E46 M54B30,5 Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Boltequu
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 19 lis 2021, o 19:18
Imię: Patryk
lokalizacja: Katowice

E46 M54B30,5 Turbo

Post autor: Boltequu »

Witam szanownych użytkowników :) postanowiłem założyć temat odnośnie swojego projektu i postępów prac :>

Składam silnik m54b30 wyposwzony w:
- kute tłoki 84.5, denko tłoka pokryte farba VHT, płaszcz pokryty powłoka molibdenowa
- pierścienie tlokowe dopasowane z jaguara 3.0 superchargera, 1.2, 1.2, 2.0 (przerwa ostawiona na 0.4)
- korbowody m50b25nv, rozwiercone pod śruby m10, sprawdzone i wprasowane nowe tulejki
- blok m54 rozwiercony pod 84.5, gwinty rozwiercone pod śruby m12 z m57, splanowany oraz sprawdzona legalizacja stopek
- wzmocniony płyta usztywniająca cięta na laserze oraz nowe sruby wału 12.9
- wał korbowy m54b30 po szlifie oraz poddany badaniu ultradźwiękami w ciemni żeby wykluczyć pęknięcia
- panewki korbowodowe i główne ACL Racing
- wytoczony nowy wałek pompy oleju oraz zębatka przerobiona pod mocniejsze mocowanie

Zobaczymy :? ile wytrzyma blok po rozwiercie, jak się rozpadnie to złoże kolejny m54 ale dam go zatulejowac :pasuje: Silnik odprężony tlokami, wychodzi mi CR 9.01:1 oraz pojemność 3024 cc :roll:

Głowice m54 tez trochę pozmieniałem:
- walki narazie seryjne m54b30 ale to jeszcze rozwojowy temat
- prowadnice zaworowe przebite na 7 mm
- zawory ssące oraz wydechowe m50b25nv z 7mm trzonkiem oraz pokryte farba VHT jako dodatkowa osłona termiczna
- sprężyny podwójne z silnika m50b25nv plus oczywiście :D nowe uszczelniacze
- nowe hydro-popychacze INA ścięte o 1mm dla większego bezpieczeństwa pracy sprężyny, temat również rozwojowy bo myśle nad mechanika na igielkach łożyskowych
- śruby z m57 m12 pozbawione oryginalnych podkładek i dane rozwiercone podkładki z m54
- uszczelka 0,7 vr zobaczymy ile wytrzyma

Prace postępują powili bo składam silnik hobbystycznie dla dobrej zabawy i ciekawości :D
- Turbosprężarka K64spec dBB GTX35 HYBRYD Billet 87mm AR 0.8
Ogólnie kompletuje tajle pomału na spokojnie, celuje w moc +\- 600 HP, oczywiście postaram się dodawać kolejne postępy i fotorelacje z prac :D

Dzięki za poświęcone kilka minut swojego życia :piwo: : Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
gryff
User
Posty: 69
Rejestracja: 22 mar 2021, o 18:59
Imię: Dominik
lokalizacja: Sanok

Re: E46 M54B30,5 Turbo

Post autor: gryff »

Ile wyniósł koszt obrobienia korbowodów na gotowo? :)
Awatar użytkownika
Boltequu
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 19 lis 2021, o 19:18
Imię: Patryk
lokalizacja: Katowice

Re: E46 M54B30,5 Turbo

Post autor: Boltequu »

gryff pisze: 13 lut 2022, o 12:26 Ile wyniósł koszt obrobienia korbowodów na gotowo? :)
Sama wymiana tulejek i szlif to nieduże koszta, z materiałem coś koło 50zl za sztukę, rozwiert robiłem sam na wiertarce stołowej w pracy wiec ciężko to wycenić :roll:
Diego
User
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: E46 M54B30,5 Turbo

Post autor: Diego »

Aż się zalogowałem raz do roku żeby tylko powiedzieć, że im więcej ingerencji w seryjny motor tym mniej szansy na jego prace.

