e34 m50b29 turbo>kabrio e36 m50b29

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

co nieco sie dzieje w projekcie .
kupiłem to: http://www.allegromat.pl/aukcja42111" onclick="window.open(this.href);return false;
i z bocznego dekla koło filtra z czujnikiem/włacznikiem oleju ;)
zrobiłem to :cool2: :
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek

jest to przygotowanie pod smarowanie turbiny oraz dodatkowe wejscie na temp i ciśnienie oleju .
gwint 1/4"

nastepna sprawa ;zaleta montowania turbiny na upmouncie czyli spływ powyzej lustra oleju :heh: :
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Pozatym dzięki temu ,że wreszcie pomierzyłem dokładnie komore spalania i wykonałem na wszystkich tłokach delikatne naciecia pod zawory ssące samymi zaworami :D( własciwie to są ślady pod podszlifowanie na głebokośc około 0,2-0,4mm aby zostawic oryginalną odległośc na manewry zaworów), to moge poskładac z prochu głowice.
CR wychodzi 8,2:1 z uszczelką 1,2mm i tutaj juz brakuje mi około 0,2mm na manewry zaworów ssacych , z tąd pomysł delikatnego szlifniecia tłoków w miejscach potencjalnego styku tłoka z zaworem .


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ps:wystajaca masa na styku bloku i osłony rozrządu to nie silikon sanitarny tylko uszczelka formowalna z aktywatorem firmy CHESTERTON którą uzywam od lat do takich połaczeń i zarówno miski jak i dekle zaworowe są suche :heh:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: k64 »

ladny czysty silnik :dry:
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

. pisze:ladny czysty silnik :dry:
heh no musi byc czysto przy takiej robocie :heh: .

wracajac do tematu mojego CR , w sumie głowica jest nizej niz orginalnie o 0,95-1mm .
Z moich wyliczeń wynika że odległosc miedzy zaworami a tłokami zmniejszyła sie o jakies 0,3mm niż w seri.
Czy robić podcięcia na tłokach lub , podłozyć podkładki pod spręzyny aby to skorygować czy Waszym zdaniem olać to?
chodzi tylko o ssące bo wydechowe maja jeszcze duzo luzu

Ps .na tym forum sie ostatnio nic nie dzieje :devill2: , ciekawe czy w waszych garażach chociaż sie coś dzieje heh.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: korona »

mcgiver pisze: heh no musi byc czysto przy takiej robocie :heh: .

wracajac do tematu mojego CR , w sumie głowica jest nizej niz orginalnie o 0,95-1mm .
Z moich wyliczeń wynika że odległosc miedzy zaworami a tłokami zmniejszyła sie o jakies 0,3mm niż w seri.
Czy robić podcięcia na tłokach lub , podłozyć podkładki pod spręzyny aby to skorygować czy Waszym zdaniem olać to?
chodzi tylko o ssące bo wydechowe maja jeszcze duzo luzu

Ps .na tym forum sie ostatnio nic nie dzieje :devill2: , ciekawe czy w waszych garażach chociaż sie coś dzieje heh.
Fakt, dopieszczone to wszystko jakby dopiero co z fabryki wyjechało :heh:

Nie wiem o co kaman z tymi podkładkami, bo obojętnie ile byś ich nie podłożył pod sprężyny to odległość zaworu się nie zmieni. Dla pewności zrób identyczne odległości między tłokiem i zaworem jak w serii, po co ryzykować.

Zaciekawiłeś mnie tą uszczelką z aktywatorem - czym to się różni od porządnego silikonu Techicoll'a?

PS Na forum dzieje się tyle ile chcą użytkownicy. Np Dakic podpalił nas V12 turbo a teraz cisza, . chyba się obraził bo nic nie pisze w swoim wątku podobnie jak Paweł, na forum jest z 6-8 użytkowników którzy mają lub budują uturbione BMW a nie chcą opisać bo "nie mają czasu" a to raptem pół godziny zajmie (prawda? Michał, Perlik, Młody, kisol, majeszczak?)... To oczywiście wszystko w żartach; osobiście dla mnie szczególnie ważne jest forum projekty - skoro spędzam setki godzin przy aucie i niejednokrotne stosuję jakieś pionierskie rozwiązania to niech przynajmniej ślad po tym zostanie, może komuś się przyda, może ktoś doceni naszą pracę i zaczerpnie inspiracji. Szczerze zachęcam wszystkich do opisania zmodowanego auta wraz z dużą ilością zdjęć, niech inni widzą ile poświęciliście czasu i jaki jest efekt końcowy. To wasza praca, wasze umiejętności i jest czym się pochwalić.
www.turboBMW.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

korona pisze:
mcgiver pisze: heh no musi byc czysto przy takiej robocie :heh: .

