E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
Wszystko zależy od tego co sie uda uzyskac jesli chodzi o finanse oraz o cene zakupu. Rozwazam westa / achillesa / federala / extrema lub maxxisa
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
polecam westlake 265/35, wiekszosc stawki na tych oponach jezdzi i da sie wygrywac. Jezeli bedzie Cie stac to nieco lepszą opcją są achillesy 265, kleją tak samo od początku do końca i są troche bardziej trakcyjne niz westlake, mozna tez jezdzic na 285 jak przygonski lecz te sa juz drogie i czasami kleja az za bardzo
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
Mały up po sezonie
Moje m50 spisywalo się świetnie przez caly sezon zabiło kilka skrzyń zf , kilka dyfrów , dwutarcza na kewlarze i stos półosiek .
Po rewizji silnika : okazalo sie ze blok na smietnik powycieral sie mocno odbiegal około 0.10-0.11 od nominału więc smietnik . Uklad smarowania działał bez zarzutu co pokazał brak zużycia panewek czopow oraz walkow wymiary praktycznie nie odbiegaly od normy.
Popychacze mechaniczne również spisaly się bardzo dobrze.
Najgorszą rzeczą jest pekajaca glowica nieważne czy m50 czy m52 pękają u mnie co sezon
Po wielu przemyśleniach nadszedł czas na zmiane silnika
Tutaj ostatnie nagrania m5xxb28 bylo by pieknie gdyby nie te głowice
https://youtu.be/cgMN4K6z61s
A teraz to prawie 2019rok jest i wpadł pomysł na v8 twin turbo .Zobaczę kiedy się podda , myślę ze niezły killer skrzyń bedzie . 1uz-fe, na start prawie seria plan na bezawaryjne 700hp/1000nm
Postepy prac
Wiecej już w nowym temacie pod koniec prac
Moje m50 spisywalo się świetnie przez caly sezon zabiło kilka skrzyń zf , kilka dyfrów , dwutarcza na kewlarze i stos półosiek .
Po rewizji silnika : okazalo sie ze blok na smietnik powycieral sie mocno odbiegal około 0.10-0.11 od nominału więc smietnik . Uklad smarowania działał bez zarzutu co pokazał brak zużycia panewek czopow oraz walkow wymiary praktycznie nie odbiegaly od normy.
Popychacze mechaniczne również spisaly się bardzo dobrze.
Najgorszą rzeczą jest pekajaca glowica nieważne czy m50 czy m52 pękają u mnie co sezon
Po wielu przemyśleniach nadszedł czas na zmiane silnika
Tutaj ostatnie nagrania m5xxb28 bylo by pieknie gdyby nie te głowice
https://youtu.be/cgMN4K6z61s
A teraz to prawie 2019rok jest i wpadł pomysł na v8 twin turbo .Zobaczę kiedy się podda , myślę ze niezły killer skrzyń bedzie . 1uz-fe, na start prawie seria plan na bezawaryjne 700hp/1000nm
Postepy prac
Wiecej już w nowym temacie pod koniec prac
-
- Turbo-Team
- Posty: 668
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
A nie boisz się o smarowanie bo japońskie v8 ma z tym problemy.
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
Raczej nie widzę w tym problemu widząc stan silnika który nie był otwierany od nowości , panewki , tłoki , pierścienie wszystko trzyma wymiar prawie że nominalny .caserwis pisze:A nie boisz się o smarowanie bo japońskie v8 ma z tym problemy.
A co do problemów ze smarowaniem w japońcach częstą przyczyną był problem z zaworem bypass w pompie który potrafił się uchylać ponieważ jego sprężyna traciła twardość oraz wymiar .
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
Pomyśl o pełnej klatce bezpieczeństwa i kombinezonie, patrząc na to w jaki sposób i jak długo już jeździsz to dawno temu powinno to być.
Na pewno twin turbo? Litraż uz-ta raczej nie pozwoli za bardzo zaszaleć z wielkością sprężarek, singiel chyba lepej by pasował np właśnie ten borg co miałeś ale na największej dupie. Szkoda że nie poszedłeś w m113 Mercedesa, tam już całkiem spoko litraż jak na twin turbo.
Jakieś mody z układem smarowania robiłeś w m50 czy standard czyli pompa z m52? Egt jakie najwyższe miałeś? Może dodatkowa pompa wody elektryczna pomogła by w temacie pękania głowicy, wpięta z tyłu głowicy.
Na pewno twin turbo? Litraż uz-ta raczej nie pozwoli za bardzo zaszaleć z wielkością sprężarek, singiel chyba lepej by pasował np właśnie ten borg co miałeś ale na największej dupie. Szkoda że nie poszedłeś w m113 Mercedesa, tam już całkiem spoko litraż jak na twin turbo.
