e36 m50b31 turbo LPG

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Miś »

makii pisze:
Adi7010 pisze:
dałeś 2 uszczelki jedna na drugą ????
Tak dałem dwie uszczelki bez przekładki.
Polecam tutaj pomierzyć AFR, bo ten silnik łatwiej będzie wysadzić, niż M30.
Cały czas myśle o zakupie afru tylko nie mam kasy na ten cel. A na pewno by się przydał bo jest dobrze podlany jak na razie.
Jakie Cr wyszlo na tym zestawie ?
Nie jestem pewien ale około 8,5:1


kolega mierzy czymś takim:

http://allegro.pl/e82-analizator-spalin ... 19866.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu taniej jak coś, ciężko o tańszy AFR.
http://www.phjacus.pl/E82-Analizator-sp ... p2566.html
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
tomek_p
User
Posty: 86
Rejestracja: 11 maja 2012, o 07:56
Imię: Tomek
lokalizacja: Kraków

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: tomek_p »

CR coś koło 9,5:1 a nie 8,5:1
kat23 pisze:Nie Bardzo możesz miec cr8,5 bo ja mam taki u siebie a mamy bardzo podobne setupy. U mnie jest tak blok m50, wał m54, korba m50b25nv, tłoki m44b19 i do tego kanapka 0,8mm i dwie uszczelki 1,75. Któryś z nas sie pomylił w liczeniu tylko ciekawe który ;p
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: elmo0104 »

Makii a widziałes jak ten stag działa? Ja słyszałem że ma laga dużego i chciałbym to potwierdzić lub zdementowac.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: makii »

elmo0104 pisze:Makii a widziałes jak ten stag działa? Ja słyszałem że ma laga dużego i chciałbym to potwierdzić lub zdementowac.
wiem, że tego używają, dopytam o szczegóły
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: farmer91 »

CR na tych uszczelkach 1,75 wychodzi około 9:2-9:3-1, mogłes dać chociaż jedną 2,05.mm. Pod delikatne dmuchanie ok, ale jakieś większe to zastanowiłbym się, tym bardziej przy seryjnej korbie pomimo tego że są to kroby zM50NV, wolałbym dać raczej kutą, bo ten wał będzie przy doładowaniu robił armagedon z momentem obrotowym. Z tego co pamiętam to u g-rada przy 1 barze było jakoś 440Km 650-700Nm chociaż motor był zakuty, ale jednak CR był niższy.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Miś »

farmer91 pisze:tym bardziej przy seryjnej korbie pomimo tego że są to kroby zM50NV, wolałbym dać raczej kutą, bo ten wał będzie przy doładowaniu robił armagedon z momentem obrotowym.
Przewrażliwiony jesteś, pokaż kogoś, kto dał mu radę poniżej 800Nm.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Zycio lpg
User
Posty: 37
Rejestracja: 21 lut 2016, o 14:27
Imię: Marcin
lokalizacja: Staniewo

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Zycio lpg »

Moim zdaniem czym większe wykorbienie to i korba więcej zniesie
Adi7010
User
Posty: 32
Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
Imię: Adrian
lokalizacja: Kętrzyn

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Adi7010 »

Uważacie że korby nie wytrzymają? I tak na razie na pewno bara nie będzie bo i tak sprzęgło nie wytrzyma . Ile można dmuchać przy tym cr 9,3 żeby to wytrzymało? Ja uważam że jak w przy cr 11:1 dmuchają 0.5 bara to tu jednak trochę więcej będzie można szczególnie na gazie bo ma więcej oktanów. Tam gdzie ostatnio tankowałem podobno było 102 oktany.
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: farmer91 »

Nie tyle co nie wytrzymają bo dadzą rade ale jakbyś chciał jakiś bardziej męski boost dać to zastanowiłbym się. Może jestem przewrażliwiony :P
chemik211
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 16 wrz 2015, o 08:23
Imię: Jarek
lokalizacja: Kraków

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: chemik211 »

Jak by była sekwencja to i można się nie bać ale na blos to już loteria i to duża
Adi7010
User
Posty: 32
Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
Imię: Adrian
lokalizacja: Kętrzyn

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Adi7010 »