Pierwsze co się podda to obstawiam korby, miałem ponad 950nm na seryjnej m50nv z seryjną śrubą, i ani myślała się poddać a tu jakieś rozwierty na większą średnicę? Z czego dobrana śruba? Ze sklepu ze śrubami? Nie widzę nic mocnego na zdjęciach.

Denko pokryte farbą VHT?, potraktuj ją palnikiem i zobacz co się z nią stanie. Wał po szlifie na nadwymiar to polecam do nie wysilonego silnika w Polonezie, sprawdziłem nie jednokrotnie, nie działa i tyle.

Ogólnie życzę powodzenia, na upragnione 600hp wystarczył ci zdrowy wał, zwykła korba i kuty tłok, auto by już jeździło i raczej bez awaryjnie.
Ale mogę się mylić oczywiście, jak każdy, może Ci się uda.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 M54B30,5 Turbo

Post autor: KonradGT »

Diego pisze: 14 lut 2022, o 21:37 Aż się zalogowałem raz do roku żeby tylko powiedzieć, że im więcej ingerencji w seryjny motor tym mniej szansy na jego prace.

Wał po szlifie na nadwymiar to polecam do nie wysilonego silnika w Polonezie, sprawdziłem nie jednokrotnie, nie działa i tyle.
Wały przykładowo z 2JZ nawet po drugim szlifie cisną po 800hp w drifcie bez problemu. Robiłem wielokrotnie szlify w silnikach od M20 aż po N20 i wcale tak źle nie było jak opowiadasz.
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: E46 M54B30,5 Turbo

Post autor: Horex »

KonradGT pisze: 14 lut 2022, o 22:58
Diego pisze: 14 lut 2022, o 21:37 Aż się zalogowałem raz do roku żeby tylko powiedzieć, że im więcej ingerencji w seryjny motor tym mniej szansy na jego prace.

Wał po szlifie na nadwymiar to polecam do nie wysilonego silnika w Polonezie, sprawdziłem nie jednokrotnie, nie działa i tyle.
Wały przykładowo z 2JZ nawet po drugim szlifie cisną po 800hp w drifcie bez problemu. Robiłem wielokrotnie szlify w silnikach od M20 aż po N20 i wcale tak źle nie było jak opowiadasz.
w sumie ciekawy temat poruszyliscie, jak wyglada sytuacja ze szlifem wału m54? jest jakos powierzchniowo utwardzany i nie powinno sie szlifowac czy to sciema i można śmiało obrabiać? Ciekawe jak sie spisza te tłoki w m54, brałem sprzęgła z firmy Karola i wykonanie jak i działanie pierwsza klasa :ok:
Awatar użytkownika
Boltequu
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 19 lis 2021, o 19:18
Imię: Patryk
lokalizacja: Katowice

Re: E46 M54B30,5 Turbo

Post autor: Boltequu »

Diego pisze: 14 lut 2022, o 21:37 Aż się zalogowałem raz do roku żeby tylko powiedzieć, że im więcej ingerencji w seryjny motor tym mniej szansy na jego prace.

Pierwsze co się podda to obstawiam korby, miałem ponad 950nm na seryjnej m50nv z seryjną śrubą, i ani myślała się poddać a tu jakieś rozwierty na większą średnicę? Z czego dobrana śruba? Ze sklepu ze śrubami? Nie widzę nic mocnego na zdjęciach.

Denko pokryte farbą VHT?, potraktuj ją palnikiem i zobacz co się z nią stanie. Wał po szlifie na nadwymiar to polecam do nie wysilonego silnika w Polonezie, sprawdziłem nie jednokrotnie, nie działa i tyle.

