E36 M50B29T sleeper 8hp

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: Pan. B »

McMaciek7 pisze: 21 maja 2021, o 14:32 Jak pasowałeś pierścienie? Mam u siebie bardzo podobny setup tylko z wałem 2.5 i martwi mnie, że po pierwszym i drugim zlaniu olej mocno metaliczny/błyszczący
Jak to wygląda u Ciebie?
Każdy motor który składałem i docierałem po 1zmianie oleju i 2 tutaj już nieznacznie, świeciły się. Dociera się pierścień cylinder i tak ma być.
krzemyk87
User
Posty: 21
Rejestracja: 7 sie 2016, o 01:19
Imię: Kamil
lokalizacja: STA

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: krzemyk87 »

Dawno nie było żadnej aktualizacji, a trochę się pozmieniało:)
Ogólnie furka dobrze podawała przez ostatni rok. Nastąpiła zmiana napędu na dużą głowę i skrzynie zf. Wleciał dyferek 2.93 z oryginalną szperą 25%.
Pod koniec roku pojawiła się dziwna usterka. Wyciek oleju spod głowicy. Ogólnie nie miało to wpływu na prace silnika, ale nie dawało mi spokoju. Przez zimę zabrałem się za wymianę uszczelki, przy okazji wpadły kolejne modyfikacje😉

-głowica, wpadła zdrowa nie spawana z M52 z vanosem. Zawory zostały 6mm, ale na podwójnej sprężynie z NV i talerzykach z V8 M60. Cała głowica została obrobiona u Dziaka, szczelność, planowanie, uszczelniacze, 12 nowych zaworów i przylgnie na 3 kąty. Do tego wpadły wałki, ssący z M54B30 a na wydechu ssący z M50NV ustawiony 1.25mm przed zamknięciem na ostatnim. Zrobiłem tez lekki porting kanałów.

-kolektor ssący, kupiłem chińczyka z Ali… Masakra… Kanały ssące wszystkie do obróbki. Tulejki na wtryski wystawały do połowy kanału. Progi z flanszą i kanałem po 5mm. Wszystko wyszlifowane i wyrównane. Założyłem na silnik i trochę dziwnie to wyglądało. Dobrze, ze nie trzasnąłem maską, przepustnica by wyszła górą. Znowu cięcie i spawanie… Ale jakoś się udało.

-skrzynia biegów 8HP70 na sterowniku Lamika. Najlepsza modyfikacja jaka mogła być:) Prosta sprawa z montażem i wiązka. Odpalenie całości też.

-nowa turbina, pulsar turbo na łożyskach kulkowych. PSR 3582r drugiej generacji. To jeszcze w fazie testów. Pasowała prawie p&p za mojego starego chińczyka. Poniżej kilka fotek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Diego
User
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 M50B29T sleeper 8hp

Post autor: Diego »

Jaka róznica wstawania slizg chinczyk gt35 vs pulsar gtx3582? muszle widzę ten sam ar. Podwójna sprężyna z 2.5 nv>? Trochę za twarda może być moim zdaniem pod 6mm zawór, przy max lifcie 10mm ponad 105kg nacisku, gdzie supertech podwójny pod 6mm to ok. 85kg, seria 1vanos ok. 60-65kg
krzemyk87
User
Posty: 21
Rejestracja: 7 sie 2016, o 01:19
Imię: Kamil
lokalizacja: STA

Re: E36 M50B29T sleeper 8hp

Post autor: krzemyk87 »

Widziałem w necie kilka projektów, które właśnie maja założone podwójne sprężyny z nv na zaworze 6mm. Kręcą to ponad 7k. Wszystkie zawory wydechowe mam nowe, polecane przez Dziaków. Mam nadzieje, ze nic im się nie stanie.

