[DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: KonradGT »

ProxRox pisze:Robię wiązkę pod EMU.
Mówiłem :heh:
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

Chwilę minęło, ale projekt nadal żyje. Niestety własne auto nie jest najważniejsze, stąd też wymiana uszczelki przeciągnęła się w czasie.

Od razu (przyszłościowo) zawiozłem dwie głowice na obróbkę. Planuje budowę następnego słupka, kiedy aktualny wybuchnie (chce sprawdzić granice).
Obrazek

Oczyszczony blok silnika przy pomocy papier wodnego 600/800 na bloczku.
Obrazek

Uszczelka MLS od m42, pokryta Loctite 3020 (po wczytaniu się w temat, nie wiem czy drugi raz bym to zrobił). Obrazek

Głowica po skręceniu. Aktualnie już zaczynam się zastanawiać nad "ostrzejszym" wałkiem, ale decyzja zapadnie po strojeniu i zobaczeniu cyferek.
Obrazek

Dorobiłem na zamówienie uszczelkę pod kolektor wydechowy. Orientuje się ktoś jak są wykonywanie okucia w praktyce ? Wiem, że na prasach, ale interesuje mnie aspekt produkcji takiej uszczelki krok po kroku, niestety co raz mniej zakładów, które oferują taką usługę.
Obrazek



Pierwszy raz projektowałem i wykonałem wiązkę silnika od zera. Wiązka wykonana została na stole, po uprzednim pomiarze tras czujników, węzłów dla przewodów zasilających oraz mas. W celu wykonania wiązki skorzystałem z zestawu od Ecumasters (następnym razem już z niego nie skorzystam) oraz kupiłem nowe wtyczki wraz z pinami. W wiązce jest parę "nieprofesjonalnych" rozwiązań jak taśma izolacyjna - niestety kupiłem złe rurki termokurczliwe. Nie ukrywam, że jestem z siebie dumny, ponieważ po podłączeniu wiązki do silnika wraz z zasilaniem i sprawdzeniu wszystkich czujników, cewek, wtryskiwaczy wszystko działa i auto odpala. Napewno następna wiązka będzie reprezentować jeszcze wyższy poziom (już zamówiłem brakujące elementy pasywne).
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Aktualnie auto wygląda tak pod maską. Wiadomo, wygląda to lepiej, ale jeszcze jest wiele do zrobienia.
Obrazek

Aktualnie auto czeka na strojenie.
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: Kusy6 »

Czekamy na wyniki :ok:
KubarLerz
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 16 kwie 2020, o 14:58
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakow

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: KubarLerz »

Chcę, żeby już wszystko poszło
ProxRox pisze:Chwilę minęło, ale projekt nadal żyje. Niestety własne auto nie jest najważniejsze, stąd też wymiana uszczelki przeciągnęła się w czasie.

Od razu (przyszłościowo) zawiozłem dwie głowice na obróbkę. Planuje budowę następnego słupka, kiedy aktualny wybuchnie (chce sprawdzić granice).
Obrazek

Oczyszczony blok silnika przy pomocy papier wodnego 600/800 na bloczku.
Obrazek

Uszczelka MLS od m42, pokryta Loctite 3020 (po wczytaniu się w temat, nie wiem czy drugi raz bym to zrobił). Obrazek

Głowica po skręceniu. Aktualnie już zaczynam się zastanawiać nad "ostrzejszym" wałkiem, ale decyzja zapadnie po strojeniu i zobaczeniu cyferek.
Obrazek

Dorobiłem na zamówienie uszczelkę pod kolektor wydechowy. Orientuje się ktoś jak są wykonywanie okucia w praktyce ? Wiem, że na prasach, ale interesuje mnie aspekt produkcji takiej uszczelki krok po kroku, niestety co raz mniej zakładów, które oferują taką usługę.
Obrazek



Pierwszy raz projektowałem i wykonałem wiązkę silnika od zera. Wiązka wykonana została na stole, po uprzednim pomiarze tras czujników, węzłów dla przewodów zasilających oraz mas. W celu wykonania wiązki skorzystałem z zestawu od Ecumasters (następnym razem już z niego nie skorzystam) oraz kupiłem nowe wtyczki wraz z pinami. W wiązce jest parę "nieprofesjonalnych" rozwiązań jak taśma izolacyjna - niestety kupiłem złe rurki termokurczliwe. Nie ukrywam, że jestem z siebie dumny, ponieważ po podłączeniu wiązki do silnika wraz z zasilaniem i sprawdzeniu wszystkich czujników, cewek, wtryskiwaczy wszystko działa i auto odpala. Napewno następna wiązka będzie reprezentować jeszcze wyższy poziom (już zamówiłem brakujące elementy pasywne).
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Aktualnie auto wygląda tak pod maską. Wiadomo, wygląda to lepiej, ale jeszcze jest wiele do zrobienia.
Obrazek

