Bmw e36 m51 biturbo / kompressor TDS walka ze wszystkim:D
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Bmw e36 m51 biturbo / kompressor TDS walka ze wszystkim:D
Witam wczesniej posiadalem rowniez bmw e36 tyle tylko ze sedan rowniez 325tds przebieg 265 tys km (sam zrobilem nim 45
tys) autko bylo z 1992 roku z silnikem 1995 zostalo sprzedane w styczniu i plan obejmowal zakup e46 3.0d przed liftem (na
wiecej nie pozwalay fundusze) jednak znalazlem autko ktore po prostu chcialem miec i tak oto wlasnie zakupilem e36 kombi
m-technik grudzien 98 przebieg 200tys km jestem 2 wlascicielem od nowosci autka posiadam ksiazke serwisowa komplet kluczy
itp ogolnie stan zyleta nigdy nie bity...
autko sprawdzone w stacji diagnostyczej i w salonie bmw duzo czesci nowych regularnie serwiosowany do 180 tys km
wszystkie parametry w normie:D
plan byl taki aby wzmocnic jednostke do 170 km i cieszyc sie jazda niestety niemily incydent jaki mial miejsce na poczatku
marca spowodowal ze plan nieco ulegl zmianie.
(wymusil mi kierowca taxi i w ten oto sposob autko trafilo do blacharza)
fotki autka zaraz po zakupie
wykres z hamowni zaraz po zakupie i wycieciu katalizatora (okazalo sie tez niedawno przy okazji wymiany turbiny na
wieksza(hybryda) ze uszkodzony byl ic i zawor odpowiedzalny za upust cisnienia w turbinie przez co turbina przeladowywala
a o to mody
silnik na obecny moment
Wydech kwasiak 3 cale do konca
kolektor wypiaskowany i owiniety thermotec tasma + sonda egt
turbina -biturbo z mana kkk26/ kkk14. (custom kolektro wydechowy czesciowo seryjny)
wastegate tial 38 + screamer pipe w plener:D
dolot krotszy z bmc cda carbon lub filtr grzybek
ic wieksze z subaru imprezy sti fmic rury fi 50 z turbo pierwsze 50 cm next rura fi 60 do konca pojemnosc ic ok 18 litrow
kolektor ssacy custom z trabkami
pompa wtryskowa hybryda man/524td 12mm z wieloma modami custom boostpin by cummins
kat wtrysku przetawiony hardcore
mbc properfect turbiny
plany to strojenie + montaz kompressora eaton m62 ktory rowniez czeka
zawieszenie
-gwint
-x brace
-wymieniona wiekszosc gumowych elementow (Czeka komplet 22 elementy poliuretan)
-inne elastozlacze z 330xd
-sprzeglo 240mm z 725 + wzmocniony docisk i tarcza (niestety poszukuje spieka gdyz nie robi:D
-silikony maxsport niebieskie tu i tam:D
-wtryski seria (bedzie zwiekszone cisnienie z 155barow na ok180
hamulce
-nawiercane tarcze zimmermann przod
-klocki black daimond
czekaja heble m3 e46 z zaciskami + przdo mozliwe zaciski z e32 ate 4 tloczki rowniez na polce
design
-m-technik zew i wew m-pakiet
-carbon znaczki
-czarne nerki
-carbon maska (sprzedaana)
-felgi szukam bbs stylising 5 skrecane (sprzedane)
-lampy soczewki black fk by depo + dodatkowe przycemnienie
-halogeny depo black soczewka (sprzedane)
-lustrzanki tylne szyby
-szpera 25% przelozenie 2.56 (do regeneracji)
-6 wskaznikow prosport usa (made in taiwan:D) 2x boost 1x temp. wody 1x temp oleju 1x cisnienie oleju 1x temp. spalin
jakies tam pierdoly:D
nowe felgi bbs ck2 18 z toyo t1r 255/35/18
cos z forami nie bankga:/
tys) autko bylo z 1992 roku z silnikem 1995 zostalo sprzedane w styczniu i plan obejmowal zakup e46 3.0d przed liftem (na
wiecej nie pozwalay fundusze) jednak znalazlem autko ktore po prostu chcialem miec i tak oto wlasnie zakupilem e36 kombi
m-technik grudzien 98 przebieg 200tys km jestem 2 wlascicielem od nowosci autka posiadam ksiazke serwisowa komplet kluczy
itp ogolnie stan zyleta nigdy nie bity...
autko sprawdzone w stacji diagnostyczej i w salonie bmw duzo czesci nowych regularnie serwiosowany do 180 tys km
wszystkie parametry w normie:D
plan byl taki aby wzmocnic jednostke do 170 km i cieszyc sie jazda niestety niemily incydent jaki mial miejsce na poczatku
marca spowodowal ze plan nieco ulegl zmianie.
