E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
beavis78
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 28 maja 2019, o 12:33
Imię: Marek
lokalizacja: Kraków

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Post autor: beavis78 »

Miś pisze: 28 lut 2022, o 08:47 Nie wiem dlaczego uczepiłeś się tego 1,3mm, skoro napisałem jasno i wyraźnie co się dzieje z głowicami w tych silnikach, a dodatkowo i tak samemu trzeba zarówno ją jak i blok zebrać, by mieć płaszczyznę zrobioną. Tym sposobem w wielu przypadkach wystarczy zebrać blok zaledwie ponad 0,5mm dodatkowo...
Chyba, że jako jedyny na świecie składasz silnik na fabrycznie nowym bloku m42, fabrycznie nowej głowicy m42 - masz rację trzeba ściąć blok! :cool2:
A ja nie wiem czemu ty reagujesz na moje wpisy jaki pies na kota.
Nie wiem czy masz świadomość, że sposób w jaki ty ten silnik odprężyłeś posłużył innym ludziom jako dobry i tanie przepis na odprężenie ISa. Mogę się założyć, że nie jeden z nich nic nie mierzył tylko silnik złożył z świadomością, że ma stopień sprężania obniżony z 10:1 do właśnie czegoś w okolicy 9:1.
Jak pomierzyłem ten silnik i mi wyszły wyniki diametralnie inne to poczułem wręcz obowiązek napisać w twoim poście małe sprostowanie, że skutkiem wsadzenia tłoków z M43B19 do standardowego M42B18 jest odprężenie go do 8,1:1. Oczywiście mogłem się pomylić, mogłem mieć jakieś niestandardowe części i właśnie z tą myślą zamieściłem moje pomiary i wyliczenia. Wydaje mi się, że to jest istotna informacja dla następców i przydatne uzupełnienie twojego postu. Nie wiem czemu ty tak do tego nie podchodzisz?

Inną sprawą jest kwestia ustalenia dlaczego nasze silnik się aż tak bardzo różnią. No właśnie czy to w ogóle powinniśmy robić w tym temacie?
To 1,3mm napisałem w celu zobrazowania różnicy bo jakbym napisał, ze nasze silniki różnią się pojemnością nad tłokiem w GMP o 7,5cm3 bo było mnie obrazujące.
Wg mnie planowaniem nie da się tego wytłumaczyć. Być może natrafiłeś na silnik, w którym ktoś wcześniej podniósł CR. Tego nie wiem i jak wspomniałem wyżej to chyba nie jest istotne w tym temacie.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Post autor: Miś »

Przepraszam wszystkich, więcej nie będę wrzucał żadnych informacji przydatnych, bo ktoś może źle się zasugerować albo coś samemu z lenistwa nie sprawdzić przy składaniu.
Po wszystkie kluczowe informacje zapraszam do użytkownika Beavis78, on rozpracuje na atomy dany przepis na setup i Wam pomoże przejść przez wszystkie problemy, na które moje informacje Was wpędzą.

Widzisz Ty mierzyłeś i liczyłeś, ja też to zrobiłem, każdy umieścił tyle ile uważał za stosowne informacji w tym temacie.

Ten silnik zrobił bez otwierania 70tys. km po uturbieniu, na tym forum pomogłem naprawdę sporej ilości ludzi, nie czuję potrzeby wypełniania szczegółami tego tematu ani sprostowania rzeczy, w których nie czuję własnej pomyłki.

Weź pomyśl chwilę - wrzucisz info ile planujesz jaki element, a ktoś to powtórzy mając uprzednio splanowane płaszczyzny, po Twoich poradach wyjdzie mu za wysoki CR i zdetonuje motor już na strojeniu, po moim info wyjdzie mu w najgorszym wypadku zbyt niski o ile będzie leniwy i nie przeliczy sobie.

Z mojej strony ostatni raz wypowiadam się w tym temacie, silnik ma od dawna nowego właściciela, a ja już nie mam ochoty tłumaczyć się z czegokolwiek oczywistego i faktów. :rolleyes2:
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Kuba_Aero
User
Posty: 104
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Post autor: Kuba_Aero »


Widzisz Ty mierzyłeś i liczyłeś, ja też to zrobiłem, każdy umieścił tyle ile uważał za stosowne informacji w tym temacie.
+1

Jako że wraz z Misiem składaliśmy ten motor do mojego samochodu, tak że przejeździł te kilometry, dodam też coś od siebie.
Od 2018r motor ma nowego właściciela który przebił już 100kkm na obecnym setupie nie żałując mu miodu. Była historia z weżykiem z regulatora ciśnienia paliwa, stopione turbo, wypalone gniazda zaworów, jednak motor przeżył i ostatecznie dostaje nowe życie (rewizja).

