E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: JONDEK »

W cytacie masz odpowiedz. Czy to turbienie isa czy większe tłoki do m50 to te z m44b19 bez przeróbek najlepsze rozwiązanie. Nie mówiąc o kutych oczywiscie czy tych podcinanych z 335i. Dostępność m44b19 tłoków to powoli graniczy z cudem i w sumie za 4tloki trzeba dać koło 5-6 stówek
selenger
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz 2019, o 21:35
Imię: Дмитрий
lokalizacja: Novorossiysk

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: selenger »

JONDEK pisze:W cytacie masz odpowiedz. Czy to turbienie isa czy większe tłoki do m50 to te z m44b19 bez przeróbek najlepsze rozwiązanie. Nie mówiąc o kutych oczywiscie czy tych podcinanych z 335i. Dostępność m44b19 tłoków to powoli graniczy z cudem i w sumie za 4tloki trzeba dać koło 5-6 stówek
Chcesz dodać grube korbowody do podstawowego silnika M44 i zwiększyć kałużę w podstawowych tłokach?
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: JONDEK »

pytales o silnik m44 co do tego silnika tloki w nim sa ok... reszte mowilem o m50
selenger
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz 2019, o 21:35
Imię: Дмитрий
lokalizacja: Novorossiysk

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: selenger »

JONDEK pisze:pytales o silnik m44 co do tego silnika tloki w nim sa ok... reszte mowilem o m50
W porządku, co masz na myśli? Czy mogę dmuchać bezpośrednio w zwykłe tłoki? Czy mimo to należy je zmodyfikować w stopniu takim jak 8,7?
hati102
User
Posty: 23
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: hati102 »

Pochwale się w wątku Misia, ponieważ to fakt, że natrafilem na to forum i przypadkiem na ten wątek, jest przyczyną budowy mojej wersji turbo bmw 1.8 is. Zaczalem ze 4 lata temu ale bylo jakos tak że i z rok nie dotykalem auta, stalo na kołkach w 80% skonczone. Akurat ten egzemplarz jest zbudowany do sportu, wiec nie ma zadnej tapicerki , fotele są twarde i nie da sie zadnego lachona z dyskoteki wyrwac, bo nawet nie ma kanapy z tylu ;) Wystrojone jest bardzo wstępnie, dosc bogato. Silnik wyglądał ładnie, pomalowany ale zanim odpalil to przeszedł pożar, powódź, potem kuny pogryzly przewody chlodzenia wiec o malo sie nie przegrzal, jeszcze pare drobniejszych przygód i juz tak ladnie nie wyglada. ALe na szczescie to twarda sztuka i nic go na razie nie zabilo. W najblizszą niedziele bedzie pierwszy start auta w wyscigu gorskim, jako zerówka. Jak sie nic nie urwie, pojedzie na konkret strojenie. Turbo u mnei jest VF43 od jakiegos subaraka, po reanimacji (nowy koras), wtryski z saaba 9.3, cooler poddobnie jak u Misia z jakiegos sprintera, skrzynia z e34, dyfer na duzej glowie zeszperowany, lekkie kolo zamachowe, sprzeglo zgodnei z instrukcjami - od dizla, spowalniacze od 330i. Dyfer jest do wymiany - przelozenie bylo krotkie pod zwyklego isa, teraz szkoda wywalac cale powietrze w gwizdek, a pierwsze dwa biegi wydają sie w ogole niepotrzebne. Doladowanie idzie szybko do 1 bara, przy AFR lecącym do 10, EGT max 800 na razie i wzbogacilem mocno przy odpuszczeniu przepustnicy, zeby go schlodzić. Tak w ogole to zanim rozgryzlem troche DETa to troche silnik pozalewalem. Straszny dzik sie wydaje...
Pare fotek:
https://photos.app.goo.gl/3A7kZGErDuFfW6m49

i silniczek:
https://photos.app.goo.gl/CxLvR9XRpc1zdMtV9

wciskanie fitra:
https://photos.app.goo.gl/Mcf4B7ws99bzxWB37



NIe pamietam czy tu sie da fotki bezp. wkleic, stad linki.
Dzięki MIś za inspirację :) Fajny potworek wyszedl, generator mega frajdy :) Oby chcial pojezdzic w miare bezawaryjnie.
luzur
User
Posty: 40
Rejestracja: 9 cze 2014, o 14:37
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: luzur »

Jak odprężyłeś ?
Nie udało się bez przepływki podpiętej ?
hati102
User
Posty: 23
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: hati102 »

luzur pisze:Jak odprężyłeś ?
Nie udało się bez przepływki podpiętej ?

