BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Co do łap to wiem, narazie tak tylko siedzą, dospawał tam jeszcze płaskowniki. :cool2:
BMW e28
sputnik
User
Posty: 21
Rejestracja: 20 maja 2010, o 22:18
Imię: Kuba
lokalizacja: Wrocław

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: sputnik »

Te łapy nie wyglądaja dobrze, nie chciał bym zbierać silnika z gleby ;)
quattro ist fur sissies
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: Blacha »

Profi podejście ze spawarką i szlifierką do auta... odważnie ale bardzo mi się podoba.
Łapy malina, robiłem podobne do M30 i po ukończeniu były pancerne.
Jakie servo masz na aucie? Ori BMW bo widze że wchodzi na styk z kolektorem, jakbyś szukał mniejszego to z Renaut 19 sobie weź, ma raki sam rozstaw śrub do mocowania a mniejszą średnice.

Pozdrawiam i śledze
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Łapy będą jeszcze wzmocnione tak że może silnik się nie urwie, a serwo i pompa siedzi z e38 4.4 albo 5.0 już nie pamiętam , a mniejsze niby mam z rekina, z fiata ale juz wsadziłem te i tak zostanie. Fakt robi się już powoli ciasno pod maską a jeszcze tyle gratów ma tam wejść :lol:
BMW e28
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Zaczęły się poważniejsze schody przy robocie, mianowicie zacząłem dzisiaj walczyć z elektryką która mi ni jak nie pasuje i nie wchodzi.
W e36 puszka z kablami i bezpiecznikami siedzi zaraz za scianą grodziową a w e21 nie mam tam miejsca, dopiero przy lampach coś jest i nie wiem jak to rozwiązać, w środku nie upcham wszystkich kabli bo też nie ma tyle miejsca. Co radzicie ? Ciąć i przedłużać ? Ma ktoś jakiś schemat instalacji z e36 ? Albo może wiecie które kable można śmiało wywalić ? Od drzwi, absu, audio, jakie mają kolory?
Tu widać gdzie siedzi puszka w e36 a gdzie w e21.
Obrazek

A jednak tnę, lutuje i izoluje, ! Nienawidzę tej roboty z kablami.
BMW e28
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

No więc jako, że wiązka nie pasuje zacząłem ją ciąć, przedłużać i lutować, jako tako mi szło ale że nienawidzę takiej roboty to cały czas myślałem żeby roić coś innego. Parę fotek.
Nieszczęsna wiązka- prawie przedłużyłem już ją
Obrazek
To trzeba do niej wlutować.
Obrazek
Ale jako że mikołaj był wcześniej w tym roku i przyniósł parę paczek to rzuciłem te kable i wziąłem się za to .
Obrazek
Obrazek
Mam nadzieję że będzie mu dobrze
Obrazek
Obrazek
mocowania wyszły takie. 1- do podstawy filtra oleju, 2 do łapy silnika, 3 do bloku
Obrazek
Obrazek
dzień czy tam dwa wcześniej zakonserwowałem cały spód i środek. (zakurzone wszystko teraz jest.)
Obrazek
Obrazek
Hydrauliczny ręczny albo lepiej druciarski na maksa, wsadziłem narazie to tak na sztukę, jak pociągnę przewody to obspawam ładniej.
Obrazek
A ! Zapomniał bym, no i troszkę zacząłem podkładować.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na razie koniec, teraz parę dni przerwy w pracach, ale nie na długo. :cool2:
BMW e28
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: korona »

:ph34r: zaj...e, kompresor pasuje jak ulał, i nawet obudowy oleju nie trzeba było przerabiać. A ile miejsca jeszcze jest bez alternatora. Gratulacje, zapowiada się coraz lepiej. W jaką moc celujesz?
www.turboBMW.pl
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