Ogólnie życzę powodzenia, na upragnione 600hp wystarczył ci zdrowy wał, zwykła korba i kuty tłok, auto by już jeździło i raczej bez awaryjnie.
Ale mogę się mylić oczywiście, jak każdy, może Ci się uda.
Kolego wyluzuj bo ci ciśnienie skoczyło, cały ten projekt to jest moja osobista zabawa z materiałami, mam dostęp do rożnego rodzaju sprzętu i eksperymentuje :roll: jak się rozpadnie to trudno mam czym jeździć, dalej będę szukał alternatyw dla drogich rozwiązań np ARP :shock:
KonradGT pisze: 14 lut 2022, o 22:58
Diego pisze: 14 lut 2022, o 21:37 Aż się zalogowałem raz do roku żeby tylko powiedzieć, że im więcej ingerencji w seryjny motor tym mniej szansy na jego prace.

Wał po szlifie na nadwymiar to polecam do nie wysilonego silnika w Polonezie, sprawdziłem nie jednokrotnie, nie działa i tyle.
Wały przykładowo z 2JZ nawet po drugim szlifie cisną po 800hp w drifcie bez problemu. Robiłem wielokrotnie szlify w silnikach od M20 aż po N20 i wcale tak źle nie było jak opowiadasz.
w sumie ciekawy temat poruszyliscie, jak wyglada sytuacja ze szlifem wału m54? jest jakos powierzchniowo utwardzany i nie powinno sie szlifowac czy to sciema i można śmiało obrabiać? Ciekawe jak sie spisza te tłoki w m54, brałem sprzęgła z firmy Karola i wykonanie jak i działanie pierwsza klasa :ok:

Tez słyszałem już same legendy na temat tych wałów dlatego zdecydowałem się ba szlif i badanie ultradźwiękami które nie wykazało żadnych pęknięć, chodziło głównie o powierzchnie utwardzona, zobaczymy w praniu czy to będzie działać :roll:
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 M54B30,5 Turbo

Post autor: KonradGT »

Horex pisze: 15 lut 2022, o 01:40
KonradGT pisze: 14 lut 2022, o 22:58
Diego pisze: 14 lut 2022, o 21:37 Aż się zalogowałem raz do roku żeby tylko powiedzieć, że im więcej ingerencji w seryjny motor tym mniej szansy na jego prace.

Wał po szlifie na nadwymiar to polecam do nie wysilonego silnika w Polonezie, sprawdziłem nie jednokrotnie, nie działa i tyle.
Wały przykładowo z 2JZ nawet po drugim szlifie cisną po 800hp w drifcie bez problemu. Robiłem wielokrotnie szlify w silnikach od M20 aż po N20 i wcale tak źle nie było jak opowiadasz.
w sumie ciekawy temat poruszyliscie, jak wyglada sytuacja ze szlifem wału m54? jest jakos powierzchniowo utwardzany i nie powinno sie szlifowac czy to sciema i można śmiało obrabiać? Ciekawe jak sie spisza te tłoki w m54, brałem sprzęgła z firmy Karola i wykonanie jak i działanie pierwsza klasa :ok:
Skoro samo BMW przewiduje nawet dwa szlify to dlaczego nie korzystać?
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: E46 M54B30,5 Turbo

Post autor: Horex »

Jak postępy? ciekawy jestem bardzo jak spiszą sie te tłoki w bloku m54, moglbys powiedziec ile poniżej plaszczyzny bloku sa denka w gmp? stopień sprężania wychodzi taki sam jak dla bloku m50?
Awatar użytkownika
Boltequu
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 19 lis 2021, o 19:18
Imię: Patryk
lokalizacja: Katowice

Re: E46 M54B30,5 Turbo

Post autor: Boltequu »

Horex pisze: 4 mar 2022, o 18:24 Jak postępy? ciekawy jestem bardzo jak spiszą sie te tłoki w bloku m54, moglbys powiedziec ile poniżej plaszczyzny bloku sa denka w gmp? stopień sprężania wychodzi taki sam jak dla bloku m50?
Te tłoki w bloku m54 są 1mm poniżej płaszczyzny bloku, maja pojemność 20cc i zakładając pojemność głowicy w okolicach 33cc stopień sprężania wychodzi 9.0:1
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: E46 M54B30,5 Turbo

Post autor: Horex »

ruszylo cos? auto jezdzi?
ODPOWIEDZ