Jakieś mody z układem smarowania robiłeś w m50 czy standard czyli pompa z m52? Egt jakie najwyższe miałeś? Może dodatkowa pompa wody elektryczna pomogła by w temacie pękania głowicy, wpięta z tyłu głowicy.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1799
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
W Borgu Alek miał mały wirnik na ssaniu.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
Twin turbo zrobi więcej Nm napewno, tym bardziej ze są seryjne wałki.
Byl plan na mercedesa m104 ale trafil się uzet .
Co do m50 to tak pompa oleju z m52 / egt 850st nie przekraczało jesi chodzi o wot .
Z ukladem chlodzenia nie mialem problemów tym bardziej ze nie swirowalem z termostatem byl org. 92st i nie bylo wahań temperatury.
Byl plan na mercedesa m104 ale trafil się uzet .
Co do m50 to tak pompa oleju z m52 / egt 850st nie przekraczało jesi chodzi o wot .
Z ukladem chlodzenia nie mialem problemów tym bardziej ze nie swirowalem z termostatem byl org. 92st i nie bylo wahań temperatury.
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
A powiedz mi jak twoje tłoki wyglądały po niezłej chłoście przez cały sezon? Jakieś ślady zużycia lub ubytki w stosunku do tego co montowałeś? Jeździłeś cały sezon na n54b30a?
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
przez to pekniecie walilo spalinami w plyn lub mieszalo go z olejem?
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
Widzę że tłoki UZ-ta już zebrane z góry , jaki CR wyliczyłeś ?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1799
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
Polać mu. To jest właśnie kluczowe pytanie, bo jeśli pęknięcia nie powodują niczego złego to można je olać.Horex pisze:przez to pekniecie walilo spalinami w plyn lub mieszalo go z olejem?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
Offtop / Pytanie do Misia - cos ty zrobil ze swoim silnikiem ze twoj opis sie zmienil na ponizszy?
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Opiszesz cos wiecej?
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Opiszesz cos wiecej?
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
Tłoki spisały się świetnie , ale tak kolorowo nie jest bo blok się zużył do takiego stopnia że luz tłok-cyl z pasowania 0.08mm zrobił 0.18mm .gadziuWLKP pisze:A powiedz mi jak twoje tłoki wyglądały po niezłej chłoście przez cały sezon? Jakieś ślady zużycia lub ubytki w stosunku do tego co montowałeś? Jeździłeś cały sezon na n54b30a?
Pierścienie po inspekcji w nominalnych tulejach dalej trzymały wymiar (ring gap) , są naprawdę mocne .
Łapcie zdjęcie tłoków po wyjęciu, ale ja jak zwykle musiałem coś zepsuć na koniec sezonu co by mieć motywacje do zbudowania kolejnego silnika po testach na 1.7-1.8bara spłyną tłok - moja teza jest taka że przy takich luzach tłok-cyl po prostu tłok pękł zrobił się przedmuch i go wypaliło tym bardziej że dostał jeszcze więcej doładowania . ( po tej akcji sprawdziłem wydajność wtryskiwaczy nie było zbyt dużych odchyłek ) .
I przy okazji zdjęcie panewek :
Nie mieszał się z olejem , na pewno pod koniec zwiększyło się ciśnienie w układzie chłodzenia oraz zaczęła się odchylać temp. co prawda tylko o 3st-4st i do tego nie proporcjonalnie do obciążeniaHorex pisze:przez to pękniecie waliło spalinami w płyn lub mieszało go z olejem?
9.1:1Blacha pisze:Widzę że tłoki UZ-ta już zebrane z góry , jaki CR wyliczyłeś ?
Miś , myślę że nie rozsądnie było by zakładanie pękniętej głowicy nawet gdyby nie było żadnych objawów , na 100% będzie się powiększać co posktkuje dotkliwymi konsekwencjami dla silnikaMiś pisze:Polać mu. To jest właśnie kluczowe pytanie, bo jeśli pęknięcia nie powodują niczego złego to można je olać.Horex pisze:przez to pekniecie walilo spalinami w plyn lub mieszalo go z olejem?
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
A wg Ciebie, gładzie cylindów zużyły się o jedną dziesiątkę z jakiego powodu w ciągu jednego sezonu? Na jakim oleju jeździłeś? Czyżby pierścienie były za twarde? Czy przy takim pałowaniu po prostu rozszerzalności materiałów mają wpływ na ten stan? Pytam, ponieważ nie mam doświadczenia w motorsporcie.