BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: noname »

Oto moje bmw cabrio e36 . Z fabryki wyjechalo jako 320i m52 99r. W 2009r zostal zrobiony swap na s50b32 wraz z calym napedem oraz zawieszeniem . Silnik s50 wylecial pare dni temu z auta i w jego miejsce powoli wkladam zestaw od "korony " czyli m50b28 turbo :)

- blok żeliwny M50, szlif + honowanie na 84,5mm
- wał M52B28 (kuty) w idealnym stanie nominał
- panewki główne Glyco, korbowe Kolbensmidt - nowe
- kute tłoki WISECO + pierścienie WISECO 84,5mm
- kute korbowody EAGLE H-beam + śruby korbowodów ARP2000
- szpilki głowicy ARP
- uszczelka pod głowicą wzmocniona, okuta blachą miedzianą + dodatkowe pierścienie stalowe wokół cylindrów
- głowica M52 po remoncie, zawory, sprężynki stożkowe, lekkie popychacze M52
- wałki rozrządu M52
- pokrywa rozrządu plastikowa M52
- koło zamachowe z przodu silnika lekkie z M52
- obudowa filtra z S50 z termostatem i wyjściem na chłodnicę oleju
- sprzęgło z kołem jednomasowym ok 7kg
- skrzynia 6b z s50
- kompletny wydech przelot z nierdzewki z tłumikami MTG robionymi na zamówienie
- kolektor ssący aluminiowy wykonany przez "korone"
- Turbosprężarka Garrett T3/T04E trim60 (wydajność 500KM)
- IC 600x300x80
- BOV 50mm


Zdjecia jeszcze z naklejkami alpiny ( obecnie juz ich nie ma na samochodzie )

Rok produkcji 1999.08.31 , przebieg 120 tys.

Wartość
Numer podwozia WBABJ31040ER
Kod typu BJ31
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E36 (C)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji CABRIO
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka LEDER STANDARD/SCHWARZ (P7SW)
Data prod. 1999-08-31

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S269A LT/ALY WHEELS RADIAL STYLING Obr. BMW, st. le. spr. rad. 32
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego
S341A BUMPERS COMPLETELY IN BODY COLOUR Zderzak - w pełni lakierowany
S345A CHROME LINE INTERIOR Wyposaż. wewn. Chrome Line
S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S388A SOFTTOP BLACK Dach składany czarny
S399A SOFTTOP OPERATION, FULLY AUTOMATIC Dach skł. el.-mech., całk. automatyczny
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S528A AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.
S658A RADIO BMW BUSINESS CD RDS Radio BMW Business CD RDS
S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM System głośników HiFi
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk.
S718A EXCLUSIVE EDITION Pakiet wydania Exclusive
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
P971A EXCLUSIV PACKAGE Pakiet Exklusiv

Składanie Wyposażenie seryjne

S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S440A NON-SMOKER PACKAGE Pakiet dla niepalących
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

Zdjecia słabej jakosci

Wartość
Numer podwozia WBABJ31040ER
Kod typu BJ31
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E36 (C)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji CABRIO
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka LEDER STANDARD/SCHWARZ (P7SW)
Data prod. 1999-08-31

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S269A LT/ALY WHEELS RADIAL STYLING Obr. BMW, st. le. spr. rad. 32
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego
S341A BUMPERS COMPLETELY IN BODY COLOUR Zderzak - w pełni lakierowany
S345A CHROME LINE INTERIOR Wyposaż. wewn. Chrome Line
S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S388A SOFTTOP BLACK Dach składany czarny
S399A SOFTTOP OPERATION, FULLY AUTOMATIC Dach skł. el.-mech., całk. automatyczny
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S528A AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.
S658A RADIO BMW BUSINESS CD RDS Radio BMW Business CD RDS
S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM System głośników HiFi
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk.
S718A EXCLUSIVE EDITION Pakiet wydania Exclusive
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
P971A EXCLUSIV PACKAGE Pakiet Exklusiv

Składanie Wyposażenie seryjne

S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S440A NON-SMOKER PACKAGE Pakiet dla niepalących
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

Zdjecia słabej jakosci


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Warunki troche ekstremalne na swapa :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek
selem
User
Posty: 58
Rejestracja: 10 gru 2010, o 17:58
Imię: Adrian
lokalizacja: Bielawa

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: selem »

Ładniusie COUPE :cool2: Powodzenia w modach :ok:
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: noname »

Kod: Zaznacz cały

Ładniusie COUPE :cool2: Powodzenia w modach :ok:
:oops: :oops:
selem
User
Posty: 58
Rejestracja: 10 gru 2010, o 17:58
Imię: Adrian
lokalizacja: Bielawa

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: selem »

noname pisze:

Kod: Zaznacz cały

Ładniusie COUPE :cool2: Powodzenia w modach :ok:
:oops: :oops:
Sorry My bad....Ładniusie kabrio:p
piotres
User
Posty: 112
Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
Imię: Piotrek
lokalizacja: Okol. Warszawy

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: piotres »

Bedzie gruuubo :blink2: .