Co do turbo… Narazie delikatnie to wszystko testuje. MBC jest skręcony na 1bar. Po logach widać, ze jest dostępny od 3500obr.
Problem jest taki, że jestem w tyłku z zapłonem. Sterownik 413 i czujniki stuku. Specjalnie kupiłem della D620 do logowania, najpierw miałem problem z uruchomieniem inpy, a później padła taśma w lapku… Zostałem ślepy i głuchy…

W napadzie nerwów kupiłem Emu Black, ale za to zabiorę się w zimę. Mam dość kombinacji z 3-4 programami na dwóch laptopach, żeby to wszystko pospinać.

Teraz nawet na słabym zapłonie i doładowaniu i tak daje przyjemność z jazdy, szczególnie w trybie manualnym na łopatkach.

Do tego zostały do zrobienia usterki wieku dziecięcego.
Relokacja IAT w kolanko przed przepustnice. W aluminiowym kolektorze pokazywał chore wartości, raczej nie mające nic z rzeczywistością. Teraz gdy gaszę nagrzany motor, podbija do 50 kilku stopni, po paru minutach jazdy wraca do 38-40. Podejrzewam, ze DME ostro cięło zapłon i korekty w decie na nic się zdawały.

Następna sprawa, chłodnica skrzyni. Początkowo zastosowałem oryginalne rozwiązanie na wymienniku ciepła, chyba z F30. Niestety, skrzynia szybko się grzeje, nie utrzymuje stałej temp.
Kupiłem już nową chłodnice powietrzną, pasującą we wlot w m-pakietowy zderzak. Na początek wrzucę przed IC, jak znowu będzie grzać IAT to włożę za i zrobię jakieś kierownice powietrza.

To wszystko już po urlopie, brakuje czasu…

Mam tez do założenia w najbliższym czasie swirlpot z dwiema pompami paliwa i zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa. Zrobię to razem z emu, będzie się dało ładnie ustawić wg doładowania.
Diego
User
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 M50B29T sleeper 8hp

Post autor: Diego »

W necie to 2jz się nie psuje a wszystkie projekty są bez awaryjne :heh: może mają spręzyny z m60nv wraz z talerzykami? są podwójne :wink2:


W setup wsadzone kilka złotych i próba tego ogarniania z det3 i jeszcze 8hp :blink2: Jak chcesz koniecznie zaoszczedzić to przejdz na ms41, zapłon z ms i paliwo w det i bedzie to działać ok.


Co do paliwa, dwie zewnetrzne pompy 044 to mocne dogrzewanie paliwa. 2x wewnetrzne walbro 450lph nawet chinskie wystarczy, mocowanie w seryjny koszyk druga linia 8mm pod autem i po temacie.
krzemyk87
User
Posty: 21
Rejestracja: 7 sie 2016, o 01:19
Imię: Kamil
lokalizacja: STA

Re: E36 M50B29T sleeper 8hp

Post autor: krzemyk87 »

Jak robiłem rozeznanie pisali o sprężynach z M50nv. Z M60 chyba są trochę krótsze, musiałbym przekopać garaż, ale tak coś mi się przypomina.

Mierzyłem się z zakupem emu już dłuższy czas. Komplikacje z oprogramowaniem tylko przyspieszyły decyzje. Jak napisałem, Black lezy na półce i czeka na jesień/zimę. Chyba, ze wcześniej znajdę czas zrobić wiązkę. Teraz dokupuje osprzęt.

Mówisz o dwóch pompach w baku? Plus druga linia zasilająca pod autem?
Miałem pomysł taki.
Pompa z baku pompuje do swirlpot’a, ze swirlpot’a powrót do baku.
Tam dwie pompy do listwy, tez z dwoma wejściami, jeden powrót przez regulator cisnienia większym fi węża i do swirlpot’a.

Dwie pompy chciałbym wysterować PWM bądź typowym rezystorem np z Lexa i przekaźnikiem, żeby miały dwa biegi.
Fajnie jakby poszło PWM, można by wtedy płynnie zmieniać wydajność. Właśnie przez ogrzewanie paliwa, chciałem zrobić regulacje pomp.
ODPOWIEDZ