Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 503NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Blacha »

Jaco plo pisze:sorry ale czy w Syrenie czy w BMW to i tak ten silnik kwalifikuje się na inne forum. Profanacja i czysty bezsens do malucha też włozyli silniki od alfy 147 156, mysle że to temat na inne forum np: Adam Słodowy Zrób to Sam - jeśli jest takowe, Chłopaki dajcie spokój, idziecie na łatwizne , teraz powinniście dostosować nadwozie do silnika - przepraszam za tą krytykę, ale BMW powinno mieć silnik BMW i to chyba nie tylko moje zdanie. a jesli tylko moje to cieszę się że mam odmienne zdanie. turbobmw powinno być turbobmw a nie turbo kundel jak kiedyś mi powiedział Pan z PZM jak chciałenmzarejestrować MB W116 z silnikiem diesla od W123 3.0 Przeprasam i szacun za zabawki. :wink2:
Regulamin działu:
"Dla zakładających tematy:

1. Dział służy do przedstawienia zmodyfikowanego pojazdu (lub samego silnika).
2. To jest forum Performance więc opisujemy samochody poważnie / nietypowo zmodyfikowane mechanicznie..."

Nigdzie nie jest napisane że w budzie BMW ma być silnik BMW więc z tym niewłaściwym działem to chyba nie trafiłeś :kwasny:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: k64 »

tez mnie to troche wkurza jak ktos pakuje cos innego niz BMW do budy BMW (moze dlatego ze jestem az tak zakochany w tej marce ) ALE no wlasnie :) na tyle michal jest walniety pozytywnie ze nic mu dzisiaj nie zrobie :śmiech: a co do opisania tutaj tego, a niech se jest , buda bmw ! turbo jest nawet 2x a jak ! ogniaaa bracie :wink2: nie ograniczajmy sie jak baby :śmiech: , zycie jest krotkie :piwo:
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Grzesi(E30)k »

No ale trzeba też spojrzeć na to inaczej. Są silniki które wymagają mniejszego nakładu kosztów i prac niż takie turbo M50/S50 ,a przy tym mają takie same parametry i mniejsza awaryjność.

Silnik BMW są świetne ale po odpowiednim doinwestowaniu. Sam porzuciłem projekt uturbiania M50 bo...bo m się marzy inny silnik i na pewno będzie taniej/lepiej/szybciej.
-chałturnik-
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: g-rad »

Sugerujecie, że włożenie silnika 1JZ do budy e36 jest łatwiejsze od uturbienia m50 ? Przecież gdyby nie to, że Michał jest świetnym fachowcem, ma zaplecze i cały know how to projekt by w ogóle nie powstał ze względu na duży poziom trudności tego swapa.
Awatar użytkownika
Aquaz
Forumowicz
Posty: 554
Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
Imię: Beniamin
lokalizacja: Glasgow/Shotts

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Aquaz »

jaka moc teraz drzemie w tym silniku orginalnie i ile wyssiesz z niego na oko??? :piwo:
http://img256.imageshack.us/img256/94/bmw23.jpg
Leonek1321
Nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2010, o 23:21
Imię: Bartosz
lokalizacja: 3Miasto

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Leonek1321 »

zapewne 1jz bo wtrzymuje 500 hp w serii na luzie :rolleyes2:
świetny silnik w dobrej budzie, czego chcieć wiecej ?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Michał_Małecki »

Aquaz pisze:jaka moc teraz drzemie w tym silniku orginalnie i ile wyssiesz z niego na oko??? :piwo:
Teoretycznie seryjnie 1JZ-GTE dysponuje 280 KM i 360 Nm. Jednak w czasach, w których został on wyprodukowany i sprzedawany, w Japonii istniały ograniczenia mocowe ? właśnie do 280 KM. Co ciekawe Toyota nigdy nie pokazała oficjalnego wykresu 1JZ. Przeważnie przy seryjnym doładowaniu 0.6bar wychodzi trochę więcej niż te wartości oficjalne ? koło 300 KM i 380 Nm. Kolegi 1JZ-GTE na 1.0bar boostu pokazał 355 KM i 480 Nm. Drugi kolega na 1.5bar osiągnął 463 KM i 599 Nm. Żaden z tych silników nie został nawet dotknięty. Ten z prawie 600 Nm nigdy nie miał nawet wymienionej uszczelki pod pokrywą zaworów. Ja planuję ustawić ostatecznie boost w okolicach 1.0-1.2bar. Nic więcej nie będzie mi potrzebne. Zresztą akurat mnie wartości mało będą obchodzić - liczy się to, jak samochód będzie się sprawować na torze.
Leonek1321 pisze:zapewne 1jz bo wtrzymuje 500 hp w serii na luzie :rolleyes2:
świetny silnik w dobrej budzie, czego chcieć wiecej ?
Dobrego toru, na którym będzie można co tydzień katować swój projekt - na szczęście to także mam pod ręką :pasuje: .
Maleckis Motorsport
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Pat-325 »

Tak siedzę, czytam i zazdraszczam strasznie :clap:
Dobra robota Michał. Składaj to cudo i widzimy się w styczniu na torze. Liczę na co-drive ;)

Mam nadzieję, że po nowym roku i ja zacznę zbierać graty do tej turbo zabawy.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Michał_Małecki »

Zgodnie z założeniami niewiele pracy toczy się teraz nad moim samochodem. Kończymy jeden projekt dla klienta, a w międzyczasie orientuje się, co działo się na uczelni przez pół roku. Na pierdoły jednak udało się znaleźć chwilę. Linka gazu od BMW E28 fits perfectly.