(wymusil mi kierowca taxi i w ten oto sposob autko trafilo do blacharza)
fotki autka zaraz po zakupie
wykres z hamowni zaraz po zakupie i wycieciu katalizatora (okazalo sie tez niedawno przy okazji wymiany turbiny na
wieksza(hybryda) ze uszkodzony byl ic i zawor odpowiedzalny za upust cisnienia w turbinie przez co turbina przeladowywala
a o to mody
silnik na obecny moment
Wydech kwasiak 3 cale do konca
kolektor wypiaskowany i owiniety thermotec tasma + sonda egt
turbina -biturbo z mana kkk26/ kkk14. (custom kolektro wydechowy czesciowo seryjny)
wastegate tial 38 + screamer pipe w plener:D
dolot krotszy z bmc cda carbon lub filtr grzybek
ic wieksze z subaru imprezy sti fmic rury fi 50 z turbo pierwsze 50 cm next rura fi 60 do konca pojemnosc ic ok 18 litrow
kolektor ssacy custom z trabkami
pompa wtryskowa hybryda man/524td 12mm z wieloma modami custom boostpin by cummins
kat wtrysku przetawiony hardcore
mbc properfect turbiny
plany to strojenie + montaz kompressora eaton m62 ktory rowniez czeka
zawieszenie
-gwint
-x brace
-wymieniona wiekszosc gumowych elementow (Czeka komplet 22 elementy poliuretan)
-inne elastozlacze z 330xd
-sprzeglo 240mm z 725 + wzmocniony docisk i tarcza (niestety poszukuje spieka gdyz nie robi:D
-silikony maxsport niebieskie tu i tam:D
-wtryski seria (bedzie zwiekszone cisnienie z 155barow na ok180
hamulce
-nawiercane tarcze zimmermann przod
-klocki black daimond
czekaja heble m3 e46 z zaciskami + przdo mozliwe zaciski z e32 ate 4 tloczki rowniez na polce
design
-m-technik zew i wew m-pakiet
-carbon znaczki
-czarne nerki
-carbon maska (sprzedaana)
-felgi szukam bbs stylising 5 skrecane (sprzedane)
-lampy soczewki black fk by depo + dodatkowe przycemnienie
-halogeny depo black soczewka (sprzedane)
-lustrzanki tylne szyby
-szpera 25% przelozenie 2.56 (do regeneracji)
-6 wskaznikow prosport usa (made in taiwan:D) 2x boost 1x temp. wody 1x temp oleju 1x cisnienie oleju 1x temp. spalin
jakies tam pierdoly:D
nowe felgi bbs ck2 18 z toyo t1r 255/35/18
cos z forami nie bankga:/
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: Bmw e36 m51 TDS walka ze wszystkim:D
Moc, moment? Jakieś fotki z budowy, spod maski?
Ciekawy projekt
Ciekawy projekt
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 gru 2010, o 09:46
- Imię: Michał
- lokalizacja: Kalisz
Re: Bmw e36 m51 TDS walka ze wszystkim:D
kolejny pionierski projekt w twoim wykonaniu
pompa 12mm
co to za kierunkowskazy z przodu?
pzdr
pompa 12mm
co to za kierunkowskazy z przodu?
pzdr
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: Bmw e36 m51 TDS walka ze wszystkim:D
obecnie 220km i 4xxnm przy 3.5 tys obrotow docelowo zakladam powyzej 280km i ponad 5xx nm kierunki do depo grun czyli dymione rozciete i prysniete odblysniki matowym czarnym... w hooj roboty... co wiecej... masakra na bank lepiej uturbic m3
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: Bmw e36 m51 TDS walka ze wszystkim:D
no gratulacje zapału.... nie każdemu by się chciało dłubać w dizlu...tdserek pisze:obecnie 220km i 4xxnm przy 3.5 tys obrotow docelowo zakladam powyzej 280km i ponad 5xx nm kierunki do depo grun czyli dymione rozciete i prysniete odblysniki matowym czarnym... w hooj roboty... co wiecej... masakra na bank lepiej uturbic m3
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: Bmw e36 m51 biturbo / kompressor TDS walka ze wszystkim:
kilka fotek z placu boju:D
setup na 220km i 400nm hybrydowe turbo pompa 10 elektroniczna kilka bajerow
wlasny projekt i wykonanie kolektor ssacy
tutaj zamysl calej instalacji-czy cos wybuchnie sie okarze....narazie silnik znosl i chwilowe 3 bary:D
biturbo juz w srodku..i szukanie miejsca na wastegate:D
jeszcze na oz superleggerach... 17 j 8 wczoraj poszly do nowego wlasciciela:D mialy wazyc 7.2 kg szt a okazalo sie ze waza 8.2 kg do tego dystans 1 cm wiec stwierdzilem ze trzeba isc w lans:d i kupic cos konkretniejszegoD:
setup na 220km i 400nm hybrydowe turbo pompa 10 elektroniczna kilka bajerow
wlasny projekt i wykonanie kolektor ssacy
tutaj zamysl calej instalacji-czy cos wybuchnie sie okarze....narazie silnik znosl i chwilowe 3 bary:D
biturbo juz w srodku..i szukanie miejsca na wastegate:D
jeszcze na oz superleggerach... 17 j 8 wczoraj poszly do nowego wlasciciela:D mialy wazyc 7.2 kg szt a okazalo sie ze waza 8.2 kg do tego dystans 1 cm wiec stwierdzilem ze trzeba isc w lans:d i kupic cos konkretniejszegoD:
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Bmw e36 m51 biturbo / kompressor TDS walka ze wszystkim:
bardzo ciekawe , na zdjeciu widac ktos juz cos takiego robil? chodzi mi o schemat, no i na jednym fotce widac duze turbo a potem juz bi ...