Wszystko z przepisu MIsia (czyli CR 8.7 ? ), tylko turbo mialem inne na stanie oraz zdecydowalem od razu przebudowac kolektor ssący. Przeplywki nie mam, DET zmapowany na MAP, zamontowany w trybie FIT.
luzur
User
Posty: 40
Rejestracja: 9 cze 2014, o 14:37
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: luzur »

hati102 pisze:
luzur pisze:Jak odprężyłeś ?
Nie udało się bez przepływki podpiętej ?

Wszystko z przepisu MIsia (czyli CR 8.7 ? ), tylko turbo mialem inne na stanie oraz zdecydowalem od razu przebudowac kolektor ssący. Przeplywki nie mam, DET zmapowany na MAP, zamontowany w trybie FIT.
Przepływki nie masz w produkcji. Pod maską wisi ;)

A przepustnica od czego ?
hati102
User
Posty: 23
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: hati102 »

luzur pisze: Przepływki nie masz w produkcji. Pod maską wisi ;)

A przepustnica od czego ?

Wisi bo IAT z niej podpinalem do odpalenia DETa, juz usunięta. Przepustnica z 2.5 , uzbrojona teraz juz w IAT, dolozone krocce podcisnienia do DEta i zegara wewnątrz.
hati102
User
Posty: 23
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: hati102 »

PIerwsze odpalenie, kocyk sie wypala jeszcze:

https://photos.app.goo.gl/cTHrfdv7ugFE3jNy6
kuziniecow
Nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 13 lip 2017, o 15:19
Imię: Borys
lokalizacja: Wawa

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Post autor: kuziniecow »

Jak robiliście przy konwersji maf-map, trzeba zewrzeć dwa piny od przeplywki żeby komp myślał że ma ją podłączoną?
beavis78
Nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 28 maja 2019, o 12:33
Imię: Marek
lokalizacja: Kraków

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Post autor: beavis78 »

Miś pisze: 5 paź 2014, o 00:19 - blok E30 M42B18 splanowany pod głowicę, rozwiercony na 85mm, dołożone czujniki spalania stukowego;
- głowica po regeneracji (16 nowych luźniej spasowanych zaworów, planowanie, czyszczenie ultradźwięk, nowe uszczelniacze, dotarte zawory);
- tłoki M43B19, CR 9,1:1, spasowane na 0,05mm;
- korbowody M50B25V (140mm);
Panowie jakim cudem wam wychodzi stopień sprężania 9,1:1 przy tym setupie?

generalnie na forum jest wielokrotnie powielana informacja, że wsadzając do silnika m42b18 tłoki od m43b19 to odpręża się go do 9,1:1
a przy zastosowaniu tłoków M44b19 to uzyskuje się stopień sprężania około 8,5:1

rozebrałem ten silnik i pomierzyłem jego elementy i mi wychodzą kompletnie inne wartości. wg moich pomiarów i wyliczeń w silniku m42b18 jak się zastosuje niższe tłoki m43b19 to wychodzi stopień sprężania 8,1:1!

Poniżej pomiary i wyliczenia z mojego m42b18:
- pojemność komory spalani w głowicy m42B18 VG- 35 cm3
- pojemność denka tłoka M42B18 VT- 6 cm3
- pojemność denka tłoka M43b19 VT- 12 cm3
- pojemność uszczelki przy grubości 1,74mm i średnicy cylindra 84mm VU- 9,64cm3
- pojemność uszczelki przy grubości 1,74mm i średnicy cylindra 85mm VU- 9,87cm3
- wysokość kompresji (mierzona od denka tłoka do środka sworznia) dla tłoka m42b18 - 31,65mm
- wysokość kompresji (mierzona od denka tłoka do środka sworznia) dla tłoka m43b19 - 30,04mm
- w moim M42B18 w GMP tłok wystaje 0,3mm nad powierzchnię bloku.

