A ja nie wiem czemu ty reagujesz na moje wpisy jaki pies na kota.Miś pisze: ↑28 lut 2022, o 08:47 Nie wiem dlaczego uczepiłeś się tego 1,3mm, skoro napisałem jasno i wyraźnie co się dzieje z głowicami w tych silnikach, a dodatkowo i tak samemu trzeba zarówno ją jak i blok zebrać, by mieć płaszczyznę zrobioną. Tym sposobem w wielu przypadkach wystarczy zebrać blok zaledwie ponad 0,5mm dodatkowo...
Chyba, że jako jedyny na świecie składasz silnik na fabrycznie nowym bloku m42, fabrycznie nowej głowicy m42 - masz rację trzeba ściąć blok!
Nie wiem czy masz świadomość, że sposób w jaki ty ten silnik odprężyłeś posłużył innym ludziom jako dobry i tanie przepis na odprężenie ISa. Mogę się założyć, że nie jeden z nich nic nie mierzył tylko silnik złożył z świadomością, że ma stopień sprężania obniżony z 10:1 do właśnie czegoś w okolicy 9:1.
Jak pomierzyłem ten silnik i mi wyszły wyniki diametralnie inne to poczułem wręcz obowiązek napisać w twoim poście małe sprostowanie, że skutkiem wsadzenia tłoków z M43B19 do standardowego M42B18 jest odprężenie go do 8,1:1. Oczywiście mogłem się pomylić, mogłem mieć jakieś niestandardowe części i właśnie z tą myślą zamieściłem moje pomiary i wyliczenia. Wydaje mi się, że to jest istotna informacja dla następców i przydatne uzupełnienie twojego postu. Nie wiem czemu ty tak do tego nie podchodzisz?
Inną sprawą jest kwestia ustalenia dlaczego nasze silnik się aż tak bardzo różnią. No właśnie czy to w ogóle powinniśmy robić w tym temacie?
To 1,3mm napisałem w celu zobrazowania różnicy bo jakbym napisał, ze nasze silniki różnią się pojemnością nad tłokiem w GMP o 7,5cm3 bo było mnie obrazujące.
Wg mnie planowaniem nie da się tego wytłumaczyć. Być może natrafiłeś na silnik, w którym ktoś wcześniej podniósł CR. Tego nie wiem i jak wspomniałem wyżej to chyba nie jest istotne w tym temacie.