wracajac do tematu mojego CR , w sumie głowica jest nizej niz orginalnie o 0,95-1mm .
Z moich wyliczeń wynika że odległosc miedzy zaworami a tłokami zmniejszyła sie o jakies 0,3mm niż w seri.
Czy robić podcięcia na tłokach lub , podłozyć podkładki pod spręzyny aby to skorygować czy Waszym zdaniem olać to?
chodzi tylko o ssące bo wydechowe maja jeszcze duzo luzu

Ps .na tym forum sie ostatnio nic nie dzieje :devill2: , ciekawe czy w waszych garażach chociaż sie coś dzieje heh.
Fakt, dopieszczone to wszystko jakby dopiero co z fabryki wyjechało :heh:

Nie wiem o co kaman z tymi podkładkami, bo obojętnie ile byś ich nie podłożył pod sprężyny to odległość zaworu się nie zmieni. Dla pewności zrób identyczne odległości między tłokiem i zaworem jak w serii, po co ryzykować.

Zaciekawiłeś mnie tą uszczelką z aktywatorem - czym to się różni od porządnego silikonu Techicoll'a?

PS Na forum dzieje się tyle ile chcą użytkownicy. Np Dakic podpalił nas V12 turbo a teraz cisza, . chyba się obraził bo nic nie pisze w swoim wątku podobnie jak Paweł, na forum jest z 6-8 użytkowników którzy mają lub budują uturbione BMW a nie chcą opisać bo "nie mają czasu" a to raptem pół godziny zajmie (prawda? Michał, Perlik, Młody, kisol, majeszczak?)... To oczywiście wszystko w żartach; osobiście dla mnie szczególnie ważne jest forum projekty - skoro spędzam setki godzin przy aucie i niejednokrotne stosuję jakieś pionierskie rozwiązania to niech przynajmniej ślad po tym zostanie, może komuś się przyda, może ktoś doceni naszą pracę i zaczerpnie inspiracji. Szczerze zachęcam wszystkich do opisania zmodowanego auta wraz z dużą ilością zdjęć, niech inni widzą ile poświęciliście czasu i jaki jest efekt końcowy. To wasza praca, wasze umiejętności i jest czym się pochwalić.
popatrzcie na silnik artixa na sr to dopiero jest fabryka :heh: .

co do podkładek pod spręzyny to chodzi mi o niejako sposób na ich utwardzenie aby szybciej wracały zawór , ale prawdopodobnie będę robił te podciecia na tłokach jakims drimelem , bo mam już tłoki zaznaczone zaworami , tak ze sprawa jest prosta a podcięcia na głębokość 0,2-0,3mm wiosny nie czynią w dystrybucji ciepła (myslę).

jesli chodzi o uszczelkę formowalneą to w e28 dwa razy rozbiłem miske tak ze przy drugim spawaniu zrobiło się z niej smigło .
wyszlifowałem powierzchnie na szybie tak ze z róznicy 2,5 milimetra w doleganiu zrobiłem około 1mm , ori uszczelka poszła do smieci i miska została uszczelniona własnie chestertonem , od tej pory miałem samochód jeszcze z 2 lata i miska była sucha . Dekiel zaworowy notabene zrzucany co około 15tyś równiez był szczelny bez ori uszczelki .
Jest to coś ala silikon ale nawet jak jest otwarty to nie tęgnie . Dopiero po popsikaniu aktywatorem w sprayu tęgnie po 24h .
Jest to tzw uszczelka formowalna-nieprzywieralna , tak ze nie ma problemu z demontazem i resztki mozna skulac palcem z powierzchni .
oo jest :
http://www.chesterton.com.pl/produkty-u ... erowe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: k64 »

Adam ! ja zyje :blink2: tylko praca w austri jest problemem dla mnie tylko na 2 dni w kaju jestem ale gdy jest net wchodze pierwsze na forum, (nie obrazilem sie bo czemu)