CR liczony jako stosunek pojemności nad tłokiem w DMP do pojemości nad tłokiem w GMP - CR= Vdmp/Vgmp

1) standardowy silnik M42b18 :
- pojemność bloku (pojemność nad denkiem tłoka w GMP mierzona do powierzchni bloku) VB- 4,5cm3
- pojemność skokowa 1 cylindra VK - 448,7 cm3
- pojemność nad tłokiem w GMP Vgmp = VB+VU+VG = 4,5cm3 +9,64cm3 + 35cm3 = 49,1 cm3
- pojemność nad tłokiem w DMP Vdmp = VK+Vgmp = 448,7cm3 +49,1cm3 = 497,8 cm3
CR = vdmp/Vgmp = 497,8cm3 / 49,1cm3 = 10,1

czyli wychodzi prawie identycznie ja katalog podaje. to 0,1 to błąd pomiarowy lub różnica wynikająca z planowania głowicy/ bloku w przeszłości.

2)silnik m42B18 rozwiercony na 85mm z tłokami M43b19 :
- pojemność bloku (pojemność nad denkiem tłoka w GMP mierzona do powierzchni bloku) VB- 19,43cm3
- pojemność skokowa 1 cylindra VK - 459,4 cm3
- pojemność nad tłokiem w GMP Vgmp = VB+VU+VG = 19,43cm3 + 9,87cm3 + 35cm3 = 64,3 cm3
- pojemność nad tłokiem w DMP Vdmp = VK+Vgmp = 459,4 cm3 + 64,3 cm3 = 523,7 cm3
CR = vdmp/Vgmp = 523,7cm3 / 64,3 cm3 = 8,1

z moich obliczeń, żeby w tym silniku uzyskać 91:1 to należy splanować blok o 1,3 mm. autor wspomina cos o planowaniu, ale nie chyba o takie wartości.

proszę autora postu o informację, ze to Cr 9,1:1 to jest rzeczywiste mierzone czy to takie założenie projektowe?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1692
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Post autor: Miś »

Mierzone również, trzeba uwzględnić fakt, że te silniki to starocie i ciężko nawet zdobyć taki co nie miał już wcześniej głowicy planowanej.
Splanujesz blok, splanujesz kolejny raz głowicę i nagle się okazuje, że wychodzić bliżej 9:1 właśnie. ;)
RS3 8V2 nardo limo pl 515HP 680NM
109-Performance
beavis78
Nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 28 maja 2019, o 12:33
Imię: Marek
lokalizacja: Kraków

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Post autor: beavis78 »

Miś pisze: 25 lut 2022, o 14:25 Mierzone również, trzeba uwzględnić fakt, że te silniki to starocie i ciężko nawet zdobyć taki co nie miał już wcześniej głowicy planowanej.
Splanujesz blok, splanujesz kolejny raz głowicę i nagle się okazuje, że wychodzić bliżej 9:1 właśnie. ;)
Jak podałem wyżej, aby dojść do 9,1:1 to trzeba ściąć blok aż o 1,3mm. Tego się nie da zrealizować samym planowaniem głowicy.
Ideą mojego wpisu było zweryfikować powielane na tym forum informacji, ze wsadzając do M42b18 tłoki od m43B19 uzyskujemy odprężenie silnika do 9,1:1. Taka informacja się powtarza w kilku wątkach. Przy takim setupie w standardowym silniku wymagana jest jeszcze korekta wysokości bloku o koło 1,3mm. No chyba, że ktoś celuje akurat w CR na poziomie 8,1:1.
wiadomo, ze składając silnik nie na fabrycznych gratach to należy wszystko mierzyć , w związku z tym podałem szczegółowe pomiary. Pomiary pojemności (tłoki, głowica) wykonywałem za pomocą oleju i pleksi.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1692
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Post autor: Miś »

Nie wiem dlaczego uczepiłeś się tego 1,3mm, skoro napisałem jasno i wyraźnie co się dzieje z głowicami w tych silnikach, a dodatkowo i tak samemu trzeba zarówno ją jak i blok zebrać, by mieć płaszczyznę zrobioną. Tym sposobem w wielu przypadkach wystarczy zebrać blok zaledwie ponad 0,5mm dodatkowo...
Chyba, że jako jedyny na świecie składasz silnik na fabrycznie nowym bloku m42, fabrycznie nowej głowicy m42 - masz rację trzeba ściąć blok! :cool2:
RS3 8V2 nardo limo pl 515HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