Sponsor naszego zespołu Aleksander ?Mrówczan? z http://www.fmic.pl" onclick="window.open(this.href);return false; tak zafascynował się światem driftingu, że sam zapragnął spróbować swoich sił w tym sporcie. W końcu ile można śmigać u nas na prawym . Po paru miesiącach poszukiwań zdrowej karoserii w końcu udało się kupić czerwoną E30tkę. Początkowo były plany uturbienia M20B20, które fabrycznie siedziało w karoserii, ale doradziliśmy swap na M50B25 i trochę grubszy setup. Po osiągnięciu rewelacyjnej elastyczności w poprzednim naszym projekcie biturbo (na dwóch TD04-11 w M50B28), postanowiliśmy tym razem pójść w stronę turbosprężarek Garrett?a GT2056s. Silnik postawiliśmy pionowo, dzięki czemu zdobyliśmy mnóstwo miejsca po stronie układu wydechowego. Także mamy gdzie mieścić te Garretty ! Konieczna była przeróbka miski oleju, smoka pompy oleju oraz dzwonu skrzyni biegów. Niestety po drugiej stronie wolne miejsce zniknęło. Na fabryczny kolektor ssący zdecydowanie go nie starczyło. Musieliśmy zrobić aluminiowy, spawany od podstaw. To tyle w ramach wstępu; myślę, że i tak każdy z Was czeka na zdjęcia.
Specyfikacja:
- Silnik:
- seryjny silnik M50B25 NV postawiony pionowo
- odprężony przekładką z kwasówki CR=8.5:1
- zmodyfikowana miska oleju
- smok pompy oleju WMMotorsport
- świece zapłonowe BKR7E
- głowica po kompletnej regeneracji
- nowe zimmeringi, o-ringi i uszczelki
- większa chłodnica wody z 2.4TD
- wentylator visco 2.5 TDS
Układ dolotowy: - 2x filtr stożkowy 77 mm
- seryjny przepływomierz 80mm
- dolot od turbo do IC 51 mm
- dolot od IC do TB 76mm
- BOV HKS SSQV 3
- aluminiowy kolektor ssący WMMotorsport
- łączniki sylikonowe FMIC.PL
Układ wydechowy: - 2x kolektor wydechowy WMMotorsport
- układ biturbo 2x Garrett GT2056s
- rozwiercone otwory klapek wastegate
- przelotowy układ wydechowy 76mm
- 2 przelotowe tłumiki Mickey Garage 76mm
Układ paliwowy: - bezpieczny aluminiowy zbiornik paliwa 40l FMIC.PL
- swirl pot 2.5l FMIC.PL
- główna pompa paliwa Bosch 044
- wtryskiwacze Bosch 385cc/min.@3.0bar
Układ napędowy: - jednomasowe koło zamachowe M50B20
- 4-łapkowa tarcza sprzęgła 240mm
- docisk 3.0d M57D30
- dyferencjał na dużej głowie 3.15
- szpera 100%
Elektronika: - Ecumaster DET3 z map sensorem
- EBC MAC
- strojenie Michał Małecki
- wskaźniki Auto Gauge: boost, temp. wody i oleju, ciś. oleju
Zawieszenie: - gwintowane zawieszenie D2 Racing w specyfikacji drift
- camber plate D2 Racing
- wahacze WMMotorsport w specyfikacji drift
- przerobione zwrotnice WMMotorsport w specyfikacji drift
- acentryczne tuleje wahaczy przednich E36 M3
- komplet poliuretanów
- nowe łożyska w kołach, łączniki stabilizatorów, sworznie itp.
W trakcie rozbiórki
Czas pozbyć się M20tki
Trochę kąpieli nie zaszkodzi
Mamy lato, więc w warsztacie mnóstwo rąk do pomocy
E30tka Aleksandra w towarzystwie ?rurowego Nismo? także budowanego do driftingu przez nas
Czyścioch
Jedziemy dalej z czyszczeniem
Krystian kontroluje, czy aby na pewno wszystko jest czyste
? chyba tak
Następnie czas przyszedł na konserwację podwozia
Driftingowy setup przedniego zawieszenia ? przygotowane przez nas wahacze oraz zwrotnice, nowe łożyska, sworznie, acentryczne gumy wahaczy
W efekcie uzyskaliśmy kąt skrętu, który powinien być w sam raz dla początkującego adepta driftingu
Aby postawić silnik pionowo konieczne było przespawanie patternu mocowania dzwonu skrzyni do bloku silnika
Po tygodniu oczekiwania wróciła do nas głowica z pełnej kapitalki
Zawory na nowo dopasowane do swoich gniazd
Składanie
Ja, szukając śrubek
Wałki
Ustawiając rozrząd
Mrozikowa pokrywa zaworów
Na stojaku silnik już w pionie
Cdn.
Pozdrawiamy,
Małecki Michał & Wittchen Marcin.