Szkoda ze srebrne.

Silnik z sennych marzen ! :clap:
bmw z3 2.8 roadster N/A
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: g-rad »

Wymiana barterowa ;) Jak by nie patrzeć to gotowe 400+ koni - za 300 z hakiem ;)
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: noname »

Kod: Zaznacz cały

Ja nie pogratuluje silnik M-ki wymienic na m50 turbo :frusty: wolalbym uturbic M-ke
Wszystko pieknie ladnie ,tylko zeby wyremontowac i uturbic to s50 , to musialbym dolozyc 3 razy wiecej gotowki niz obecny wklad za zestaw korony ( silnik s50 sprzedalem w dobrej cenie ) . Niestety taka iloscia nie dysponuje na obecna chwile :) Nie zaluje tego co zrobilem .
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: Karolo »

Swapujesz na śniegu? :D
Auto wygląda super, ciekawe jak będzie z osiągami przy cięższym skądinąd cabrio.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: noname »

Kod: Zaznacz cały

Swapujesz na śniegu? :D 
Tak :/ Mam garaz ale tylko do trzymania samochodu ( ciezko po wjechaniu drzwi otworzyc :D )
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: korona »

g-rad pisze:Wymiana barterowa ;) Jak by nie patrzeć to gotowe 400+ koni - za 300 z hakiem ;)
Nic z tych rzeczy, żadnych wymian nie było, po prostu ja potrzebuję gotówki na nowy projekt, a noname zrobił dobry zakup w dobrej cenie. Z tym +300KM z S50 to też przesada, praktycznie żadne czy to B30 czy B32 nie ma więcej jak 290KM.

Ktoś rzucił że zamiast kupić M50 turbo wolał by uturbić S50 - dobre :heh: heh ja bym wolał uturbić S62 ale mnie nie stać... Prosta matematyka, tu sprzedając S50 można było znaczną część odzyskać i tylko część dołożyć. W przypadku uturbiania S50 koszty idą praktycznie 2 razy w górę. Do tego dochodzi problem ze złożeniem całości, znalezieniem czasu i po prostu posiadaniem odpowiedniego know-how. Tymczasem to M50 to 100% pewny, dotarty, złożony na najlepszych dostępnych częściach silnik i za te pieniądze nie kupi ani nie zbuduje się silnika o takim potencjale - zapewniam.

Czekam na zdjęcia, ogólnie swap nie będzie szczególnie trudny bo jest to praktycznie cały zestaw, ale część osprzętu zostanie zmieniona i będzie to trochę inaczej wyglądało niż u mnie.

PS widzę na ostatnim zdjęciu jeszcze moją łapę przerobioną - wywal to i kup oryginalną bo już nie będzie potrzebne i będzie dziwnie wyglądać...
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: g-rad »

Szaun za składanie na śniegu. Mi po godzinie w garażu jest za zimno i czuje jak zamarzam ;)
Gratuluje zakupu, bo wiem, że korona nie oszczędzał na częściach.

Jestem ciekawy co to za farba na silniku, że po roku wygląda tak ładnie - Adam zdradzisz nam sekret jakiej farby używasz ?
Ja ostatnio pomalowałem akrylem, ale widocznie za słabo nagrzałem w garażu bo farba się zważyła ;(
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: korona »

Z lakierowaniem pamiętam był nie lada problem. Najpierw wydarłem do gołego starą farbę i rdzę, odtłuściłem wszystko i pomalowałem podkładem (coś w stylu minii) i na to czerwona farba do metalu. Potem blok poszedł do szlifu i... zonk :rozczarowany: farba odpryskiwała, okazało się że nie ma wytrzymałości na uderzenia. Wszystko zdzierane do gołego metalu i lakierowane od nowa (kilka godzin w plecy) tym razem Hammerite bez podkładu. Farba wytrzymała na udarzenia, nie odpryskuje, nie zmienia barwy pod wpływem temperatury, oleju itp. U mnie blok z nowego silnika już polakierowany, oczywiście też na czerwony jak wszystkie które robię :clap:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: g-rad »

A pokrywe zaworową czym byś radził? Też hammerite ? :)
usunięty
User
Posty: 47
Rejestracja: 6 lip 2010, o 22:31
Imię: usuniety
lokalizacja: Konin
Lokalizacja: Konin

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: usunięty »

Pokrywę zaworów i wszelki osprzęt to TYLKO proszkowo :-)))

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: g-rad »

super to wygląda :D
ODPOWIEDZ