korona pisze::ph34r: zaj...e, kompresor pasuje jak ulał, i nawet obudowy oleju nie trzeba było przerabiać. A ile miejsca jeszcze jest bez alternatora. Gratulacje, zapowiada się coraz lepiej. W jaką moc celujesz?
Szczerze powiem Ci że sam się zdziwiłem że tak łatwo weszło i że pasuje bez poważnych przeróbek, przykręciłem do łapy od oleju to nawet kółka od paska mi się zgadzają i nie ma problemu z napędem.
Co do mocy to nie wiem, silnika narazie nie będę zakuwał tak że zobaczymy co wyjdzie na seryjnym. Jak będzie naprawde fajnie to pomyśle o tłokach ale ... najpierw trzeba to odpalić takie. 8-)
BMW e28
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Panowie ! szybkie pytanko, powiedzcie mi czy filtr może być w tym miejscu co narysowałem.
Fioletowy - z filtra do eatona
Żółty - z eatona do IC
Niebieski - z IC kolektora dolotowego.
Zmieści mi się to ? czy lepiej filtr dać z drugiej strony całkiem ??
Obrazek
BMW e28
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: Michał_Małecki »

Tak, dolot może tak wyglądać. Planujesz zamontować przepustnicę przed kompresorem? Jeżeli dołożysz kompresor w taki sposób, jak dokłada się turbosprężarkę (czyli kompresor przed przepustnicą), to przy hamowaniu silnikiem, jeździe z niewielkim obciążeniem i na wolnych obrotach silnik będzie pracował jak parowóz. Seryjnego gumowego kolanka do kolektora ssącego nie używaj - rozleci się po pierwszych nadciśnieniach w dolocie. Pozdrawiam.
Maleckis Motorsport
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Michał_Małecki pisze:Tak, dolot może tak wyglądać. Planujesz zamontować przepustnicę przed kompresorem? Jeżeli dołożysz kompresor w taki sposób, jak dokłada się turbosprężarkę (czyli kompresor przed przepustnicą), to przy hamowaniu silnikiem, jeździe z niewielkim obciążeniem i na wolnych obrotach silnik będzie pracował jak parowóz.
Czyli musze dać przepustnice między filtrem powietrza a kompresorem ? lepiej dać jak najbliżej filtra czy kompresora ? A nie bedzie to szkodzić dla kompresora że bedzie na wolnych chciał ssać powietrze a przepustnica bedzie mu to uniemożliwiać ?
Wyglądało by to tak : filtr powietrza ---> przepustnica---> kompresor---> IC ----> kol. dolotowy ? A w którym miejscu dać przepływkę, blow off ? coś jeszcze ?
BMW e28
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: Michał_Małecki »

perlik pisze:
Michał_Małecki pisze:Tak, dolot może tak wyglądać. Planujesz zamontować przepustnicę przed kompresorem? Jeżeli dołożysz kompresor w taki sposób, jak dokłada się turbosprężarkę (czyli kompresor przed przepustnicą), to przy hamowaniu silnikiem, jeździe z niewielkim obciążeniem i na wolnych obrotach silnik będzie pracował jak parowóz.
Czyli musze dać przepustnice między filtrem powietrza a kompresorem ? lepiej dać jak najbliżej filtra czy kompresora ? A nie bedzie to szkodzić dla kompresora że bedzie na wolnych chciał ssać powietrze a przepustnica bedzie mu to uniemożliwiać ?
Wyglądało by to tak : filtr powietrza ---> przepustnica---> kompresor---> IC ----> kol. dolotowy ? A w którym miejscu dać przepływkę, blow off ? coś jeszcze ?
Przepustnicę ustaw jak najbliżej kompresora, ponieważ poprawisz w ten sposób reakcję na gaz. Sprężarce nic nie będzie, jak będzie pracować w podciśnieniu. Przepływkę obojętnie gdzie - w zależności od tego, gdzie będziesz miał na nią miejsce - możesz ją dać przed przepustnicą albo za kompresorem. W obu przypadkach będzie dało się silnik poprawnie wystroić - sprawdzone wiele razy. BOV albo DV za kompresorem. Silniczek krokowy podłącz na zasadzie "seryjnej", czyli źródło powietrza przed przepustnicą, ujście powietrza do kolektora ssącego. Pozdr.
Maleckis Motorsport
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Dzięki Michał :piwo:
BMW e28
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Zrobiłem kolektory do kompresora, wyszło mi coś takiego :
Przymiarki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przepustnica przeniosłem bliżej kompresora.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
jutro sprawdzę czy nie ma jakich kolwiek małych dziurek i pomaluje.
BMW e28
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: g-rad »

Dokłądnie opukaj te spawy żeby pozbyć się odprysków, bo może być nieciekawie.
ODPOWIEDZ