(Jondek) E30 m50 projekt

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Miś »

Wszystko zależy od części i strojenia. Mnie 328t spalało 10-20l LPG, a zrobiłem 35000km w rok czasu. Utrzymując 160km/h na GPS na autostradzie (trasa wokół Polski) wyszło mi 11,2-11,4l LPG jak dobrze pamiętam. Mało kto skupia się na mieszance przy spokojnej jeździe, itd.

Autor tematu niech najpierw odpali, pośmiga, naprawi niedomagające rzeczy, podenerwuje się trochę na auto zanim zacznie dumać nad wyprawą na Chorwację takim projektem, dostępność paliwa to najmniejszy problem. A nad polskim morzem nie ma 98 benzyny, nie wiedziałem, nie będę tam jeździł już!

Mamy 21 wiek, bez klimy i projektami nie jeździ się na Chorwację odpoczywać, bierze się rodzinę/znajomych i jedzie NORMALNYM autem z klimą i takim, w który w trakcie podróży nie będzie 5 wycieków, 8 usterek i 2 pęknięć kolektora wydechowego (tak to jest z turbobeemkami).

Peace, piszę z doświadczenia, jestem realistą, nie bujam w obłokach.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

jak najbardziej mam swiadomosc ze pierwsze kilka tys km to bedzie non top poprawianie czegos...mam nawet swiadomosc ze moze to 100km nie wytrzymac nie bujam w oblokach tylko to sa plany czy tam marzenia ktore mozna zrobic jak to auto faktycznie bedzie sprawne... na lpg mozna stroic? a na 95 nie bo to januszowanie? tym sie roznimy ja tym zyje ty z tego zyjesz. Bez urazy ale mnie ten projekt nadal bawi a u ciebie prawie w kazdej wypowiedzi widac juz troche zmeczenie materialu. Stad sie u mnie bierze chec pojechania takim starym smieciem gdzies na wyprawe. Co za problem wsiasc w cywylizowany nowoczesny samochod pojechac i wrocic... gdzie przygoda krecenia na drodze peknietego weza od chlodnicy czy podmianki turba(tak pojade ze znajomymi i bede mial w busie mase gratow :pasuje: )... jechac sobie do chorwacji 3-4dni po dordze cos pozwiedzac i ponaprawiac. Poza tym w 21 wieku pierdolic sie cala rodzina w osobowce 15h do chorwacji? przeciez sa samoloty. Nie chce cie Mis urazic ale czasami zwroc uwage ze kazdy ma poprostu jakies pomysly i szuka pod to informacji tak jak ja pytajac o 95.
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: gadziuWLKP »

Szkoda ze w zlombolu nie moze pojechac BMW. Znajomi byli polonezem w Grecji na tym rajdzie i to co przezyli zostanie im do konca zycia.
Jondek z 95 chodzi o spalanie stukowe. Fizyki nie oszukasz. W N/A nie jest to problem, moc przyrasta stabilnie, silnik zachowuje sie przewidywalnie (o ile nie przegnie sie z zaplonami). Nie wiem jak w EMU classic ale na Ori sterowniku, ktory nie ma rzeczywistego odczytu i korekcji AFR mieszanka zawsze bedzie plywac przy zmiennych obciazeniach dlatego ustawia sie na bogato + zabezpiecza sie odporniejszym na spalanie stukowe paliwem. Przy wiekszych doladowaniach stosuje sie e85 oraz czesto majstruje przy ukladzie zaplonowym poniewaz doladowanie potrafi zdmuchnac iskre. Trzeba pamietac ze turbione silniki nie zostaly do tego celu zaprojektowane w fabryce, dodatkowo z zapasem bezpieczestwa aby przezyly okres gwarancji.
Misiu ma wiedze - zyje z tego i duzo na tym forum pomogl, takze mojej osobie. Jest praktykiem. Jego uwagi niejednokrotnie zapalaly u mnie lampke - zaczynalem szukac info w temacie, o ktorym wczesniej nie zdawalem sobie sprawy.
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

ja juz mowilem ze widac z kilometra u niego ogromna wiedze i mi tez w pewnej kwiesti pomogl przez telefon za co jestem bardzo wdzieczny... mowilem tez ze prawdopodobnie wystrojona bedzie na 98 nie jestem debilem ktory bez pojecia o strojeniu bedzie sie upieral przy 95... ostatnio mi Mis powiedzial ze jak bedzie problem z dostepnoscia to bez gazowania jak doleje 95 sie nic nie rozwali i to mnie ucieszylo :wink2: czasami tylko ten nasz majstersztyk zamiast powiedziec cos trochu jasniej cisnie mi jak gamoniowi :śmiech: tez zrozumiale ze moze to byc meczace non top kazdemu tlumaczyc jak krowie... Takze ja podkreslam jeszcze raz Miś- bez urazy
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Miś »

