E36 Coupe M50B30 AMP44 GT3582

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: kamil7s »

Ciekaw jestem czy rozwiązałeś problem.
E30 325
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: KonradGT »

Nie, była jakaś nieznaczna poprawa po przejsciu na divider 1 w DET3, ale problem pozostał. Maksymalnie co udało się uzyskać to 313 koni, ale moc powyżej 5500 rpm leciała na łeb, odkręcałem mocniej doładowanie to w peaku waliło 1,4b, a potem potrafiło spadać nawet do 0,65. Poza tym próbowałem dosłownie wszystkiego :dry:

Świece, ciśnienia, podciśnienia, szczelności, wtryskiwacze, filtry, wszystkie czujniki, koła pasowe, sterowniki - wszystko trzykrotnie albo i lepiej :śmiech:

Uznałem, że winne jest zbyt małe turbo, więc wyleciało i będę wkładał GT30 i przechodze na zewnetrzny WG. Wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi, ale przepływ przez gorącą muszlę jest śmiesznej wręcz wielkości. Poprawiłem dodatkowo kolektor wydechowy i lada dzień zobaczymy.

Był u mnie Polonez z silnikiem M52B28 i kolektorem ssacym M50B25 i miał dokładnie ten sam problem - nie rozwiązany do tej pory również. Być może kolektor z M50B25 robi taki przepływ, że turbo dławi motor, bo jeszcze inne M52B28 ale na seryjnym dolocie bez problemu kręci do końca z doładowaniem 1,2b, nie mam pojęcia WTF.
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: Seboo »

kamil7s pisze:Jeszcze jeden przypadek miałem ze normalnie chodził ale jak tylko zobaczył odcinke to jakby w mordę strzelił foch na pare przejazdów, nie pamietam jednak co to było, jutro sobie przypomnę i się odezwe.
Przypomniales sobie? :wink2:
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: kamil7s »

Nie pamietam już, podałem powód dla którego to nie chodzi ale chciałem wiedziec jak został rozwiązany. Jeśli chodzi o zbyt małe turbo to nie to, bo 2.0 2.5 i 2.8 bez problemu na tym chodzi do 7k obr. Zreszta . stroi takie na seryjnym wg i chodzi. Jedynie w tym turbo jest problem z wysuwająca się tulejka klapki wg, która trzeba wbić i przyspawać. Blokuje zamykanie się i auto na ciepłym nie chodzi
E30 325
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: KonradGT »

Jak na nowym turbo i zewn WG problem zostanie to nie wiem, zostanie stawiać silnik na EMU.
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: deejeys »

To już zamawiaj emu, też uważam, że taki "idealny" limiter to nie sprawa turbo tylko elektroniki.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: KonradGT »

Słowo się rzekło ;)

GT30

Obrazek
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: KonradGT »

Silnik na nowym turbo i przejściu na zewnętrzny WG wypluł 387 koni przy 0,9b, ale nadal w 1000 obrotów przed odcięciem cała moc idzie się pier... O ile na ulicy tego bardzo nie czuć i zdaje sie, że auto podaje jak trzeba, tak w drifcie odczuwam to bardzo. Kolega na EMU doświadczył tego samego po wymianie wałka ssącego na M54B30 i podbiciu doładowania na 1,4b. Zgłupiałem już :roll:
Nando-e28
Forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: Nando-e28 »

Pewnie trzeba bedzie pokrecic walkami i bedzie git.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: KonradGT »

Nando-e28 pisze:Pewnie trzeba bedzie pokrecic walkami i bedzie git.
Ktory a ktora strone? Czekam na pomysly i ide zdejmowac pokrywke :unsure:
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: deejeys »

U mnie problem chyba jest trochę inny... Bo u Ciebie jest zawsze ten sam rpm, u mnie różnica jest taka że na rolkach zdechło 5500-6000 rpm, ale bez obciążenia w trybie inercji dociągneło do 6700 - tylko nie było tam już mocy...

Ja sprawdzę jeszcze świece czy mi czasem iskry nie zdmuchuje, ciężko mi uwierzyć w problem z wałkami bo jednak robiłem to według zaleceń bardzo dobrego fachowca któremu ufam. Ewentualnie jeszcze sprawdzę wydech czy mi go czasem nie rozerwało od LC, może tam jest jakiś myk...
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: KonradGT »

Na poprzedniej turbo było dużo gorzej, a na GT30 jest dokładnie tak samo jak opowiadasz Ty ;)
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: KonradGT »

No cóż, z rzeczy do wymiany i sprawdzenia został rozrząd i kolektor wydechowy :D

Kamil . zagwarantował kolektor nawet do 600 koni, więc co - lecimy :devill2:

Obrazek
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: KonradGT »

Wściekły na właściwie zmarnowany sezon... Kupiłem byłe auto usera tdserek razem z przyczepą części. Sprzedałem zestaw jaki do tej pory miałem.

Tym sposobem do granatowej wlatuje:

- blok M50B25
- kute tłoki AMP44 CR8,4:1
- śruby ARP na głowice, korby i wał
- wał M54B30
- wałek ssący M54B30
- korby 135mm M50NV

- kolektor wydechowy .
- prawdopodobnie PowerSpirit PS700 (GTX3582) lub klasyczne GT3582 chinol
- FMIC 600x300x76 i dolot 3'
- wydech 3' kwas
- sprzęgło dwutarcz
- pompa 040 lub dwie

Być może będzie domieszka 30% etanolu i atak na >600hp. Ma zapalać 245/40/17 bez proszenia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e

Post autor: JONDEK »

Wiesz cos więcej na temat tych tłoków AMP? Na stronie nie maja do m50\52
ODPOWIEDZ