
E30 M50B25V po kilku drobnych modyfikacjach

Silnik:
- blok m50b25 (żeliwny) vanos,
- seria Tłoki spasowane na 0,06mm,
- pierścienie NPR,
- seria korbowody,
- uszczelka głowicy x 2 + przekładka głowicy 0,6mm, złożone na Loctite 3020,
- głowica splanowana, sprawdzna na szczelność, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie gniazd zaworowych, nowe hydro-popychacze x24
- śruby do głowicy nowe ale seryjne, dokręcone według producenta a następnie poprawione na 95Nm,
- panewki główne: seria,
- panewki korbowodów: King Racing,
- śruby korbowodów: seria,
- wymienione ślizgi, łańcuszki i napinacz rozrządu,
- pompa oleju M52,
- spływ oleju w obudowie rozrządu,
- zalany Liqui Moly 10w60,
- świece ngk bkr7e.
Turbina:
- Gt35.30 replika , ładuje od 2600 , pełny boost 1,2 bar od 4000rpm,
- MBC Turbosmart
Układ dolotowy:
- cały dolot aluminiowy 3" ,
- złączki silikonowe 3",
- intercooler 3" wyjścia ? 450x300,
- redukacja z 2,5" -> 3" (turbo) silikon,
- przepływomierz wywalony,
- odma odłączona z układu ? zbiorniczek dodatkowy,
- Blow Off HKS 4,
- filtr powietrza HKS,
- kolektor ssący M50B25 seria,
- Przepustnica seria,
- Opaski na całości SGB.
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy Top Maunt od FTWL,
- zawór WG 44mm replika Tiala,
- tłumiki 2 x 3" przelotowe nierdzewka turboworks,
- 1 x lacznik elastyczny 3",
- egt nagwintowane w kolektor,
- vband,
- 10 metrów bandaż bazaltowy termiczny.
Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 630cc deka siemens,
- regulator cisnienia paliwa seryjny,
- listwa paliwa seria,
- sportowy filtr paliwa,
- pompa wew 040 replika .
Elektronika
- ecumaster det3 map sensor 1,5bar,
- brak sond, brak przeplywki,
- auto gauge: boost, egt, temperatura oleju, ciśnienie oleju,
- strojenie Michał Małecki.
Układ chłodzenia:
- chlodnica seria bmw TDS,
- wentylator SPAL,
- termostat 60*C.
Układ napędowy:
- sprzęgło : dwutarcz własnej produkcji na docisku z 2.8,
- skrzynia zmieniona z getraga na zf 2,8,
- dyfer zmieniony na 3,64 z 40% szperą.
Podziekowania:
- dla żony za cierplwość,

- dla pomagiera Antka, który spędził całą masę godzin razem ze mna przy aucie


- dla wynalazcy Antka, który zaprojektował a następnie wyciął flansze turbiny, kolektora, przekładkę pod głowice a także przekładkę do sprzęgła


- dla wszystkich którzy trzymali kciuki za projekt.

Małe foto story...
Takie coś udało mi się kupić



Zewnętrznie auto nie prezentowało się najlepiej ale buda była zdrowa dlatego auto szybko przeszło lifting i wyglądało nieco lepiej


Zapadła decyzja o uturbieniu, więc trzeba było zabrać sie za silnik...





Jakieś tam czyszczenie bloku, przed

i po...

Dalsze prace rozbiórkowe.



Po demontażu głowicy okazało się że blok jest dosyć mocno wyeksploatowany. Zapadła decyzja o tulejowaniu bloku, którym zajęła się firma Dziak ze Świdnika. Tłoki spasowano na 0,06mm. Blok oczywiście splanowany po tulejowaniu.
Blok po obróbce.

A tutaj blok zmontowany z układem korbowo-tłokowym oraz nowy jasnoniebieski sweterek.



Gdzieś w tle skrzynia Getrag i ZF.

Różnica w pompach oleju. Mniejsza zębatka to M50 a większa to M52.

Czerwone spodnie...

I kanarkowa czapeczka.


W tzw między czasie jakaś tam renowacja komory silnika.





Udało dorwać sie serwo od IXa. Oczywiście oddałem je do piaskowania a następnie do lakierowania.

Trochę podeschło, trzeba wkładać silnik.

Na głównym planie pomagier Antek, żeby nie było że nic nie robił.





Przeróbka zbiornika paliwa pod wewnętrzną pompe 040. Jak się okazało po zakupie, pompa nie mieściła sie w oryginalny otwór w zbiorniku. Padł pomysł żeby go powiększyć i założyć dekielek od Astry F, czujnik poziomu paliwa również przeniesiony obok.



Dwutarcz również udało sie zmontować po uprzednim dostarczeniu przekładki przez "wynalazce" Antka

Jakaś fota z docierania silnika N/A

Złożone auto? Hmm... No to znowu rozbieramy.
Pierwsze przymiarki kolektora i Turbiny.

Modeling downpipe.


Jako że z tym kolektorem i tą turbiną w E30 jest bardzo ciasno, padł pomysł przerobienia mocowania filtra powietrza z racji tego że się tam nie mieścił. Mam bzika na punkcie szczelności więc w muszli ssącej wytoczyłem dwa rowki na oringi a następnie "wynalazca" Antek dorobił flansze z nierdzewki do zamontowania filtra powietrza. Wygladało to mniej więcej tak...


Mimo wszystko obudowa filtra delikatnie dotyka pasa przedniego



Wg zamontowany od dołu kolektora

Z grubsza ogarnięte pod maską. Ukurzone mocno bo to trwa i trwa...

Bardzo ciasno obok pompy ABS-u. Hmm... A po co mi ta pompa?????

Coraz bliżej końca... Wpadła też nowa chłodnica bo stara miała już dosyć.


Pomagier Antek, zrzuca 2cm kurzu.

Na koniec wpadł niższy zawias z dolnej półki oraz Keskin KT1



No i w sumie to by było na tyle... Kropkę nad i postawił Michał Małecki, za co chciałbym jeszcze raz podziękować.
Kresek nie ma bo auto było strojone w ostatnie ciepłe dni października i w sumie nie było już kiedy wskoczyć na rolki. Póki co auto zimuje i czeka na wiosnę, ale mam nadzieję że ona szybko nadejdzie to wtedy dorzucę jakiś wykres. Wystrojone finalnie na... Michał jak to było? 1,3 bar opadający na 1,2bar przy wysokich obrotach?
Dziękuje za uwagę i pozdrawiam.