Info dla każdej osoby zabierającej się za taki projekt: nie ufaj gotowym rozwiązaniom z forów. Zawsze sprawdzaj, potwierdzaj. Wyszło Ci inaczej? Podziel się, zaznacz metodykę pomiarową. Mój silnik przed uturbieniem miał po 4bary kompresji, leczony był czerwonym sylikonem i nawet nie odpalał. Głowica był już planowana (i to nie raz), sporo przekręconych gwintów itp. Razem z osprzętem, paletą i dowozem pod dom kosztował 400zł. To powinno pokazać perspektywę.
My też liczyliśmy CR ale korzystając z naszych UŻYWANYCH części, przetyranych życiem i obecnością rąk Cytryna i Gumiaka. NIE wartości nominalnych. Tylko przeze mnie czapka była planowana 2 razy. Inspiracja projektem? TAK! Kopia 1:1? Hmm..

Mówi się, że nasz projekt może posłużyć do budowy podobnych projektów i wprowadzać ludzi w błąd. A warunki brzegowe? Startujemy z tego samego punktu? A czy dzieląc się wypracowaną metodologią bierzemy odpowiedzialność za ewentualnych naśladowców?

Na konkurencyjnym forum poszła fama, że ABZ to znosi turbo i okrutne przyrosty bez otwierania i w ogóle. Rzeczywistość była brutalna.

Spokoju i roztropności.
H4RY
Nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 9 lut 2017, o 11:39
Imię: Michał
lokalizacja: Bolków

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Post autor: H4RY »

Witam wszystkich!

Miałem napisać już jakiś czas temu i tak się zbierałem, zbierałem i minęło... 3 lata? Albo i 4?

M42B18 turbo od Miśka i Kuby dalej jeździ, ale nie w tej chwili, bo przechodzi nieco większy remont przez splot różnych wydarzeń :ph34r:

Pierwsze z tych wydarzeń to spadł wężyk podciśnienia z regulatora ciśnienia listwy wtryskowej :oops: Po ogarnięciu co się stało - pomiar kompresji i ocena stanu silnika bez rozbierania - wyglądało na to, że jest ok :wink2:
Pojeździłem trochę i musiałem pospawać podporę turbiny, bo przy przenoszeniu silnika do innego auta nie wszystko tak idealnie pasowało :)
Po demontażu pokazał się uszkodzony wirnik strony gorącej. Wyglądało to jak wyłamana łopatka, a okazało się, że wirnika nie było...
Obrazek
Obrazek

Winnym za to wszystko okazała się być klapka od geometrii, a dokładniej śrubka której brakowało w niej... Usterka odnaleziona przy okazji wymiany cieknącego wężyka od przelewu

Obrazek

Ta brakująca śrubka narobiła więcej problemów, ale nie wyszły od razu.
Obecnie silnik przechodzi remont, wymianę tłoków, bo poprzednie pewnie przez przegrzanie nieco się zdeformowały (brakowało 0,03-0,04mm na średnicy mierzone śrubą mikrometryczną i były poobijane przez śrubkę i wypalone przez spalanie stukowe, które to powstało przy okazji wypadnięcia wężyka podciśnienia z listwy wtryskowej)
Obrazek

pierścieni tłokowych na złote :devill2:
Obrazek
Obrazek

głowicy na drugą z podwójnymi sprężynami zaworowymi, która była nominalna zanim do mnie trafiła :wink2: Natomiast stara była wypalona, poobijana i przegrzana, oraz popękana... pilnujcie swoich wężyków od podciśnienia!!
Obrazek

poza tym standardowo przy okazji zmienione panewki pro forma. Stare nie wyglądały źle, ale skoro i tak korby były odkręcone...
Korzystając z postoju wrzuciłem skrzynię ZF, Dyfer 3.23 z nieco mocniej spiętą szperą płytkową, który też dostał nowy olej i uszczelniacze.

Obecnie trochę chorowałem, to miałem czas, żeby poskładać serducho, zamknąłem silnik i w tym tygodniu planuję poskładać rozrząd, osprzęt i uruchomić silnik po kilku miesiącach postoju :clap:

Przy okazji przedstawię wam moją strzałę - Compact 316i z 2000 roku :pasuje: no i w tle maskotka - maluszek :)
Obrazek

Przejechałem tym samochodem z silnikiem Kuby/Miśka już kolejne 50kkm i poza tymi problemami wynikającymi z usterek raczej katastroficznych nie działo się nic. Silnik po "połknięciu śrubki przejechał jeszcze 20kkm i postawiłem go na kołki, bo chciałem zlikwidować wycieki z uszczelki pod pokrywą zaworów. Znalazłem jednak olej na tłokach to i remont nieco zasięgiem się powiększył

Pozdrawiam Kubę, z którym dalej jestem w kontakcie i cierpliwie odpowiada mi na pytania odnośnie szczegółów ustawienia tego silnika :piwo:
ODPOWIEDZ