E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Na tył wleciały już chyba wahacze z compacta a jak planujesz przerobisz przód na 5x120 i jakie hamulce planujesz ?
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
wahacze są seryjne z tym że zaspawane stare otwory w piaście i nawiercone 5x112 (dlatego że jest dużo konkretnych felg w dobrej kasie w tym właśnie rozstawie)
Na przód zakładam tulejkę redukcyjną z piastą e36 również nawierconą dodatkowo na 5x112. Hamulce na razie zakładam seryjne - w przyszłości na przód wleci jakiś 4-ro tłoczek i większa tarcza
W tym roku chcę to wszystko złożyć i pojeździć trochę



W tym roku chcę to wszystko złożyć i pojeździć trochę


(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
ostatnio motorownia została odpalona (niestety dopiero jako wolnossąca)
Zostało zrobione też dużo drobnych, nie widocznych na pierwszy rzut oka rzeczy - np. hamulce tył, przemalowany pas przedni na czarno, pomalowany i włożony wał itp
Jakieś tam filmidło nakręcone przez kumpla przy odpaleniu:
http://www.youtube.com/watch?v=xvM3_Xld ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;



Zostało zrobione też dużo drobnych, nie widocznych na pierwszy rzut oka rzeczy - np. hamulce tył, przemalowany pas przedni na czarno, pomalowany i włożony wał itp

Jakieś tam filmidło nakręcone przez kumpla przy odpaleniu:
http://www.youtube.com/watch?v=xvM3_Xld ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;


(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
-
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
A nie prościej było przerobić na 5x100, mniej kombinacji i spawać nie potrzeba.
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
jasne że łatwiej, ale wyrwać jakieś dobre koło w tym rozstawie jest jeszcze gorzej niż 4x100
a dawać jakieś adaptery później to koło może się nie zmieścić itp. W zimę będę myślał chyba nad zrobieniem customowych piast na przód pod jakieś typowe łożysko (wymienne) żeby i na przodzie i na tyle było 57,1.

(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Nie za dużo się dzieje przy e30 pod względem mechanicznym bo zajmuję się blachą i jakimiś tam pierdółkami typu złożenie foteli
Jakiś czas temu nabyłem heble 4-tłoczkowe brembo z jakiegoś tam mietka i mam zamiar połączyć to z tarczą 312mm z passata
Wygląda to całkiem obiecująco
na zdjęciu porównanie tarczy 312mm z ori 260mm


Jakiś czas temu nabyłem heble 4-tłoczkowe brembo z jakiegoś tam mietka i mam zamiar połączyć to z tarczą 312mm z passata






(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- madmax81
- Turbo-Team
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 mar 2012, o 22:29
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Łódź/Widawa
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Mam podobne zaciski w E38 w 3.0 w innych już jest inaczej;) jestem z nich bardzo zadowolony mimo masy tego auta. 

Bóg musi kochać wariatów skoro tylu ich stworzył;)
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Ostatnio po wielu problemach natury technicznej udało się złożyć hebel przedni. Przypomnę że jest to zacisk Brembo 4-tłoczkowy + tarcza 315mm
Na seryjnej kolumnie/zwrotnicy trzeba było uciąć ucho blachy osłaniającej tarczę. Pod piastę trzeba było podłożyć podkładkę 3,5mm aby tarcza nie zawadzała o końcówkę drążka kierowniczego - tym samy ze śruby przykręcającej piastę (jest ona z podkładką) trzeba było zebrać te 2,5-3mm żeby trzymała odpowiednia ilość nitek gwintu i dało się ją zabezpieczyć.
O reszcie działań przy aucie nie będę się rozpisywał bo to sprawy bardziej wizualne






Na seryjnej kolumnie/zwrotnicy trzeba było uciąć ucho blachy osłaniającej tarczę. Pod piastę trzeba było podłożyć podkładkę 3,5mm aby tarcza nie zawadzała o końcówkę drążka kierowniczego - tym samy ze śruby przykręcającej piastę (jest ona z podkładką) trzeba było zebrać te 2,5-3mm żeby trzymała odpowiednia ilość nitek gwintu i dało się ją zabezpieczyć.
O reszcie działań przy aucie nie będę się rozpisywał bo to sprawy bardziej wizualne






(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Bardzo fajnie zadaptowane i pytanie do Ciebie robiles sam pneumatyke czy ktos Tobie to wykonal?
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Zobaczymy czy seryjne servo sobie poradzi z tymi zaciskami - czy bardzo będzie szedł pedał w podłogę czy nie
Na razie tył nie jest odpowietrzony więc nie mam jak sprawdzić.
Pneumatykę robiłem sam - i w sumie robię ją cały czas bo tył nie jest zamontowany jeszcze - muszę jeszcze raz wszystko dobrze pomierzyć i dać okucia do wytoczenia
dla zainteresowanych tutaj filmik jak działa przód:
http://www.youtube.com/watch?v=lPjImY9Ji60" onclick="window.open(this.href);return false;

Pneumatykę robiłem sam - i w sumie robię ją cały czas bo tył nie jest zamontowany jeszcze - muszę jeszcze raz wszystko dobrze pomierzyć i dać okucia do wytoczenia

dla zainteresowanych tutaj filmik jak działa przód:
http://www.youtube.com/watch?v=lPjImY9Ji60" onclick="window.open(this.href);return false;
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Nie wiem jak u Ciebie, ale jechałem e36 m3 z air ride i to była totalna tragedia. Auto dośyć mocne a prowadziło się na tym jak ponton na falach Bałtyku. Jak to wygląda w przypadku Twojego rozwiązania? Bo mówiąc szczerze jeżeli podobnie to takie zawieszenie w e30 turbo to proszenie się o problemy.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Na razie nie mogę się wypowiedzieć jak to jest u mnie bo auto jeszcze nie jeździ po publicznych drogach
Na postoju jest beton niezależnie czy jest 3 czy 5 at w poduszce. Myślę że przy 3,5-4 at powinno być na tyle sztywno że można będzie wykorzystać potencjał silnika - który to nie będzie przecież aż tak mocno wysilony.

(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Nikikin
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 paź 2011, o 20:16
- Imię: Tomasz
- lokalizacja: Kielce
- Lokalizacja: Kielce
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Za wysokie te poduszki są ;/
Przy air-ride po upuszczeniu max na dół spodziewał bym się znacznie większej gleby.
Może zmień te poduszki na niższe czy coś.
Przy air-ride po upuszczeniu max na dół spodziewał bym się znacznie większej gleby.
Może zmień te poduszki na niższe czy coś.
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
cały sęk w tym że na poduszce można by zjechać jeszcze ze 2-3cm, ale nie daje już amor - przód leży już na nim i niżej się nie da na tym setupie. Potrzebny jest albo krótszy amor, albo camber (bo jest sporo niższy od seryjnej poduszki z łożyskiem) 

(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25