Rób sobie co chcesz i jak chcesz.
Jak już zejdziesz na ziemię to nie zapomnij się o tym tutaj pochwalić, pochwal się wszystkimi porażkami, problemami, błędami, zmianą myślenia, wtedy zobaczymy kto zjadł na czymś zęby, a kogo zmęczył projekt.
Najpierw poczytaj o tym, ile LPG ma oktanów, a ile ma ich 95 benzyna i wtedy możemy ciągnąć dyskusję dalej. Pomijam fakt kaloryczności/energii.
Życzę Ci, żebyś miał tak mało problemów z turbobmw jak ja i przejechał nim tyle kilometrów w tak krótkim czasie, a potem dopiero pisał z doświadczenia, a nie teorii.
Pasuje w życiu odróżniać wakacje od wyprawy turbobeemką ze stosem narzędzi i chęcią objechania dużego dystansu za wszelką cenę, ja z tego wyrosłem, po prostu nie lubię już brać udziału w rzeczach, które nie mają dla mnie sensu.
Chcesz przecierać otwarte ścieżki rób to nie ma problemu, ale odróżniaj dojechanie od chęci pomocy, żebyś uniknął problemów zbytecznych. Skupiać się warto na rzeczach ważnych, a nie głupotach, które obecnie całkowicie Cię nie dotyczą.
Skoro twierdzisz, że ja się wypaliłem to zajrzyj jeszcze raz w mój podpis, a do tego przemyśl co Ty tak naprawdę o mnie wiesz. Naprawdę myślisz, że ja z tego tylko żyję? Tak się składa, że włożyłem w samo m50 już 35tys. pln i to nie po to, żeby była to reklama firmy albo wóz na sprzedaż.

Z mojej strony tyle tematu,
pozdrawiam
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: PiotrTF »

Miś pisze:Rób sobie co chcesz i jak chcesz.
Jak już zejdziesz na ziemię to nie zapomnij się o tym tutaj pochwalić, pochwal się wszystkimi porażkami, problemami, błędami, zmianą myślenia, wtedy zobaczymy kto zjadł na czymś zęby, a kogo zmęczył projekt.
Niestety u nas w PL większość ludzi nie chwali się porażkami (a przynajmniej nie oficjalnie), a informacje o nich krążą po tunerach pocztą pantoflową w postaci mniejszych lub większych plotek. Przynajmniej tak jest u nas w mazowieckim.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: deejeys »

Tak jest wszędzie. W środowisku diesli, benzyn... W VW jaki i BMW. Wszędzie. Mało gdzie przeczytasz o awariach czy niepasujących częściach.

Problem, że ludzie się o zgrozo boją tych tunerów czy cholera wie o co chodzi. Ale w środowisku info idzie bokiem... I często to co widać w necie ma drugie dno, które człowiek czyta na grupie/forum/tablicy i się śmieje w duchu :)
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

BEde się starał pisac tu o wszelakich porażkach dla potomnych bo wiele rzeczy które wiem teraz mogłyby zadecydować czy brałbym się za projekt benz turbo
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

zapytanie pany:
do przepustniczy ida 2 przewody z plynem chlodniczym usunac to czy zostawiac? to jest cos zwiazane z ssaniem?
drugie mam glowice z m52 z jednym czujnikiem temp pod kolektorem ssacym dobrze pamietam ze wystarczy zrobic wyjscie rozejscie do drugiej kostki? obok jest tez maly kruciec wody przyomni mi ktos do czego byl podlaczony?
wciskal ktos w skrzynie reperaturki 5 biegu? w zestawie procz tylejki i bolca byla tez nowa sprezyna na oko sporo grubsza powiem szczerze ze opor pinda stawia jak bieg wsteczny zastanawiam sie czy jeszcze raz to rozbierac i wsadzic stara sprezyne czy tylko takie zludzenie bez wybieraka

ma ktos moze sprawna pompe wspomagania m50 bo pamietam ze moja cos brdzula olej i mialczala...