Nadszedł czas na małą aktualizacje :)
Samochód jeździ już rok czasu na turbo przy doładowaniu 0.7 bara. Silnik oczywiście znosi to bez problemowo w końcu to m50. Na kilku zlotach był i kilka kompletów opon zutylizował. Codziennie palony i jeżdżony w końcu jedyny samochód :D
Modyfikacji za dużo nie było ale coś się zmieniło. Jeszcze na hamowni nie była więc nie wiem ile może mieć .
Jeden z ostatnich wyjazdów jeszcze w budzie coupe na upalany poniedziałek
Obrazek

Nowa buda do projektu. W dużo lepszym stanie podłoga.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy swapie zabrakło czasu na zmianę tylnego zawieszenia i mostu co się bardzo szybko zemściło bo niecały tydzień później ukręciło małą głowę 100 km od domu. Zanim przyjechała ekipa holująca rozebrałem dyfer i wyjąłem satelitki żeby nie zablokowały kół.

Obrazek

Zawieszenie wypiaskowałem i pomalowałem proszkowo.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wpadły też tuleje poliuretanowe.

Obrazek

A to była jedyna awaria która mnie nie zdenerwowała a nawet rozbawiła bo się w ogóle nie spodziewałem że to może puścić przy tak małej mocy.

Obrazek

Kupiłem też komplet hamulców na tył od e46 3.0 o średnicy 320 mm. Jeszcze ich nie założyłem bo nie mieszczą się w moją zimową 16. A na wiosnę wpadną też lepsze hamulce na przód.

Obrazek

W BMW został zrobiony tłumik z kwasówki przelotowy 3 cale z jedną puchą na końcu. Przy zmianie budy wpadła też skrzynia ZF.(Nie zostało udokumentowane :sad: )

A tu mały pokaz jak to chodzi.

https://www.youtube.com/watch?v=q2VYl2ozf0A" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=xE8M2R9r2KA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=1PR9QaVYju0" onclick="window.open(this.href);return false;
jakie masz Egt przy upalaniu?
Dochodzi do 800 stopni.
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: makii »

Witam powiedz ile ci to pali na tym blosie przy codziennej jeździe ?
Adi7010
User
Posty: 32
Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
Imię: Adrian
lokalizacja: Kętrzyn

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Adi7010 »

Przy dzisiejszych warunkach na trasie do pracy 6 km (2 km szutrem) około 18l. W trasie używając mocy idze bez problemu zejść do 13l.
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: makii »

Adi7010 pisze:Przy dzisiejszych warunkach na trasie do pracy 6 km (2 km szutrem) około 18l. W trasie używając mocy idze bez problemu zejść do 13l.
Jeszcze jedno, masz dwa parowniki. Jak masz je spięte równolegle na trójniku do blosa ? Był problem żeby to jakoś wyregulować ? Trzeba było piłować gwizdek ?
Rozumiem że wszystko poustawiane w oparciu o egt na słuch i węch, czy masz jakąś wiedzę o AFR ? Napisz coś więcej o instalacji LPG jak to poustawiałeś czy były problemy ?
Adi7010
User
Posty: 32
Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
Imię: Adrian
lokalizacja: Kętrzyn

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Adi7010 »

Między dwoma parownikami jest trójnik. Blos nie tknięty gwizdek nie był rozpiłowany. Tak jak kupiony tak został. Parowniki są rozkręcone do końca a dawka wolnych obrotów zmniejszona ile można żeby chodziło na wolnych obrotach.
Od butli idą dwie rurki miedziane fi 6 do zaworów i od zaworów do parownika fi 8 . Na jednej rurce brakowało paliwa na wysokich obrotach.
Do parownika jest doprowadzone ciśnieniw z dolotu (trójnik przed ic) tak aby wyrówbać ciśnienie z obu strom mębramy. Dzięki temu silnik może zasać gaz nawer jak jest doładowanie. Mębrama nie zamknie się przy doładowaniu jak by to miało miejsce przy seryjnym podłączeniu parownika.

Nie było większych problemów w moim samochodzie jak parowniki mają odpowiednią wydajność to silnik zassię odpowiednią ilość (nie będzie to idealnie tak jak na benzynie czy sekwencji). Największym problemem jest jakość gazu bo nie ma określonej wartości oktanów dla gazu. Możesz trafić 105 lub więcej albo tylko 93. Na orlenie mają w protokołach napisane że spełnia normę powyżej 89 oktanów nie wiadomo ile ma.
ODPOWIEDZ