BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Ahmed
User
Posty: 33
Rejestracja: 12 lip 2012, o 13:30
Imię: Maciek
lokalizacja: WWL

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Ahmed »

Myślałem o zostaniu przy opcji jedno turbo na 3 cylindry. Na kolektorze z mniejszym turbo wstawic wastgate który nadmiar upuszczal by na drugi kolektor z wiekszym turbo. Wydech z turbo do kolektora z wiekszym turbo. Na nim jeszcze drugiego wastgate'a ze scream pipe/ lub w wydech. Dolot do IC zostawic w takiej konfiguracji jaka jest 2w1.
Blacha, bardziej mialem cos na mysli mniejszego gabarytowo niz HX40. Myślałem o GT2871

Co o tym myślicie?
Awatar użytkownika
Pietrek.L
User
Posty: 50
Rejestracja: 27 paź 2014, o 21:01
Imię: Piotr
lokalizacja: (W-ch) / Opole

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Pietrek.L »

O ile jest miejsce to można by się zastanowić na BorgWarner R2S k16+k27
Obrazek
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: deejeys »

Ahmed pisze: Co o tym myślicie?
Myślę, że jak chcesz jeździć a nie stać to wrzuć dobre turbo (np. gt3076 ori) i tyraj dalej wóz :) Wstanie dobrze, poda odpowiednio...
Z sekwencyjnym układem, obstawiam, że długo będziesz dochodził do sensownego działania i to zbędna fanaberia...
Ahmed
User
Posty: 33
Rejestracja: 12 lip 2012, o 13:30
Imię: Maciek
lokalizacja: WWL

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Ahmed »

Pietrek.L, ciekawe :heh: dzieki za podesłanie ;)

deejeys to takie luźne przemyślenia. W sumie za autem nic zlego sie nie dzieje więc rozsądniej pójść w stronę Emu i poprawienia wydechu. Mam wrażenie ze "trzyma" wydech, bo auto jest ciche a jest tylko koncowy tłumik.
Myslalem tez o obroceniu IC tak zeby wejscie wyjscie bylo pod podluznica i calosc jak najbardziej byla odslonieta pod zderzakiem, bo EGT potrafi nie raz skoczyć dobrze za 1000°C a paliwa nie brakuje...
Awatar użytkownika
Pietrek.L
User
Posty: 50
Rejestracja: 27 paź 2014, o 21:01
Imię: Piotr
lokalizacja: (W-ch) / Opole

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Pietrek.L »

Jeszcze z pomysłów na coś szybko wstającego z zapasem - Holset HE351ve

https://www.supraforums.com/forum/showt ... -VGT-Turbo" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... &start=200" onclick="window.open(this.href);return false;

Z racji tego, że turbo sterowane jest krokowcem po CANie dobrze jest go przerobić na sterowanie mechaniczne (jeden aktuator podciśnieniowy, żeby otwierał na maksa przepływ przy jałowych obrotach i zamknięciu przepustnicy, drugi zwykły, sterowany ciśnieniem do kontroli doładowania)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ahmed
User
Posty: 33
Rejestracja: 12 lip 2012, o 13:30
Imię: Maciek
lokalizacja: WWL

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Ahmed »

Witam po przerwie 😃
W silniku pojawiło się dziwne grzechotanie (wcześniej było słychać na chwilę przy gazowaniu na postoju jak obroty spadały przy około 4-5 tyś). Teraz słychać je w srodku jak i na zewnątrz po przekroczeniu ~4tys.
Zlalem olej i przy korku(jest z magnesem) znalazłem coś takiego. Wygląda mi to na kawałek sprezyny.
https://images91.fotosik.pl/552/5fa0c6800081f445med.jpg
https://images89.fotosik.pl/553/4411095b393debecmed.jpg

Póki co silnik siedzi w budzie i myślę czy nie przygotować słupka m52b25 odprężonego, przejść na szpilki m12 a m50 zostawić na jakieś lepsze moce.
W obecnym setupie 400 nie ma opcji żeby przekroczyć. Downpipe'y chce zrobić na 3", łączenie 3.5 i pozniej znowu 3 do samego końca.

No i zrobić nowy ssacy bo ten pęka non stop- a jak nie pęka to spada z silikonu. Ma ktoś namiar kto robi całe z alu? Flansza ze zwykłego ssącego słabo się sprawdza...


Post nr 44444 :heh: :ph34r:
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Seboo »

:oops:
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Seboo »

Tak po zdjęciach to wygląda mi to na kawalek sprężyny zaworowej.... :oops:
Ja bym przemyslał czy wogóle nim jeździć, bo jeśli sprezyna jest wiecej pokruszona lecz nie dotarła do miski i dlatego jej nie widzisz to stukanie które słyszysz może być spowodowane udarzaniem tłoka o zawor który nie nadąza sie zamknąc. Wiesz czym to się skończy...
:sad:
Ahmed
User
Posty: 33
Rejestracja: 12 lip 2012, o 13:30
Imię: Maciek
lokalizacja: WWL

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Ahmed »

Jezdzilem tylko kawałek zeby rozgrzać olej i jak najbardziej rozeznać się co to jest za dźwięk. Aktualnie autko stoi częściowo rozebrane w "parku sztywnych". Czyli aktualnie stoja trzy nie jezdne e30 2d :ops:
ODPOWIEDZ