Aktualnie auto czeka na strojenie.
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: Jeeet »

Jakieś postępy?
Nie ukrywam że zżera mnie ciekawość .
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

Jeeet pisze:Jakieś postępy?
Nie ukrywam że zżera mnie ciekawość .
Auto wystrojone na 1.4b, ale nie generuje mocy górą. Został zamówiony ostry wałek, w wolnej chwili zaadoptuje kolektor ssący z m40b18 i będę zobaczymy czym się skończy.
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: Jeeet »

1.4 b brzmi dobrze wałek na pewno pomoże,ale z innej beczki ostatnio by na forum stroker z tds 2.5 ale był też r4 tds , tak tylko zostawie ten pomysł.
Jakby co wrzucaj postepy robisz taką inną droge
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

Jeeet pisze:1.4 b brzmi dobrze wałek na pewno pomoże,ale z innej beczki ostatnio by na forum stroker z tds 2.5 ale był też r4 tds , tak tylko zostawie ten pomysł.
Jakby co wrzucaj postepy robisz taką inną droge
Ostry wałek i kolektor ssący to ostatnie mody i skupiam się na budowie innych silników (które lubią klienci).
adaskuczo
User
Posty: 41
Rejestracja: 15 sie 2018, o 21:37
Imię: Adam
lokalizacja: Leszno

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: adaskuczo »

Do customs mówiłem Ci z e z m43 nie ugrasz góry . Ale szacun za wytrwałość
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

Fajnie, że forum znów działa! Czas na mały update. :hammer:

Auto zostało wystrojone. Wykresy po koleji na 0.5, 1b i 1.2b. - testowo było też 1.4b, ale różnica marna między 1.2b a 1.4b. Więcej nie chciało wygenerować.
Obrazek

Analizując ten biedny silnik w celu uzyskania lepszego rezultatu wjechał kolektor ssący pospawany przez kolegę, z braku czasu, aby zrealizować temat kolektora, który jest zaprojektowany.

Obrazek
Obrazek

Jak widać po wykresie, zmiana kolektora ssącego mocno poprawiła przepływy w kierunku zaworów ssących, doładowanie to samo czyli 1.2b :clap:

W końcu po pół roku przyszedł do mnie wałek custom od Świątka czas wzniosu 264st (stary 228st) oraz list 12mm (stary 10mm). postanowiłem iść za ciosem i zamówiłem podwójne sprężynki do m43 od dbilas. A druga głowica pojechała to Proto Sleeves na ponowną obróbkę oraz porting CNC kanałów ssących oraz wydechowych .
Obrazek

Możliwe, że jeszcze zbuduje kuty dół z customową pompą oleju - tylko jeszcze nie wiem z jaką pojemnością czy 1.6, a może 2.0.
Fawor
Nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 6 wrz 2017, o 22:30
Imię: Przemek
lokalizacja: Poznań

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: Fawor »

czy m43b18 ma jakoś zdecydowanie lepszą głowicę? Bo Junkbuilds w kombiaku tez na customowym ssącym zrobilo z palca na chińczyku 2871 300whp a teraz podeszli pod 350 waląc tam jakieś chore 2 bary :) I ten motor to zjada. Fakt faktem pewnie mają zupelnie inny zaplon na e85 w porównaniu do tego co Ty robisz, ale tak czy siak widać, że ten motor chce współpracować.
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

Głowice są takie same, nawet wałki. W przypadku m43b18 przy doładowaniu 1.2b miałbym jakieś 40-50Nm więcej, co przełożyłoby się na wynik 260-270HP. Jeżeli chodzi o whp, a bhp to nie da się tego porównywać, nie jest to relacja liniowa i zależna od innych czynników (bieg na którzym mierzysz, opory napędu etc.), pomiar, który widzisz wyżej to jest 200whp na 3 biegu z dyfrem 3,38.
Może dziś podniosę doładowanie ;)
wojtekm17
Forumowicz
Posty: 466
Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: wojtekm17 »

Ruszyłeś z tymi kolektorami ssacymi z drukarek 3d ? Taki mi trzeba tyle ze z flanszą pod głowice m42. :ph34r:
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

wojtekm17 pisze: 22 sty 2021, o 21:08 Ruszyłeś z tymi kolektorami ssacymi z drukarek 3d ? Taki mi trzeba tyle ze z flanszą pod głowice m42. :ph34r:
Nie, temat odpuściłem, bo w końcu nie kupiłem tej drukarki. Zrobiony custom, ale pewnie w niedalekiej przyszłości będziemy robić frezowany na CNC, materiał już czeka.
Chycu
User
Posty: 78
Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: Chycu »

z jakiego materiału musi być taki kolektor z 3d?
ODPOWIEDZ