jutro wieczorem w traske ale poskrecam jeszcze alternator zalzoe nowe paski napinacze itp i mysle ze bede mogl w weekend ciskac silnik do budy ;)
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Horex »

JONDEK pisze: do przepustniczy ida 2 przewody z plynem chlodniczym usunac to czy zostawiac? to jest cos zwiazane z ssaniem?
to podgrzewanie przepustnicy, mozesz wykorzystac te wyjscia do chlodzenia turbo jezeli masz króćce, jezeli nie to mozesz to zaślepić albo połączyć.
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: gadziuWLKP »

1. do przepustniczy ida 2 przewody z plynem chlodniczym usunac to czy zostawiac? to jest cos zwiazane z ssaniem? - ja mam podłączony mały obieg i na razie jest ok. Podgrzewanie przepustnicy , stosuje w przypadkach gdzie może dojść , do zaszronienia lub skraplania sie wody , na wskutek różnych ćisnień ( jakoś to sie fachowo nazywa ale zapomniałem ) . w dolocie jest cisnienie atmosferyczne, a w kolektorze ssącym podcisnienie, przepustnica jest na granicy tych zjawisk

2. drugie mam glowice z m52 z jednym czujnikiem temp pod kolektorem ssacym dobrze pamietam ze wystarczy zrobic wyjscie rozejscie do drugiej kostki? - zrób rozejście, M50 miało dwa osobne czujniki temperatury, jeden na wskaźnik licznika i drugi do ECU, w M52 jest jeden czujnik podwójny.

3. obok jest tez maly kruciec wody przyomni mi ktos do czego byl podlaczony? - idzie do pogrzewania przepustnicy

4. wciskal ktos w skrzynie reperaturki 5 biegu? w zestawie procz tylejki i bolca byla tez nowa sprezyna na oko sporo grubsza powiem szczerze ze opor pinda stawia jak bieg wsteczny zastanawiam sie czy jeszcze raz to rozbierac i wsadzic stara sprezyne czy tylko takie zludzenie bez wybieraka - niestety nie zrobiłem tego więc nie mam porównania.

5. ma ktos moze sprawna pompe wspomagania m50 bo pamietam ze moja cos brdzula olej i mialczala... - ja do tego silnika zastosowałem cały osprzęt z M52 - pasuje.
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

caly osprzet czyli razem z podstawa filtra oleju? czy poprostu pompa od swpomy jest identyczna
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: gadziuWLKP »

JONDEK pisze:caly osprzet czyli razem z podstawa filtra oleju? czy poprostu pompa od swpomy jest identyczna
Akurat podstawe filtra oleju mam z M50 z uwagi na króćce do wyprowadzenia na chłodnicę oleju, do której mam dokręcone wszystko z M52 - na jednej śrubie od pompy wspomagania zastosowałem ok 2,5 cm tuleję. Paski i napinacze pasują z M52.
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

cos tam do przodu... Kumpel sie zainteresowal projektem i byl pare razy pomoc. Fajnie bo cos lenia ostatnio dostalem a teraz poszlo cos do przodu. Zawiecha przod na gotowo, silnik wrzucony, kolektor splanowany owiniety i przykrecony. Aku przeniesione do tylu. Magistralke olejowa zrobilem sobie nowa gdzies polowe krotsza i lzejsza. Na to co kupilem jakos nie moglem patrzec mialem wrazenie ze sie to zaraz oberwie i zbyt wiele polaczen... po za tym do mojej podstawy nie pasowalo. Dzis wstrzymal mniebrak kroccow 90* do pompy paliwa zeby zamontowac miedzy zbiornikiem a progiem. Wyszedl problem z big brakami ale juz poprawione... splyw oleju zrobilem z metalowej rurki tylko ostatnie 10cm dolu na wezu zeby elastycznie bylo. Przynajmniej nic sie u gory nie bedzie smazyc.


turbo turbo turbo... zastanawiam sie czy nie kupic innego boje sie ze to gt35 z mala dupa bedzie mi mocno blokowac to 2.9l... a moze gt3582 albo mysalem gt3076r? doradzi cos ktos? na czym by to bylo najlepiej? jak male gt35 kupowalem myslalem ze bede robil zwykle 2.5l
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

cos nie idzie zdjec dodac... ,, okreslenie wymiarow obrzka nie bylo mozliwe" mam 800X600 jak zawsze co jest kurde
ODPOWIEDZ