ciekawi mnie kwestia + kompresor nie powiem ale chodzi mi to od dluzszego czasu po glowie zeby zrobic turbo kompresor , bypas na schemacie to jakis bajerancjki zawor zamykajacy jak osiagnie sie powiedzmy jakies tam obroty a potem czekac bedziesz na boost z biturbo? i mam rozumiec dolot z kompresora wali cisnieniem tak dla wyjasnienia w dziure od stozka z wielkiego turbo?
to taki projekt chyba bardziej do lansu ze jest BI + kompresor, bo tak normalnie ja to widze tak ze male turbo sie predko napedza i juz masz boost wiec kompresor zbedny , a duze dupnie pozniej, u siebie takie cos planuje z tym ze duze T ktore pozno wstaje i wspomagane poprostu kompresorem,
u ciebie natomiast widzial bym to tez inaczej choc nie wiem czy dobrze, zeby kompresor wspomagal male turbo bezposrednio a nie ladowal przez duzego ...
a teraz konkrety
mega ladnie wyglada kolektor dolotowy bo zrobiles to razem z trabkami i wydaje sie to nawet fajniejsze latwiejsze do rozwiazania bo poprostu flansza i rurki , bardzo ladnie wyszlo, ic tez z dziura pieknie wyglada w zderzaku z emki . Zycze powodzenia ! i czekam na newsy, podoba mi sie projekt jest taki sam w sobie czyms ciekawym bo moca nie jest az tak mega duza ale nie wszyscy musza miec miliard koni rozwiazania techniczne super.
ciekawi mnie kwestia + kompresor nie powiem ale chodzi mi to od dluzszego czasu po glowie zeby zrobic turbo kompresor , bypas na schemacie to jakis bajerancjki zawor zamykajacy jak osiagnie sie powiedzmy jakies tam obroty a potem czekac bedziesz na boost z biturbo? i mam rozumiec dolot z kompresora wali cisnieniem tak dla wyjasnienia w dziure od stozka z wielkiego turbo?
to taki projekt chyba bardziej do lansu ze jest BI + kompresor, bo tak normalnie ja to widze tak ze male turbo sie predko napedza i juz masz boost wiec kompresor zbedny , a duze dupnie pozniej, u siebie takie cos planuje z tym ze duze T ktore pozno wstaje i wspomagane poprostu kompresorem,
u ciebie natomiast widzial bym to tez inaczej choc nie wiem czy dobrze, zeby kompresor wspomagal male turbo bezposrednio a nie ladowal przez duzego ...
a teraz konkrety
mega ladnie wyglada kolektor dolotowy bo zrobiles to razem z trabkami i wydaje sie to nawet fajniejsze latwiejsze do rozwiazania bo poprostu flansza i rurki , bardzo ladnie wyszlo, ic tez z dziura pieknie wyglada w zderzaku z emki . Zycze powodzenia ! i czekam na newsy, podoba mi sie projekt jest taki sam w sobie czyms ciekawym bo moca nie jest az tak mega duza ale nie wszyscy musza miec miliard koni rozwiazania techniczne super.
