E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Blacha »

Na tył wleciały już chyba wahacze z compacta a jak planujesz przerobisz przód na 5x120 i jakie hamulce planujesz ?
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

wahacze są seryjne z tym że zaspawane stare otwory w piaście i nawiercone 5x112 (dlatego że jest dużo konkretnych felg w dobrej kasie w tym właśnie rozstawie) :wink2: Na przód zakładam tulejkę redukcyjną z piastą e36 również nawierconą dodatkowo na 5x112. Hamulce na razie zakładam seryjne - w przyszłości na przód wleci jakiś 4-ro tłoczek i większa tarcza :heh:
W tym roku chcę to wszystko złożyć i pojeździć trochę :smile2: :smile2:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

ostatnio motorownia została odpalona (niestety dopiero jako wolnossąca) :rozczarowany:
Zostało zrobione też dużo drobnych, nie widocznych na pierwszy rzut oka rzeczy - np. hamulce tył, przemalowany pas przedni na czarno, pomalowany i włożony wał itp :wink2:
Jakieś tam filmidło nakręcone przez kumpla przy odpaleniu:
http://www.youtube.com/watch?v=xvM3_Xld ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Obrazek
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: leo »

Pięknie chodzi :ok:
BMWexpert Motorsport
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: caserwis »

A nie prościej było przerobić na 5x100, mniej kombinacji i spawać nie potrzeba.
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

jasne że łatwiej, ale wyrwać jakieś dobre koło w tym rozstawie jest jeszcze gorzej niż 4x100 :rozczarowany: a dawać jakieś adaptery później to koło może się nie zmieścić itp. W zimę będę myślał chyba nad zrobieniem customowych piast na przód pod jakieś typowe łożysko (wymienne) żeby i na przodzie i na tyle było 57,1.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Nie za dużo się dzieje przy e30 pod względem mechanicznym bo zajmuję się blachą i jakimiś tam pierdółkami typu złożenie foteli :wink2:
Jakiś czas temu nabyłem heble 4-tłoczkowe brembo z jakiegoś tam mietka i mam zamiar połączyć to z tarczą 312mm z passata :smile2: Wygląda to całkiem obiecująco :wink2: na zdjęciu porównanie tarczy 312mm z ori 260mm :cool2:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
madmax81
Turbo-Team
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2012, o 22:29
Imię: Tomek
lokalizacja: Łódź/Widawa

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: madmax81 »

Mam podobne zaciski w E38 w 3.0 w innych już jest inaczej;) jestem z nich bardzo zadowolony mimo masy tego auta. :clap:
Bóg musi kochać wariatów skoro tylu ich stworzył;)
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Ostatnio po wielu problemach natury technicznej udało się złożyć hebel przedni. Przypomnę że jest to zacisk Brembo 4-tłoczkowy + tarcza 315mm :wink2:
Na seryjnej kolumnie/zwrotnicy trzeba było uciąć ucho blachy osłaniającej tarczę. Pod piastę trzeba było podłożyć podkładkę 3,5mm aby tarcza nie zawadzała o końcówkę drążka kierowniczego - tym samy ze śruby przykręcającej piastę (jest ona z podkładką) trzeba było zebrać te 2,5-3mm żeby trzymała odpowiednia ilość nitek gwintu i dało się ją zabezpieczyć.
O reszcie działań przy aucie nie będę się rozpisywał bo to sprawy bardziej wizualne :heh:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: forti »

Bardzo fajnie zadaptowane i pytanie do Ciebie robiles sam pneumatyke czy ktos Tobie to wykonal?
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Zobaczymy czy seryjne servo sobie poradzi z tymi zaciskami - czy bardzo będzie szedł pedał w podłogę czy nie :wink2: Na razie tył nie jest odpowietrzony więc nie mam jak sprawdzić.
Pneumatykę robiłem sam - i w sumie robię ją cały czas bo tył nie jest zamontowany jeszcze - muszę jeszcze raz wszystko dobrze pomierzyć i dać okucia do wytoczenia :smile2:
dla zainteresowanych tutaj filmik jak działa przód:
http://www.youtube.com/watch?v=lPjImY9Ji60" onclick="window.open(this.href);return false;
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Karolo »

Nie wiem jak u Ciebie, ale jechałem e36 m3 z air ride i to była totalna tragedia. Auto dośyć mocne a prowadziło się na tym jak ponton na falach Bałtyku. Jak to wygląda w przypadku Twojego rozwiązania? Bo mówiąc szczerze jeżeli podobnie to takie zawieszenie w e30 turbo to proszenie się o problemy.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Na razie nie mogę się wypowiedzieć jak to jest u mnie bo auto jeszcze nie jeździ po publicznych drogach :wink2: Na postoju jest beton niezależnie czy jest 3 czy 5 at w poduszce. Myślę że przy 3,5-4 at powinno być na tyle sztywno że można będzie wykorzystać potencjał silnika - który to nie będzie przecież aż tak mocno wysilony.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
Nikikin
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2 paź 2011, o 20:16
Imię: Tomasz
lokalizacja: Kielce
Lokalizacja: Kielce

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Nikikin »

Za wysokie te poduszki są ;/
Przy air-ride po upuszczeniu max na dół spodziewał bym się znacznie większej gleby.
Może zmień te poduszki na niższe czy coś.
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

cały sęk w tym że na poduszce można by zjechać jeszcze ze 2-3cm, ale nie daje już amor - przód leży już na nim i niżej się nie da na tym setupie. Potrzebny jest albo krótszy amor, albo camber (bo jest sporo niższy od seryjnej poduszki z łożyskiem) :wink2:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
ODPOWIEDZ