trema
User
Posty: 120
Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
Imię: Jacury
lokalizacja: GZC

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Trema »

Ponawiercałbym tą osłonę pod silnik co by trochę przewiewu było.
"Docisk własnej roboty bazowany na m20b25" - pokażesz jakieś foto?
marek.s
User
Posty: 51
Rejestracja: 23 wrz 2011, o 18:12
Imię: Marek
lokalizacja: mazowsze

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: marek.s »

Jesteś pewien że po piaskowaniu dokładnie usuniesz cały pył i resztki piasku z kolektora i pokrywy ?
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Osłona miski fajna sprawa ale do N/A i aku wywal do bagażnika bo się stopi po pierwszym strojeniu. Piaskowanie słaby pomysł zalatuje zatartym wałem lepiej szkiełkować. Teraz musisz z pokrywy zaworów odnitować osłone wylotu odmy i wyczyścić bo tam piachu w hu hu zostało. Kolektor masz z b25 czy etowski?
Trema
User
Posty: 120
Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
Imię: Jacury
lokalizacja: GZC

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Trema »

Nie no , przypuszczam, że do piaskowania to kolega odnitował pokrywkę odmy, chociażby po to żeby tam ładnie wyczyścić syf podczas samego składania silnika.
marek.s
User
Posty: 51
Rejestracja: 23 wrz 2011, o 18:12
Imię: Marek
lokalizacja: mazowsze

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: marek.s »

Widać na zdjęciu że jest oddzielona od pokrywy,jednak wiem że pozbycie się resztek po piaskowaniu jest problematyczne .
Trema
User
Posty: 120
Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
Imię: Jacury
lokalizacja: GZC

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Trema »

A faktycznie, nie dopatrzyłem,leży obok.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Ciekawi mnie jaka będzie różnica w osiągach między wałami m21 a m20.
Awatar użytkownika
Pietrek.L
User
Posty: 50
Rejestracja: 27 paź 2014, o 21:01
Imię: Piotr
lokalizacja: (W-ch) / Opole

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Pietrek.L »

caserwis pisze:Ciekawi mnie jaka będzie różnica w osiągach między wałami m21 a m20.
Różnicy nie będzie żadnej, bo wykorbienie to samo 81mm. Różnica jest taka, że ten z b27 to odlew a ten z d24 to odkuwka, przez co jest wytrzymalszy. :heh:
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Chodzi mi o wage bo że kuty to wiem.
ODPOWIEDZ