Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: Michał_Małecki »

Jak będziesz robił up-mounta dla Holseta, to daj grubszą flansze na turbo niż dla TD04.

HX35 z 7 łopatkami - spoko :ok:
Maleckis Motorsport
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: mcgiver »

SIMRowiec pisze:A oto sprawca całego zamieszania i nieplanowanych zmian w projekcie:
HOLSET HX35W


Całość wygląda jak na turbinę z koparki przystało ale trochę czułości i będzie jak nowa.

U sprzedawcy dowiedziałem się dzisiaj,że turbina posiada hamulec górski :blink2: zajęło mi chwilę,zanim się domyśliłem że chodzi o Bogu ducha winny wastegate.
tirowcy itd że tak powiem to niskiej swiadomosci uzytkownicy turbin.
dla mojego kuzyna od zawsze za duzym kółkiem wastegate to równiez hamulec górski :ph34r:
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

Flansza będzie zdecydowanie grubsza,ta dla TD04 też miała być ale wytoczyliśmy ją dookoła tak żeby powstał pierścień uszczelniający dla turbiny i wyszło trochę nędznie.

Facetowi od turbiny musiałem tłumaczyć przez telefon jak ma posprawdzać luz osiowy i promieniowy,przy okazji dowiedziałem się o hamulcu górskim i że część ciepła to "ten mosiądz" (w domyśle żeliwo),o dziwo miał więcej modeli na sprzedaż,nie wiem jak on je wycenia przy takiej znajomości tematu.
daniel325
User
Posty: 108
Rejestracja: 16 lut 2011, o 15:04
Imię: Daniel
lokalizacja: podlasie

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: daniel325 »

Za turbiną i wastegatem na dalszej części wydechu siedzi przepustnica sterowana siłownikiem i co niektórzy nazywają to hamulcem górskim.Prawdziwy hamulec górski to retarder i siedzi w skrzyni albo na wale napędowym.
NDZ
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 7 mar 2011, o 22:56
Imię: Maciek
lokalizacja: Chtmo

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: NDZ »

daniel325 pisze:Za turbiną i wastegatem na dalszej części wydechu siedzi przepustnica sterowana siłownikiem i co niektórzy nazywają to hamulcem górskim.Prawdziwy hamulec górski to retarder i siedzi w skrzyni albo na wale napędowym.
Kolego. Mam 3 autobusy i ciągnik. Retarder to retarder. A ta przepustnica- czyli hamulec górski- została wymyślona prawie 2 dekady wcześniej. Ma za zadanie dławić silnik przy zjazdach aby nie spalić hamulców. Dlatego tytuł hamulca górskiego jest trafny. Retarder (mechaniczny, hydromechaniczny) lub Telma (elektromechniczny) to tzw spowalniacze. Działają bezpośrednio na wale napędowym, niezależnie od pracy silnika i skrzyni biegów (podczas gdy hamulec górski działa tylko "na biegu"). Dość długo montowano oba rodzaje hamulców (i górskie i spowalniacze). W nowszych konstrukcjach rezygnuje się z hamulca górskiego.
BTW Garaż, w którym Piotrek aka SiMRowiec demoluje Kebaba należy do mnie:) Pozdrawiam.
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

Jakie tam demoluje :wink2:
Ta wizyta u Ciebie na pewno na dobre mu wyjdzie :piwo:
BTW do nauki byś się wziął a nie na turbobmw siedzisz!!!Sesja za pasem!!!
daniel325
User
Posty: 108
Rejestracja: 16 lut 2011, o 15:04
Imię: Daniel
lokalizacja: podlasie

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: daniel325 »

patrzę kolega konkretnie obcykany w temacie szacun
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

W projekcie ostatnio prawie nic ciekawego się nie dzieje,silnik przez zmianę turbiny a co za tym idzie zmianę koncepcji budowy kolektora jak na razie będzie jeździł jako n/a.Aktualnie dostał nowy przelotowy wydech 2,75 cala,połączony z żeliwnymi kolektorami.Staramy się też skończyć nadwozie,tak żebym mógł na wakacje wrócić nim do domu i tam kontynuować prace,we wszystkim bardzo przeszkadza nam sesja :kwasny:
Prac będzie jeszcze sporo:
-inny spływ oleju,
-kolektor zrobiony od nowa albo całkiem inny,
-wzmocniony zostanie docisk-chce dodać drugą sprężynę,
-przeróbka układu wtryskowego tak aby zaadaptować niskoomowe 440cc
-połączyć wszystko zusammen do kupy
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

Projekt od 3 miesięcy stoi w miejscu ostatnio tylko auto zostało pomalowane,zresztą ze średnim skutkiem :/ Jeździ normalnie jako n/a z przelotowym wydechem 2,75 cala, gotowy do ukończenia tylko nie mam na to czasu.Nie widzę dalszego sensu trzymania auta skoro naprawdę nie mam kiedy się nim zająć.Dlatego auto na dniach zostanie wystawione na sprzedaż ze wszystkimi gratami do setupu na 300 KM czyli wtryski 315 cc/min i turbo TD04hl-16t,ogólnie setup sprzed zmiany projektu na holseta.Jutro albo pojutrze wrzucę zdjęcia,aukcję zamierzam zacząć w środę od śmiechu wartej kwoty 6000 zł za całość auto + graty.
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: g-rad »

Ja od siebie dodam, że nie raz taki kryzys przechodziłem i zadawałem sobie pytanie - co innego bym kupił w tej cenie.
Przemyśl to kilka razy, bo możesz później żałować złej decyzji. Pozdro :ph34r:
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: sierRKA »

g-rad pisze: Przemyśl to kilka razy, bo możesz później żałować złej decyzji. Pozdro :ph34r:
a będziesz żałował napewno-z autopsji..
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
ODPOWIEDZ