na tym przykładzie moje M50b25NV które ma seryjnie 10,0:1 manometr pokazywał 12,5 bara na 1 uszczelce pod głowicą i by się potwierdzało, a te 13 barów u Ciebie po odprężeniu to tak bardzo optymistyczniea). silniki czterosuwowe z zapłonem iskrowym
Pspr = 0,125 x ε
gdzie:
Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)
ε – stopień sprężania badanego silnika
0,125 – wartości stałe
Np. VWGolf 1600 (silnik ZI) – stopień sprężania tego silnika wynosi ε = 9,0.
Ciśnienie sprężania obliczamy w następujący sposób:
Pspr = 0,125 x ε = 0,125 x 9,0 = 1,125 (MPa) (≈11,25bara)
tak czy siak powodzenia życzę aby się w końcu udało bo jest potencjał na fajny projekt
@edit
swoja droga spróbowałbym z MLS, bo tak czy siak pewnie tłok TDS przyjmie i tak na klate te 13 barów