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: Bmw e36 m51 biturbo / kompressor TDS walka ze wszystkim:
na poczatku:D mialo byc duze turbo ale balem sie ze bedzie lag wiec stwierdzilem ze zmotam biturbo (ogolnie gabarytowo to turbiny takie jak w 3.0 biturbo diesel m57 tyle ze tam turbina dziala albo mala albo duza sa 4 gruszki sterujace podcisnieniami i ogolnie troche to jest skomplikowane zeby dzialalo do tego wcale nie wchodzi od tak bo zupelnie inne mocowanie kolektora...wiec zapozyczylem biturbo z mana tgl . tam mala turbina dmucha w duza duza w mala tylko gdy w malej pojawi sie 1 bar(co chce zmienic zeby otwieralo sie troche wczesniej np 0.7 bara to nadmiar spalin trafia do duzej i jakos wzajemnie sie napedzaja:D ale okazalo sie ze i tak nie wstaje to tak jakbym chcial dlatego przez przypadek dostalem w rece kompressor chwila namyslenia i okazalo sie ze kompressor klimy out i idealnie bedzie tam pasowal m62 eaton dlatego tez mozna bylo by zrezygnowac z tego biturbo na rzecz duzej turbiny wlasnie jakiego holseta hx35 (mam na sprzedaz tak przy okazji 7 lopatek tylko nie wiem jakie zeliwo:D) . Jednak juz nie chce mi sie przerabiac flansz stad tez kompressor eaton zasila duza turbine i ja napedza gdy pojawi sie max mozliwe doladowanie generowane przez kompressor czyli ok0.6 bara otwiera sie bypass i turbina zassya z zewnetrznego filtra wiecej powietrza.. poki co jednak problemem jest pompa bo cos nie moga jej ustwic tak zeby podala wiadro paliwa od 3.5 tys:D ( taka ciekaowstka tdsik pali obecnie 25 litrow:D ) w poniedzialek czyli juz jutro jak sie ogarne to autko jedzie do pompiarza na testy 2 rozwiazan oby pyklo:D bo chcialbm wkoncu zamontowac tego cholernego spieka i ruszac z 2 z doladowanie ok 0.5 bara na starcie:D
kolektor jest juz przerobiony gdyz pekal -3 poprzeczki i konstrukcja jest niezniszczalna testowana na 3 barachD: projekt wlasny troche wyszedl nawet za duzy ale wyglada
przynajmniej groznie:D
p.s moc no seria miala 145 i 265nm plan jest na podwojenie mocy wiec jak na silnik ktory jest ogolnie mega awaryny to bylo by to naprawde cos pozatym jest jeszcze jedna kwestia silnika narazie wogle nie otwieralem i jedyne co bedzie wymienione gdy sie podda to uszczelka pod glowica w celu lekkiego odprezenia i zaladowania z 2.5 bara:D
kolektor jest juz przerobiony gdyz pekal -3 poprzeczki i konstrukcja jest niezniszczalna testowana na 3 barachD: projekt wlasny troche wyszedl nawet za duzy ale wyglada
przynajmniej groznie:D
p.s moc no seria miala 145 i 265nm plan jest na podwojenie mocy wiec jak na silnik ktory jest ogolnie mega awaryny to bylo by to naprawde cos pozatym jest jeszcze jedna kwestia silnika narazie wogle nie otwieralem i jedyne co bedzie wymienione gdy sie podda to uszczelka pod glowica w celu lekkiego odprezenia i zaladowania z 2.5 bara:D
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: Bmw e36 m51 biturbo / kompressor TDS walka ze wszystkim:
sprzegielko od radzika...czy bedzie pasowalo nie wiem choc ogolnie zapowiada sie obiecujaco:D rozstaw srub itp na zamachu taki sam wieloklin na tarczy rowniez tak nie znam sie na tym mam nadzieje ze ktos mi to sprawdzi i zalozy oby pyklo:D
-
- User
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 sty 2011, o 23:11
- Imię: Patryk
- lokalizacja: Kalisz
Re: Bmw e36 m51 biturbo / kompressor TDS walka ze wszystkim:
Co nowego w projekcie ? Miejmy nadzieje ze nie umarł z powodu zakupu nowej E36, sam osobiscie po cichu kibicuje temu projektowi, dlatego ze lubie diesle
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: Bmw e36 m51 biturbo / kompressor TDS walka ze wszystkim:
Witam. w projekcie narazie zastuj. ogarniam swoje auto dostawcze i probuje ogarnac nowy zakup... jest pompa z mana 12mm nowa na stole pobierczym przebija wtrysk 500 barow poprzednia nie potrafila przebic wtrysku 100barowego wiec powinno byc dobrze mysle ze w tym tygodniu wloze ja do pompy elektronicznej i zobacze jakie to bedzie mialo skutki:D obecnie walcze z kolektorami do 2.5 323i ssacymi oraz staram sie kupic kolektor wydechowy pod turbo ktory ktos wystawial na allegro.
-
- Nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 sie 2024, o 10:21
- Imię: Michał
- lokalizacja: Grudziadz
Re: Bmw e36 m51 biturbo / kompressor TDS walka ze wszystkim:D
Witam, odgrzeje kotleta jaki sterownik do tego uzyles ? Buduje sobie tds na duzym turbie i kombinuje czym to sterowac.