1.czy uzyles tez tej pasty do wkrecenia tego gwintu w obudowe rozrzadu ?
2.czy lancuch nie bedzie ocierac w jakis sposob o ten gwint wew?
3.zalatw mi takie cos :P ale inny kolor :P (powaznie pisze) :ph34r: \
4.i czy nakretka jakas jest od wew tego gwintu? :rozczarowany: albo ta pasta daje rady
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

. pisze:Adam ! ja zyje :blink2: tylko praca w austri jest problemem dla mnie tylko na 2 dni w kaju jestem ale gdy jest net wchodze pierwsze na forum, (nie obrazilem sie bo czemu)

1.czy uzyles tez tej pasty do wkrecenia tego gwintu w obudowe rozrzadu ?
2.czy lancuch nie bedzie ocierac w jakis sposob o ten gwint wew?
3.zalatw mi takie cos :P ale inny kolor :P (powaznie pisze) :ph34r: \
4.i czy nakretka jakas jest od wew tego gwintu? :rozczarowany: albo ta pasta daje rady

ad1.w obudowie jest zrobiony gwint 1/4" i złaczka jest wkrecona z uszczelką pod kołnierzem na kleju do gwintów zapobiegajacym odkrecaniu w wyniku wibracji.
ad2. nie ma najmniejszych szans aby łańcuch ocierał o tą złaczke bo jest zamocowana z 15mm nad ośka łyżwy .
ad3.niestety nie jestem wstanie nic takiego załatwić , mam to już z 5lat , od czasu jak jeszcze byłem mechanikiem utrzymania ruchu w poprzedniej firmie , teraz robię w innej firmie na innym stanowisku wiec niemam dostępu do takich srodków , poszukaj w necie moze gdzies znajdziesz , zresztą podałem ostatnio linka.
ad4. nakretka nie ma tam sensu bo nie ma tam zadnych sił działajacych na ta złaczke , to jest odpływ więc nawet nie ma tam cisnienia.
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: Szary »

Chce zrobić odpływ w tym samym miejscu. Nie za mała średnica tej złączki ?
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

Szary pisze:Chce zrobić odpływ w tym samym miejscu. Nie za mała średnica tej złączki ?
złączka ma w środku srednicę 8mm , jeśli się okaże ze jest za mały przekrój to będę zmieiał na inną ale ta akurat fajnie wyglada i dlatego się tam znalazła.
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: Szary »

Są takie złączki o wiekszych średnicach. A czy będzie za mała to zalezy od turbiny. U mnie w holsecie splyw oleju ma 20 mm średnicy.
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

Szary pisze:Są takie złączki o wiekszych średnicach. A czy będzie za mała to zalezy od turbiny. U mnie w holsecie splyw oleju ma 20 mm średnicy.
tak ,wiem ze są ale nie miałem z kąd załatwic większego gwintownika.
jak sie okaże że jest zamała to wyladuje tam złaczka w trochę innym kształcie ale z tym samym gwintem 1/4" i fi wewnątrz 10,5mm. Myslę jednak ,że z uwagi na fakt iz nie będzie tam wiekszego załamania jak 45st w stosunku do lustra oleju , jak i fakt ze niema zadnych innych oporów przepływu to powinno byc ok przy restryktorze 1,5-2mm na zasilaniu.
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

już dawno nic nie wywołało takiego rogala na mojej brzydkiej mordzie :śmiech: jak ten widok :heh:


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: Szary »

Gratuluje i zazdraszczam tych szpilek :heh:
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

niema co zazdrościć :wink2: drugi komplet jest do sprzedania :heh: .
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=6&t=201" onclick="window.open(this.href);return false;
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: k64 »

czesc, co tam? mam pytanie

-blok planowany o 0,3mm ,
-odprężenie ?naturalne? tłokami , cr około 7,8:1 , ale będę go podnosił do około 8,5
EDIT : CR na customowej uszczelce 1,2mm wynosi 8,2:1 i takie zostanie .




czy napewno takie jest odprezenie? przeciez spilowales blok o TYLK O,3mm ? dobrze widze? , tloki org z ISa sa nizej niz blok wiec znow sie Cr ZMNIEJSZylo, i jeszcze dodales uszczelke ,wiec jeszcze nizej jest, albo ja zle mysle :geek:

dzieki
ODPOWIEDZ