Obrazek
Pat-325 pisze:Tak siedzę, czytam i zazdraszczam strasznie :clap:
Dobra robota Michał. Składaj to cudo i widzimy się w styczniu na torze.
W styczniu na pewno nie wyjadę. Od początku nowego roku mam armagedon na uczelni i przez cały styczeń na pewno będę wąchał podręczniki oraz notatki znajomych. Dziwnym trafem moje notatki to same schematy, pinout'y itd. Prędzej koniec lutego/marzec. Tak czy siak, do zobaczenia!
Pat-325 pisze:Liczę na co-drive ;)

Mam nadzieję, że po nowym roku i ja zacznę zbierać graty do tej turbo zabawy.
Tak dawno nie jeździłem, że co-drive to co najwyżej możesz Ty mi zrobić! Graty zbieraj, zapraszamy do Poznania. Zrobimy Tobie jakieś "more agressive drifting maps" :wink2: .
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Michał_Małecki »

W związku z tym, że na Święta wziąłem sobie pracę domową z warsztatu - robię customową wiązkę dla Skyline RB25DET - i obecnie jestem w transie szerokopojętej kabelkologii, to po pierogach z grzybami mojej mamy (które by the way miażdżą nawet wystające ponad maskę IHI Kamila . :śmiech: ) podłączyłem dzisiaj u siebie wskaźniki.

Boost, temp. i ciś. oleju

Obrazek

Podkładka pod filtr oleju - zostaną mi 2 wyjścia, zastanawiam się, czy tutaj podłączyć chłodnicę oleju z wymuszonym obiegiem czy stworzyć układ sterowany elektronicznie na podstawie pompki oleju z dyferencjału w Nissanie S13...

Obrazek

Nie spędzajcie Świąt w garażu! :P
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: sierRKA »

Michale Ty zamiast wczoraj "..w złobie leży..." to wskaźniki leżą idealnie :wink2:
widze, że deska flokowana. ciągle piszesz, że ma zapierdalać a jednak blin blink hehe :śmiech:
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Blacha »

sierRKA pisze: ...widze, że deska flokowana. ciągle piszesz, że ma zapierdalać a jednak blin blink hehe :śmiech:
Podejrzewam mod poprzedniego właściciela, deske często się flokuje przy rajdach żeby promienie słońca się od niej nie odbijały ale przyznać trzeba że efekt ładny :rolleyes2:
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: sierRKA »

Blacha pisze:
sierRKA pisze: ...widze, że deska flokowana. ciągle piszesz, że ma zapierdalać a jednak blin blink hehe :śmiech:
Podejrzewam mod poprzedniego właściciela, deske często się flokuje przy rajdach żeby promienie słońca się od niej nie odbijały ale przyznać trzeba że efekt ładny :rolleyes2:
wiem wiem :wink2:
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
Maleckis
User
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznań

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Maleckis »

sierRKA pisze:
Blacha pisze:
sierRKA pisze: ...widze, że deska flokowana. ciągle piszesz, że ma zapierdalać a jednak blin blink hehe :śmiech:
Podejrzewam mod poprzedniego właściciela, deske często się flokuje przy rajdach żeby promienie słońca się od niej nie odbijały ale przyznać trzeba że efekt ładny :rolleyes2:
wiem wiem :wink2:
Dokładnie, deskę flokował poprzedni właściciel. Mi się podoba, a Michał nawet na to uwagi nie zwrócił.
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
pajak100
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 6 cze 2010, o 10:52
Imię: przemek
lokalizacja: płock

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: pajak100 »

Grubo i o dziwo wszystko się udało. Silnik będzie nieśmiertelny , jeżeli nie zabraknie oleju. Nawet na 1 sekunde nie może go zabraknąć, bo nacisk na panewkach pod obciążeniem idzie w tony. Czyli pełen stan i najlepiej jakiś catch tank ze spływem do miski. Przeciążenia to odpływ spod ssaka. A na to japonia jest najbardziej wrażliwa. Góra w większości przypadków wytrzyma , ale panewki poobraca w try miga.
Parametry w stylu 600Nm są osiągalne , ale nie tak hop siup. Nie szalejmy.
Projekt pionierski , pokazuje, że jednak można. Czekam na wyczerpujący opis z testów, bo tak naprawdę one dopiero potwierdzą sens tej budowy, bo modyfikacją tego nazwać nie można :hammer:
. jeżeli servo pneumatyczne nie da rady wypadałoby zastosować jakieś hydrauliczne. W audi takie są: gruszka ( akumulator ciśnienia) gabarytowo b. małe , ale znależć nie cieknące i sprawne w używkach b. trudno. Może z czegoś innego. Bmw 750 też chyba to ma.
ODPOWIEDZ